09-05-2004: sc Heerenveen-AZ (1-0, afscheid Foppe)

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Berichtdoor HaEmTeDe » 10-05-2004 22:07

Beetle schreef:YAAAHHH!!!

Alles online op http://www.feanfans.nl

Een héééle karrevracht foto's!!
(en vijf filmpjes.)



Schitterend werk !!!!!! Klasse !!
HaEmTeDe
Selectiespeler
 
Berichten: 274
Geregistreerd op: 10-03-2003 21:52

Berichtdoor montana » 10-05-2004 22:28

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Deze azsupporter verdiend bijna een standbeeld naast abe. :D
Avatar gebruiker
montana
Selectiespeler
 
Berichten: 477
Geregistreerd op: 03-05-2003 16:46
Woonplaats: 015

Berichtdoor Noukske » 10-05-2004 22:31

haha bijna :wink: Inderdaad een toffe kerel, heb hem nog gek zien doen bij het uitvak!!
Avatar gebruiker
Noukske
Selectiespeler
 
Berichten: 293
Geregistreerd op: 08-09-2003 20:18
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Beetle » 10-05-2004 22:37

Power schreef:Heeft iemand ook een foto van de nieuwe tribune van binnen maar dan goed recht van voren en zonder publiek ? want als ik naar sommige foto's kijk zien die looppaden er heel raar kriskras uit :?


Krijg nou tieten! Net of ik die vraag aan zag komen! Plaatje op recept! :mrgreen:

Afbeelding
Click da pic.
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Berichtdoor Huiswaard » 10-05-2004 22:48

Noukske schreef:haha bijna :wink: Inderdaad een toffe kerel, heb hem nog gek zien doen bij het uitvak!!


Met een paar biertjes op doet hij altijd zo :lol:
Op het AZ forum is er wat kritiek op hem, omdat hij een Heerenveen shirt (van Jan de Visser) aanhad. Wij zagen er echter het ludieke van in en jullie gelukkig ook!
Huiswaard
Bankzitter
 
Berichten: 5
Geregistreerd op: 10-05-2004 21:49
Woonplaats: Alkmaar

Berichtdoor Beetle » 10-05-2004 23:02

De foto van de wegwijzer is het prijsplaatje. :mrgreen:

Onbegrijpelijk. AZ moest reizen met verplichte combi...

En dan nog dit:

Dinsdagavond, 11 mei, is de uitzending van Studio Sport geheel gewijd aan de loopbaan en het afscheid van Foppe de Haan. De uitzending van Studio Sport op Nederland 2 begint om 22.39 uur.

(Spelletje doen? Spot de Beetle.... :mrgreen: )
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Berichtdoor the rockII » 11-05-2004 08:19

Op het plein is ook iemand opgepakt, die herhaaldelijk over de hekken klom.
Avatar gebruiker
the rockII
Basisspeler
 
Berichten: 606
Geregistreerd op: 17-12-2002 12:08
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor Power » 11-05-2004 11:05

Beetle schreef:
Power schreef:Heeft iemand ook een foto van de nieuwe tribune van binnen maar dan goed recht van voren en zonder publiek ? want als ik naar sommige foto's kijk zien die looppaden er heel raar kriskras uit :?


Krijg nou tieten! Net of ik die vraag aan zag komen! Plaatje op recept! :mrgreen:

Afbeelding
Click da pic.


Hmm om eerlijk te zijn vindt ik die knik er elke keer erin er enorm lelijk uit zien :/ vraag me af waarom ze dat hebben gedaan, want als ik het goed bekijk bevorderd dat de in en uitstroom echt niet, en ik meende dat ze de Friese vlag zouden doortrekken tot boven (nog een enorme tegenvaller) :cry:

Edit: en er missen nog steeds stoeltjes op bepaalde plekken :? raar.
Ik hoop maar dat ze die dingetjes nog gaan veranderen.
Avatar gebruiker
Power
Selectiespeler
 
Berichten: 168
Geregistreerd op: 31-05-2003 12:19

Berichtdoor (pl)euro » 11-05-2004 11:14

Eastermar schreef:
Hier is de tekst van het gedeelte dat ook op de tribune kan worden gezongen:
It sil heve, lit se beve, de rapen binne gear
Wy stean foar Heerenveen,Heerenveen! Jou noait op en bliuw mar stean foar, HEERENVEEN!!


Zou dit het eerste Friese liedje gaan worden dat door de feanfans zal worden gezongen? Ik hoop van wel in iedergeval.


De volledige tekst is als volgt;

Heerenveen Foar Altyd (gebroeders Anker & de glasblazers)

Refrein: Wy stean foar Heerenveen, Heerenveen.
Jou noait op en bliuw mar stean foar Heerenveen!

Us stadion dat hâldt
de minsken jong en âld
We stean derfoar en gean derfoar
de klub dêr’t elk fan hâld.
Spylers binne klear
in striid om Fryske ear
It sil heve, lit se beve,
de rapen binne gear (refrein 2x)

It blau-wyt shirt dat stiet
Foar fryske rom en striid
Pompeblêden en us Abe
binne foar altyd
We komme kear op Kear
en sjonge dan foar mear
It sil heve, lit se beve,
De rapen binne gear (refrein 2x)

Mei Foppe oan it roer
Bin’ de spylers fol mei fjoer
Kappe, draaie, kombinaasjes
Ferlieze wurdt in toer
Al is syn wurk hjir klear
Dan gean wy wol troch foar mear
It sil heve, lit se beve,
De rapen binne gear (refrein 3x)
en op de achtste dag zei God..okey murphey, nu is het jouw beurt
Avatar gebruiker
(pl)euro
Basisspeler
 
Berichten: 784
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:46
Woonplaats: En la playa

Berichtdoor Franssie » 11-05-2004 11:32

power schreef:Hmm om eerlijk te zijn vindt ik die knik er elke keer erin er enorm lelijk uit zien :/ vraag me af waarom ze dat hebben gedaan, want als ik het goed bekijk bevorderd dat de in en uitstroom echt niet, en ik meende dat ze de Friese vlag zouden doortrekken tot boven (nog een enorme tegenvaller)


Die looppaden worden nog rechtgezet door het verplaatsen van stoeltjes (laatse
wedstrijd is geweest) de echte afwerking moet dus nog komen. Die Friese vlag zou
violgens mij ook worden ddorgetrokken (maquette en schetsen lieten dat in ieder geval
wel zien).
Heb wel gehoord dat de stoeltjesfabrikant het nogal druk heeft, misschien dat heerenveen
het belangrijker vond om eerst wat stoeltjes te plaatsen en dat ook de kleurstelling bij
de afwerking hoort.
Franssie
Nieuw talent
 
Berichten: 96
Geregistreerd op: 14-02-2004 11:06

Berichtdoor Jeroen » 11-05-2004 11:35

Volgens mij kunnen er nauwelijks stoeltjes geleverd worden, door de OS in Athene. Volgens mij stond dat in een ander topic hier ergens.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Lipton » 11-05-2004 12:26

Dat komt allenmaal nog wel goed mischien moeten er nog wat stoeletjes komen of nog dingen worden afgemaakt voor alle stoeletjes zijn geplaast.
Mischien kunnen er zometeen daar door wel meer mensen zitten dan eerst werd gedacht.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Berichtdoor Noukske » 11-05-2004 13:07

Nauwelijks stoeltjes? Ik mocht zondag in de nieuwe skyboxen staan en achter die nieuwe skyboxen stonden dozen vol met nieuwe stoeltjes!!!
Avatar gebruiker
Noukske
Selectiespeler
 
Berichten: 293
Geregistreerd op: 08-09-2003 20:18
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Knipecity » 11-05-2004 13:11

Hoe kan je dit nou lelijk vinden? Ik vind het echt een fantastisch gezicht die nieuwe tribune en kan al uitkijken naar de kopse kanten.
Foppe is fan van Joey, ik niet. Foppe is mijn held.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Berichtdoor Beetle » 11-05-2004 16:40

In de Leeuwarder Courant van afgelopen zaterdag werd aan enkele prominente Nederlanders, die een band hebben met sc Heerenveen in de ruimste zin van het woord, een mening gevraagd over Foppe de Haan. Vrijwel iedereen was positief over De Haan, behalve scheidsrechter Roelof Luinge. Zijn commentaar kwam er op neer: "Geen commentaar..."

Een vrouwelijke fan gaf afgelopen zondag een mening over die opmerking. Ze vond het niet fatsoenlijk dat iemand zo reageert op een grootheid als Foppe. Ik zei daar overheen dat het commentaar van Luinge niet beter kón zijn dan een "geen commentaar". Dat past veel beter bij Foppe. Luinge had het niet beter kunnen zeggen. Ze draaide al aardig bij toen ze mijn lezing hoorde. Eigenlijk was het goed zo.


Ik zag een dag na de wedstrijd op de site van het FD ook een interview staan met Luinge. Daarin was hij heel wat meer te spreken over Foppe.

Roelof Luinge: ‘Foppe kon zo nu en dan heel erg lastig zijn’
GERARD BOS
Leeuwarden – Nu Foppe de Haan als trainer afscheid neemt van het betaalde voetbal, is het tijd om terug te blikken. Het Friesch Dagblad brengt een serie waarin mensen uit verschillende geledingen een boekje open doen over De Haan en hun ervaringen met hem. Deel 3: Scheidsrechter Roelof Luinge.
Als scheidsrechter is Roelof Luinge in Nederland een fenomeen. Eentje die bekend staat om zijn vaak strenge, doch rechtvaardige manier van fluiten. Toch is hij ook wel eens een bron van ergenis geweest voor trainers. Denk maar eens aan de ‘Roelof Luinge-show’, zoals PSV-trainer Guus Hiddink vorig jaar april het warrige fluiten van hem betitelde na de wedstrijd tegen Willem II. Toevalligerwijs was dat ook de tegenstander van SC Heerenveen bij één van de zeldzame keren dat Foppe de Haan zich ongelooflijk liet gaan tegen Luinge. De scheidsrechter weet dat nog goed.
Het was op de avond van zaterdag de achtste december van 2001, toen De Haan hem iets toevoegde waarvoor hij door Luinge werd weggestuurd. ,,Ik heb ‘lul’ gezegd”, gaf de Heerenveen-trainer destijds na afloop zonder scrupules toe.
,,En dat kon ik natuurlijk niet toestaan”, kijkt Luinge terug. Kwalijk heeft hij het De Haan nooit genomen. ,,Ach, op zo’n moment drinken we een drankje en dan praten Foppe en ik er eventjes over. Daarna is het weer uit de wereld.”
Toch was De Haan volgens Luinge nooit één van de gemakkelijkste trainers voor een arbitraal kwartet. ,,Foppe kon zo nu en dan heel erg lastig zijn, vooral in zijn beginjaren als trainer. Dan had de assistent-scheidsrechter die voor zijn dug-out liep het bepaald niet makkelijk met Foppe”, lacht hij.
De arbiter heeft wel een verandering gemerkt bij De Haan. ,,De laatste jaren is hij wat rustiger geworden. Dat past ook beter bij hem, want hij is gewoon een aardige man, waarmee je gerust een gezellig praatje kunt maken. Ook al was hij altijd de trainer en ik de scheidsrechter.”
Luinge kan De Haan goed inschatten, want zelf is hij als arbiter inmiddels alweer 22 jaar actief. Hij heeft De Haan in diens hoedanigheid als trainer vanaf het prille begin bij SC Heerenveen meegemaakt. De twee zijn elkaar gedurende De Haans trainerscarrière ‘ontelbaar vaak’ tegen gekomen uit hoofde van hun functies.
Nu De Haan afscheid neemt, voeren positieve herinnering de boventoon bij Luinge. Hij heeft De Haan hoog. ,,Hij is een echte persoonlijkheid”, vindt de leidsman. ,,Dat zal nooit veranderen. Bovendien is het gewoon een aardige kerel en is hij oprecht. Want als je het als scheidsrechter goed doet, zegt hij dat ook. Zo is Foppe dan ook wel weer.”


Niets dan complimenten. Ook het "Lul-incident" was dezelfde avond alweer bijgelegd onder het genot van een hapje en een drankje.

Nu vraag ik me af. Wie is er nu gek?

Ik denk dat het meer zegt over de verhouding Luinge - LC dan Luinge - De Haan. Ook Roelof draait al een groot tijdperk mee in het wereldje en ik denk dat ik de woorden die hij in het FD zegt waar zijn. Hij had dus wél een mening over De Haan. En een verdraaid respectvolle. Dat kun je niet opmaken uit het stuk van het LC. Jet lijkt een beetje op natrappen van het LC omdat Luinge geen tijd had voor een interview. Mocht dat het geval zijn: Een rode kaart voor het LC.
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Berichtdoor Jeroen » 11-05-2004 16:47

Dat stukje in de LC was inderdaad gewoon paginavulling. Wat is er nou makkelijker dan een paar prominenten vragen naar een mening over iets. Wie weet had Luinge net een paar andere media aan de telefoon gehad, of zat ie te eten. Jij hebt ook wel eens geen tijd als er gebeld wordt. Heel begrijpelijk.

Veel minder begrijpelijk vond ik die reactie van een nobody van de GPD...
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Beetle » 11-05-2004 17:12

Er stond trouwens nog wel wat op de andere zijde van die pagina. Onderin stond een redactioneel stuk over signalen. Dat zette me wel aan het nadenken. Ik kan het me niet voorstellen dat alles wat er staat ook daadwerkelijk zal gebeuren maar sommige dingen, ben ik bang, zouden wel eens uit kunnen komen.

Misschien zijn er maatregelen nodig. Er werd onderandere gezegd wat de gang van zaken zou kunnen zijn over een jaar of 20.

Een strenge juffrouw in een mantelpak zal met een vies gezicht supporters die klompen dragen de toegang weigeren. Wie naar het stadion belt krijgt niet meer Anneke aan de lijn, maar een cassettebandje waarop een vrouwenstem meldt dat voor de zakenclub een één moet worden getoetst, voor de raad van commissarissen een twee en if you speak English, press three.

Over 15 jaar speelt de SC Univé Heerenveen in een wit shirt met zestien sponsornamen erop. Over twintig jaar zal het Abe Lenstra stadion omgedoopt worden in het Vast & Goed Pensioen premie Plaza en eindigd Heerenveen onder Cambuur. Een olifant zal met zijn lange slurf het standbeeld van Abe Lenstra optillen en op sportpark Skoatterwâld neerzetten.


Dat van die klompen zal denk ik niet gebeuren maar Anneke zal ooit een keer met pensioen gaan. Ik heb een bloedhekel aan bandjes met voorgekookte tekst. Als je met Ajax, Feyenoord of PSV belt is het daar al realiteit. De naam van het stadion zal altijd een element van de naam Abe Lenstra behouden maar, Abe betert, hoop ik dat er nooit een sponsornaam aan vast wordt geplakt. Heerenveen onder cambuur? Get real. En Abe's standbeeld zal bij het stadion blijven staan. Misschien zal het ooit wel een keer verplaatst worden, een plek precies voor de hoofdingang is toepasselijk, maar verder dan 50 meter accepteer ik niet.

Sommige veranderingen zijn niet te ontkomen maar ik denk dat er maar eens in de statuten moet worden vastgelegd wat onveranderd moet blijven.
- De naam van het stadion.
- Abe's plek bij het stadion.

Misschien ooit dat we niet ontkomen aan cassettebandjes maar als het aan mij ligt, horen we altijd een stem aan de andere kant van de lijn.


Het shirt is geloof ik al behoorlijk beschermd tegen commerciele uitwassen, maar pin me er niet op vast.
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Berichtdoor Beetle » 11-05-2004 17:16

(dubbelpost)
Laatst bijgewerkt door Beetle op 11-05-2004 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Berichtdoor SuperFries » 11-05-2004 17:18

Wie de plaat van de gebr. Anker wil hebben in MP3 kan me altijd ff mailen, dan stuur ik em wel naar je op, ik heb em hier op 192 kbps. en is 5,3 mb groot

Ooh ooh of mag dat niet??
SuperFries
Selectiespeler
 
Berichten: 239
Geregistreerd op: 03-12-2002 06:41
Woonplaats: Drylts

Berichtdoor SuperFries » 11-05-2004 17:20

ging ff fout excusses
Laatst bijgewerkt door SuperFries op 11-05-2004 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt
SuperFries
Selectiespeler
 
Berichten: 239
Geregistreerd op: 03-12-2002 06:41
Woonplaats: Drylts

Berichtdoor mitrita » 11-05-2004 19:14

plaats 'm even op kazaa
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Berichtdoor Freezeman » 11-05-2004 19:37

mitrita schreef:plaats 'm even op kazaa

Bestaat dat nog dan?
ff kijken
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor taz » 11-05-2004 19:48

Power schreef: Hmm om eerlijk te zijn vindt ik die knik er elke keer erin er enorm lelijk uit zien :/ vraag me af waarom ze dat hebben gedaan, want als ik het goed bekijk bevorderd dat de in en uitstroom echt niet, en ik meende dat ze de Friese vlag zouden doortrekken tot boven (nog een enorme tegenvaller) :cry:

Edit: en er missen nog steeds stoeltjes op bepaalde plekken :? raar.
Ik hoop maar dat ze die dingetjes nog gaan veranderen.


Brandveiligheidsvoorschriften.. Mensen moeten het stadion binnen een bepaalde tijd kunnen verlaten, en daarvoor dient men dergelijke trappen te plaatsen. Het wordt allemaal nog rechtgetrokken :roll:

En over de stoeltjes; in het nieuwe gedeelte stonden inderdaad dozenvol klaar om geplaatst te worden. Zowel rood, wit als blauw.. Dus met die pompeblêden zal het wel goed zitten :stan:
..Nothing but fame; our club is HEERENVEEN!
taz
Nieuw talent
 
Berichten: 121
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:40
Woonplaats: near Drachten

Berichtdoor Vrieskist » 11-05-2004 20:47

Freezeman schreef:
mitrita schreef:plaats 'm even op kazaa

Bestaat dat nog dan?
ff kijken

kazaa bestaat nog steeds ja :)
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Berichtdoor SuperFries » 11-05-2004 22:00

edit[/url]
Laatst bijgewerkt door SuperFries op 16-05-2004 07:46, in het totaal 1 keer bewerkt
SuperFries
Selectiespeler
 
Berichten: 239
Geregistreerd op: 03-12-2002 06:41
Woonplaats: Drylts

Berichtdoor Freezeman » 12-05-2004 15:27

SuperFries schreef:En al mijn mp3's komen van eigen cd's

Het is erg offtopic maar waarom zet je alles over in mp3?
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor SuperFries » 12-05-2004 17:09

Het is erg offtopic maar waarom zet je alles over in mp3?


Omdat ik zoveel cd's heb dat ik die niet meer beneden kan houden, daarom zet ik alles op 1 grote harde schijf, en kan zelf een genre uitzoeken wat ik wil horen, ook makkelijk als je visite hebt, voor ieder wat wils.

Ik was piraat in een grijs verleden, en heb net zoveel engels als nederlands, en er komen er per week soms nog zo'n 3 cd's bij, orgineel en ook veel copy's
Genoeg gezeurd inderdaad dit is off topic dus we houden er nu mee op, iedereen is weer op de hoogte.

Greets Sjoerd
SuperFries
Selectiespeler
 
Berichten: 239
Geregistreerd op: 03-12-2002 06:41
Woonplaats: Drylts

Berichtdoor Cross79 » 12-05-2004 17:46

SuperFries schreef:
Het is erg offtopic maar waarom zet je alles over in mp3?


Omdat ik zoveel cd's heb dat ik die niet meer beneden kan houden, daarom zet ik alles op 1 grote harde schijf, en kan zelf een genre uitzoeken wat ik wil horen, ook makkelijk als je visite hebt, voor ieder wat wils.

Ik was piraat in een grijs verleden, en heb net zoveel engels als nederlands, en er komen er per week soms nog zo'n 3 cd's bij, orgineel en ook veel copy's
Genoeg gezeurd inderdaad dit is off topic dus we houden er nu mee op, iedereen is weer op de hoogte.

Greets Sjoerd


Heb je je ooglapje, haak, zwaard en bandana nog wel?
Lang leve het censuur
Avatar gebruiker
Cross79
Wereldspeler
 
Berichten: 1463
Geregistreerd op: 02-12-2002 17:38
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor montana » 12-05-2004 22:33

Cross79 schreef:

Heb je je ooglapje, haak, zwaard en bandana nog wel?


Haha over offtopic gesproken
Avatar gebruiker
montana
Selectiespeler
 
Berichten: 477
Geregistreerd op: 03-05-2003 16:46
Woonplaats: 015

Vorige

Keer terug naar De Pronkkeamer

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten