Foppe de Haan

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Zweed
Nieuw talent
Berichten: 90
Lid geworden op: 12-03-2006 23:20
Locatie: Ter Aar

Bericht door Zweed »

Vond het interview van Foppe op TV Fryslan niet zo heel slim. Ik snap het wel maar had dit nooit zo naar buiten gebracht. Het is natuurlijk belachelijk dat Nigel de Jong, Kew Jaliens en Rafael van der Vaart daar nog lopen. Had daar ook KJH tussen gezet.

Wellicht wil Foppe wat anders dan deze functie bij de KNVB. Wel goed dat iemand van Basten eens afvalt. Die heeft veel te veel krediet.

Het WK kan nog wel eens een flop worden. Was zondag bij NL-Australie en het was werkelijk bedroevend spel !!!
Ons kapitaal moet op het veld staan en niet op de bank.
Gebruikersavatar
cross
Selectiespeler
Berichten: 572
Lid geworden op: 27-04-2006 17:34
Locatie: heerenveen

Bericht door cross »

was niet echt slim van foppe

je moet toch vertrouwen in je collega/land hebben.
volgens jack van gelder is de relatie tussen foppe en marco ook niet opitmaal
Cross-Side on tour
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Ik snap niet dat mensen blijven zeuren over KJH... Van basten is heel duidelijk geweest over zijn selectie, en zijn reden om de mensen nu wel op te roepen. waarom zou je een extra spits meenemen als er middenvelders uitvallen?
Gebruikersavatar
Currahee
Wereldspeler
Berichten: 1721
Lid geworden op: 23-01-2005 01:17
Locatie: Lemmer

Bericht door Currahee »

Ik vind het allemaal wel meevallen wat Foppe zegt het enige wat hij zei was:

Ik zou Klaas Jan altijd meegenomen hebben en hij ziet Nederland niet ver komen omdat ze verdedigend te zwak zijn en ook te zwak oppouwend.

Hij heeft geen woord gezegt dat van basten het slecht doet of iets in die trend. Hij krijgt een vraag van de verslaggeven en geeft gewoon een eerljik antwoord. Is toch niks mis mee.

Het is toch stom als je gaat zeggen ik zou KJ nooit meenemen en Nederland gaat het wk winnen. Al meen je er zelf helemaal niks van.

Ik zie geen kwade dingen in wat foppe zei. Hij geeft gewoon zijn persoonlijke mening en meer niet.
kaaskop
Verified
Bankzitter
Berichten: 198
Lid geworden op: 18-07-2005 09:59
Locatie: Kollum

Bericht door kaaskop »

Foppe mag dus niet zijn persoonlijke mening geven ? Sodemieter toch op !
Wat hij zei op Omrop Fryslan was gewoon correct. Niks mis mee.
Hij gaf eerlijk antwoord op de vraag die hem werd gesteld.
Had hij dan moeten zeggen: "als werknemer van de KNVB mag ik daar niets over zeggen" ?
Overigens nog dit: "een winnende coach heeft gelijk" , en toevallig heeft Foppe gewonnen en dat moet Marco nog laten zien.
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2547
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Schitterend, eindelijk weer eens iemand die de kop niet in het Oranjezand steekt en gewoon zegt wat er klote is aan het huidige Nederlands Elftal.

Ik hoop echt dat ze in Zeist een diarree aanval kregen van dit 'kritische' stukje televisie 8)
Gebruikersavatar
palle mulder
Nieuw talent
Berichten: 64
Lid geworden op: 02-12-2002 15:32
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

Bericht door palle mulder »

Prachtig stukje van Foppe!!!

Top!! En terecht, van zowel Huntelaar als van Oranje...
rodion
Basisspeler
Berichten: 803
Lid geworden op: 02-12-2002 13:05

Bericht door rodion »

Hij moet in zo'n situatie altijd achter Van Basten staan. Maar vooruit, iedereen mag daar anders over denken. Hij zal wel degelijk een standje krijgen en dat weet ie zelf ook wel.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Waarom zou je een standje krijgen als je een mening geeft? Foppe mag zeggen wat hij wil, zolang dat maar op een goede manier gebeurd. Hij geeft puur zijn eigen mening en daar is helemaal niks mis mee.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

rodion schreef:Hij moet in zo'n situatie altijd achter Van Basten staan.
Dat doet heel Nederland wel...... Van Basten kan niets verkeerd doen. En nu Foppe wat kritiek geeft wordt er moeilijk over gedaan, belachelijk! Hij mag zijn mening geven, niks mis mee.
Gebruikersavatar
Heerenfan
Selectiespeler
Berichten: 537
Lid geworden op: 30-08-2005 14:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Heerenfan »

Foppe heeft gewoon gelijk, iedereen is in een hoera stemming en verwacht grote dingen van dit 11tal maar als je heel realistisch kijkt komen we gewoon veel te kort om kampioen te worden. De voorhoede & het middenveld zit wel goed maar de verdediging is werkelijk te triest voor woorden, alleen Boula, Gio & Ooier kunnen zijn in mijn ogen van een goed niveau en behoren daar te spelen maar de rest heeft er eigenlijk niks te zoeken. Zie je het al voor je: een Brogba, Kalou of Crespo tegenover een Jaliens of Mathijsen :urgs:

Verwacht net als foppe dat we niet ver komen en zelf denk ik dat we na de eerste ronde alweer naar huis gaan.
FCUK de godenzonen...........Super Friezen Forever!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Heerenfan schreef:Foppe heeft . De voorhoede & het middenveld zit wel goed maar de verdediging is werkelijk te triest voor woorden, alleen Boula, Gio & Ooier kunnen zijn in mijn ogen van een goed niveau en behoren daar te spelen maar de rest heeft er eigenlijk niks te zoeken. Zie je het al voor je: een Brogba, Kalou of Crespo tegenover een Jaliens of Mathijsen :urgs:
Dan heb je volgens jou welgeteld één zwakke positie en dat is de rechtbackpositie. Dat is niet slecht lijkt me.......
Maar ik ben het met je eens dat onze achterhoede veel tekort komt. Mathijsen vind ik een zeer matige speler en hij legt het al af tegen een Viduka, laat staan tegen echte toppers. Ik heb er een hard hoofd in en voorzie een uitschakeling in de poule.

Maar het gaat over Foppe.............
KingFoppe
Nieuw talent
Berichten: 109
Lid geworden op: 14-05-2003 09:06
Locatie: Utrecht

Bericht door KingFoppe »

Foppe heeft een aanbieding op zak van Brondby om Michael Laudrup op te volgen

Ben benieuwd wat ie gaat doen!
No retreat, No surrender!
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Ik vindt het commentaar van Foppe volkomen terecht. Je mag hier nog altijd zeggen wat je wilt. Waarom zou je van Basten niet eens aan mogen pakken? Hij is zelf ook altijd kortzinnig.
SCH
Onedayflyer
Basisspeler
Berichten: 858
Lid geworden op: 06-09-2005 21:43

Bericht door Onedayflyer »

Ik kan me ook niet voorstellen dat van Basten hier wakker van ligt. Hij weet ook wel dat iedereen Huntelaar wil zien op het WK. Van Basten heeft een andere visie en klaar. Foppe is gewoon 1 iemand van de 70% die zijn mening geeft en Huntelaar wil zien.
SIG is leeg. PM me wanneer je hier reclame wil :-)
Gebruikersavatar
Heerenfan
Selectiespeler
Berichten: 537
Lid geworden op: 30-08-2005 14:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Heerenfan »

Onedayflyer schreef:Ik kan me ook niet voorstellen dat van Basten hier wakker van ligt.
Je hebt gelijk; niet dus :mrgreen:
Van Basten zit niet met kritiek De Haan

Dat collega Foppe de Haan openlijk heeft verklaard dat hij Klaas-Jan Huntelaar altijd had geselecteerd voor het WK in Duitsland doet bondscoach Marco van Basten niets. 'Wat Foppe ervan vindt is zijn pakkie-an, niet de mijne.'
Het wel of niet selecteren van Huntelaar was een maand geleden bijna een nationale discussie. Van Basten koos voor Ruud van Nistelrooy, Dirk Kuijt en Jan Vennegoor of Hesselink als centrumspitsen en liet Huntelaar thuis.

De Haan gooide na de zegetocht van Jong Oranje op het EK in Portugal weer olie op het vuur door opnieuw een lans te breken voor Huntelaar, die met vijf doelpunten topscorer van het toernooi werd.

Van Basten wordt er niet warm of koud van. 'Hij praat niet over ons en mag zijn mening verkondigen, zoals iedereen', zegt de bondscoach over zijn collega van Jong Oranje. Om daar met gevoel voor humor aan toe te voegen: 'Trouwens, ik begreep het niet, want ik versta geen Fries.'
FCUK de godenzonen...........Super Friezen Forever!
onika
Jeugdspeler
Berichten: 1
Lid geworden op: 28-10-2006 19:02

Bericht door onika »

Hallo, ik heb gister factor freed gemist. Graag wil ik foppe in factor freed willen zien. heeft iemand van jullie niet de uitzending op de computer staan zodat u het naar mij toe kan mailen? Alvast dankjewel

Groetjes van Nynke
Foppe de Haan fan
joop
Selectiespeler
Berichten: 612
Lid geworden op: 07-11-2006 18:21

Bericht door joop »

Advocaat uit kritiek op Foppe de Haan

Door: Mark van Steenbergen
Dick Advocaat heeft zich tegenover AD Sportwereld kritisch uitgelaten over Jong Oranje-bondscoach Foppe de Haan. Daarnaast vertelt Advocaat dat hij de situatie rond Marco van Basten en Louis van Gaal lachwekkend te hebben gevonden.
De oefenmeester van het Russische FC Zenit Sint-Petersburg kan alles via televisie en internet volgen, en is dan ook op de hoogte van de kritiek van AZ-coach Louis van Gaal op Oranje-bondscoach Marco van Basten. "Dat gedoe rond Louis van Gaal was lachwekkend", laat de 59-jarige trainer weten. "Begrijp me goed, Van Basten doet het prima, de resultaten van het Nederlands elftal zijn goed, maar Van Gaal mag toch zeker zijn eigen mening wel verkondigen? Ik heb hem als vakman hoog zitten. Louis is altijd eerlijk."

"Maar dan ineens gaat Foppe de Haan zich er als bestuurslid van de Coaches Betaald Voetbal mee bemoeien. In Voetbal International kreeg ik vorige week ook een kat van hem. Wie is De Haan om altijd maar collega’s af te vallen", reageert de oud-bondscoach gefrustreerd.

"Hij heeft 16 jaar bij Heerenveen aan het handje van Riemer van der Velde mogen meelopen. De voorzitter bepaalde alles, hij kocht de spelers en maakte de opstelling. De Haan moet bij zijn leest blijven. Nee, ik ben nog steeds geen lid van het CBV. Prima hoor, zo’n vakorganisatie, maar wat stelt het allemaal voor. Jaloezie regeert binnen de trainerswereld", aldus Advocaat.
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Forse kritiek van onze "Koning Wissel". Hij heeft wel gelijk over het afvallen van collega's, waar Foppe ook fors aan meedoet. Probleem is dat hij het nu zelf dus ook doet. Ik vind persoonlijk dat Foppe zich meer op de vlakte moet houden, de laatste tijd is hij wat te vaak in het nieuws/de media. Dat past niet bij hem.

Wat betreft Foppe als loopjongen van Riemer, daar heb ik weinig inzicht in. Er is al vaker gezegd dat Riemer op technisch gebied veel beslist heeft, Advocaat vergeet wel dat de trainingen en wedstrijdtactieken toch echt verzorgd werden door Foppe... En hij gaat aan het feit voorbij dat Foppe het gewoon uitstekend doet als bondscoach van Jong Oranje.

En Advocaat zit nu lekker in St.Petersburg, laat hem daar maar wat presteren, hij kan zoveel spelers kopen als hij wil.
Gebruikersavatar
michel
Wereldspeler
Berichten: 1937
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48
Locatie: DKV

Bericht door michel »

Als ik het goed begrijp dan bepaald Dickie dus dat Louis wél kritiek mag hebben op VB. Maar
Foppe mag geen kritiek op Dickie hebben? Ik dacht dat mhr. vond dat eerlijkheid een deugd is?
En die laatste alinea? Prima dat Dickie z'n mening geeft maar dit is wel héél eenzijdig gesteld
en getuigt dus van weinig inlevingsvermogen, maar jah, zoals Dickie al stelt: "jaloezie regeert".
Heerenveen: superbia ex septentrio
Gebruikersavatar
Rednax
Wereldspeler
Berichten: 1146
Lid geworden op: 02-10-2006 11:45
Locatie: It Hearrenfean

Bericht door Rednax »

Ach Foppe hoeft alleen maar naar zijn Europeese titel te wijzen en zeggen: wat voor prijzen heb jij gepakt Dickie ??

PSV 1 x landskampioen en bij Glasgow wat prijzen die iedere andere trainer ook gehaald zou hebben, het is daar of Rangers of Celtic wat ieder jaar de prijzen pakt.

Verder ben ik niet erg onder de indruk van Dickie.
Gebruikt u plastabletten ? Of bent u van nature zo'n zeikerd ?
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Tja, Foppe is inderdaad vaak in het neiuws maar kan tenminste wel met de pers omgaan en dat kon Dickie niet en zal hij ook nooit kunnen. Terwijl dat toch echt onderdeel van het "coach-zijn" is.

En inderdaad zoals rednax zei Foppe is europees kampioen en Dickie na 2 periodes het grote Oranje helemaal niks, want wie verliest die teld niet in de sport :!:
scheerenveen.supporterswereld.nl
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Heb hem nooit echt serieus genomen die Advocaat. Helemaal niet na zijn wissel Robben - Bosvelt. :lol:

Hij ziet achter iedere boom een vijand en komt altijd overspannen over in de media. Helemaal als er iemand is die kritiek op hem heeft, dan moet hij altijd even terugslaan. Beetje zielig figuur.
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Heeft hij met Zenith niet verloren van Ado? Het gaat je goed kleine garnaal :mrgreen:
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Och, die wissel was wel overrated natuurlijk, maar ik heb hem nog nooit goed gevonden, hij is altijd pissed en kwaad....

Het is gewoon een eerste rangs prutser, zelfs Wesseling kan kampioen worden met Zennit...
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

De Telegraaf meldt vandaag dat Marco van Basten de weg totaal kwijt is. Volgens de lezers werden Guus Hiddink en Foppe de Haan genoemd als meest logische opvolgers .

Respectievelijk Hiddink met 28 %, en de Haan met 24 % van de lezers. Ook wordt er door lezers opgemerkt dat de Haan niet steeds van opstelling zal wijzigen en hij de spelers wel met respect behandelt! En dan zodoende dat respect van de spelers terug krijgt betaald middels resultaat.

Wat vinden wij; is Foppe de Haan in staat Oranje 1 te Bonds-coachen?

Ik persoonlijk ben er niet zo`n voorstander van. Dit omdat Foppe`s succesvolle carriere dan ineens weleens teniet kan worden gedaan.

Of juist niet natuurlijk...."
Miereneukert!
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Ik zou het op zich wel fantastisch vinden, Foppe als bondscoach. Toen hij aangesteld werd bij Jong Oranje had ik eigenlijk het idee dat mannetjes als Babel, De Ridder, Maduro niet echt tegen hem op zouden zien. Foppe heeft mij in positieve zin wel verrast. Hij heeft de boel op poten gezet en laat het elftal af en toe leuk voetbal spelen. Hij heeft een titel behaald en tevens spreken de spelers van Jong Oranje vol lof over Foppe De Haan. Onder andere Babel en Urby lieten al eens optekenen enorm te leren van Foppe.

Onder Foppe weet je iig zeker dat bepaalde spelers weer in beeld zijn (van Bommel, RVN en ook Seedorf).

Ik zou het wel mooi vinden...
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Ik ben een groot voorstander hiervoor. Niet alleen omdat ik een Fries ben, fan van Heerenveen en dus vrijwel automatisch een adept van Foppe, maar ook omdat het een enorm goede trainer is.

Foppe heeft de jeugdelftallen van de KNVB zowat in zijn eentje op de kaart gezet (Van Gaal heeft trouwens goed geholpen met zijn masterplan). Sinds dat Foppe in Zeist is is daar erg veel veranderd heb ik het idee. En dat zie je aan alles. De prestaties van alle vertegenwoordigende elftallen zijn als een pijl omhoog geschoten met als hoogtepunt het Europees Kampioenschap in Portugal.

Foppe kan dat kunstje ook met het grote Oranje denk ik. Ik zou hem graag zien als bondscoach na het EK. Hij moet eerst met Jong Oranje naar de Olympische Spelen. Dat is veel mooier dan dat EK. En laat hem vervolgens maar aan de slag gaan met het WK2010. Ik zie dat wel zitten.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Groot voorstander van Foppe. Ik heb niet voor niks kaarten voor het EK -21 gekocht. Heeft een duidelijke visie, laat die talenten leuk voetballen, en pakt prijzen! (ok, 1 prijs :wink: )

Afbeelding
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Jeroen schreef:Groot voorstander van Foppe. Ik heb niet voor niks kaarten voor het EK -21 gekocht. Heeft een duidelijke visie, laat die talenten leuk voetballen, en pakt prijzen! (ok, 1 prijs :wink: )

Afbeelding
En Foppe heeft ook als groot voordeel dat hij enorm duidelijk is. Hij zegt waar het op staat. Het is niet zo'n brabbelaar als de meeste in de voetballerij.

En ja, als Friesland geen voetballers in Oranje krijgt dan moeten ze maar als bondscoach daar aan de slag ;) .
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Plaats reactie