Georgios Samaras

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Georgios Samaras

Berichtdoor diepFries » 15-05-2011 18:23

Rangers werd vanmiddag met 1 punt voorsprong op Celtic kampioen door een 1-5 overwinning bij Kilmarnock (het stond na 7 minuten al 0-3). Sammie zal nog wel een paar nachten wakker liggen van dit moment een drietal weken terug..
In case of doubt, make it sound convincing
Avatar gebruiker
diepFries
Superster
 
Berichten: 1639
Geregistreerd op: 05-06-2007 12:12
Woonplaats: Groningen

Re: Georgios Samaras

Berichtdoor SCH1920 » 04-10-2011 14:00

Avatar gebruiker
SCH1920
Selectiespeler
 
Berichten: 429
Geregistreerd op: 06-12-2009 22:41

Re: Georgios Samaras

Berichtdoor rust » 15-10-2011 12:17

whaha, ik dacht dat ik alles al had gezien, niet dus...
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Georgios Samaras

Berichtdoor Jurjenv » 19-10-2011 12:35

Celtic-coach: 'Samaras gaat me nog mijn baan kosten'
18/10/2011 22:19

Georgios Samaras was als speler van SC Heerenveen tussen 2002 en 2006 al bekend als een aanvaller die op sommige momenten volkomen afwezig was. Intussen komt de Griek al enkele seizoenen uit voor Celtic. In Glasgow is hij bezig aan een dramatisch seizoen. Sinds hij in maart van dit jaar een nieuwe driejarige verbintenis tekende, wist Samaras nog geen enkele keer te scoren.

'Hij gaat me nog een keer mijn baan kosten', zucht Celtic-manager Neil Lennon in The Daily Mail, wetende dat de fans morren en ook Celtics grootaandeelhouders ontevreden zijn. 'Maar het is mijn taak het beste uit Georgios te halen. Nog steeds sta ik achter het besluit hem een nieuw contract aan te bieden. Het alternatief was dat hij hier transfervrij zou vertrekken.'

Samaras op zijn beurt is ontevreden met zijn huidige rol aan de linkerkant. Doordat zijn flegmatieke spel al tijden geen goals opleveren, is het kritiek bij de aanhang vrijwel op.

'Hij is wat grillig in zijn prestaties maar dat kan snel volledig keren', blijft Lennon optimistisch. 'Vorig seizoen was-ie geweldig in the grote wedstrijden. Het enige dat Georgios moet doen is een paar goals maken; bij de Griekse ploeg lukte het onlangs wel.'
Avatar gebruiker
Jurjenv
Superster
 
Berichten: 1980
Geregistreerd op: 20-08-2009 18:31

Re: Georgios Samaras

Berichtdoor Makkum8 » 06-02-2012 20:47

Volgt iemand de Schotse competitie? Ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe het Sammie vergaat. Vond het destijds jammer dat hij weg ging, veel ergen dan bijvoorbeeld het vertrek van andere spelers. Dit kwam omdat zijn vertrek meer een "gevoelskwestie" was al weet ik de exacte aanleiding na al die jaren niet meer. Hoop hem ooit weer in het ALS te zien spelen. Wellicht een optie als Sibon volgend jaar zijn kicksen aan de wilgen hangt?
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
Avatar gebruiker
Makkum8
Basisspeler
 
Berichten: 938
Geregistreerd op: 11-04-2005 22:11
Woonplaats: Makkum

Re: Georgios Samaras

Berichtdoor Hielke » 09-02-2012 10:06

Na een moeizame start bij Celtic, op protestants oranje schoenen, is hij er uitgegroeid tot een 'Big Star'. Ruim twee jaar geleden ben ik bij een wedstrijd op Celtic Park geweest, toen was hij echt de grote meneer. De vlag op de modderschuit, want met zijn voetballend vermogen ben je al snel een opvallende speler in het fysieke Schotse geweld. Sindsdien is het een beetje bergafwaarts gegaan met Samaras. Hij heeft een mindere periode gehad waarin hij weinig scoorde en speelde, en aan populariteit verloor. Er was toen sprake van een vertrek. Volgens mij is hij momenteel wel weer een vaste waarde in de voorhoede, maar of hij nog steeds een lokale held is, betwijfel ik. Een terugkeer in Heerenveen, op termijn, zou mooi zijn. Ik heb altijd een zwak gehad voor deze sierlijke voetballer, ondanks zijn vervelende vertrek.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Georgios Samaras

Berichtdoor heerenveenown » 30-05-2012 12:58

Tweet van Robert Veenstra:
Thank you Georgios! @samtwintig #samaras #scheerenveen #celtic http://t.co/etj6Cj0H
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
heerenveenown
Basisspeler
 
Berichten: 676
Geregistreerd op: 22-12-2011 23:06
Woonplaats: Friesland

Re: Georgios Samaras

Berichtdoor Flying Frisian » 23-06-2012 15:23

Ik werd er gisteren triest van, het is overduidelijk dat Sam zich in de jaren na Heerenveen totaal niet heeft doorontwikkeld. Aan de bal laat hij nog maar af en toe zijn technische vaardigheden zien, maar helaas verworden tot een vechtvoetballer met techniek, terwijl hij hier een gracieuze speler met fysiek was.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Georgios Samaras

Berichtdoor Flying Tilster » 24-06-2012 01:11

Ach ja.. meneertje dacht hier uitgeleerd te zijn. Moet eerlijk bekennen dat ik 0,0 medelijden met hem heb.
Hij had, toen Huntelaar vertrok, moeten weten dat hij de 1e keus zou kunnen zijn. Maar hij wilde toen ook weg.. daar is het m.i. al fout gegaan met Sammie.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Georgios Samaras

Berichtdoor Flying Frisian » 24-06-2012 11:05

Flying Tilster schreef:Ach ja.. meneertje dacht hier uitgeleerd te zijn. Moet eerlijk bekennen dat ik 0,0 medelijden met hem heb.
Hij had, toen Huntelaar vertrok, moeten weten dat hij de 1e keus zou kunnen zijn. Maar hij wilde toen ook weg.. daar is het m.i. al fout gegaan met Sammie.
Ach ja, je moet jezelf ook de vraag stellen of sc Heerenveen er verstandig aan had gedaan een miljoenenbod op hem te weigeren.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Georgios Samaras

Berichtdoor baasje » 13-05-2014 12:08

Mooie beelden, Samaras viet titelfeest met gehandicapt jongetje: http://www.voetbalflitsen.nl/wtf/20077/ ... jongetje-/
Realiteit is een illusie die ontstaat bij gebrek aan alcohol.
baasje
Selectiespeler
 
Berichten: 372
Geregistreerd op: 09-03-2009 17:29
Woonplaats: Amsterdam

Re: Georgios Samaras

Berichtdoor Sumzor » 20-05-2014 07:45

Prachtige beelden!
Sumzor
Selectiespeler
 
Berichten: 399
Geregistreerd op: 03-03-2011 14:32

Re: Georgios Samaras

Berichtdoor Frisian Viking » 20-05-2014 12:46

De club zou in ieder geval eens met hem contact op moeten nemen. Hij zal echt wel onhaalbaar zijn, maar niet geschoten is altijd mis. Samaras heeft onlangs nog aangegeven zeer warme gevoelens bij Heerenveen te hebben en ook richting de toekomst (afsluiten carrière, trainer) is het niet onverstandig de contacten warm te houden.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Georgios Samaras

Berichtdoor Mackan68 » 20-05-2014 17:25

Flying Frisian schreef:Ach ja, je moet jezelf ook de vraag stellen of sc Heerenveen er verstandig aan had gedaan een miljoenenbod op hem te weigeren.

Het pakte daarna met Lasse Nilsson en Mark de Vries gelukkig goed uit. Anders had je een hoop gejammer gehad van 'waarom hebben ze hem na het vertrek van Huntelaar ook nog laten gaan'. Wijsheid en geluk ligt soms bijzonder dicht bij elkaar.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Georgios Samaras

Berichtdoor Hielke » 25-06-2014 11:50

De held van de Grieken. Dit stukje schreef ik in 2009 over Samaras op een groundhopwebsite:

sc Heerenveen - Sparta
Abe Lenstra stadion, 21 januari 2006

Op deze koude, winderige 21e januari hangt een vinnig spandoek in het stadion. Ik zit er recht tegenover. Het publiek richt op deze manier haar pijlen op Georgios Samaras. De slungelige Griek met het sluike haar, die zo briljant kan voetballen. Bij momenten.

Niemand in Heerenveen is blij dat Samaras een arbitragezaak heeft aangespannen om naar Manchester City te kunnen verkassen. Uit positieverbetering. Daar denkt de rechter anders over. Qua salaris mag-ie er dan op vooruit gaan; van subtopper Heerenveen naar middenmoter City is geen substantiële stap omhoog. Samaras verliest de arbitragezaak, maar vertrekt niet veel later toch naar Engeland. Manchester City. Wat moet-ie daar nou, vragen wij ons teleurgesteld af tijdens deze bloedeloze 0-0 tegen Sparta. Samaras’ laatste in het shirt van Heerenveen.

West Ham United - Manchester City
Upton Park, 15 april 2006

De metro naar Oost-Londen zit overvol en kleurt volledig lichtblauw. Alleen al aan het gezellige, onverstaanbare rumoer is duidelijk dat we hier met vele supporters van Manchester City te maken hebben. Hun club mag dan troosteloos in de middenmoot staan, zij gaan naar West Ham. Wij ook.

Aan de voetbalkennis van de gemiddelde voetbal-Brit mankeert doorgaans niets, dus dient het Heerenveen-logo op één onzer kledingstukken als onvermijdelijk herkenningspunt. ‘Heerenveen. Samaras!’ De Citizens hebben ons door. De supporters van Manchester City zijn apetrots, dat hun club voor meer dan zeven miljoen euro deze speler heeft gekocht. Een enthousiast Brits kruisverhoor valt ons ten deel. Wij vertellen over mooie goals die Samaras maakte in Friesland.

Na een rondje om Upton Park lopen we ze weer tegen het lijf, de lichtblauwen uit de metro. Alle City-supporters in de directe omgeving wordt direct duidelijk gemaakt dat wij van Heerenveen zijn. De leveranciers van hún grote ster in wording. Als het voetbal grijs is, worden lichtpuntjes gezocht. Zoveel wordt ons duidelijk. Wij stappen het stadion van West Ham United binnen en glimlachen om die Engelse belangstelling.

Samaras speelt mee. West Ham wint. 1-0. Een weinig hoogstaande wedstrijd in een bijzonder stadion. De lichtblauwe massa blijft maar zingen, daar achter het doel.

Nu is alles anders. Samaras is al lang met de stille trom vertrokken. Bij Manchester City strijkt de gemiddelde onhandelbare vedette per jaar de gehele transfersom van Samaras op. Ik moet nog wel eens aan ze denken. Die sympathieke Engelsen, daar in Oost-Londen. Een paar maanden geleden zaten ze zonder twijfel weer in de metro naar Upton Park. Achter de rijkste club ter wereld aan. West Ham won. Met 1-0.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Georgios Samaras

Berichtdoor Wizard » 26-06-2014 10:57

Mooi voor Samaras en Griekenland, maar natuurlijk vreselijk! onterecht.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Georgios Samaras

Berichtdoor Ebiede » 26-06-2014 12:10

Wizard schreef:Mooi voor Samaras en Griekenland, maar natuurlijk vreselijk! onterecht.


Waarom? was een terechte strafschop. Ze hebben genoeg punten gehaald om tweede te worden. Ik snap dan niet wat er onterecht aan is?
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Georgios Samaras

Berichtdoor TORCIDA » 27-06-2014 09:54

Terecht? Volgens mij blijft Samaras met een been/voet haken achter het been van zijn tegenstander, heel licht, en daaropvolgend schopte hij in de grond, zoals ik zag, en ging hij liggen/struikelde hij. Dus mijns inziens niet terecht.
Overigens vond ik zijn bijdrage verder erg summier. Of hij nog basisplaats waardig is... ik weet het niet.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Georgios Samaras

Berichtdoor abegoal » 27-06-2014 10:01

TORCIDA schreef:Terecht? Volgens mij blijft Samaras met een been/voet haken achter het been van zijn tegenstander, heel licht, en daaropvolgend schopte hij in de grond, zoals ik zag, en ging hij liggen/struikelde hij. Dus mijns inziens niet terecht.
Overigens vond ik zijn bijdrage verder erg summier. Of hij nog basisplaats waardig is... ik weet het niet.


Onzin, was een terechte penal! Samaras wordt pootje gelicht en gaat neer.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Georgios Samaras

Berichtdoor Feanfan 1 » 27-06-2014 10:16

Was moeilijk te zien, uiteindelijk denk ik wel een terechte penalty.
Toch denk ik dat van de 10 scheidsrechters er 5 een penalty geven en 5 niet. Deze scheidsrechter gaf hem wel
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Georgios Samaras

Berichtdoor Superfries88' » 27-06-2014 10:27

Ik heb de beelden inmiddels tig keer bekeken en twijfel nog steeds. Enerzijds zeg ik ja, want er is absoluut hinderlijk contact. Anderzijds was het contact licht en veroorzaakte dat an sich niet de valpartij. Mag je het de tegenstander aanrekenen dat Samaras in het gras schopt, of anders gezegd: was het duel genoeg voor een strafschop? Voor mij is het 50/50.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Georgios Samaras

Berichtdoor Hinkelpikke » 27-06-2014 14:40

Ook al ging het misschien niet met opzet, Samaras ondervond er wel degelijk nadeel van. Terechte penalty dus.
Heerenveen till I die!
Avatar gebruiker
Hinkelpikke
Wereldspeler
 
Berichten: 1408
Geregistreerd op: 03-06-2009 16:50

Re: Georgios Samaras

Berichtdoor TORCIDA » 28-06-2014 23:24

Voor iedereen die zo overtuigd is kijk nog maar s goed,
Hij trapt in de grond en maakt er iets mooi van.
Tis zonder slomo moeilijk te zien. Maar het afdoen als onzin is nog grotere
, sorry erg kort door bocht.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Georgios Samaras

Berichtdoor abegoal » 29-06-2014 00:18

TORCIDA schreef:Voor iedereen die zo overtuigd is kijk nog maar s goed,
Hij trapt in de grond en maakt er iets mooi van.
Tis zonder slomo moeilijk te zien. Maar het afdoen als onzin is nog grotere
, sorry erg kort door bocht.


Dan volgende keer toch maar weer met smileys? :lol:


Het is ondertussen een non discussie geworden, maar in de beelden is toch duidelijk dat de verdediger de voet van Samaras raakt?! Daarna wordt het inderdaad interpetatie. Wel of niet hinderlijk, tja hij schopt in de grond valt en de scheidsrechter beoordeeld hinderlijk en geeft een penal. Had ik ook gedaan.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Georgios Samaras

Berichtdoor diepFries » 29-06-2014 11:06

TORCIDA schreef:Voor iedereen die zo overtuigd is kijk nog maar s goed,
Hij trapt in de grond en maakt er iets mooi van.
Tis zonder slomo moeilijk te zien. Maar het afdoen als onzin is nog grotere
, sorry erg kort door bocht.

Hier de gevraagde slomo: klik. Je ziet toch duidelijk Samaras' linkervoet achter het linkerbeen van de Ivoriaan blijven haken en vervolgens dusdanig van richting veranderen dat hij ermee in de grond trapt?

Mocht dat 'haken' van Samaras een bewussie zijn geweest, dan heeft 'ie dat bijzonder knap uitgevoerd. Terechte penalty wat mij betreft en mooi voor Sammie dat hij Griekenland er de volgende ronde mee in heeft kunnen schieten.
In case of doubt, make it sound convincing
Avatar gebruiker
diepFries
Superster
 
Berichten: 1639
Geregistreerd op: 05-06-2007 12:12
Woonplaats: Groningen

Re: Georgios Samaras

Berichtdoor TORCIDA » 30-06-2014 09:09

Dat schreef ik eerder ook al dat hij bleef haken , waar moet zijn tegenstander dan zijn been neerzetten, net zo min dat Robben een penal kreeg voor schwalbe, is dit ook niet een penal. Samaras doet het slim, maar als dit al een penal is? dat kun je toch niet met droge ogen beweren?
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Georgios Samaras

Berichtdoor oldtimer » 30-06-2014 10:10

Het valt mij steeds weer op hoe weinig er van zijn frivole spel uit de Heerenveen-periode over is gebleven. Toen de ene onnavolgbare slalom na de andere, tegenwoordig komt als hij het als eens probeert geen lantarenpaal meer voorbij. Natuurlijk is zijn functie anders dan destijds, maar de sjeu is er wel compleet af. Jammer.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Georgios Samaras

Berichtdoor TORCIDA » 30-06-2014 11:01

ron jans refereerde gister in het wk nos programma nog aan de mooiste goal van Samaras, voor heerenveen tegen groningen toen samaras vanaf de achterlijn een actie maakte en scoorde. Ik vind hem nu op een of andere manier zo'n gelaten indruk maken.
net of hij voetbal moe is. Hij voegt vind ik niet iets extra's meer toe.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Georgios Samaras

Berichtdoor abegoal » 30-06-2014 15:07

TORCIDA schreef:Samaras doet het slim, maar als dit al een penal is? dat kun je toch niet met droge ogen beweren?


Zeker wel! 100% Penal :D

Daartegen was de penal van Robben in mijn ogen geen penal, of het moet een optelsom zijn geweest.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Georgios Samaras

Berichtdoor Knipecity » 30-06-2014 15:54

De bal van Robben was ook een penal, maar hij viel wat te mooi. (of lelijk). En die actie in de eerste helft waar hij twee keer was aangetikt was zeker een penalty. Was hij daar toegekend dan had je ook weer een hele andere pot gekregen.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten