Superfries1983 schreef:Achteraf ben ik nog blijer dat hij nog voor een bedrag van zowat 2 miljoen (vonden een aantal hier weinig) is verkocht. Dat had je met nog een jaar hier kwakkelen nooit meer voor hem gekregen. En het heeft er voor gezorgd dat een centrum met Breuer en/of Kruiswijk tot het verleden ging behoren doordat ze van dat geld Zomer konden halen. Opgebloeid is hij daar niet, had ik ook niet op gerekend. Zoals we hier al dachten, een paar aardige potjes en als dan het 'nieuwe' er af is zakt het weer in. Beerens zal de 'belofte' nooit inlossen en het talent wat er absoluut in zat nooit volledig uit laten komen. Meer zoals een aardige, bruikbare speler voor een subtopper zal hij nooit worden.
1,5 miljoen euro voor een speler die een paar seizoenen geleden (onder GJ Verbeek?) echt goed was bij Heerenveen, maar de laatste +/- 2 seizoenen bij Heerenveen weinig voorstelde vind ik niet eens zo slecht gedaan.
Beerens past goed in het combinatie spel van AZ en op papier staat hij rechtsbuiten maar hij is veelal rechtshalf, zelfde geldt voor de op papier linksbuiten Holman die linkshalf is. De backs komen veelal op en de buitenspelers van AZ halen (gezien de tactiek) bijna nooit de achterlijn

Vandaar dat hij niet zo veel assisten heeft.
Voor de prijs waar hij is voor verkocht, is hij een meer dan geschikte aankoop geweest. Bij AZ loopt/werkt hij wel (dat werd hem zijn laatste 1-2 seizoenen bij Heerenveen toch verweten dat hij dat niet deed?) en ligt goed in de groep.
AZ heeft Rosheuvel als een concurrent voor hem gehaald, hopelijk inspireert dat Roy Beerens om niet eens per 3-4 wedstrijden ECHT goed te zijn, maar dan 1/2 of iedere wedstrijd te zijn! Maar buitenspelers zijn altijd grillig....