Sinds wanneer kom jij bij sc Heerenveen?

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Ja, die goal van Doesburg bij RBC herinner ik me goed, het werd 2 - 5.
Hoelang ik al bij SCH kom?
Laat ik dit zeggen zonder al te veel prijs te geven.
De eerste wedstrijd die ik bijwoonde in een sindsdien onafgebroken reeks was Heerenveen - ZFC in 1970: uitslag 2 - 0.
Heerenveen promoveerde in dat seizoen naar de Eerste Divisie.
Maar als kind heb ik zelfs Abe Lenstra nog een enkele keer zien optreden.
Vaste bezoeker was ik toen natuurlijk nog niet, ik mocht wel eens mee.
Ik neem aan dat ik de langste SCH - geschiedenis heb van de geregelde forumbezoekers, vandaar mijn " nickname ".
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Forza schreef: Hmmmmmmm... In mijn herinnering was het 5-4, maar misschien heb ik het door de jaren heen wel spannender gemaakt dan het was... :?
Heerenveen heeft tweemaal geoefend tegen Barcelona, in het oude stadion werd het destijds 5 -4 ( doelpunten Tammer(2), Regtop, Schaap en Ter Voorde (?), een paar jaar later in het huidige AS 5 - 3 ( met doelpunten van o.a Echteld (2), en Thomasson )
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Frisk1968 schreef:Mijn eerste wedstrijd was volgens mij tegen FC VVV. Jaar zou ik echt niet meer weten. Wedstrijd was in ieder geval in de eredivisie en in het oude stadion.Ik vermoed dat het duel in het eerste jaar na de promotie heeft plaatsgevonden. Camataru,l'Ami, Maarten de Jong en Regtop deden nog mee.Wie weet wanneer deze wedstrijd was en wat de stand was (3-2 volgens mij). :|
Dat was nog in de Eerste Divisie, hoewel Heerenveen dat seizoen wel promoveerde ( 1992 - 1993 ).
VVV stond toen bovenaan en werd uiteindelijk ook kampioen.
Het moet voorjaar 1993 zijn geweest.
Camataru scoorde als invaller de winnende goal.
Gebruikersavatar
vak-27
Invaller
Berichten: 284
Lid geworden op: 11-08-2006 13:00

Bericht door vak-27 »

Denk dat het zo rond 1965 geweest zal zijn toen ik voor het eerst bij Heerenveen kwam. Jeehee, wat staat dat oud, rond 1965. Weet nog dat je als jong jongetje dan wel voor de reclameborden mocht zitten, herinner me ook nog Wiebe de Jong, meende dat hij rechtsback speelde. Was in een wedstrijd tegen PEC, waarbij toen bij PEC een "dure" spits meespeelde, (staat me iets van bij dat hij destijds een ton koste), maar die spits kreeg van de Jong weinig kans, wat een Heerenveen supporter de opmerking ontlokte: hahah een paar tientjes tegen een ton en wie wint er.........Rondje om het veld in de pauze, gekke Evert achter het doel.........mooie tijden

P.S> of was het Zwolse Boys???
chrissie
Basisspeler
Berichten: 998
Lid geworden op: 17-09-2004 23:11
Locatie: sneek

Bericht door chrissie »

Seizoen 1982/1983 Eerste Divisie
1. DS'79 30 16 10 4 59 - 37 42
2. FC Volendam 30 17 6 7 73 - 41 40
3. FC Den Bosch 30 15 8 7 51 - 28 38
4. MVV 30 13 10 7 52 - 31 36
5. SC Cambuur 30 15 6 9 48 - 35 36
6. FC Den Haag 30 11 10 9 60 - 44 32
7. FC VVV 30 14 3 13 54 - 56 31
8. SC Heerenveen 30 9 12 9 46 - 50 30
9. SVV 30 10 10 10 42 - 55 30
10. Vitesse 30 12 5 13 44 - 41 29
11. Eindhoven 30 10 8 12 41 - 54 28
12. Veendam 30 7 12 11 44 - 50 26
13. FC Wageningen 30 9 5 16 43 - 62 23
14. De Graafschap 30 8 5 17 37 - 56 21
15. Telstar 30 7 6 17 37 - 56 20
16. SC Heracles 30 8 2 20 41 - 76 18

Het seizoen dat ik er voor het eerst kwam. Kreeg in lente verkering, vriend destijds had seizoenskaart.....zag hem met lede ogen naar wedstrijden vertrekken! Meteen seizoenskaart aangevraagd en was er het seizoen erop elke thuiswedstrijd bij.
8e in eerste divisie....DS, FC Wageningen, SVV.......nostalgie.....grappig om te zien waar teams als Vitesse en Heracles, nu eredivisie ..toen stonden. Cambuur was toen nog maatje te groot :mrgreen:
Uiteraard trots als SCH supporter als je ziet wat SCH sindsdien heeft bereikt.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

vak-27 schreef:Denk dat het zo rond 1965 geweest zal zijn toen ik voor het eerst bij Heerenveen kwam. Jeehee, wat staat dat oud, rond 1965. Weet nog dat je als jong jongetje dan wel voor de reclameborden mocht zitten, herinner me ook nog Wiebe de Jong, meende dat hij rechtsback speelde. Was in een wedstrijd tegen PEC, waarbij toen bij PEC een "dure" spits meespeelde, (staat me iets van bij dat hij destijds een ton koste), maar die spits kreeg van de Jong weinig kans, wat een Heerenveen supporter de opmerking ontlokte: hahah een paar tientjes tegen een ton en wie wint er.........Rondje om het veld in de pauze, gekke Evert achter het doel.........mooie tijden

P.S> of was het Zwolse Boys???
Als het Zwolse Boys was kan het om een Joegoslavische international zijn gegaan, die m.i IVICA OSIM heette.
Hij heeft later nog naam gemaakt als coach.
Hij heeft maar kort in Zwolle gespeeld, was voor zover ik me herinner echter geen spits.
Keurig
Invaller
Berichten: 253
Lid geworden op: 15-02-2005 15:32

Bericht door Keurig »

Eerste wedstrijd was voor de beker Heerenveen-PSV 0-2 geloof ik met iig 1x Twan Schepers (wie kent hem niet?).

Het jaar weet ik niet meer precies maar volgens mij nog voor de eerste promotie. Ik weet iig wel zeker dat ik mijn eerste seizoenskaart had in het allereerste seizoen eredivisie. Dus dat zal '90/'91 geweest zijn.
Fean Fan Drachten
Selectiespeler
Berichten: 554
Lid geworden op: 08-12-2002 00:56

Bericht door Fean Fan Drachten »

Mijn allereerste wedstrijd was sc Heerenveen - FC Wageningen, in het seizoen 1991-1992. Heerenveen was net weer gedegradeerd naar de Eerste Divisie en ik mocht mee met een klasgenoot op de MAVO. Op de oosttribune in het oude ALS zag ik dat Heerenveen met 0-2 verloor, maar ik had wel de smaak te pakken. Van een tweeling op school kon ik wel eens een seizoenskaart lenen, of ik kwam binnen met een kaartje voor 7,50 (kaartje t/m 14 jaar, hoewel ik 16 was :oops: ). Sindsdien ging ik onregelmatig naar een wedstrijd, maar mijn eigen seizoenskaart kreeg ik pas in het eerste seizoen dat ik steward was (nu zo'n 5 seizoenen geleden). Vorig seizoen was mijn eerste seizoen als NN-supporter, toen was ik net 'steward-af'. Het bleef bij dat ene seizoen op NN, ik zit nu op West.

Ik ben nog eens samen met een kameraad in het oude ALS op het dak van de spelerstunnel gaan zitten, volgens mij speelden we toen tegen NAC ofzo, maar misschien was het ook wel de bekerwedstrijd tegen Den Bosch. Het was in ieder geval erg druk en we konden het moeilijk zien tussen al die mensen, dus zijn we over het hek (westtribune) geklommen en zo op dat dak terecht gekomen. Dat duurde niet lang, want we werden weer weggestuurd... De overige supporters waren wel zo vriendelijk om ons 2x over dat hek te helpen klimmen... :lol:
Gebruikersavatar
Anoniempje
Bankzitter
Berichten: 208
Lid geworden op: 07-03-2006 20:03
Locatie: Thuis

Bericht door Anoniempje »

Vorig seizoen was mijn eerste seizoen als NN-supporter, toen was ik net 'steward-af'. Het bleef bij dat ene seizoen op NN, ik zit nu op West.
Kwestie van het ontlopen van de wachtrij? :huh:
Gonzalo García-García: muy bien!
axl
Nieuw talent
Berichten: 87
Lid geworden op: 14-08-2005 22:37

Bericht door axl »

Geboren in '77 in de stad van Blauw Geel. Ik dank de lieve heer dat we uit dat ellendige oord weg waren voor ik me realiseerde dat voetbal bestond. Denk dat ik op zevende of achtste voor het eerst naar Heerenveen ging. Eerst met pa, later met seizoenkaart (30 gulden) op Noord. Het mooie was dat er zo weinig mensen waren dat je in de pauze naar Zuid kon lopen zodat je twee helften Heerenveen naar je toe zag voetballen. Ik mis het in de hekken klimmen na een doelpunt. Mooi was ook het veld op rennen na een periodetitel.

Nu zit ik op Noord. Een vergissing want voetbal hoor je staand te kijken!

All time favorieten; Cammie, Talan, Lubbe, Leeroy Echteld.

Het mooie is dat ik nu 75 % van mijn leven bij Heerenveen kom. Kan me het ook niet anders meer voorstellen.
Leeroy Echteld is een superheld!!!!!!!!!!!!
sonnema
Selectiespeler
Berichten: 740
Lid geworden op: 04-06-2003 10:19

Bericht door sonnema »

haha, ben ook nog jaren op een kinderkaartje binnengekomen, maakte de kassamiep niks uit.
nu al 17 jaar een seizoenkaart.
dus sinds seizoen 89/90, daarvoor losse kaarten en passe partouts.
Ago
Selectiespeler
Berichten: 746
Lid geworden op: 12-08-2005 23:07

Bericht door Ago »

Sinds 1969.
Ik ben al wat ouder!(50 jaar)
sch4-live
Wereldspeler
Berichten: 2120
Lid geworden op: 28-12-2005 11:22

Bericht door sch4-live »

Dat was geloof ik 4 jaar terug,Heb een jaar gezeurt of ik een keer naar een voetbalwedstrijd mocht in een stadion na een jaar dat ik zei had een kennis een kaart voor me samen met mn moeder,en de wedstrijd was tegen AZ de afscheidswedstrijd van Foppe ! 1 woord GEWELDIG en ik weet nog wel dat Gonzo zown Heerenveen bril had en die wou ik ook :mrgreen: Om half 1 waren we trouwens al aanwezig :P Daarna ons op wachtlijst gezet en sta nu sinds 2 seizoenen in NieuwNoord. Ben trouwens nog niet zo oud.
sc heerenveen 4 ever
Wereldspeler
Berichten: 1176
Lid geworden op: 27-03-2005 16:23
Locatie: Norg

Bericht door sc heerenveen 4 ever »

Nooit gehoord van leestekens?
Een onderschrift: wat is dat?
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Ago schreef:Sinds 1969.
Ik ben al wat ouder!(50 jaar)
Wees niet getreurd, je bent niet de enige! :lol:
Mijn eerste seizoen was ook het seizoen '69 - '70. Geen idee welke wedstrijd! Ik wist alleen dat ik voor de blauw-witten moest zijn.
Miereneukert!
DE ZUID
Basisspeler
Berichten: 996
Lid geworden op: 02-12-2002 17:12
Locatie: 24 km van DKV

Bericht door DE ZUID »

Het moet ergens in 1976 geweest zijn, tenminste een wedstrijd die ik bewust heb meegemaakt, Heerenveen tegen Fortuna SC
4-2. Kan ook eerder zijn, maar oan de han von heit werd ik klaatgestoomd om fan te worden.
ONS 4 kanaal
ONS Sneek 4 - de slachters van Sneek????
Gebruikersavatar
jmcuperus
Jeugdspeler
Berichten: 32
Lid geworden op: 07-05-2006 22:07
Locatie: Ter Aar (Z-H)
Contacteer:

Bericht door jmcuperus »

Volgens mij in 1993, nog in het oude stadion.
Kan er niet zoveel meer van herrineren, ik was 3 denk ik.

In het 'nieuwe ALS' hebben we sinds 1994 vasten plekken, vak 19, rij 2, ter hoogte van de middenlijn.
Beetje hoog leeftijdsgemiddelde in dat vak, maar dat gaat de laatste 2 jaar al wat beter :D
Gebruikersavatar
pjutje
Selectiespeler
Berichten: 656
Lid geworden op: 05-11-2007 20:13
Locatie: Groningen / Slappeterp

Bericht door pjutje »

Mijn eerste wedstrijd was H'veen - RKC Waalwijk op 12 maart 2005. Het was nou niet echt bepaald een wedstrijd om over naar huis te schrijven. We veloren 1-2 en ik weet dat ik sindsdien een enorme hekel heb aan de speler Oost. Een invaller die tegen ons scoorde :angry: Wel was ik enorm onder de indruk van het stadion, en hoe dicht ik wel niet op het veld zat (rij 3). Ik was al wel eerder in het stadion geweest.
Het is wel grappig om te lezen dat er mensen zijn die al een wedstrijd hebben bezocht ver voor mijn geboorte 8)
H'veen 4-life
Supersub
Bankzitter
Berichten: 191
Lid geworden op: 27-06-2005 15:01
Locatie: Burgum
Contacteer:

Bericht door Supersub »

Volgens mij in 2002 ofzo. De thuiswedstrijd tegen NAC. Drama pot. 0-0
in de vakantie is alles een beetje mooier
Sneeuwbal
Selectiespeler
Berichten: 500
Lid geworden op: 02-01-2005 23:21

Bericht door Sneeuwbal »

Ergens in het oude stadion, jaartal en team weet ik niet meer. Wat ik als jochie nog wel weet is dat iedereen de gratis uitgedeelde broodjes op het veld gooide. Sinds 1996 in het bezit van een seizoenkaart.
jort
Bankzitter
Berichten: 201
Lid geworden op: 12-12-2007 19:26
Locatie: franeker

Bericht door jort »

ik kwam 10 jaar geleden voor het eerst bij heerenveen, was toen 6 jaar
mijn opa smokkelde mij het stadion in en ik zat de hele wedstrijd op schoot bij mn opa.
heb nu sinds 3 jaar mn eigen seizoenskaart
Gebruikersavatar
Hakansson
Invaller
Berichten: 372
Lid geworden op: 30-06-2004 13:12
Locatie: hindeloopen

Bericht door Hakansson »

Ik kom bij Heerenveen sind mijn 6e ben nu 22 dus al 16 jaar seizoen 92 of zo . Die gooie oude tijd met sjaak storm en co
SF
Bankzitter
Berichten: 192
Lid geworden op: 15-07-2007 19:36
Locatie: VAK 11

Bericht door SF »

Sneeuwbal schreef:Ergens in het oude stadion, jaartal en team weet ik niet meer. Wat ik als jochie nog wel weet is dat iedereen de gratis uitgedeelde broodjes op het veld gooide. Sinds 1996 in het bezit van een seizoenkaart.
Waren dat geen oliebollen :lol: ?
ANTI BESTUUR
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6245
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

SF schreef:
Krentebollen, krentebollen hehehe... :lol:

Riemer door het lint op OF, "Sa giest net my iten om".
Spijt heb je morgen maar!
axl
Nieuw talent
Berichten: 87
Lid geworden op: 14-08-2005 22:37

Bericht door axl »

Ebiede schreef: Krentebollen, krentebollen hehehe... :lol:

Riemer door het lint op OF, "Sa giest net my iten om".
Dat waren Wieger Keterlapper koeken. Niet te eten en dus lag de zestien vol. Op maandag werd Riemer geciteeerd in de Leeuwarder; At se dat noch 'n kear dwaan sil ik se de bonke brekke.

Verexcusseer me voor mijn gebrekkige Fries. Praten gaat goed maar schrijven is een probleem
Leeroy Echteld is een superheld!!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
michel
Wereldspeler
Berichten: 1937
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48
Locatie: DKV

Bericht door michel »

Het waren krentenbollen van Waddenzee-brood, heb 10 minuten staan treuzelen als klein kereltje met dat ding in m'n hand, toen ik eindelijk gegooid had was ik zo blij als een kind.

ps. let even op je quote in quotes svp.
Heerenveen: superbia ex septentrio
xxmriek
Jeugdspeler
Berichten: 24
Lid geworden op: 04-01-2008 19:24
Locatie: Drachten

Bericht door xxmriek »

Sinds 2003, eerste wedstrijd: heerenveen - groningen
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Sneeuwbal schreef:Ergens in het oude stadion, jaartal en team weet ik niet meer. Wat ik als jochie nog wel weet is dat iedereen de gratis uitgedeelde broodjes op het veld gooide. Sinds 1996 in het bezit van een seizoenkaart.
Dat was tegen RKC met een ruststand van 0-3 :lol: Ik weet nog dat ik 5, 6 jaar was toen ik voor de 1ste keer naar Heerenveen ging. Dat is dus nu 24-25 jaar terug, ik weet alleen nog dat er toen 2 donkere spelers waren die ruzie hadden maar welke wedstrijd weet ik absoluut niet meer!!
scheerenveen.supporterswereld.nl
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Mijn eerste wedstrijd is een paar jaar terug tegen RBC. Werd toen iets van 7-1 geloof ik. Vanaf dat moment besloten mij meer bezig te houden met voetbal waar ik nog altijd erg blij mee ben :)
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

Ikke sinds een aantal jaren terug.
Plaats reactie