Foppe de Haan

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Letten we de volgende keer ff op de datum van de 1e post???
:shock: mijn fout sorry riemer en rest!
The North
Selectiespeler
Berichten: 649
Lid geworden op: 27-05-2003 21:31
Locatie: Giekerk

Bericht door The North »

50 jaar betaald voetbal: Neerlands beste trainer ooit?

In het kader van de viering van vijftig jaar betaald voetbal hebben de redacties van NOS Studio Sport, NOS Langs de Lijn en Voetbal International samen met de KNVB, Eredivisie NV en de Coöperatie Eerste Divisie tien voetballers als kandidaat voorgedragen. Dit maal is de 'Verkiezing trainer gouden voetbaljaren' aan de beurt.

Voorgedragen trainers:
- Rinus Michels (Ajax, FC Barcelona, Los Angeles Aztecs en 1. FC Köln)
- Johan Cruijff (Ajax en FC Barcelona)
- Louis van Gaal (Ajax en FC Barcelona)
- Leo Beenhakker (Go Ahead Eagles, SC Cambuur, Ajax, Real Zaragoza, FC Volendam, Real Madrid, Grasshoppers, Saudi-Arabië, América, Istanbulspor, Guadalajara, Vitesse en Guadalajara)
- Guus Hiddink (De Graafschap, PSV, Fenerbahçe, Valencia, Real Madrid, Real Betis Sevilla en Zuid-Korea)
- Wiel Coerver (Roda JC, Sparta, NEC, Feyenoord en Go Ahead Eagles)
- Foppe de Haan (SC Heerenveen)
- Kees Rijvers (FC Twente en PSV)
- Dick Advocaat (Haarlem, SVV, Dordrecht '90, PSV en Glasgow Rangers)
- Willem van Hanegem (Feyenoord, Saoedi-Arabië, AZ en Sparta)

Ik denk dat Rinus Michels ( "De Generaal" ) de grootste kanshebber is voor de titel " Neerlands beste trainer ooit"
Laatst gewijzigd door The North op 02-02-2004 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gert Jan, Kan wat Foppe kan!....(2de worden)
SCH Supporter
Invaller
Berichten: 286
Lid geworden op: 19-09-2003 17:02
Locatie: Zwaagwesteinde
Contacteer:

Bericht door SCH Supporter »

Goede concurrentie maar heeft wel een kans
ik ben een kut kind en mn wachtwoord is te simpel: heerenveen
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Da's en vrij illuster rijtje. Kwa prestaties valt hij af. De grootste prestatie die hij boekte is het gegeven dat hij deze op sterven na dode club heeft opgetrokken tot de subtopper die we nu zijn. Een vaste waarde voor de eredivisie. En natuurlijk de lange zit bij de club.


Dá's toch ook niet gek?
Wéér uit!!!!
The North
Selectiespeler
Berichten: 649
Lid geworden op: 27-05-2003 21:31
Locatie: Giekerk

Bericht door The North »

Beetle schreef:Da's en vrij illuster rijtje. Kwa prestaties valt hij af. De grootste prestatie die hij boekte is het gegeven dat hij deze op sterven na dode club heeft opgetrokken tot de subtopper die we nu zijn. Een vaste waarde voor de eredivisie. En natuurlijk de lange zit bij de club.


Dá's toch ook niet gek?
Je vergeet de CL dat gebeurt ook maar 1x in de zoveel tijd dat een club buiten de top3 CL haalt!!

ps: Beetle nog één post en je hebt 1000 posts..
Gert Jan, Kan wat Foppe kan!....(2de worden)
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Rinus Michels wordt het hoop ik, hij heeft het nederlands elftal europees kampioen gemaakt, iets wat een ander nooit zal lukken.
Lang leve het censuur
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2022
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Je vergeet de CL dat gebeurt ook maar 1x in de zoveel tijd dat een club buiten de top3 CL haalt!!
Strax gaat Co'tje ook nog een plek eisen omdat ie Willem II aan de CL geholpen heeft.. :wink:


Ik ben blij wat Foppe voor Heerenveen gedaan heeft, en wat hij heeft bereikt.. Maar vergeleken met andere trainers is dat waarschijnlijk helaas niet goed genoeg om deze "titel" te winnen.. :|
Finuh
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 17-12-2002 18:51
Locatie: Sneek

Bericht door Finuh »

The North schreef:50 jaar betaald voetbal: Neerlands beste trainer ooit?

In het kader van de viering van vijftig jaar betaald voetbal hebben de redacties van NOS Studio Sport, NOS Langs de Lijn en Voetbal International samen met de KNVB, Eredivisie NV en de Coöperatie Eerste Divisie tien voetballers als kandidaat voorgedragen. Dit maal is de 'Verkiezing trainer gouden voetbaljaren' aan de beurt.

Voorgedragen trainers:
- Rinus Michels (Ajax, FC Barcelona, Los Angeles Aztecs en 1. FC Köln)
- Johan Cruijff (Ajax en FC Barcelona)
- Louis van Gaal (Ajax en FC Barcelona)
- Leo Beenhakker (Go Ahead Eagles, SC Cambuur, Ajax, Real Zaragoza, FC Volendam, Real Madrid, Grasshoppers, Saudi-Arabië, América, Istanbulspor, Guadalajara, Vitesse en Guadalajara)
- Guus Hiddink (De Graafschap, PSV, Fenerbahçe, Valencia, Real Madrid, Real Betis Sevilla en Zuid-Korea)
- Wiel Coerver (Roda JC, Sparta, NEC, Feyenoord en Go Ahead Eagles)
- Foppe de Haan (SC Heerenveen)
- Kees Rijvers (FC Twente en PSV)
- Dick Advocaat (Haarlem, SVV, Dordrecht '90, PSV en Glasgow Rangers)
- Willem van Hanegem (Feyenoord, Saoedi-Arabië, AZ en Sparta)

Ik denk dat Rinus Michels ( "De Generaal" ) de grootste kanshebber is voor de titel " Neerlands beste trainer ooit"


De lijst is niet voledig: Beenhakker is coach van feyenoord geweest en michels, van Gaal en Hiddink zijn bondscoach geweest en Advocaat is dat nog steeds.
remko
Nieuw talent
Berichten: 143
Lid geworden op: 03-12-2002 16:51

Bericht door remko »

Hij zal het iid wel niet gaan winnen,
maar ben toch wel een beetje trots dat ie erbij staat :D
Gebruikersavatar
mechielz
Basisspeler
Berichten: 902
Lid geworden op: 08-09-2003 19:08
Contacteer:

Bericht door mechielz »

Het gaat om de titel:
'Verkiezing trainer gouden voetbaljaren'

<knip>
Laatst gewijzigd door mechielz op 02-02-2004 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Romy
Nieuw talent
Berichten: 108
Lid geworden op: 10-08-2003 14:35
Locatie: Stockholm

Bericht door Romy »

Kijk, je moet het relatief bekijken: Met Ajax de Champions League winnen is een grote prestatie, maar een kleine eerste divisieclub als Heerenveen opwerken naar de eredivisie, tot een redelijk stabiele subtopper, met uitschieters naar de UEFA cup en de Champions League is toch zeker ook erg knap! En dan het feit dat Foppe de meest trouwe coach bij 1 club is. (Wereldwijd is er geloof ik maar 1 coach die langer dan Foppe bij dezelfde club heeft gezeten)... ik zie wel mogelijkheden!

Of ben ik nou niet helemaal objectief... :roll:
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

mechielz schreef:Het gaat om de titel: Ik neem aan dat dan alleen voor het clubvoetbal geld, want er is eigenlijk maar 1 die echt wat met het Nederlands elftal heeft gepresteerd en dat is Rinus Michels en bij hem staat niet eens Nederlands 11-tal.
Waaron staat zuid korea dan bij guus geluk?
Lang leve het censuur
Finuh
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 17-12-2002 18:51
Locatie: Sneek

Bericht door Finuh »

Ja en Saoedie Arabie bij Beenhakker en van Hanegem?
Booijstra
Wereldspeler
Berichten: 1124
Lid geworden op: 06-02-2003 15:59
Locatie: Heerenveen

Bericht door Booijstra »

Leuk voor De Haan die nominatie maar hij maakt weinig kans. Ik gun het Michels op zijn oude dag wel.
Gebruikersavatar
mechielz
Basisspeler
Berichten: 902
Lid geworden op: 08-09-2003 19:08
Contacteer:

Bericht door mechielz »

Cross79 schreef:Waaron staat zuid korea dan bij guus geluk?
Finuh schreef:Ja en Saoedie Arabie bij Beenhakker en van Hanegem?
Ik heb het al even veranderd.
Gebruikersavatar
KingBee
Wereldspeler
Berichten: 1030
Lid geworden op: 10-01-2003 15:04
Locatie: Damwoude

Bericht door KingBee »

Heel erg mooi dat hij genomineerd is! Maar kansloos natuurlijk in dit rijtje!

Ik hoop de generaal! Hij heeft Oranje aan de enige titel tot nu toe geholpen! Lijkt mij de grootste prestatie!
Net fan dat benaude!
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Ik heb er een nieuw topic over geopend. Ik zou wel eens willen weten hoe jullie Foppe uit willen zwaaien. Het lijkt me wel leuk om eens te brainstormen over wat we doen kunnen voor de oude baas. Zondag 9 mei is de laatste keer dat hij in het Abe Lenstra aan het roer staat. Een week later is er een uitwedstrijd tegen Twente waarmee een tijdperk ten einde komt. Ik hoop dat Twente er op voorbereid is....

Goed, wat kunnen wij doen? Ik heb een boodschappenlijstje waarvan lang niet alles haalbaar is. Ik dacht als eerste:

- Het terughalen van een aantal spelers om een ereronde mee te maken.
Ik dacht zelf aan Tom Sier (maker van de eerste goal in Nieuw ALS.) Piet Keur, Ruud van Nistelrooij (vingers gekruisd), Igor Korneev, Popovic en als de belastingdienst meewerkt Rodion Camataru.

Ander ding dat ik voor mezelf in gedachten had:
- Een prijs, maakt niet uit wat. Foppe heeft buiten een coach van het jaar, twee bekerfinales en behalen van Champions League geen prijs binnengehaald. Desnoods vragen we Ajax een ECI af te staan voor een dag of de Amstelcup. Die finale vindt twee weken na de wedstrijd tegen AZ plaats dus denk ik dat we bij Utrecht aan moeten kloppen. Kan hij toch een beker knuffelen.

- Geef hem een replica van een prijs voor bewezen diensten. Of een beker naar eigen inzicht. Misschien een raar voorstel, mar goed. Het is even brainstormen.

Aangezien het allemaal gebeurt in een thuiswedstrijd lijkt het me een mooi gebaar als NN hiervoor de credits krijgt.

Heeft iemand anders nog ideeen?
Wéér uit!!!!
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Beetle schreef: - Het terughalen van een aantal spelers om een ereronde mee te maken.
Ik dacht zelf aan Tom Sier (maker van de eerste goal in Nieuw ALS.) Piet Keur, Ruud van Nistelrooij (vingers gekruisd), Igor Korneev, Popovic en als de belastingdienst meewerkt Rodion Camataru.
Lijkt me niet. De enige persoon die in de belangstelling moet staan is Foppe de Haan zelf. Als je iedereen terug gaat halen gaat de aandacht naar mensen waar die niet naar toe moet gaan.
Ander ding dat ik voor mezelf in gedachten had:
- Een prijs, maakt niet uit wat. Foppe heeft buiten een coach van het jaar, twee bekerfinales en behalen van Champions League geen prijs binnengehaald. Desnoods vragen we Ajax een ECI af te staan voor een dag of de Amstelcup. Die finale vindt twee weken na de wedstrijd tegen AZ plaats dus denk ik dat we bij Utrecht aan moeten kloppen. Kan hij toch een beker knuffelen.
Drukt hem alleen met zijn neus op het feit dat hij geen echte prijs gepakt heeft. Kan me niet voorstellen dat ie het leuk vindt om een beker omhoog te houden die hij nooit gewonnen heeft.
Aangezien het allemaal gebeurt in een thuiswedstrijd lijkt het me een mooi gebaar als NN hiervoor de credits krijgt.
Pardon? Alleen als de organisatie ook bij NN komt te liggen. Er kan wel vanuit NN iets aangeboden worden aan Foppe.
Heeft iemand anders nog ideeen?
Een ereronde, een staande ovatie, een mooie toespraak van de voorzitter, en dan lekker naar huis.
Gebruikersavatar
Fulton
Selectiespeler
Berichten: 672
Lid geworden op: 02-12-2002 13:14
Locatie: Amsterdam

Bericht door Fulton »

JeroenB schreef:Een ereronde, een staande ovatie, een mooie toespraak van de voorzitter, en dan lekker naar huis.
oh ja en niet te uitbundig he, want we blijven natuurlijk wel nuchtere mensen :|

Vertrekt Foppe trouwens geheel bij de club?
Of blijft ie gewoon als TD?
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Fulton schreef:oh ja en niet te uitbundig he, want we blijven natuurlijk wel nuchtere mensen :|
Als het aan mij ligt komt er goed wat vuurwerk bij kijken, maar dat is lastig te realiseren, tenzij de club bereid is de boete te betalen.
Gebruikersavatar
(pl)euro
Basisspeler
Berichten: 784
Lid geworden op: 02-12-2002 15:46
Locatie: En la playa

Bericht door (pl)euro »

Een ereronde, een staande ovatie, een mooie toespraak van de voorzitter, en dan lekker naar huis.
Doe maar gewoon, dan doen we al gek genoeg :mrgreen: en laten we het bosje bloemen niet vergeten, al lijkt me een paar geraniums en het grote "hoe stek je plantjes" boek aangeboden door onze grootste supporter uit Axel ook wel een passend presentje!
en op de achtste dag zei God..okey murphey, nu is het jouw beurt
SCH Supporter
Invaller
Berichten: 286
Lid geworden op: 19-09-2003 17:02
Locatie: Zwaagwesteinde
Contacteer:

Bericht door SCH Supporter »

Zelf een prijs maken voor ''langszittende trainer van Heerenveen ooit''
ik ben een kut kind en mn wachtwoord is te simpel: heerenveen
Gebruikersavatar
camataru
Wereldspeler
Berichten: 2248
Lid geworden op: 31-12-2002 11:46
Locatie: N.V.T

Bericht door camataru »

:shock: FOPPE vertrekt niet hij krijgt een functie bij Heerenveen Helsinki
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

een groot ( en dan bedoel ik dus ook echt heel groot) spandoek??
Ladies and gentleman: We've got him!
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

En blijft betrokken bij de club als adviseur en scout.

Het afscheid moet groots worden natuurlijk. zo'man verdient dat.

Vuurwerk is daar altijd een mooie combinatie bij. Na de wedstrijd kan dat, want dan is het de verantwoording van de club kan de KNVB geeb beote meer opleggen. Een choreografie actie met F.O.P.P.E. erop. En een eeuwig plekje in het stadion voor het spandoek met het portret van Foppe erop.
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Na de wedstrijd kan dat, want dan is het de verantwoording van de club kan de KNVB geeb boete meer opleggen.
Fout gedacht. Nieuwe regelgeving is tegenwoordig van kracht en dit mag dus niet meer.
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Beetje "over the top":


Afbeelding


Ik heb niet gezegd dat we het moeten doen. Alleen dat we het hier eens over hebben moeten.
Wéér uit!!!!
SCH Supporter
Invaller
Berichten: 286
Lid geworden op: 19-09-2003 17:02
Locatie: Zwaagwesteinde
Contacteer:

Bericht door SCH Supporter »

Beetle schreef:Beetje "over the top":


Afbeelding


Ik heb niet gezegd dat we het moeten doen. Alleen dat we het hier eens over hebben moeten.
Natuurlijk is het prachtig maar dit valt niet te realiseren in Heerenveen omdat daar pakweg de ruimte niet voor is
ik ben een kut kind en mn wachtwoord is te simpel: heerenveen
Gebruikersavatar
KingBee
Wereldspeler
Berichten: 1030
Lid geworden op: 10-01-2003 15:04
Locatie: Damwoude

Bericht door KingBee »

en de laatste twee speelrondes worden toch altijd op zondag middag gespeeld?? dan zie je zo weining van het vuurwerk :mrgreen:

Maar Foppe verdient een hééél groot afscheid, afscheid nemen van zo'n man kan maar één keer dus het meot goed! Concrete, orginele ideen heb ik eigenlijk nog niet.....
Net fan dat benaude!
fuss
Bankzitter
Berichten: 165
Lid geworden op: 15-05-2003 20:41

Bericht door fuss »

KingBee schreef:en de laatste twee speelrondes worden toch altijd op zondag middag gespeeld?? dan zie je zo weining van het vuurwerk :mrgreen:

Maar Foppe verdient een hééél groot afscheid, afscheid nemen van zo'n man kan maar één keer dus het meot goed! Concrete, orginele ideen heb ik eigenlijk nog niet.....
was je vorig jaar bij ajax uit? je ziet het wel degelijk. En het ziet er wel degelijk vet uit dan :shock:
Plaats reactie