Prijs ticket uitwedstrijd Volendam.

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Sikke
Bankzitter
Berichten: 221
Lid geworden op: 03-12-2002 20:59

Prijs ticket uitwedstrijd Volendam.

Bericht door Sikke »

Tot mijn verbazing las ik dat supporters van de FCG 15 euro betalen voor de uitwedstrijd van de FCG naar Volendam en wij 16.50 bij eigen vervoer.
Heb al een mail gestuurd.
God made a few sexy men
And put some hair on the others
Booijstra
Wereldspeler
Berichten: 1124
Lid geworden op: 06-02-2003 15:59
Locatie: Heerenveen

Bericht door Booijstra »

Maak me er niet druk om...
Mh
Bankzitter
Berichten: 195
Lid geworden op: 02-12-2002 13:55

Bericht door Mh »

Maak me er verder ook niet druk om, maar het is toch vreemd dat de ene club(FCG) minder hoeft te betalen dan een andere(SCH). Misschien gaat die €1,50 wel naar SCH, zou me eigenlijk niks verbazen :shock:
Finuh
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 17-12-2002 18:51
Locatie: Sneek

Bericht door Finuh »

M-H schreef:Misschien gaat die €1,50 wel naar SCH, zou me eigenlijk niks verbazen :shock:
Daar geloof ik dus helemaal niets van!
Waarom zou sch 1.50 aan dat kaartje willen verdienen?
Mh
Bankzitter
Berichten: 195
Lid geworden op: 02-12-2002 13:55

Bericht door Mh »

Finuh schreef: Daar geloof ik dus helemaal niets van!
Waarom zou sch 1.50 aan dat kaartje willen verdienen?
Je weet het nooit. In Lierse bleek (bij het stadion)een kaartje voor het uitvak ook €1,- goedkoper te zijn, waar blijft die ene euro en in het geval van Volendam 1,50 dan :roll:
Gebruikersavatar
Sikke
Bankzitter
Berichten: 221
Lid geworden op: 03-12-2002 20:59

Bericht door Sikke »

Niemand maakt zich hiet blijkbaar druk om.
Straks gebeurt dit 17x en wanneer het kaartje duurder is, dan is het verschil ook meer waarschijnlijk. Scheelt 1 ticket in dit seizoen of zo.
Waar het mij om gaat, er is een landelijke afspraak dat clubs dezelfde prijs moeten rekenen voor welke bezoekende club dan ook, misschien ligt de fout wel bij Volendam.
Dan kun je natuurlijk zeggen, mij een zorg, maar het is mij wel een zorg.
Wanneer ik antwoord heb gekregen lezen jullie het wel.
God made a few sexy men
And put some hair on the others
Mh
Bankzitter
Berichten: 195
Lid geworden op: 02-12-2002 13:55

Bericht door Mh »

En dan hebben we hier nog niet eens over gehad:
De voorverkoop van zogenaamde omwisselbiljetten voor de wedstrijd SDC Putten-sc Heerenveen start op zaterdag 16 augustus om 09.00 uur bij de TicketBox verkooppunten. De verkoop duurt tot en met zaterdag 30 augustus 18.00 uur. De omwisselbiljetten kunnen in Putten aan de kassa worden omgewisseld voor een toegangskaart. De tarieven zijn: € 8,50 voor losse kaarten en € 18,50 voor een buscombi.
De voorverkoop voor de wedstrijd Jong sc Heerenveen - AZ start op zaterdag 23 augustus via TicketBox en duurt eveneens tot en met zaterdag 30 augustus. Er is geen clubcard verplichting en men kan onbeperkt kaarten kopen. Seizoenkaarthouders hebben geen vrije entree! De tarieven zijn: volwassenen € 6,00; jeugd tot en met 14 jaar € 3,00.
Hoe durven ze het na een toch wel dure voorbereiding te vragen en dan te bedenken dat het nogmaar de 1e ronde is :grmbl:
Riemer
Selectiespeler
Berichten: 745
Lid geworden op: 14-02-2003 19:32
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riemer »

Maak me er verder ook niet druk om
Seizoenkaarthouders hebben geen vrije entree! De tarieven zijn: volwassenen € 6,00; jeugd tot en met 14 jaar € 3,00.
Hoe durven ze het na een toch wel dure voorbereiding te vragen en dan te bedenken dat het nogmaar de 1e ronde is
Je maakt je er blijkbaar wel druk om :wink:. Bij wedstrijden voor de Amstel-Cup wordt altijd entree geheven. Omdat de recettes minus de kosten worden gedeeld door beide clubs. Dus kan een club nooit bepalen dat t gratis is. Als dit niet het geval is corrigeer me dan, maar volgens mij werkt het zo.

Maar nu ontopic:

Het is inderdaad weer heel erg vreemd dat wij Heerenveen supporters meer moeten betalen dan Groningen supporters. Bij mijn weten was dit vorig jaar ook al een paar keer t geval. Maar Sikke gezien jou functie binnen Nieuw Noord zul je dit vast wel een keer aankaarten bij het bestuur van Heerenveen.
Ik persoonlijk maak me er niet zo druk om ga toch elke keer als ik kan wel heen, en dan drink ik wel een biertje minder.
Gebruikersavatar
michel
Wereldspeler
Berichten: 1937
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48
Locatie: DKV

Bericht door michel »

Misschien dat fcg een beetje subsidie levert op de kaarten voor de uitwedstrijd, dat
gebeurt wel vaker. Willen op die manier mensen stimuleren om heen te gaan ofzo...
Booijstra
Wereldspeler
Berichten: 1124
Lid geworden op: 06-02-2003 15:59
Locatie: Heerenveen

Bericht door Booijstra »

Als je idd kijkt naar het aantal uitsupporters dat met FCG meereist zou je dat kunnen vaststellen ja... :|
superfean
Bankzitter
Berichten: 216
Lid geworden op: 02-12-2002 21:28

Bericht door superfean »

Als het werkelijk zo is dat de club nog geld verdient aan de uitwedstrijden dan zou dit heel erg triest zijn.
Zelf denk ik eerder dat bij fcg zoals eerder genoemd gewoon de kaarten iets goedkoper worden gemaakt door de fcg zelf.
Forza
Wereldspeler
Berichten: 1205
Lid geworden op: 02-12-2002 15:44

Bericht door Forza »

Dat van die subsidie zal wel meevallen. k Had een omwisselbiljet ter waarde van 16,50 en kreeg bij de kassa een kaartje met als prijs 15,00...De enige subsidie waar hier sprake is, is die van ons voor de club ben ik bang...
MJP
Nieuw talent
Berichten: 138
Lid geworden op: 07-08-2003 13:30

Bericht door MJP »

De 1,50 euro is als kosten voor de stewards etc. De club verdient hier dus WEL op de supporters die meegaan.
dekoning
Selectiespeler
Berichten: 691
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48

Bericht door dekoning »

Is dat de reden dat er nu ook voor degenen die niet met de bus gaan met omwisselbiljetten gewerkt wordt?
Tja....
Forza
Wereldspeler
Berichten: 1205
Lid geworden op: 02-12-2002 15:44

Bericht door Forza »

Beetje jammer want die stewards zijn er ook als ik er niet ben... Bovendien, een paar stewards zijn bijna full-time bezig met het omwisselen van het biljet. Sowieso een zinloze bezigheid, lijkt me. Of is er iemand die er wel het nut van begrijpt?
Harris
Basisspeler
Berichten: 954
Lid geworden op: 02-12-2002 14:03
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Harris »

Booijstra schreef:Als je idd kijkt naar het aantal uitsupporters dat met FCG meereist zou je dat kunnen vaststellen ja... :|
Nee, jullie gaan met veel. Vandaar voor jullie geen zogenaamde 'subsidieregeling', bij jullie hoeft het immers niet 'gestimuleerd' te worden. Laat me toch niet lachen man. Boter op je hoofd heet dat.

Even on topic: kunnen jullie op een andere manier kaarten kopen dan via de TB? Op het stadion bijvoorbeeld? Wij dus niet meer, wij zijn dit seizoen altijd aangewezen op de TB, zowel Eigen Vervoer als Verplichte Combi.

Die 1,50 Euro zijn de 'reserveringskosten' (mooi woord om iemand voor 1,50 Euro te verneuken) van de TB. Wij betalen geen reserveringskosten, omdat wij geen (goedkoper) alternatief hebben om kaarten te kopen. Daar zijn door FCG en TB afspraken over gemaakt.

Als SCH geen regeling met de TB heeft, betaal je dus wel reserveringskosten. En hoe die precies verdeeld worden ... ?
***
Booijstra
Wereldspeler
Berichten: 1124
Lid geworden op: 06-02-2003 15:59
Locatie: Heerenveen

Bericht door Booijstra »

Harris schreef:
Nee, jullie gaan met veel. Vandaar voor jullie geen zogenaamde 'subsidieregeling', bij jullie hoeft het immers niet 'gestimuleerd' te worden. Laat me toch niet lachen man. Boter op je hoofd heet dat.
Misschien was de wedstrijd uitverkocht??? Als je beetje had opgelet bij ontwikkelingen over de kaartverkoop had je kunnen vaststelle dat het uitvak vol zat. En aangezien FCG maar al te goed weet hoe het Volendam stadion eruit ziet, weet je ook dat er minimaal 500 bezoekers in het uitvak zaten. Dan heb ik het nog niet eens over de 50 man die op de hoofdtribune zaten. Daar gaat je mooie subsidie-theorie.

Wat me wel verbaasde dat Volendam-SCH als risico wedstrijd werd bestempeld. Toen ik met een kroegbaas sprak had hij het erover dat het een risicowedstrijd was en dat er ook niet bierglazen mocht worden geschonken. Alleen maar in plastic bekertjes :?
Op de radio in het programma Langs de Lijn, werd de werdstrijd genoemd als de wedstrijd tussen de leukste en de op 1 na leukste club van Nederland. Welke idioot bij de KNVB verzint het dan om hier een risicowedstrijd van te maken??? Blijkbaar als maatregel voor deze verschrikkelijk risicovolle wedstrijd, werd er op de kaartjes gezet; "Blijf Braaf".
Hoe diep kan men nog zinken bij de KNVB??? :grmbl: ...Ben ook benieuwd wat er op de kaartjes volgende week wordt gezet als FCG langskomt...
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Harris schreef:
Even on topic: kunnen jullie op een andere manier kaarten kopen dan via de TB? Op het stadion bijvoorbeeld? Wij dus niet meer, wij zijn dit seizoen altijd aangewezen op de TB, zowel Eigen Vervoer als Verplichte Combi.
Ik betaalde 12,50 Euro... Gewoon. Bij de kassa.
Booijstra schreef:

Wat me wel verbaasde dat Volendam-SCH als risico wedstrijd werd bestempeld. Toen ik met een kroegbaas sprak had hij het erover dat het een risicowedstrijd was en dat er ook niet bierglazen mocht worden geschonken. Alleen maar in plastic bekertjes :?
Op de radio in het programma Langs de Lijn, werd de werdstrijd genoemd als de wedstrijd tussen de leukste en de op 1 na leukste club van Nederland. Welke idioot bij de KNVB verzint het dan om hier een risicowedstrijd van te maken??? Blijkbaar als maatregel voor deze verschrikkelijk risicovolle wedstrijd, werd er op de kaartjes gezet; "Blijf Braaf".
Hoe diep kan men nog zinken bij de KNVB??? :grmbl: ...Ben ook benieuwd wat er op de kaartjes volgende week wordt gezet als FCG langskomt...
Risicowedstrijd??

Het bier was inderdaad in plasticbekertjes maar dat is denk ik de gewoonte in Volendam. Het is nu eenmaal een feeststad waar je van café naar café loopt. Moet er wel bij gezegd worden dat de Amsterdammertjes kwamen in bekers van Hard-plastic (althans bij café De Oude Brug). En dat drinkt een stuk lekkerder dan die bekers die je zo fijn knijpt. In het stadion werd trouwens ook gewoon bier geschonken. Ik zat op de korte zijde, vak A. Direct grenzend aan het gastenvak. En dat was geen evenementenbier.
Wéér uit!!!!
Booijstra
Wereldspeler
Berichten: 1124
Lid geworden op: 06-02-2003 15:59
Locatie: Heerenveen

Bericht door Booijstra »

Heb het ook maar van een kroegbaas gehoord...leek mij ook al sterk...
Harris
Basisspeler
Berichten: 954
Lid geworden op: 02-12-2002 14:03
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Harris »

Booijstra schreef:Misschien was de wedstrijd uitverkocht??? Als je beetje had opgelet bij ontwikkelingen over de kaartverkoop had je kunnen vaststelle dat het uitvak vol zat. En aangezien FCG maar al te goed weet hoe het Volendam stadion eruit ziet, weet je ook dat er minimaal 500 bezoekers in het uitvak zaten. Dan heb ik het nog niet eens over de 50 man die op de hoofdtribune zaten. Daar gaat je mooie subsidie-theorie.
Tja, ik kom niet met die theorie aan, ik roep juist dat dat onzin is. Ik geef je de reden ook nog eens: reserveringskosten van de TB. En zoals jij met je opmerking doelt op het aantal uitsupporters bij wedstrijden in het algemeen, doel ik ook op jullie uittoeschouwers bij wedstrijden in het algemeen.

Of wil je soms beweren dat jullie elke wedstrijd met 500 man af gaan reizen? Dat zou wel erg naief zijn, maar ik zei al dat je boter op je hoofd hebt. Ik denk namelijk niet dat de aantallen supporters bij uitwedstrijden zo drastisch van elkaar verschillen. En dat terwijl jullie vaak hoger op de ranglijst staan. Vandaar dat ik even reageerde op jouw denigerende opmerking.
***
Gebruikersavatar
villa Cruoninga
Invaller
Berichten: 291
Lid geworden op: 05-12-2002 17:01

Bericht door villa Cruoninga »

Precies, 1 keer een vol uitvak (waarvoor respect) en gelijk zijn jullie veel beter? Afgelopen seizoen lag het totale aantal ongeveer gelijk en dan hebben wij ook nog eens bij 80% van de wedstrijden een combi en jullie stonden een stuk hoger. Je hebt echt geen enkel recht van spreken dus.
..still wearin' of the green!
Gebruikersavatar
michel
Wereldspeler
Berichten: 1937
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48
Locatie: DKV

Bericht door michel »

:idea:
En dat terwijl wij bioscooppubliek zijn, zover reizen voor een film.
Groningen daarentegen heeft een fantastisch legioen en geweldige sfeer en dat is toch
het belangrijkste?
De trots van het Noorden was het toch? Waar zijn al die trotse supporters dan tijdens
uitwedstrijden?
Riemer
Selectiespeler
Berichten: 745
Lid geworden op: 14-02-2003 19:32
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riemer »

Harris, ook wij kunnen ook nog maar alleen kaartjes kopen bij de tb tot de donderdag voor de wedstrijd. Je kunt nooit op t laatste moment zeggen ik ga na t voetbal en koop daar wel een kaartje bij t stadion.

Persoonlijk heb ik ook geen last van omdat ik elke wedstrijd toch wel heen ga, als ik niet zelf hoef te voetballen. Maar voor velen die op donderdag nog niet weten of ze kunnen die hebben pech en dat vind ik een slechte zaak.

Neem aan dat de beide supporterclubs hier toch een keer achter aangaan.
Gebruikersavatar
villa Cruoninga
Invaller
Berichten: 291
Lid geworden op: 05-12-2002 17:01

Bericht door villa Cruoninga »

michel schreef::idea:
En dat terwijl wij bioscooppubliek zijn, zover reizen voor een film.
Groningen daarentegen heeft een fantastisch legioen en geweldige sfeer en dat is toch
het belangrijkste?
De trots van het Noorden was het toch? Waar zijn al die trotse supporters dan tijdens
uitwedstrijden?
Zeg ik dat wij meer meenemen dan jullie? Het aantal ligt ongeveer gelijk. Ik kan ook wel wedstrijden opnoemen dat jullie met 2 man en een paardenkop in't uitvak stonden. Is bij ons soms niet anders maar soms is't ondanks VC's wel een goede opkomst.

En waar al die trotste supporters zijn tijdens uitwedstrijden? Tegen Vitesse, De Graafschap, Twente, Feyenoord, Zwolle en Excelsior redelijk massaal in't uitvak. Waar waren jullie om jullie super ploeg te steunen bij Willem II, Roda, RKC???

Ik noem nu maar gewoon wat op, jullie kunnen vast met ongeveer dezelfde rijtjes komen maar ik geef alleen aan dat we elkaar op dit punt niet veel ontlopen. Waarom jullie het ineens zo hoog in jullie bol hebben als het gaat om opkomst bij uitwedstrijden zie ik niet helemaal.
..still wearin' of the green!
Gebruikersavatar
michel
Wereldspeler
Berichten: 1937
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48
Locatie: DKV

Bericht door michel »

Villa, mijn reactie was niet voor jou bedoeld, eerder voor Harris die stelde dat SCH en
grun ongeveer evenveel supporters meenemen naar uitwedstrijden (helemaal mee eens)
terwijl SCH hoger op de ranglijst staat.
Ik wilde daarbij aankaarten dat vele grunsupporters eeuwig en altijd lopen te kakelen dat
het publiek van grun zoveel beter is.
Harris
Basisspeler
Berichten: 954
Lid geworden op: 02-12-2002 14:03
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Harris »

Ja, dan vervallen we weer in die discussie. Kijk, wat Villa ook al zegt (en vooral de laatste zin is treffend): ik reageerde omdat Booijstra een reactie plaatst alsof er bij FCG zo weinig uitsupporters mee gaan (en daardoor de kaarten goedkoper zouden zijn als stimulans), waarop ik opmerk dat het jullie eveneens wel beter kan, omdat het niet veel zal schelen qua aantallen. Waarmee ik dus die subsidie-theorie onzin vind. En daarmee komen we weer een beetje ontopic:

Dat jullie 16,50 betalen en wij 15,00 is een rare zaak, als jullie alleen kaarten bij de TB kunnen halen. Wij moeten altijd kaarten in de voorverkoop bij de TB halen, als de kassa's bij het stadion gesloten blijven dus. Wij zouden eerst EV-omwisselbiljetten krijgen (welk helder licht heeft dat werkverschaffingsproject bedacht?), maar nu hebben we gewoon meteen toegangskaarten en hoeven we niet meer om te wisselen (kut, weer een paar palingboeren werkloos).

In jullie geval zou je dan dus voor 17 x 1,50 per seizoen genaaid worden. Kun je beter een paar dienbladen bier van halen.
***
Booijstra
Wereldspeler
Berichten: 1124
Lid geworden op: 06-02-2003 15:59
Locatie: Heerenveen

Bericht door Booijstra »

Ik heb het probleem voorgelegd aan Ticketbox. Ik ben benieuwd of ik een reactie krijg...
Gebruikersavatar
michel
Wereldspeler
Berichten: 1937
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48
Locatie: DKV

Bericht door michel »

ok ok, gaan we weer ontopic.

Het lijkt me inderdaad de toeslag van €1.50 van TB-vvk. De kassa's waren volgens mij
gewoon open alleen was het uitvak uitverkocht (dus kun je daar uiteraard geen kaarten
voor halen).
Riemer
Selectiespeler
Berichten: 745
Lid geworden op: 14-02-2003 19:32
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riemer »

De kassa's zijn voor Heerenveensupporters altijd gesloten op wedstijddagen. Wanneer komt die tijd terug dat je gewoon op de dag zelf kunt beslissen als je heen wilt gaan. En niet al op donderdagmiddag.
The North
Selectiespeler
Berichten: 649
Lid geworden op: 27-05-2003 21:31
Locatie: Giekerk

Bericht door The North »

Riemer schreef:De kassa's zijn voor Heerenveensupporters altijd gesloten op wedstijddagen. Wanneer komt die tijd terug dat je gewoon op de dag zelf kunt beslissen als je heen wilt gaan. En niet al op donderdagmiddag.

jah vind ik ook vreemd.. waarom laten ze niet gewoon op de wedstrijddag dat ding open??? zullen ze dan ook wel meer mee verdienen of zie ik dat nou verkeerd :urgs:
Gert Jan, Kan wat Foppe kan!....(2de worden)
Plaats reactie