Danijel Pranjić

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Danijel Pranjić

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 10-01-2013 12:12

Zouden wij zijn salaris (hij is naar eigen zeggen gewoon een broodvoetballer) op kunnen/willen hoesten?
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Danijel Pranjić

Berichtdoor Otsje P » 10-01-2013 13:13

Fanatic 4-ever schreef:Zouden wij zijn salaris (hij is naar eigen zeggen gewoon een broodvoetballer) op kunnen/willen hoesten?


Hij zal bij Sporting minimaal een miljoen verdienen, dus als hij niet een paar liter water bij de wijn wil doen, is het kansloos.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Danijel Pranjić

Berichtdoor Baggerraartje » 19-01-2013 14:09

Danijel Pranjic staat aan de vooravond van een vertrek bij Sporting Lissabon. De Kroatische middenvelder, die afgelopen zomer neerstreek in Portugal na een teleurstellend verblijf bij Bayern München, maakt zich op voor een Spaanse avontuur. Celta de Vigo is nadrukkelijk in de markt om hem op huurbasis over te nemen.


volgens VI
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Danijel Pranjić

Berichtdoor mitrita » 25-03-2013 20:56

Vandaag in de LC
Met pijn in het hart, ondanks de zege van Kroatië, bekeek Danijel Pranjic de ‘slag om de Balkan’tegen Servië. De voormalig aanvoerder van SC Heerenveen, nu in dienst van het Spaanse Celta de Vigo, speelt niet meer voor zijn vaderland.

Blablabla. Danijel Pranjic geeft een deel van het gesprek weer dat hij in september voerde met Igor Stimac. De oud-speler van Hajduk Split was net benoemd als bondscoach van Kroatië, als opvolger van Slaven Bilic, die na het teleurstellend verlopen EK naar Lokomotiv Moskou vertrok. Onder deze succesvolle coach (Kroatië won met Bilic 42 van de 65 interlands en speelde 15 keer gelijk) maakte Pranjic bijna voortdurend deeluit van de nationale selectie. ,,Ik heb prachtige jaren gehad’’, zegt de linksbenige middenvelder. ,,Ik heb nooit voor het geld gespeeld, altijd voor de eer van mijn land.’’ De teller stokte op 45 interlands. ,,Ik dacht een goede band te hebben met Stimac’’, zegt Pranjic. ,,Nadat hij Bilic was opgevolgd,heeft hij me vier
keer gebeld. Hij beloofde veel, maar het is allemaal blablabla gebleken. Ineens stond ik niet meer op zijn lijstje. Toen besloot ik te stoppen.’’ Stimac maakte voor de WK-kwalificatie andere keuzes. Dat hij Pranjic passeerde ten faveure van de genaturaliseerde Braziliaan Sammir (Dinamo Zagreb) stak de speler die tussen 2005 en 2009 een beste tijd had bij Heerenveen. Pranjic speelde 129 competitieduels voor Heerenveen, waarin hij 32 keer scoorde. ,,Ik heb niets tegen Sammir, maar dat was de druppel. Hoe trots ik ook ben om voor Kroatië te spelen,als de bondscoach zegt dat ik een rol speel in zijn plannen en hij roept me vervolgens niet op,is het voor mij voorbij. Het was een moeilijke beslissing, maar mijn familie en vrienden hebben me gesteund.’’ Het afscheid was abrupt. ,,Ik heb van de bond (ex-topschutter Davor Suker is sinds vorig jaar voorzitter, red.) niks gehoord. Nooit van iemand een handje gehad.Ineens ben je een nobody. Dat heeft me zeer teleurgesteld.’’ ,,Ik voelde veel pijn toen ik naar Kroatië-Servië keek,ik weet wat voor geweldige wedstrijden dat zijn. Maar
supporter van Kroatië blijf ik wel en ik ben inmiddels op een leeftijd dat ik kan zeggen: kom op, het leven gaat verder, geniet ervan.’’ Pranjic is nu 31. Zijn loopbaan lijkt zich in een lichte afdaling te bevinden, maar hij ziet het glas nog altijd als half gevuld in plaats van halfleeg. ,,Ik heb bij drie jaar bij Bayern München gespeeld, een absolute topclub, waarmee ik landskampioen ben geworden. Nu speel ik in een andere topcompetitie, de Primera Division. Dat heb ik als kind al gewild. Oké,
Celta de Vigo is geen topclub, maar ik had het slechter kunnen treffen. Zaterdag spelen we thuis tegen Barcelona. Geweldig toch?’’ Hij ziet met spijt terug op zijn overgang van München naar Sporting Lissabon. ,,Op papier een mooie club,maar ik heb me er niet gelukkig gevoeld.’’ Dat lag deels aan hemzelf, erkent hij. ,,Ik speelde niet altijd goed. De hele club had een beroerd
jaar en bleek op vele vlakken niet zo professioneel als ik vooraf had gedacht.’’ Ook de Portugese competitie viel
bitter tegen. ,,De wedstrijden tegen Benfica en Porto waren geweldig, daarvoor kwamen de supporters massaal naar het stadion. Maar voor de rest was het niet best.Arme clubs met kleine, oude stadions.’’ Hij lacht. ,,Dan kan iedereen Nederland een klein voetballand vinden, maar daar hebben de clubs het goed voor elkaar. In Portugal heb ik vaak teruggedacht aan mijn mooie jaren bij Heerenveen.’’ Pranjic wil Filip Djuricic dan ook meegeven goed na te denken alvorens te tekenen bij Benfica. ,,Ik volg Heerenveen nog steeds, Filip is toe aan de volgende stap. Benfica is een club met een geweldige uitstraling en altijd zeker van Champions League. Maar Filip moet bedenken dat er ook vele wedstrijdjes zijn in stadions met amper vijfduizend man.’’ Nee,dan is de beleving bijCelta de Vigo - de voormalige club van onder andere Daniël de Ridder en Jordi Cruijff - wel anders. ,,Hier wordt intens meegeleefd’’,zegt Pranjic.,,Jammer dat we zo laag staan.’’Celta staat na 28 van de 36 speelrondes op de negentiende en voorlaatste plaats. ,,Het wordt heel moeilijk om degradatie te voorkomen.’’ Pranjic speelt op huurbasis in Noord-Spanje. Zijn contract bij Sporting loopt na dit seizoen nog twee jaar door. ,,Bij degradatie moet ik terug, maar daar heb ik niet veel trek in’’, aldus de Kroaat, die ooit zei de laatste jaren van zijn loopbaan in dienst te willen stellen van Heerenveen. ,,We moeten maar eens bekijken hoe het loopt’’, zegt hij nu. ,,Mijn plan is om nog vier, vijf jaar te voetballen.Ik ben nog altijd fit.Ik wil nu vooral van het leven genieten.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Danijel Pranjić

Berichtdoor Neymar » 26-03-2013 09:07

Hij is dus erg ontevreden bij Sporting. Gewoon halen volgend jaar, kan vast nog wel goed genoeg voetballen voor Heerenveen :D .
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Danijel Pranjić

Berichtdoor gerdykster » 26-03-2013 11:51

Al helemaal als je een duricic en een kums die aangegeven hebben weg te willen zou kwijt raken.
Wanneer krijgen wij weer eens waar voor ons geld?
Avatar gebruiker
gerdykster
Wereldspeler
 
Berichten: 1222
Geregistreerd op: 30-06-2008 10:37

Re: Danijel Pranjić

Berichtdoor 1983 » 29-03-2013 11:42

Was een prima speler voor ons, maar de glans is er de laatste jaren flink van af. Bayern was 2 stappen te hoog en daarna is ie ook nog niet erg uit de verf gekomen. Je moet je afvragen of wanneer je hem haalt, wat niet goedkoop zal zijn (salaris), het nog de Pranjic van weleer kan zijn (of daarbij in de buurt komend). Ik vrees dan een enorme teleurstelling. Wat een enorme jankert trouwens, een tijd niet worden opgeroepen (wat niet gek is als je weinig speelt) en meneer is zo beledigd dat ie maar bedankt. En dan ook nog verbaasd zijn dat ie geen handje van de bond krijgt. Slappeling.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Danijel Pranjić

Berichtdoor Otsje P » 29-03-2013 12:17

Superfries1983 schreef:Was een prima speler voor ons, maar de glans is er de laatste jaren flink van af. Bayern was 2 stappen te hoog en daarna is ie ook nog niet erg uit de verf gekomen. Je moet je afvragen of wanneer je hem haalt, wat niet goedkoop zal zijn (salaris), het nog de Pranjic van weleer kan zijn (of daarbij in de buurt komend). Ik vrees dan een enorme teleurstelling. Wat een enorme jankert trouwens, een tijd niet worden opgeroepen (wat niet gek is als je weinig speelt) en meneer is zo beledigd dat ie maar bedankt. En dan ook nog verbaasd zijn dat ie geen handje van de bond krijgt. Slappeling.


Wat zijn dit voor domme teksten? Hij had het gevoel dat hij aan het lintje gehouden werd door de bondscoach. Die vertelde hem dat hij in zijn plannen paste, maar handelde daar niet naar. Als je jezelf een beetje respecteert, dan laat je je niet in de maling nemen en houdt je de eer aan jezelf.

Ik zou bovendien nog eens gaan bekijken hoeveel duels hij voor Bayern heeft gespeeld. Voor iemand die volgens jou 2 stappen boven zijn niveau speelde, kwam hij toch tot een heleboel wedstrijden. Onder van Gaal was hij een hele tijd basisspeler. Bovendien liepen er daar een paar rond van een heel behoorlijk niveau. Geen schande om daar bankzitter te zijn hoor.

Natuurlijk was hij daar niet de uitblinker die hij hier was, maar dat is logisch in een ploeg waar Ribery, Robben, Sweinnie, Muller, Gomez en Klose spelen.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Danijel Pranjić

Berichtdoor Superfries88' » 29-03-2013 12:57

Pranjic haalde in zijn eerste twee jaar een gemiddelde van 24 Bundesliga-wedstrijden per seizoen. Ter vergelijking: dat is een hoger gemiddelde dan Tymoschuk, die de jaren daarvoor als drijvende kracht achter Zenit Sint-Petersburg fungeerde. Dat zegt wel iets. Alleen zijn derde seizoen was qua inbreng tegenvallend, maar ik had persoonlijk niet het gevoel dat sportieve resultaten daaraan ten grondslag lagen. Heynckes zag het gewoon niet in hem zitten en dan ben je kansloos binnen een topclub als Bayern.

Pranjic heeft zeker glans ingeleverd, maar dat kwam ook doordat hij een dienende rol kreeg toegewezen in München. Het avontuur verdween uit zijn spel en dat was nou net een van zijn voorname kwaliteiten. Het vervelende is alleen dat hij nadien geen gelukkige keuzes heeft gemaakt. Een terugkeer in Heerenveen zou hem wellicht goed doen.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Danijel Pranjić

Berichtdoor pes5 » 29-03-2013 14:03

Het is logisch dat Pranjic een dienende rol had in München. Voor een aanvallende, glansrijke rol daar komt hij simpelweg tekort. Dat is voorbehouden aan mensen als Robben, Ribery, Müller en Schweinsteiger.

Pranjic speelde onder Van Gaal vrij veel. Als linksback en als linker controlerende middenvelder.

Toen Heynckes kwam is Bayern gaan doorselecteren. Dan is het logisch dat Pranjic moest wijken, want je zag, ook toen hij wel speelde dat hij meedeed, maar toch tekort kwam. Spijtig, maar geen schande.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Danijel Pranjić

Berichtdoor 1983 » 29-03-2013 17:46

Otsje P schreef:Wat zijn dit voor domme teksten? .

Heb je hem weer, kan jij niet normaal reageren als iemand het niet met je eens is?
Dat een trainer zegt dat je in zijn plannen voorkomt wil nog niet zeggen dat hij verplicht is om je op te roepen. En volgens mij had die coach voldoende aanleiding om Pranjic niet op te roepen. Dan vind ik het slap dat je dan maar bedankt. Dat is anders als hoe jij er tegenaan kijkt, maar omdat dan gelijk voor dom te verslijten. Wat een niveau weer.
Pranjic liep daar bij Bayern echt op zijn tenen en ondanks dat ie in het begin beste veel speelde kon je, ik zal het speciaal voor jou nuanceren, naar mijn mening zien dat ie het niveau niet aankon. En dat is bij zo'n ploeg met dergelijke spelers inderdaad geen schande, maar dat heb ik ook nergens gezegd.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Danijel Pranjić

Berichtdoor Voorstopper » 30-03-2013 19:12

Pranjic is iets met een servet en tafellaken. Te grote stap genomen, nu op zich wel op een plek waar hij het zou moeten kunnen doen maar het zit er blijkbaar niet meer in. Gaat denk ik gewoon nog even naar Rusland cashen en dan lekker luieren aan de Adriatische Zee.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Danijel Pranjić

Berichtdoor Otsje P » 01-04-2013 10:59

Superfries1983 schreef: maar omdat dan gelijk voor dom te verslijten. Wat een niveau weer.
Pranjic liep daar bij Bayern echt op zijn tenen en ondanks dat ie in het begin beste veel speelde kon je, ik zal het speciaal voor jou nuanceren, naar mijn mening zien dat ie het niveau niet aankon. En dat is bij zo'n ploeg met dergelijke spelers inderdaad geen schande, maar dat heb ik ook nergens gezegd.


Verslijt je niet voor dom, slechts die tekst vond ik dom.

Bayern had een keur aan spelers, en bovendien een portemonnee die rijkelijk gevuld was. Als je dan zoveel duels speelt, dan doe je toch iets goed. Hij stak er beslist niet bovenuit, maar zakte ook nimmer door het ijs. Ik heb denk zo'n 80% van die wedstrijden gezien, en nooit heb ik gedacht dat hij het niveau naar beneden haalde. Behalve een paar duels in het begin toen hij noodgedwongen linksback moest spelen.

Maar je hebt gelijk, moet je mening respecteren en niet voor dom door laten gaan.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Danijel Pranjić

Berichtdoor Heerenveen rules » 12-08-2013 20:19

Pranjic zou aanbiedingen hebben uit Nederland........ Zou het?
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Danijel Pranjić

Berichtdoor Ebiede » 12-08-2013 20:21

Vertel? Ik kan het nergens vinden.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Danijel Pranjić

Berichtdoor Heerenveen rules » 12-08-2013 20:44

In de wandelgangen voetbalzone, niet echt betrouwbaar.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Danijel Pranjić

Berichtdoor Feanfan 1 » 12-08-2013 20:53

Hij heeft altijd een zwak voor Feyenoord gehad. Zou me niks verbazen als die twee elkaar vinden
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Danijel Pranjić

Berichtdoor Superfries1996 » 13-08-2013 13:27

Heerenveen rules schreef:In de wandelgangen voetbalzone, niet echt betrouwbaar.


Klopt. Al stond het gister ook al op andere websites.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Danijel Pranjić

Berichtdoor abegoal » 27-08-2013 13:48

Moet weg bij Sporting omdat hij te duur is en wil 5 ton hebben om het contract af te kopen. Die procedure loopt en Sporting wil daar niet in mee gaan, dus dat is lastig.

Als hij transfervrij zou worden is Phanatinaikos een gegadigde. Geen idee of we daar mee kunnen concurreren, maar wie weet.... :D
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Danijel Pranjić

Berichtdoor Neymar » 30-08-2013 22:41

Hij is transfervrij. En hij is officieel nog geen speler van Panathinaikos toch?

Ik zou zo graag willen dat hij terug komt :D. Waarschijnlijk mijn favoriete speler ooit bij Heerenveen.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Danijel Pranjić

Berichtdoor Beetle » 02-09-2013 22:52

Volgens teletekst is het wel rond.
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Re: Danijel Pranjić

Berichtdoor Marça » 03-09-2013 07:06

Panathinaikos is toch niet echt een club waar je op zit te wachten lijkt me. Heeft uiteraard de naam en speelt in de Champions League, maar met van die idioten als fans (is Pranjic bij Dinamo Zagreb wel gewend) en de financiële problemen in Griekenland zou ik het wel weten.

En dan ook weer een langjarig contract tekenen, terwijl dat de laatste jaren je niet veel verder heeft gebracht. Heeft hem eerder doen stilstaan bij Bayern en Sporting.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Danijel Pranjić

Berichtdoor Boffy » 03-09-2013 10:37

Pranjic heeft toch altijd eerlijk aangegeven dat hij voor het geld voetbalt? Dan zijn langjarige contracten natuurlijk prima. Hij krijgt een dik salaris. Ik denk niet dat we medelijden moeten hebben met Danijel. Al had ik hem ook sportief een mooiere carriere toegewenst.
Boffy
Selectiespeler
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 10-06-2013 16:42

Re: Danijel Pranjić

Berichtdoor mitrita » 03-09-2013 11:58

Danijel is inmiddels ook al weer 31 en met het einde van zijn carrière in het zicht is duidelijk dat de financiële aspecten zwaarder gaan wegen dan de sportieve. Danijel zal daarom niet terugkeren voordat zijn marktwaarde dermate is gedaald dat Heerenveen een financieel aantrekkelijke optie is geworden. Een tegen die tijd is het de vraag of hij sportief nog een versterking is.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Daniël Pranjic

Berichtdoor wietze » 19-09-2013 19:58

:D
Laatst bijgewerkt door wietze op 03-11-2014 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt
wietze
Bankzitter
 
Berichten: 4
Geregistreerd op: 25-03-2013 01:20

Re: Daniël Pranjic

Berichtdoor Feanfan 1 » 19-09-2013 21:25

Ik schrik me een hoedje. Ze opeens Danijel Pranjic in het spelers-topic staan. Dat zou mooi geweest zijn.

Hopelijk is er iemand die verschrikkelijk veel op dat shirt biedt. Als het van het Kroatisch elftal was, zou ik er erg veel geld voor over hebben, maar een shirt van Bayern pas ik voor
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Daniël Pranjic

Berichtdoor wietze » 19-09-2013 21:37

:lol:
Laatst bijgewerkt door wietze op 03-11-2014 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt
wietze
Bankzitter
 
Berichten: 4
Geregistreerd op: 25-03-2013 01:20

Re: Daniël Pranjic

Berichtdoor baasje » 19-09-2013 21:39

Feanfan 1 schreef:Ik schrik me een hoedje. Ze opeens Danijel Pranjic in het spelers-topic staan. Dat zou mooi geweest zijn.

Ik had precies hetzelfde :mrgreen: Helaas
Realiteit is een illusie die ontstaat bij gebrek aan alcohol.
baasje
Selectiespeler
 
Berichten: 372
Geregistreerd op: 09-03-2009 17:29
Woonplaats: Amsterdam

Re: Daniël Pranjic

Berichtdoor Neymar » 19-09-2013 21:51

Ik kreeg bijna een hartstilstand. Succes met de verkoop!
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Daniël Pranjic

Berichtdoor Appie_M » 19-09-2013 22:59

Misschien is het inderdaad handiger om dit topic even te verplaatsen en misschien een andere titel te geven. Ik dacht ook dat Daniel weer terug was gekomen en zo te zien ben ik niet de enige. Desondanks wens ik je erg veel succes met de verkoop!
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten