'Verloren' stoelen in het Abe Lenstra-stadion

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

'Verloren' stoelen in het Abe Lenstra-stadion

Berichtdoor feanryp23 » 06-01-2016 11:57

Het is algemeen bekend dat de prijzen van losse toegangskaarten voor thuiswedstrijden van sc Heerenveen bijzonder hoog zijn, dus die discussie hoeft niet meer gevoerd te worden. Waar ik mij nog meer over verwonder is het zeer beperkte aantal acties dat onze club onderneemt om meer (nieuwe) bezoekers te trekken. Af en toe komt er een kerst- of paasactie voorbij, maar die hebben het stadion nog nooit doen vullen. Bij thuiswedstrijden tegen clubs als Excelsior, ADO Den Haag en Roda JC zijn er tegenwoordig vrijwel altijd meer dan 3.000 stoelen onbezet, en die leveren dus ook niets op.

Hoe eenvoudig is het dan om kaarten beschikbaar te stellen voor bijvoorbeeld amateurvoetbalclubs uit de provincie (en daarbuiten)? Nodig iedere wedstrijd een stuk of 10 verenigingen uit die 50 personen mee mogen nemen en er zijn alweer 500 'verloren' stoelen bezet. Grote kans dat deze bezoekers ook nog eens gebruikmaken van de cateringpunten.

Een andere mogelijkheid is vroeger al eens ontstaan in de vorm van "vul je vak", weliswaar met een volkomen idiote decibelmeter. De opzet was alleen wel uitstekend, door iedere wedstrijd een gemeente uit te nodigen voor een thuiswedstrijd. Deze bezoekers zijn immers ook weer potentiële klanten. Volgens mij kun je daarmee ook gemakkelijk een paar honderd stoelen vullen.

Waarom de stoelen vullen? Niet vanwege de inkomsten, want het levert natuurlijk qua kaartverkoop niets op als je mensen uitnodigt. Wat het wel kan opleveren is een (zo goed als) vol stadion, en dat draagt onvoorwaardelijk bij aan de uitstraling van de club. Als je kunt kiezen tussen een 22.500 en 25.500 toeschouwers bij Heerenveen - Willem II, dan is de keuze snel gemaakt lijkt mij. Het kan een persoonlijke opvatting zijn, maar een vol stadion roept bij mij in ieder geval het gevoel op dat je er wel echt bij móet zijn.

Hoe denken jullie daarover?
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: 'Verloren' stoelen in het Abe Lenstra-stadion

Berichtdoor xander » 06-01-2016 12:14

Eens volledig met jou eens. Daarbij een goede marketing strategie met een aantrekkelijk aanbod een seizosnskaart te nemen.
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: 'Verloren' stoelen in het Abe Lenstra-stadion

Berichtdoor Feanfan 1 » 06-01-2016 13:56

Ik ben meer voorstander van categorie-kaarten en dat is laatst ook al in een ander topic genoemd.
Categorie 1: Ajax, Feyenoord, PSV, Cambuur, Groningen. Kaartje 25-30 Euro
Categorie 2: Vitesse, Twente, AZ, Zwolle, Utrecht. Kaartje 15-20 Euro
Categorie 3: Excelsior, ADO Den Haag, De Graafschap, Heracles Almelo, Willem II, NEC, Roda JC. Kaartje 10-15 Euro

Afhankelijk van korte of lange zijde
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: 'Verloren' stoelen in het Abe Lenstra-stadion

Berichtdoor Feanfan 1 » 06-01-2016 13:57

Neemt niet weg dat er meer aandacht mag worden besteedt
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: 'Verloren' stoelen in het Abe Lenstra-stadion

Berichtdoor Eric » 06-01-2016 15:35

Ik ben niet echt een voorstander van acties zoals 'vul je vak'.

Waarom niet de langst zittende seizoenkaarthouders de mogelijkheid geven tot het afnemen van 2 tot 4 gratis kaarten in deze vakken zodat zij ook familie/vrienden/kennissen enthousiast kunnen krijgen? Sla je twee vliegen in één klap.
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: 'Verloren' stoelen in het Abe Lenstra-stadion

Berichtdoor feanryp23 » 06-01-2016 16:12

Dat categorieënsysteem zou inderdaad goed kunnen werken om meer losse kaarten te verkopen, maar ik denk dat daar überhaupt geen tegenstanders van zijn.

Het gaat mij meer om de stoelen die niet worden verkocht. Er zijn genoeg mogelijkheden om deze stoelen toch op te vullen, en gratis kaarten uitdelen is daar één van. Het kost niets en het levert op de wedstrijddag niets op, maar het kan op den duur wel degelijk iets opleveren.

En het kan zo simpel zijn! Neem nou die Amstel-actie van een paar jaar geleden, waarbij je in ruil voor een aantal bierdopjes een toegangskaart kreeg. Sponsor blij en het stadion vol! Waarom niet gewoon bij alle thuiswedstrijden (m.u.v. 'grote' wedstrijden)? Enige waar je dan tegen aanloopt is dat mensen minder snel een los kaartje kopen. Toch heb ik het idee dat andere clubs in Nederland een beetje creatiever omgaan met dit soort zaken.
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: 'Verloren' stoelen in het Abe Lenstra-stadion

Berichtdoor Hero » 06-01-2016 16:44

Ik vind dat de toegangsprijzen ook omlaag moeten. Zelf heb ik geen seizoenskaart maar wil wel eens naar een wedstrijd. Alleen door de hoge toegangsprijs ga ik maar een paar keer in het seizoen. DKV thuis en aanbiedingen. 48 euro voor 2 personen is gewoon heel duur.
Hero
Nieuw talent
 
Berichten: 103
Geregistreerd op: 08-07-2013 16:43
Woonplaats: Friesland

Re: 'Verloren' stoelen in het Abe Lenstra-stadion

Berichtdoor feanryp23 » 06-01-2016 16:47

Heel erg begrijpelijk. En als je kijkt wat voor plek je krijgt als je 24 euro betaalt, dan is dat niet eens één waar je snel enthousiast van wordt. Helemaal weggestopt in een hoek en ook nog eens achter een paal.
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: 'Verloren' stoelen in het Abe Lenstra-stadion

Berichtdoor Hero » 06-01-2016 17:47

feanryp23 schreef:Heel erg begrijpelijk. En als je kijkt wat voor plek je krijgt als je 24 euro betaalt, dan is dat niet eens één waar je snel enthousiast van wordt. Helemaal weggestopt in een hoek en ook nog eens achter een paal.


Gelukkig kan je zelf een stoeltje uitzoeken zodat je niet achter een paal zit.
Hero
Nieuw talent
 
Berichten: 103
Geregistreerd op: 08-07-2013 16:43
Woonplaats: Friesland

Re: 'Verloren' stoelen in het Abe Lenstra-stadion

Berichtdoor feanryp23 » 06-01-2016 20:01

Dat wel, maar dat lukt maar voor een paar plekken. :wink:
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: 'Verloren' stoelen in het Abe Lenstra-stadion

Berichtdoor Superfries1994 » 07-01-2016 15:37

Een goed gevuld stadion waar een positieve sfeer hangt is essentieel voor de aantrekkingskracht op sponsoren. Het is dus van belang dat die prijzen een keer omlaag gaan.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: 'Verloren' stoelen in het Abe Lenstra-stadion

Berichtdoor Zwart Schoeisel » 07-01-2016 15:46

Ik koop bijna nooit losse kaarten, maar is er een trend zichtbaar de afgelopen jaren dat de kaarten ook steeds duurder worden? Anders zou de club (sinds de teruglopende resultaten) toch ook zelf kunnen zien wat de cijfers zijn qua kaartverkoop en -opbrengst!
Zwart Schoeisel
Selectiespeler
 
Berichten: 162
Geregistreerd op: 26-03-2015 15:37

Re: 'Verloren' stoelen in het Abe Lenstra-stadion

Berichtdoor BakCristian » 19-01-2016 09:18

Of SK heel erg omlaag gooien + een verplicht aantal opkomstpercentage hanteren. Zodat je meer SK verkoopt.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery
BakCristian
Selectiespeler
 
Berichten: 370
Geregistreerd op: 14-05-2008 22:35
Woonplaats: Eksmoardersyl

Re: 'Verloren' stoelen in het Abe Lenstra-stadion

Berichtdoor feanryp23 » 19-01-2016 14:12

De seizoenkaarten zijn bij ons al behoorlijk laag in vergelijking met andere clubs, dus daar zou ik niet meer aankomen. En wat zou je met zo'n opkomstplicht willen bereiken?
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: 'Verloren' stoelen in het Abe Lenstra-stadion

Berichtdoor Lipton » 19-01-2016 20:18

Volgens mij kan dit topic beter op slot. Al die mensen die wij naar het stadion trekken moet de dag daarna naar de oogarts voor gekneusde ogen.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39


Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten