[Bekerfinale] sc Heerenveen - FC Twente 17-05-09 (wedstrijd)

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

[Bekerfinale] sc Heerenveen - FC Twente 17-05-09 (wedstrijd)

Berichtdoor BS » 22-04-2009 21:36

Afbeelding vs Afbeelding

Bespreek hier de wedstrijd tussen sc Heerenveen en FC Twente. Voor randzaken omtrent de bekerfinale kunnen jullie in het andere topic terecht.

Om te zorgen dat dit mooie topic niet gaat verzanden in oeverloos gevraag naar omwisselbiljetten, kaartverkoopmomenten en busplaatsen hebben we een FAQ opgesteld. Deze is hier te vinden. Heb je een goede toevoeging, dan horen we het graag!

Het moge duidelijk zijn dat vragen die in deze FAQ voorkomen en alsnog in dit topic gesteld worden per direct verwijderd worden.
Avatar gebruiker
BS
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 13-02-2007 16:54

Re: [Bekerfinale] sc Heerenveen - FC Twente 17-05-09 (wedstrijd)

Berichtdoor forca hveen » 23-04-2009 00:04

Wanneer we zaterdag winnen, zou dan de theorie van Sollied weer gelden?
Hij heeft nu namelijk steeds meegemaakt dat als er in competitie en beker tegen zelfde tegenstander wordt gespeeld in korte tijd en hij de eerste wint dat hij de tweede ook wint :)
Dit heeft hij nu in elk geval al bewezen met feyenoord en volendam.

Er stond trouwens niks bij over wat er zou gebeuren wanneer de eerste wedstrijd wordt verloren :lol:

Het zal in elk geval hoe dan ook een spannende finale worden denk ik :)
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: [Bekerfinale] sc Heerenveen - FC Twente 17-05-09 (wedstrijd)

Berichtdoor TWR22 » 27-04-2009 09:24

Zekerheidjes als het aan mij zou liggen:

- Popov
- Dingsdag
- Bak
- Janmaat
- Svec
- Pranjic
- Grindheim
- Elm

Ik vind Svec op zijn EIGEN positie belangrijker dan Roorda in team passen. Ja het is een Fries maar ik geloof dat velen vergeten hoe ongelooflijk belangrijk Svec geweest is na de winterstop. Samen spelen moet toch kunnen? Grindheim meer tussen aanval en middenveld in als een soort nr. 10?
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: [Bekerfinale] sc Heerenveen - FC Twente 17-05-09 (wedstrijd)

Berichtdoor Gekko » 27-04-2009 09:28

Ik vind Pranjic als linksbuiten meer een punt van zorg. Hij heeft dan minder inbreng dan als middenvelder die in die positie opduikt. Henrique deed het goed, Sibon is ook niet de ideale man gezien de fysieke kracht in hun centrum. Als je je ploeg afstemt op de 'zwakte' van Twente moet je misschien wel met Henrique en Beerens voorin gaan spelen en Grindheim, Roorda en Pranjic (of de beide backs die er over heen gaan) veel laten bijsluiten. Dan wordt de manier van spelen echter wel heel anders dan je de hele competitie hebt gedaan met ook weer alle risico's van dien.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: [Bekerfinale] sc Heerenveen - FC Twente 17-05-09 (wedstrijd)

Berichtdoor Riverside » 27-04-2009 09:31

---------------VdB--------------------

Janmaat-----Bak------Dingsdag-----Popov

-----------Roorda---------Svec---------
Beerens--------------------------------Pranjic

------------Elm------------Henrique------


Lijkt me een prima systeem. Alleen tja, is het wel verstandig om voor een bekerfinale het zo om te gooien?
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: [Bekerfinale] sc Heerenveen - FC Twente 17-05-09 (wedstrijd)

Berichtdoor TWR22 » 27-04-2009 10:12

Kan me helemaal vinden in die opstelling op zich, maar missen we Grindheim niet dan? Die werkte weer als een paard.
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: [Bekerfinale] sc Heerenveen - FC Twente 17-05-09 (wedstrijd)

Berichtdoor Gekko » 27-04-2009 10:19

Op het middenveld (Pranjic, Grindheim, Svec, Vayrynen, Roorda, Elm) hebben we kwaliteit over die we elders (spits, backs) te kort komen.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: [Bekerfinale] sc Heerenveen - FC Twente 17-05-09 (wedstrijd)

Berichtdoor Heerenveen rules » 27-04-2009 10:46

Er wordt hier gesproken over 4-4-2. Bijzonder. Sollied speelt altijd 4-3-3 en waarom een systeem omgooien voor één wedstrijd.....
Ik zie veel liever Roorda dan Svec spelen, ben (nog) niet zo'n fan van Elm en Pranjic is beter als middenvelder dan als linkerspits. En Grindheim hebben we ook nodig voor het beukwerk.
Daarom zou ik spelen met dezelfde achterhoede dan zaterdag met natuurlijk Popov voor JAP en verder:

Henrique ----------Sibon----------Beerens

Pranjic--------- Roorda---------- Grindheim
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: [Bekerfinale] sc Heerenveen - FC Twente 17-05-09 (wedstrijd)

Berichtdoor Grindheim #17 » 27-04-2009 11:17

Snap niet dat mensen de waarde van Sibon zo onderschatten. Sibon is technisch de beste speler van het veld. Als je zijn acties ziet en wat voor ballen hij kan geven hoort deze man natuurlijk in de basiselftal voor de bekerfinale.
Grindheim #17
Nieuw talent
 
Berichten: 67
Geregistreerd op: 16-01-2009 14:11

Re: [Bekerfinale] sc Heerenveen - FC Twente 17-05-09 (wedstrijd)

Berichtdoor Rottum » 27-04-2009 11:31

Ik heb liever middenveld met Elm Roorda en Grindheim, genoeg fysiek en goede passing. Laat Pranjic maar in vrije rol vanaf linksvoor. Pranjic komt fysiek te kort en is meestal te laat in omschakeling van balbezit naar balverlies. Elm is een box to box speler.
Rottum
Nieuw talent
 
Berichten: 124
Geregistreerd op: 09-04-2005 21:10

Re: [Bekerfinale] sc Heerenveen - FC Twente 17-05-09 (wedstrijd)

Berichtdoor Blizzard » 27-04-2009 14:09

Ik zou sowieso geen Sibon opstellen. Die ligt aan de ketting bij Douglas waardoor de angel uit het aanvallend spel gehaald wordt. Svec moet op Perez spelen. Roorda zou ik ook zeker opstellen, brengt veel voetbal in je ploeg. Op de rechtsback absoluut geen Breuer. Het liefst ook de ervaring van Vonk ipv Vandenbussche waarvan ik bang ben dat hij onder de druk (van een bekerfinale) bezwijkt. Voor de rest wel ongeveer de bekende namen.
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: [Bekerfinale] sc Heerenveen - FC Twente 17-05-09 (wedstrijd)

Berichtdoor TWR22 » 27-04-2009 14:41

Voor mij is Svec de grootste zekerheid, die moet altijd spelen. En inderdaad, zet die op Perez, dat is de architect die ze zaterdag misten. (en die Ajax liet gaan :? ).

Roorda is een goeie speler, aanvallend, is echt goed bezig, maar ik geloof door sommigen hier niet zo objectief bekeken. Hij is zeker niet belangrijker op het middenveld dan Grindheim of Svec en ook Vayrynen was beter. Mensen vergeten geloof ik snel dingen als het om emotie gaat. Roorda gaat er zeker komen en ik hoop ook echt dat ie speelt, maar Svec op zijn oude plek is in mijn ogen 100% noodzakelijk wil je de finale winnen.
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: [Bekerfinale] sc Heerenveen - FC Twente 17-05-09 (wedstrijd)

Berichtdoor Surhuisterveen » 27-04-2009 15:07

Lijkt me een prima systeem. Alleen tja, is het wel verstandig om voor een bekerfinale het zo om te gooien?


Met de wedstrijden tegen Ado en Az kun je wat mij betreft wel even experimenteren. Net zoals Az in de Arena gister deed.
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: [Bekerfinale] sc Heerenveen - FC Twente 17-05-09 (wedstrijd)

Berichtdoor Strukeduker » 27-04-2009 15:44

Wie gaat deze wedstrijden leiden?? Is daar al iets over bekend?
Strukeduker
Selectiespeler
 
Berichten: 227
Geregistreerd op: 18-11-2004 21:00
Woonplaats: Drylts!

Re: [Bekerfinale] sc Heerenveen - FC Twente 17-05-09 (wedstrijd)

Berichtdoor HV ON TOUR » 27-04-2009 15:58

Ik weet niet of het waar is maar zaterdag hoorde ik dat Luinge de finale fluit.
HV ON TOUR
Selectiespeler
 
Berichten: 432
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:07

Re: [Bekerfinale] sc Heerenveen - FC Twente 17-05-09 (wedstrijd)

Berichtdoor Superfries88' » 27-04-2009 15:59

Strukeduker schreef:Wie gaat deze wedstrijden leiden?? Is daar al iets over bekend?


Bij competitiewedstrijden is het een week van te voren, bij de finale zal dat wel 2 á 3 weken zijn. Ik verwacht dus dat ze binnen niet al te lange tijd wel bekend maken wie het gaat worden.

Overigens is het (voor zover ik weet) gebruikelijk om de jonge garde wedstrijden als de bekerfinale en andere topduels te laten fluiten. Dit om ze te laten wennen aan het hoge niveau, waardoor ze verder kunnen groeien. Maargoed, dat zien we wel.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: [Bekerfinale] sc Heerenveen - FC Twente 17-05-09 (wedstrijd)

Berichtdoor Freezeman » 27-04-2009 16:05

HV ON TOUR schreef:Ik weet niet of het waar is maar zaterdag hoorde ik dat Luinge de finale fluit.

Ik hoorde duidelijk andere geluiden in het ALS. :D
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Re: [Bekerfinale] sc Heerenveen - FC Twente 17-05-09 (wedstrijd)

Berichtdoor TWR22 » 29-04-2009 14:46

Net wat beelden bekeken op YouTube over Alves ... je zou maar zo'n spits mee kunnen nemen naar de Finale, dan is het snel klaar in combinatie met de rest van ons elftal. Je ziet nu wel waar het gemis zit van Heerenveen ... jarenlang topspitsen en dat missen we toch wel nu.
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: [Bekerfinale] sc Heerenveen - FC Twente 17-05-09 (wedstrijd)

Berichtdoor Surhuisterveen » 29-04-2009 14:56

Steppe
Janmaat - Bak Nielsen - Dingsdag-Popov

Svec- Roorda

Elm

Beerens - Ingelsten - Pranjic



Lijkt me wel wat.
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: [Bekerfinale] sc Heerenveen - FC Twente 17-05-09 (wedstrijd)

Berichtdoor TWR22 » 29-04-2009 15:08

Natuurlijk Steppe :? speelt al maanden niet dus mist ritme. VdB of Vonk. En ook Sibon speelde goed tegen Twente dus ook die weer opstellen lijkt mij. Jammer dat Grindheim er niet in past, ik vind dat die moet spelen. Kan ie niet op rechtsvoor? :wink: .

Ook is Smarason altijd actief en is ie creatief voorin. Zou ik ook opstellen of in laten vallen.
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: [Bekerfinale] sc Heerenveen - FC Twente 17-05-09 (wedstrijd)

Berichtdoor forca hveen » 29-04-2009 15:22

Vonk/VDB (net wie er dan fit is)

Janmaat, Bak Nielsen, Dinsdag, Popov

Wat dat betreft lijkt de verdediging vrij duidelijk. Middenveld hebben we duidelijk verschillende opties.
Pranjic en Elm hebben we voor de linkerkant waarbij mijn voorkeur uitgaat naar Elm. Voor het midden hebben we Svec die daar goed tot zijn recht komt maar ook Roorda die daar wel degelijk goed speelt. Verder hebben we Grindheim nog fit. Daarnaast hebben we ook smarason nog rondlopen.
Mogelijk middenveld: Roorda, Svec, Elm.

Dan nog de aanval. Hierin vind ik dat Sibon zeer bruikbaar is als spits. Met hem zie je gewoon dat het spel beter wordt verdeeld voorin. Hij kan een bal aannemen en even vasthouden. Verder denk ik dat we Paulo Henrique erin moeten zetten. Beerens is naar mijn mening te onzeker bij het afmaken van doelpunten, het duurt dan allemaal net wat te lang. Ik zou gaan voor Pranjic linksvoor zodat die kan wisselen van positie met Elm aangezien het beide middenvelders zijn die weten te scoren.
Mogelijke aanval: Paulo Henrique, Sibon, Pranjic
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: [Bekerfinale] sc Heerenveen - FC Twente 17-05-09 (wedstrijd)

Berichtdoor TWR22 » 29-04-2009 16:13

Kan ik me goed in vinden!

Ik vind Beerens - na zijn grote mond over een stap hogerop - dramatisch onzeker en slecht. Die mag er gerust een keer uit. Rest klinkt helemaal goed! Zeker geen Breuer in de verdediging, Janmaat lekker op Elia en Popov aan de andere kant.
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: [Bekerfinale] sc Heerenveen - FC Twente 17-05-09 (wedstrijd)

Berichtdoor blauwekater » 29-04-2009 16:23

TWR22 schreef:Kan ik me goed in vinden!

Ik vind Beerens - na zijn grote mond over een stap hogerop - dramatisch onzeker en slecht. Die mag er gerust een keer uit. Rest klinkt helemaal goed! Zeker geen Breuer in de verdediging, Janmaat lekker op Elia en Popov aan de andere kant.


Beerens speelt inderdaad niet zijn beste wedstrijden de laatste tijd, maar dat hij een goede voetballer is, is wel duidelijk. Begin niet gelijk over een grote mond want die heeft hij mijns inziens niet. Ambitie mag je toch uitspreken.
Avatar gebruiker
blauwekater
Selectiespeler
 
Berichten: 431
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:05
Woonplaats: Emmeloord

Re: [Bekerfinale] sc Heerenveen - FC Twente 17-05-09 (wedstrijd)

Berichtdoor TWR22 » 29-04-2009 16:25

Dat heeft ie zeker wel, was daarom bepaald niet geliefd in Eindhoven en Nijmegen ...

Sprak in de VI ook over wellicht nu al door naar topclub maar na dat interview hebben we weinig meer gezien. Spelers moeten eens leren 2 goeie seizoen te spelen en dan was denken aan weggaan ... niet na 4 of 5 goeie potjes.
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: [Bekerfinale] sc Heerenveen - FC Twente 17-05-09 (wedstrijd)

Berichtdoor Albert H. » 29-04-2009 22:08

TWR22 schreef:Voor mij is Svec de grootste zekerheid, die moet altijd spelen. En inderdaad, zet die op Perez, dat is de architect die ze zaterdag misten. (en die Ajax liet gaan :? ).

Roorda is een goeie speler, aanvallend, is echt goed bezig, maar ik geloof door sommigen hier niet zo objectief bekeken. Hij is zeker niet belangrijker op het middenveld dan Grindheim of Svec en ook Vayrynen was beter. Mensen vergeten geloof ik snel dingen als het om emotie gaat. Roorda gaat er zeker komen en ik hoop ook echt dat ie speelt, maar Svec op zijn oude plek is in mijn ogen 100% noodzakelijk wil je de finale winnen.


Hier ben ik het helemaal mee eens. Een beetje objectief kijken is in ieders belang. Svec moet zeker altijd spelen. Ik let al een poosje op hem en het is ongelooflijk wat een werk hij op het middenveld verricht. Het is niet voor niks, dat we, sinds zijn komst, veel minder tegendoelpunten om de oren krijgen.
Albert H.
Nieuw talent
 
Berichten: 80
Geregistreerd op: 22-11-2008 21:50

Re: [Bekerfinale] sc Heerenveen - FC Twente 17-05-09 (wedstrijd)

Berichtdoor hjwiltjer » 01-05-2009 18:41

Laat ik dan ook een opstelling maken. Zo als het er nu uit ziet, zou ik voor de volgende 11 kiezen.

Doel: Vonk
Verdediging: Svec - Bak - Dingsdag - Popov
Middenveld: Grindheim - Roorda - Elm
Aanval: Beerens - Sibon - Pranjic

Ik zie Vonk het liefst het op goal. Vdb maakt te veel onnodige fouten; daarnaast niet zo professioneel uitgelaten in de pers.
Svec is voor mij ook een zekerheidje, maar dat zijn de 3 die nu op het middenveld staan ook. Breuer daarentegen is DE zwakke schakel in ons team. Daarom heb ik Svec op zijn plek gezet; de persoonlijke bewaker voor elia. :twisted:
Blauw-wit is mijn hart! | 17-05-2009 |
Avatar gebruiker
hjwiltjer
Selectiespeler
 
Berichten: 469
Geregistreerd op: 27-02-2007 21:10
Woonplaats: Groningen

Re: [Bekerfinale] sc Heerenveen - FC Twente 17-05-09 (wedstrijd)

Berichtdoor bdb » 01-05-2009 19:39

TWR22 schreef:Dat heeft ie zeker wel, was daarom bepaald niet geliefd in Eindhoven en Nijmegen ...

Sprak in de VI ook over wellicht nu al door naar topclub maar na dat interview hebben we weinig meer gezien. Spelers moeten eens leren 2 goeie seizoen te spelen en dan was denken aan weggaan ... niet na 4 of 5 goeie potjes.

Ik ben het totaal met je eens. Ook oogt hij altijd moe. Altijd staat die te hijgen en te puffen...
Een leuke voetballer, maar nog te wisselvallig!
bdb
Basisspeler
 
Berichten: 727
Geregistreerd op: 22-12-2007 13:30

Re: [Bekerfinale] sc Heerenveen - FC Twente 17-05-09 (wedstrijd)

Berichtdoor Heerenveen rules » 01-05-2009 21:29

hjwiltjer schreef:Daarom heb ik Svec op zijn plek gezet; de persoonlijke bewaker voor elia. :twisted:


Svec op Elia? Wil jij niet winnen? Svec is totaal geen back.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: [Bekerfinale] sc Heerenveen - FC Twente 17-05-09 (wedstrijd)

Berichtdoor hjwiltjer » 01-05-2009 21:35

Heerenveen rules schreef:
hjwiltjer schreef:Daarom heb ik Svec op zijn plek gezet; de persoonlijke bewaker voor elia. :twisted:


Svec op Elia? Wil jij niet winnen? Svec is totaal geen back.


Klopt! Svec is van nature ook geen back. Maar onze Breuer al helemaal niet! Janmaat heeft tegen Elia gespeelt, maar die vond ik over 2 wedstrijden niet erg sterk; dan druk ik het nog mild uit. Volgens mij heeft Svec in Volendam bewezen dat hij tegen de razendsnelle van Zaanen juist wel op die positie uit de voeten kan. Svec zijn voorkeur zal niet uitgaan naar de rechtsbackpositie, maar als je hierdoor het team sterker maakt, wist ik het wel...
Blauw-wit is mijn hart! | 17-05-2009 |
Avatar gebruiker
hjwiltjer
Selectiespeler
 
Berichten: 469
Geregistreerd op: 27-02-2007 21:10
Woonplaats: Groningen

Re: [Bekerfinale] sc Heerenveen - FC Twente 17-05-09 (wedstrijd)

Berichtdoor feanfans » 01-05-2009 22:45

hjwiltjer schreef:Klopt! Svec is van nature ook geen back. Maar onze Breuer al helemaal niet! Janmaat heeft tegen Elia gespeelt, maar die vond ik over 2 wedstrijden niet erg sterk; dan druk ik het nog mild uit. Volgens mij heeft Svec in Volendam bewezen dat hij tegen de razendsnelle van Zaanen juist wel op die positie uit de voeten kan. Svec zijn voorkeur zal niet uitgaan naar de rechtsbackpositie, maar als je hierdoor het team sterker maakt, wist ik het wel...



Dat is de grootste fout die je kan maken in deze wedstrijd. Je ziet aan alles dat Svec geen back is. Hij staat ook constant verkeerd opgesteld. Totaal onwennig. Laat Janmaat daar maar gewoon staan. Elia is moeilijk te verdedigen maar dat moeten we ook niet overdrijven. Als Janmaat goede rugdekking krijgt moet het goed komen. Als je kort dekt en goed rugdekking geeft speelt Elia gewoon een hele moeilijke wedstrijd. Owja. En de 1e beste bal die hij krijgt een schop uitdelen dan is de toon meteen gezet.

Bovendien is Svec op het middenveld nodig want daar staat oa de lepe Perez.
feanfans
Superster
 
Berichten: 2186
Geregistreerd op: 22-12-2005 16:48

Volgende

Keer terug naar De Pronkkeamer

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

cron