Arnór Smárason

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Arnór Smárason

Berichtdoor Skopperij » 06-04-2010 10:44

We hebben het altijd over ons beleid, maar ook Groningen zit de laatste tijd vaak fout met aankopen.

Groningen kan wel een middenvelder gebruiken. Dat Van der Laak veel minuten maakt zegt eigenlijk al genoeg. En is het niet zo dat Lovre daar vertrekt? Ik dacht dat Sparv en Enevoldsen wel redelijk voldoen. Als Holla terug komt van zijn blessure is het trouwens niet heel eenvoudig om zomaar even in de basis te komen daar.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Arnór Smárason

Berichtdoor black » 06-04-2010 11:26

Niemand wil ook eigenlijk dat Koen van der Laak speelt, op twee personen na en die staan volgend jaar in Friesland langs het veld.
black
Bankzitter
 
Berichten: 37
Geregistreerd op: 27-05-2008 12:39

Re: Arnór Smárason

Berichtdoor gerdykster » 06-04-2010 12:07

Zoals ik Smara ken is het een goede jongen voor Grunn. Al blijf ik het ontzettend jammer vinden dat hij geen echte kans gehad heeft na zijn mysterieuse blessure. Hij had hier ook nog echt wel wat kunnen bereiken.
Wanneer krijgen wij weer eens waar voor ons geld?
Avatar gebruiker
gerdykster
Wereldspeler
 
Berichten: 1222
Geregistreerd op: 30-06-2008 10:37

Re: Arnór Smárason

Berichtdoor Baggerraartje » 06-04-2010 12:20

Ik lees ook dat hij qua salaris zo duur moet zijn, omdat IJsland buiten Europa ligt. Maar misschien snap ik het niet? Hij is toch inmiddels een "voetbal Nederlander" als je langer dan 5 jaar hier bent? Of zie ik over het hoofd?
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Arnór Smárason

Berichtdoor gerdykster » 06-04-2010 12:27

Baggerraartje schreef:Ik lees ook dat hij qua salaris zo duur moet zijn, omdat IJsland buiten Europa ligt. Maar misschien snap ik het niet? Hij is toch inmiddels een "voetbal Nederlander" als je langer dan 5 jaar hier bent? Of zie ik over het hoofd?



Hij is hier al 6 jaar meende ik. Vanaf dat hij 15 jaar is speelt hij al in NL.
Wanneer krijgen wij weer eens waar voor ons geld?
Avatar gebruiker
gerdykster
Wereldspeler
 
Berichten: 1222
Geregistreerd op: 30-06-2008 10:37

Re: Arnór Smárason

Berichtdoor FeanFanForLife » 09-04-2010 20:02

& hij zit op de bank morgen tegen FC Twente. Ben benieuwd of hij nog speelminuten krijgt dit seizoen en zo nog een mooie transfer af kan dwingen.
FeanFanForLife
Wereldspeler
 
Berichten: 1204
Geregistreerd op: 02-02-2005 17:41
Woonplaats: Fryslân

Re: Arnór Smárason

Berichtdoor Calimero » 10-04-2010 01:45

FeanFanForLife schreef:& hij zit op de bank morgen tegen FC Twente. Ben benieuwd of hij nog speelminuten krijgt dit seizoen en zo nog een mooie transfer af kan dwingen.


Die kans acht ik zeer aanwezig aangezien aangegeven is dat Roorda maximaal 70 minuten zal spelen.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Arnór Smárason

Berichtdoor de krolse kater » 10-04-2010 18:52

tja daar gaat smarason voor niets de deur uit, zonde, maar ja dat is het beleid, deze jongen gaat gratis weg en we kopen gewoon weer een nieuwe. jaren lang opgeleid, net terug en eindelijk weer fit en hup weg ermee. en volgend jaar beginnen we gewoon weer over nieuw. dit is alweer het zoveelste blunder. succes :oops: :oops:
de krolse kater
Bankzitter
 
Berichten: 34
Geregistreerd op: 16-02-2008 10:51

Re: Arnór Smárason

Berichtdoor ItFean82 » 10-04-2010 19:45

Was erg onrustig op het veld, zijn invalbeurt vond ik weinig positief.
Op naar het volgende seizoen....
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

Re: Arnór Smárason

Berichtdoor Heerenveen rules » 10-04-2010 20:07

Wat maakt het uit, hij is hier volgend jaar toch niet meer.......
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Arnór Smárason

Berichtdoor ALS 26.000 » 10-04-2010 20:29

Ik hou liever Losada dan Smarason, zoals ik er nu tegenaan keek. Driessen was alleen maar negatief over hem, maar je hebt zoveel bewging met spelers als Beerens, Djuricic, Grindheim en Losada. Samen met de intelligentie van Sibon en Roorda is dat een prachtige combi.
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Re: Arnór Smárason

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 10-04-2010 20:33

Kom op jongens, over 20 minuutjes invallen kun je geen normaal oordeel geven. Wel opvallend dat hij die vrije trap mocht nemen trouwens.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Arnór Smárason

Berichtdoor Flying Frisian » 11-04-2010 10:26

Yme Kuiper scheen de enige binnen de club te zijn die Smára weg wilde hebben, maar ja hij gaat over het technische beleid en heeft dus de eindbeslissing. Dit zegt dan ook wel wat over de plaats die je voor je kop hebt.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Arnór Smárason

Berichtdoor Lipton » 11-04-2010 11:10

Persoonlijk vind ik het heel jammer dat Arnor moet vertrekken. Hij heeft hier altijd gespeeld en was vorig seizoen gewoon goed bezig! Maar het is ook een kwestie van keuzes maken, als je verlengt met Arnor, moet je Pawel laten gaan.
Persoonlijk denk ik niet dat Arnor veel kans zal maken op speel tijd als iedereen fit is. Maar wanner hij dit seizoen fit was geweest was iemand als Losada niet gehuurd en dat had de nodige centen gescheeld.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Arnór Smárason

Berichtdoor H-J » 11-04-2010 12:53

Flying Frisian schreef:Yme Kuiper scheen de enige binnen de club te zijn die Smára weg wilde hebben, maar ja hij gaat over het technische beleid en heeft dus de eindbeslissing. Dit zegt dan ook wel wat over de plaats die je voor je kop hebt.

Als dit waar is, dan moet er niet alleen een echte voorzitter komen, maar mag men daarnaast iemand zoeken voor het technisch "beleid". Dat heeft de afgelopen 2 jaren gefaald en blijkbaar komt dat mede omdat de eindbeslissing bij 1 persoon ligt. Heerenveen (incl dit bestuur) wil bedrijfsmatig werken, dus moet men daar zelf ook naar handelen. Falen = .......

Ik zie dit trouwens los van de beslissing over Smarason, ik heb ook mijn twijfels over of hij het bij Heerenveen zal redden. Maar gelet op de investering en uitstraling richting de jeugd, was contractverlenging ook prima geweest.
Nieuwe spits: kappen - draaien van Keimpema
H-J
Superster
 
Berichten: 2346
Geregistreerd op: 15-05-2004 17:46
Woonplaats: De Vlecke

Re: Arnór Smárason

Berichtdoor ALS 26.000 » 11-04-2010 13:00

Ik denk dat het wel een juiste keuze is. Smarason blijft waarschijnlijk een twijfelgeval op ons (gewenste) niveau en is meer iemand voor clubs als Heracles waar hij wel belangrijk kan worden. We hebben veel keus op het middenveld die voor hem in de pikorde staan.
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Re: Arnór Smárason

Berichtdoor Heerenveen rules » 11-04-2010 16:05

Met het blijft opmerkelijk dat iemand die er qua spelersbeleid een zooitje van gemaakt heeft de laatste twee jaar, de eindbeslissing mag nemen. Ze zouden Kuiper geen enkele beslissing moeten laten nemen na al zijn gepruts.......
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Arnór Smárason

Berichtdoor Ago » 11-04-2010 18:50

Heerenveen rules schreef:Met het blijft opmerkelijk dat iemand die er qua spelersbeleid een zooitje van gemaakt heeft de laatste twee jaar, de eindbeslissing mag nemen. Ze zouden Kuiper geen enkele beslissing moeten laten nemen na al zijn gepruts.......


Zou Kuiper echt alleen al die beslissingen genomen hebben, denk je?
Ago
Basisspeler
 
Berichten: 746
Geregistreerd op: 12-08-2005 22:07

Re: Arnór Smárason

Berichtdoor ItFean82 » 11-04-2010 18:54

Wat een drukte om een voetballer die redelijk kan voetballen, maar naar mijn mening nooit een meerwaarde voor Heerenveen zal worden.
Op naar het volgende seizoen....
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

Re: Arnór Smárason

Berichtdoor Heerenveen rules » 11-04-2010 19:09

Ago schreef:Zou Kuiper echt alleen al die beslissingen genomen hebben, denk je?


Denk jij nou echt dat ik dat denk?

Kuiper is mede verantwoordelijk voor het aan- en verkoopbeleid en die is verre van goed geweest onder zijn leiding, dus het lijkt me verstandig dat Yme zich vooral niet bezig houdt met dit soort zaken........
Laatst bijgewerkt door Heerenveen rules op 11-04-2010 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Arnór Smárason

Berichtdoor Peter » 11-04-2010 19:47

Kuiper is mede verantwoordelijk voor het aan- en verkoopbeleid en die is verre van goed geweest onder zijn leiding, dus het lijkt me verstandig dat Yme zich vooral niet bezig houdt met dit soort zaken........


Een directeur houdt zich niet bezig met inhoudelijke zaken, die laat hij over aan de mensen die daarvoor zijn aangesteld. Een directeur neemt hooguit een beslissing bij stakende stemmen. Hij is wel verantwoordelijke voor genomen beslissingen.
Het zou een ander verhaal worden als er een technisch directeur zou zijn, want die heeft zelf inhoudelijk ook iets over het aantrekken van een speler te zeggen. Een technisch directeur in de voetballerij is een functie die je alleen moet willen als je iemand kunt krijgen voor die functie die compleet loyaal aan jouw club is. Als hij namelijk een beetje goed is wordt er door betere clubs aan zo'n persoon getrokken en wordt die functie dezelfde als van een trainer, namelijk een passant. Daarop kun je geen beleid maken als club. De manier waarop Heerenveen het tot nu toe heeft gedaan is in mijn ogen veel beter. Je trekt personen aan die goed zijn in hun vakgebied (scouting e.d.) en die laat je meedenken in je beleid. Het worden dus niet alleen mensen die spelers aandragen, maar ook personen die verantwoordelijkheid daarvoor dragen. Op het moment dat er dan één vertrekt kun je dat veel makkelijker opvangen. De vraag die je men bij Heerenveen zich moet stellen is of de scouting zo als die momenteel draait nog wel goed genoeg is. Daar ligt met name het probleem. Verder zou ik het geen probleem vinden als er een sterk boegbeeld aangetrokken wordt om als 4e directielid daar leiding aan te geven.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Peter
Basisspeler
 
Berichten: 809
Geregistreerd op: 02-12-2002 19:40
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Re: Arnór Smárason

Berichtdoor Jarno! » 15-04-2010 04:03

Nu de afgelopen 2 wedstrijden Elm en Haglund het uitstekend lijken te doen als centraal duo achterin tegen toch niet de minste clubs lijkt dat me een reeele optie voor volgend seizoen. Gevolg is echter dat de bezetting op het middenveld dan aanzienlijk minder wordt.
Zou dit ruimte scheppen voor een langer verblijf van Arnor?
Jarno!
Nieuw talent
 
Berichten: 89
Geregistreerd op: 13-09-2007 11:37
Woonplaats: Muscat

Re: Arnór Smárason

Berichtdoor Superfries88' » 15-04-2010 08:38

Everse heeft al aangegeven in Elm-Haglund geen vast centrum te zien. De kans dat één van beiden blijft staan is best groot, maar ik vermoed dat Bak Nielsen indien fit gewoon weer speelt. Dit duo is gewoon een tijdelijke oplossing en eerlijk is eerlijk, het heeft me opnieuw erg verrast in positief opzicht. Bovendien komt er een nieuwe CV, als het goed is.

Voor de toekomst van Smárason heeft het dus geen invloed, lijkt me.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Arnór Smárason

Berichtdoor Calimero » 26-04-2010 19:55

Speelde niet best bij de beloftes vanavond.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Arnór Smárason

Berichtdoor Heerenveen rules » 26-04-2010 20:47

Ik snap sowieso al die verongelijkte reacties niet op zijn vertrek. Een beperkte voetballer die weinig heeft laten zien. Totaal geen toegevoegde waarde. Speler voor Sparta, ADO of RKC.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Arnór Smárason

Berichtdoor ItFean82 » 26-04-2010 21:35

Inderdaad, hij is nooit echt top geweest. Maar door zijn blessure zijn veel mensen dat blijkbaar vergeten. Was erg slecht vandaag, samen met Assaidi.
Op naar het volgende seizoen....
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

Re: Arnór Smárason

Berichtdoor rust » 26-04-2010 21:46

Was voor zijn voetballer al een zeer langzame zwakke speler. Wel sympathieke jongen...Misschien dat hij daarom krediet krijgt.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Arnór Smárason

Berichtdoor Kiekerjan » 03-06-2010 14:00

'Smárason kiest voor Deense Esbjerg fB'

Fans van Arnór Smárason zullen voortaan naar Denemarken moeten afreizen om hun idool aan het werk te zien. Volgens de Deense website Tipsbladet.dk tekent de transfervrije IJslander (21) op korte termijn waarschijnlijk een verbintenis bij Esbjerg fB. Deze club komt uit in de SAS Ligaen, de hoogste divisie van het Scandinavische land.

In 2004 werd Smárason ingelijfd door sc Heerenveen als jeugdspeler. Diverse jeugdteams doorliep de aanvallend ingestelde middenvelder en tijdens het seizoen 2008-2009 volgde een doorbraak met 21 gespeelde competitieduels en vijf treffers. Afgelopen seizoen had de meervoudig international van IJsland deze lijn graag doorgetrokken, door een vervelende hamstringblessure kwam hij echter niet verder dan een tweetal optredens voor de hoofdmacht van de Friezen. Mede op basis van dat feit besloot Heerenveen zijn aflopende contract niet te verlengen.

Smárason kreeg eind maart van sc Heerenveen te horen dat zijn contract niet zou worden verlengd. Sindsdien zocht de blonde middenvelder in samenwerking met zaakwaarnemer Rob Groener naar een nieuwe club. Dat lijkt dus Esbjerg fB te gaan worden, al blijven de partijen daarover vaag. “Esbjerg weet wat er wel en niet speelt. Je moet bij hen zijn”, stelt zaakwaarnemer Groener. Namens de Deense club wil trainer Ove Pedersen echter geen commentaar geven. Vanuit zijn ex-club komt meer informatie vrij. “Arnór is een goede speler en ik weet dat er belangstelling voor hem is van meerdere clubs, waarvan Esbjerg er één is”, zegt Martin van der Meulen namens sc Heerenveen.

Kristian Bak Nielsen, die in Heerenveen enkele seizoenen met Smárason speelde, komt eveneens aan het woord. De centrale verdediger maakt duidelijk dat hij graag langer met hem samen zou willen spelen. “Ik begrijp niet dat zijn contract niet is verlengd”, spreekt de Deen zijn mening uit. “Hij is een tijd geblesseerd geweest, maar hij is echt een goede speler en bovendien één van mijn vrienden. Arnór spreekt Deens en we hadden het goed samen. Ik heb hem geadviseerd om naar Denemarken te gaan.”


Veel success bij Esbjerg Arnor, hopelijk zien we als voetballer nog eens keer terug in de nederlandse competitie of op europees gebied. Eigenlijk had je van mij niet weg gehoeven, maar ja er zijn mensen met een ander mening.
Kiekerjan
Selectiespeler
 
Berichten: 355
Geregistreerd op: 26-02-2009 11:16

Re: Arnór Smárason

Berichtdoor EsbjergfB » 06-06-2010 20:06

Hello fans of Heerenven.
Im a fan of the danish football club, Esbjerg fB.
I have heard that we are after your former player Arnor Smarason. And it would like to hear if he is any good? What are his forces and weak sides?
Last year we brought Tim Janssen from NEC, and he had never been a “star” in Holland, but in Denmark he has scored a lot of goal, and played some really good matches, can you see the same thing happen for Arnor?

Kind Regards from Denmark, Esbjerg.
EsbjergfB
Bankzitter
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 06-06-2010 19:41

Re: Arnór Smárason

Berichtdoor Ebiede » 06-06-2010 20:11

If he was good, whe never let him go.

He's got talent, but not on the level of our ambitions. For Esbjerg he can be a good player.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten