Prijs ticket uitwedstrijd Volendam.

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Berichtdoor Blizzard » 18-08-2003 20:06

superfean schreef:Als het werkelijk zo is dat de club nog geld verdient aan de uitwedstrijden dan zou dit heel erg triest zijn.
Zelf denk ik eerder dat bij fcg zoals eerder genoemd gewoon de kaarten iets goedkoper worden gemaakt door de fcg zelf.


Klinkt misschien gek maar ik wil best 1,50 meer betalen om mijn club te steunen als ze het geld nodig hebben om goede spelers te blijven kopen..... Misschien maakt FCG de kaarten zelf wel goedkoper zoals jij dat suggereerd, ook dat is een prima idee omdat er dan misschien meer supporters mee gaan al denk ik niet dat het de fanatic iets kan schelen om 1,50 meer te betalen, of praat ik nu poep??
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Berichtdoor superfean » 18-08-2003 22:16

Ik ben het daar dus niet mee eens ik bezoek ongeveer 7/9 uitwedstrijden per jaar heb een seizoenskaart en dit kost genoeg. Als ik dan vervolgens voor die uitkaartjes elke keer 1,50 extra betaal dan blijf je bezig en dat lijkt me niet de bedoeling.
De supporters maken naar mijn mening de club en als je die dan ook nog eens afzet om inkomsten te werfen dan is dit niet goed.
Wel is het zo dat ik dat kaartje toch wel koop dus daar licht voor de club het probleem niet want dat zal zo met de meesten gaan die kaarten worden wel gekocht.
superfean
Selectiespeler
 
Berichten: 216
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:28

Berichtdoor michel » 19-08-2003 00:09

Als sch die €1.50 echt zelf op die kaarten gooit zou ik dat echt een achterbakse manier
van 'kleingeld' verdienen vinden. Levert ze dan een kleine €3000 op op jaarbasis.
En supporters die heen willen kopen inderdaad toch wel. Maar ik denk dat die €1.50
eerder naar de TB gaan, dat zou ook verklaren dat de fcg supporters die geen alternatief
hebben dat bedrag uitsparen.
Avatar gebruiker
michel
Superster
 
Berichten: 1937
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:48
Woonplaats: DKV

Berichtdoor villa Cruoninga » 19-08-2003 01:16

Riemer schreef:De kassa's zijn voor Heerenveensupporters altijd gesloten op wedstijddagen. Wanneer komt die tijd terug dat je gewoon op de dag zelf kunt beslissen als je heen wilt gaan. En niet al op donderdagmiddag.


Meende dat jullie stadion toch altijd al was uitverkocht op de wedstrijddag?? Valt er toch weinig te verkopen.

En dan nog ff over die heffing. Was het niet zo dat FCG vorig seizoen nog eens een groot bedrag toevoegde aan de EV-kaartjes voor de uitwedstrijd tegen RBC? Waarschijnlijk als stimulans om ondanks het vrije vervoer alsnog met de combi te gaan. Op het wedstrijdkaartje wat de combi-gangers ontvingen stond namelijk een stuk lagere prijs.
..still wearin' of the green!
Avatar gebruiker
villa Cruoninga
Selectiespeler
 
Berichten: 291
Geregistreerd op: 05-12-2002 17:01

Berichtdoor Beetle » 19-08-2003 07:02

Hallo?

Iemand mijn verhaal gelezen? Het was, in ieder geval in Volendam, voor mij geen probleem om daar aan de kassa een kaart te kopen opde wedstrijddag. En mijn camera's kwamen ook probleemloos binnen. Sterker nog, de tas werd niet eens bekeken. En zo moet het eigenlijk ook zijn. Ze komen vers uit de GG-divisie en zijn wellicht een beetje groen. Wat mij betreft kun je zelfs een bom mee nemen naar binnen als die ook maar intact mee naar huis wordt genomen.

Maar het was allemaal zeer relaxed daar op de korte zijde. De Volendamsupporters zijn dat ook wel. Misschien wordt dat minder als de punten echt belangrijk worden.
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Berichtdoor Harris » 19-08-2003 07:45

Villa Cruoninga schreef:En dan nog ff over die heffing. Was het niet zo dat FCG vorig seizoen nog eens een groot bedrag toevoegde aan de EV-kaartjes voor de uitwedstrijd tegen RBC? Waarschijnlijk als stimulans om ondanks het vrije vervoer alsnog met de combi te gaan. Op het wedstrijdkaartje wat de combi-gangers ontvingen stond namelijk een stuk lagere prijs.

Nee, het is net andersom: als je met de combi komt, krijg je 40% KORTING op je kaarten. Is een standaardregeling in Nederland hoor. RBC is trouwens superduur (uit mn hoofd zeg ik 19,50 euro = bijna 43 guldens), maar dat is een ander verhaal.

Maar volgens mij heeft de uitspelende club helemaal niks te zeggen over de prijzen van een uitvak. Heel logisch bepaalde de thuisspelende club de toegangsprijs. Dus al dat gelul over subsidies en geld bij de prijs opdrukken lijkt me helemaal niet aan de orde als het gaat om de uitspelende clubs. Die krijgen daar geen cent van.
***
Avatar gebruiker
Harris
Basisspeler
 
Berichten: 954
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:03
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Sharan » 19-08-2003 10:10

De busmaatschappij (Arriva) van SCH is waarschijnlijk ietsje duurder dan die van FCG(Lanting). Ondanks het feit dat de bussen van Lanting meer kilometers moeten maken.
Liever SC Cambuur dan SC Cens**r!!!
Avatar gebruiker
Sharan
Selectiespeler
 
Berichten: 294
Geregistreerd op: 26-07-2003 11:42
Woonplaats: @Home

Berichtdoor Riemer » 19-08-2003 17:11

Meende dat jullie stadion toch altijd al was uitverkocht op de wedstrijddag?? Valt er toch weinig te verkopen.


Villa Cruoninga, ik had het over uitwedstrijden. Dan blijven de kassa's altijd dicht voor Heerenveen supporters. Weet niet waarom het is? Ben er wel eens heel benieuwd na.
Ook trouwens waarom we ineens met omwisselbiljetten werken. Lijkt wel alsof ze ons willen ontmoedigen om naar uitwedstrijden te gaan.
Riemer
Basisspeler
 
Berichten: 745
Geregistreerd op: 14-02-2003 19:32
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor dekoning » 19-08-2003 19:38

Moest je bij het omwisselen nog een keer je clubkaart of een legitimatiebwijs laten zien?
Tja....
dekoning
Basisspeler
 
Berichten: 691
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:48

Berichtdoor Roelof » 20-08-2003 07:31

Ook ik kon gewoon nog een kaartje krijgen in Volendam zelf. Sterker nog, ik heb vrijdagmiddag gebeld en een kaartje gereserveerd. Iets van 16 euro zouden de kaartjes worden, ivm reserveringskosten, maar uiteindelijk betaalde ik gewoon 12,50. En dan zat ik dus op dezelfde tribune als Beetle.
Ik bel in eerste instantie naar Heerenveen zelf. Daar word je kort en simpel afgewimpeld met het antwoord dat het uitvak uitverkocht is en dat er hélemaal niks meer te regelen is voor je. Maar als je dan vervolgens belt met Volendam dan kan het op eens wel.
Feit blijft dus dat Heerenveen, net als voor het uitvak in het eigen ALS, niet heel erg meewerkend is. Al zal het ook nu niet altijd onwil zijn, een ergernis is het wel.
Roelof
Wereldspeler
 
Berichten: 1436
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:16

Berichtdoor villa Cruoninga » 20-08-2003 17:12

roelof de vries schreef:Ook ik kon gewoon nog een kaartje krijgen in Volendam zelf. Sterker nog, ik heb vrijdagmiddag gebeld en een kaartje gereserveerd. Iets van 16 euro zouden de kaartjes worden, ivm reserveringskosten, maar uiteindelijk betaalde ik gewoon 12,50. En dan zat ik dus op dezelfde tribune als Beetle.
Ik bel in eerste instantie naar Heerenveen zelf. Daar word je kort en simpel afgewimpeld met het antwoord dat het uitvak uitverkocht is en dat er hélemaal niks meer te regelen is voor je. Maar als je dan vervolgens belt met Volendam dan kan het op eens wel.
Feit blijft dus dat Heerenveen, net als voor het uitvak in het eigen ALS, niet heel erg meewerkend is. Al zal het ook nu niet altijd onwil zijn, een ergernis is het wel.


Zelfde geld voor FCG waar ineens maar een beperkt aantal kaarten voor EV naar Volendam te krijgen zijn. :evil:
..still wearin' of the green!
Avatar gebruiker
villa Cruoninga
Selectiespeler
 
Berichten: 291
Geregistreerd op: 05-12-2002 17:01

Berichtdoor Booijstra » 20-08-2003 18:03

Van de Ticketbox reactie ontvangen, waarom verschillen de prijzen van kaartjes??

Goedemiddag,

Bedankt voor uw mailtje ! De prijzen worden bepaald door de Clubs. Het is ons dan ook niet bekend waarom er een prijs verschil van 1,50 euro zit tussen de prijs van een kaartje voor FC Volendam - SC Heerenveen en FC Volendam - FC Groningen. Voor deze vraag zult u zich dus moeten wenden tot de betreffende clubs.

Met vriendelijke groet,

TicketBox


Heb ik dus ook vrij weinig aan...
Avatar gebruiker
Booijstra
Wereldspeler
 
Berichten: 1124
Geregistreerd op: 06-02-2003 15:59
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Klaassie » 20-08-2003 19:16

Ik wil ook nog even reageren op Booijstra.
Jij weet heel goed dat Groningen (bijna) alleen maar Verplichte Combi's heeft en dat er daarom best wedstrijden tussen zitten waar weinig supporters bij zijn.
Met de verplichte combi naar Waalwijk of Alkmaar, daar wordt je toch helemaal niet goed van?
Eigenlijk zou je dat moeten boycotten helemaal niet gaan, maar dan maak je het de politie helemaal naar z'n zin!
En nu moeten we waarschijnlijk over een paar weken met de VC naar jullie toe. Lijkt me een beetje onzinnig. Vorig jaar toch minimale problemen geweest.
Maar ja, dit is off-topic, maakt verder nix uit. E.15,- of E. 16,50... het zou mij nix uitmaken.
Vorig jaar hadden wij alleen EV naar Roda JC (op dinsdagavond!!!), RBC Roosendaal (weer op dinsdagavond!!!), Heerenveen (op vrijdagavond) en de twee wedstrijden in Rotterdam tegen Excelsior en Feyenoord.
Avatar gebruiker
Klaassie
Nieuw talent
 
Berichten: 122
Geregistreerd op: 23-04-2003 22:14

Berichtdoor Booijstra » 21-08-2003 16:25

Hey Klaassie, ook leuk dat je weer es present bent op ons forum :D
Maar idd, daar heb je wel gelijk in ja. Wij hebben gewoon het geluk dat er niet altijd een verplichte bus-combi is. Wij zullen de naam wel mee hebben, en jullie schijnbaar tegen.
Erg jammer...
En dat er minder supporters (in verhouding als je kijkt naar het aantal bus-combies) van SCH meegaan, kan ik ook niet verklaren. Zal wel door het hoge aantal koffiekanners komen en het grote aantal dagjesmensen (zie Volendam-SCH j.l.).
Feit is: als er bus-combi is gaan er minder mensen heen als dat er vrij vervoer is, wat heel erg jammer is.
Avatar gebruiker
Booijstra
Wereldspeler
 
Berichten: 1124
Geregistreerd op: 06-02-2003 15:59
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Harris » 21-08-2003 21:48

Ddie 1,50 zijn dus inderdaad reserveringskosten, en het hangt er vanaf wie de kaarten in het systeem zet. Als FC Volendam dat ook bij ons had gedaan, hadden ook wij 1,50 extra moeten betalen. FCG zet de kaarten echter in het systeem, en bedingt zo dat die 1,50 in korting wordt gebracht op de kaarten. De Ticketbox krijgt die fee overigens nog steeds wel. Met andere woorden: FC Volendam neemt in ons geval die 1,50 voor haar rekening, omdat FCG de kaarten in het systeem zet. Dan laat het zich raden wat SCH doet...

Nog steeds een beetje een wazig verhaal, maar het is een onderlinge afspraak tussen clubs.
***
Avatar gebruiker
Harris
Basisspeler
 
Berichten: 954
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:03
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Sikke » 26-08-2003 17:35

Even een paar feiten.
Het is inderdaad zo dat de thuisclub de prijs bepaald.
De prijs moet gelijk zijn aan die van een vergelijkbaar vak in het stadion waar geen uitsupporters zitting hebben. (Afspraak met SOVS en staat in een of ander KNVB handboek.
Het verschil van die 1.50 zouden inderdaad de ticketbox kosten kunnen zijn die FCG voor zijn rekening neemt.
Maar nu het volgende.
Bij SCH kost een kaartje voor een vergelijkbaar vak 18 euro.
Heerenveen neemt de kosten van ticketbox voor zijn rekening (tenminste dat was altijd zo) Dus eigenlijk zou je voor een kaartje moeten betalen als uitsupporter bij SCH voor 18 euro plus twee euro (bij kaartjes boven de 17 euro wordt twee euro gerekend.) is 20 euro.
Maar Heerenveen rekent geen ticketbox kosten. dus blijft het 18 euro.
Maar supporters van FCG betalen ook bij ons maar 15 euro (volgens TT)
Ra, Ra hoe kan dat. Nu kunnen supporters van FCG goedkoper naar de wedstrijd dan wij.
God made a few sexy men
And put some hair on the others
Avatar gebruiker
Sikke
Selectiespeler
 
Berichten: 221
Geregistreerd op: 03-12-2002 20:59

Berichtdoor FC Drogeham » 26-08-2003 18:55

Sikke schreef:Even een paar feiten.
Het is inderdaad zo dat de thuisclub de prijs bepaald.
De prijs moet gelijk zijn aan die van een vergelijkbaar vak in het stadion waar geen uitsupporters zitting hebben. (Afspraak met SOVS en staat in een of ander KNVB handboek.
Het verschil van die 1.50 zouden inderdaad de ticketbox kosten kunnen zijn die FCG voor zijn rekening neemt.
Maar nu het volgende.
Bij SCH kost een kaartje voor een vergelijkbaar vak 18 euro.
Heerenveen neemt de kosten van ticketbox voor zijn rekening (tenminste dat was altijd zo) Dus eigenlijk zou je voor een kaartje moeten betalen als uitsupporter bij SCH voor 18 euro plus twee euro (bij kaartjes boven de 17 euro wordt twee euro gerekend.) is 20 euro.
Maar Heerenveen rekent geen ticketbox kosten. dus blijft het 18 euro.
Maar supporters van FCG betalen ook bij ons maar 15 euro (volgens TT)
Ra, Ra hoe kan dat. Nu kunnen supporters van FCG goedkoper naar de wedstrijd dan wij.


Misschien omdat het staanplaatsen zijn?
Avatar gebruiker
FC Drogeham
Basisspeler
 
Berichten: 800
Geregistreerd op: 20-07-2003 16:49
Woonplaats: Drogeham

Berichtdoor Sikke » 28-08-2003 16:31

Zou kunnen ja
God made a few sexy men
And put some hair on the others
Avatar gebruiker
Sikke
Selectiespeler
 
Berichten: 221
Geregistreerd op: 03-12-2002 20:59

Vorige

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten

cron