Arnór Smárason

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Arnór Smárason

Berichtdoor SCH_'05 » 07-06-2010 10:08

Unfortunately for him, he never made it in the first squad of Heerenveen. The season before this season, he played the most matches, and every now and then he showed some nice play. However, it wasn't good enough to really impress the staff. He showed he had potential, but never made it trough. This season he had a long injury, that's why he didn't play at all. Due to reorganizations (we have a lot of contract players and the board wants to have less because of the salaries) he was an easy player to let go, because of his ending contract.

I still think he has potential, although he never really showed it over here. If he gets the confidence of the trainer in Denmark, he might break through. He played as an attacking midfielder over here.
SCH_'05
Selectiespeler
 
Berichten: 304
Geregistreerd op: 24-04-2006 08:43

Re: Arnór Smárason

Berichtdoor Calimero » 07-06-2010 16:17

Smárason tekent voor drie jaar bij Esbjerg fB

Arnór Smárason gaat definitief een dienstverband aan met Esbjerg fB, een club uit de hoogste divisie van Denemarken. Op het eigen digitale thuis maakt de club bekend dat de 21-jarige IJslander een verbintenis heeft ondertekend voor de duur van drie seizoenen. Omdat zijn aflopende contract bij sc Heerenveen niet werd verlengd kan de middenvelder transfervrij overstappen.


Voor de voorheen transfervrije Smárason was er interesse van meerdere clubs. Op de website van Esbjerg fB legt de meervoudig international uit waarom de keuze juist op deze club is gevallen. “Ik heb voor Esbjerg FB gekozen omdat deze club heeft bewezen echt zeer geïnteresseerd in mij te zijn”, is zijn eerste reactie. “Een paar weken geleden heb ik de club bezocht en vanaf het begin was dat een positieve ervaring. Het is een club die graag aanvallend voetbal wil spelen en dat is belangrijk voor mij.”

Met Esbjerg fB begint Smárason aan zijn tweede avontuur buiten IJsland. “Ik was slechts vijftien toen ik naar Nederland kwam en ik had het geluk dat ik begonnen ben bij een club als Heerenveen. Daar heb ik veel geleerd, zowel tactisch als technisch.”

Wegens een hamstringblessure speelde Smárason afgelopen seizoen slechts twee wedstrijden in de hoofdmacht van sc Heerenveen.


Hopen dat hij daar kan uitgroeien tot een grote waarde.. Tijd voor oud-spelershonk?
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Arnór Smárason

Berichtdoor Eric » 07-06-2010 16:58

Heb het topic verplaatst. Succes Smarason! Ik denk dat het een goede keuze is en dat hij ooit nog wel redelijk hoog komt te voetballen. Hopelijk voor hem blijft hij nu fit.
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Arnór Smárason

Berichtdoor Lipton » 29-10-2010 09:50

Afgelopen (Deens) seizoen speelde Anor bijna alles, hij scoorde 10 keer wat opzich niet verkeerd is.

Voor de rest is er weinig info over deze jongen, maar mooi dat het goed met hem gaat.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Arnór Smárason

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 29-10-2010 13:47

10? Volgens gegevens die ik kan vinden slechts eentje. Tim Jansen is topscorer bij de club met 4 goals...

http://www.bold.dk/fodbold/Danmark/Superligaen
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Arnór Smárason

Berichtdoor Marça » 29-10-2010 14:04

En het afgelopen seizoen speelde hij nog voor Heerenveen, dus ik weet niet over welke Anor (?) Lipton het heeft..
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1953
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Arnór Smárason

Berichtdoor Lipton » 31-10-2010 13:29

Fanatic 4-ever schreef:10? Volgens gegevens die ik kan vinden slechts eentje. Tim Jansen is topscorer bij de club met 4 goals...


De gegevens die ik kon vinden was dat hij 10 gescoord heeft, maar nu blijkt dat dat inclusief de beker is.
Het seizoen daar is bijna afgelopen.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Arnór Smárason

Berichtdoor H-J » 19-04-2013 12:16

Nieuwe spits: kappen - draaien van Keimpema
H-J
Superster
 
Berichten: 2346
Geregistreerd op: 15-05-2004 17:46
Woonplaats: De Vlecke

Re: Arnór Smárason

Berichtdoor Lipton » 19-04-2013 12:36

Destijds vond ik het wel jammer dat hij weg moest, leuke voetballer maar net niet goed genoeg. Maar als je dan ziet wat hij vervolgens gepresteerd heeft is het misschien maar goed ook dat de club hem heeft laten gaan.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Arnór Smárason

Berichtdoor Knipecity » 20-04-2013 06:49

Lipton schreef:Destijds vond ik het wel jammer dat hij weg moest, leuke voetballer maar net niet goed genoeg. Maar als je dan ziet wat hij vervolgens gepresteerd heeft is het misschien maar goed ook dat de club hem heeft laten gaan.

Schöne is misschien de eerste speler in 20 jaar die weg mocht en uiteindelijk via vele omwegen hoger komt te spelen dan niveau Heerenveen. Maar hij geeft zelf ook wel toe dat het destijds ook aan hem lag.
Armenteros kan een 2e worden maar die speelt volgens mij nauwelijks daar bij Anderlecht
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Arnór Smárason

Berichtdoor Voorstopper » 20-04-2013 10:22

Hooiveld is er ook nog. Maar het blijft een klein rijtje, over het algemeen zien ze dat bij Heerenveen wel goed.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Arnór Smárason

Berichtdoor Lipton » 20-04-2013 15:41

Ja maar het verschil is dat Smarason er niks van bakt in Denemarken.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Arnór Smárason

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 22-04-2013 14:06

Ik had hem in ieder geval hoger ingeschat, omdat hij zich altijd sterk ontwikkelde. Waar het aan ligt durf ik niet te zeggen, maar ik had juist het idee dat hij hier zeker basisspeler kon worden. Vond het destijds ook erg abrubt dat hij moest vertrekken, hij speelde juist steeds vaker bij het eerste. Wellicht had het ermee te maken dat de exoten van Kuiper en co moesten spelen.

Hoe dan ook, 9 mei gaat hij voor zijn tweede beker, hij staat namelijk in de Deense bekerfinale met zijn team Esbjerg. Best knap als je nagaat dat ze vorig jaar nog een divisie lager speelden.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Arnór Smárason

Berichtdoor Lipton » 22-04-2013 21:55

Fanatic 4-ever schreef:Ik had hem in ieder geval hoger ingeschat, omdat hij zich altijd sterk ontwikkelde. Waar het aan ligt durf ik niet te zeggen, maar ik had juist het idee dat hij hier zeker basisspeler kon worden. Vond het destijds ook erg abrubt dat hij moest vertrekken, hij speelde juist steeds vaker bij het eerste. Wellicht had het ermee te maken dat de exoten van Kuiper en co moesten spelen.


Ik had ook wel verwacht dat hij mocht blijven, voor een middenvelder wist hij regelmatig te scoren. En hij werkte er gewoon hard voor, m.i. was hij op dat moment goed genoeg voor Heerenveen. Maar daarna heeft hij toch niks meer laten zien, zit in Denemarken ook regelmatig op de bank, en dat is wel opvallend.

Fanatic 4-ever schreef:Hoe dan ook, 9 mei gaat hij voor zijn tweede beker, hij staat namelijk in de Deense bekerfinale met zijn team Esbjerg. Best knap als je nagaat dat ze vorig jaar nog een divisie lager speelden.


Je ziet het wel vaker in die competities, Molde degradeerde in 2008 meende in, om in 2009 te promoveren en om in 2010 kampioen te worden. Het niveau ligt daar duidelijk dichter op elkaar dan bijvoorbeeld hier in Nederland.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Arnór Smárason

Berichtdoor Superfries88' » 23-04-2013 09:32

Het uitblijven van een contractverlenging was geen enorme verrassing, toch? Dat seizoen speelde hij maar twee wedstrijden (in april 2010) en het seizoen daarvoor 21 keer. Nu was dat weliswaar te wijten aan blessures, maar die factor zal ook zijn meegewogen. Achteraf bekeken heeft Heerenveen waarschijnlijk de juiste beslissing genomen. Al gun ik Smárason alsnog een succesvolle carrière via deze omweg.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Arnór Smárason

Berichtdoor Lipton » 23-04-2013 14:43

Superfries88' schreef:Het uitblijven van een contractverlenging was geen enorme verrassing, toch? .


Nee maar het was wel opvallend, er komen niet vaak middenvelders uit de opleiding die 5x weten te scoren in 21 wedstrijden.
Dus in dat opzicht had ik destijds wel verwacht dat hij langer mocht blijven bij Heerenveen.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Arnór Smárason

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 23-04-2013 18:05

Daarnaast werd toen aangegeven dat men meer jeugdspelers door wou laten stromen, waarna kort erna dit bericht kwam. Dat vond ik wel verassend :wink:

Hij heeft inderdaad door blessures een boel wedstrijden gemist, maar ik had wel iets meer vertrouwen in hem verwacht. Zeker omdat hij wel een soort 'voorbeeldprof' was qua training en instelling. De kosten konden eigenlijk ook geen reden zijn, want hij kreeg helemaal niet zoveel en er liepen toen ook nog spelers rond als Kopic en Djuric...

Hoe dan ook: het zou mooi zijn als hij zijn tweede prijs weet te pakken. Is hem van harte gegund.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Arnór Smárason

Berichtdoor Voorstopper » 31-05-2013 11:33

Smárason: "Concreet aanbod van Nederlandse club"
Arnór Smárason is mogelijk snel weer te bewonderen op de Nederlandse velden. De oud-speler van sc Heerenveen kreeg naar zijn zeggen een concreet aanbod van een Nederlandse club, maar hij heeft nog andere ijzers in het vuur.

"Ik ga de aanbieding bekijken die ik heb gekregen van mijn club Esbjerg en van een club uit Nederland. Er is nog niets zeker, maar het zijn spannende tijden voor mij en mijn vriendin", aldus de IJslander tegenover Tipsbladet.

Smarason kwam tussen 2004 en 2010 uit voor sc Heerenveen. Hij kwam in deze periode slechts tot vijfentwintig competitiewedstrijden waarin hij vijf keer het net van de tegenstander wist te vinden. De middenvelder is in bezit van een aflopend contract bij Esbjerg.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Arnór Smárason

Berichtdoor Gekko » 31-05-2013 11:58

Ik zeg NEC of AZ. Vanwege de daar zitten ex-trainers van hem.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Arnór Smárason

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 31-05-2013 12:44

Zo lang/vaak heeft hij niet onder Verbeek gespeeld toch?
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Arnór Smárason

Berichtdoor Gekko » 31-05-2013 13:01

Ik denk ook meer richting Pastoor. Die pikt zulke spelers op (eerder Schöne, later Roorda). Kan bij NEC een waardevolle aanvallende middenvelder worden.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Arnór Smárason

Berichtdoor TORCIDA » 04-06-2013 16:00

ik zeg dkv
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Arnór Smárason

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 03-07-2013 15:53

Het is Helsinborg geworden.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Arnór Smárason

Berichtdoor Jazz » 16-02-2018 13:46

Waarom is het bij Heerenveen nooit wat geworden? Dit is voor mijn tijd maar ik weet wel dat hij erg getalenteerd was...
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2472
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Arnór Smárason

Berichtdoor Mackan68 » 16-02-2018 14:46

Jazz schreef:Waarom is het bij Heerenveen nooit wat geworden? Dit is voor mijn tijd maar ik weet wel dat hij erg getalenteerd was...

Op dat moment was hij een speler uit de lijst van net niet goed genoeg volgens de technische staf. Soms zitten ze er naast en blijken spelers best heel aardig. Lasse Schöne is hier ook een goed voorbeeld van, al werd die door Riemer destijds ook op andere dan voetbaltechnische vaardigheden beoordeeld.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Arnór Smárason

Berichtdoor Marça » 16-02-2018 15:54

In de huidige selectie had Smarason zeker meer speeltijd gekregen. In zijn tijd was de concurrentie met Pranjic, Bradley zo sterk dat hij het vrijwel alleen met invalbeurten mocht doen.

Qua speler en persoonlijkheid was ik heel erg gecharmeerd van 'Smara', ik vond het altijd een hele sierlijke speler die destijds bij de beloften regelmatig op hele fraaie wijze scoorde. Zo nu en dan zien ze dat ook in Zweden terug.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1953
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Vorige

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten