Moderators: Beheerders, Fanmasters
Geert-Arend Roorda heeft kritiek geuit op het beleid van sc Heerenveen. Volgens de middenvelder heeft de Friese eredivisionist de voorbije jaren ingeleverd aan 'familiaire' ondersteuning. Na zijn vertrek bij NEC voelde hij dat naar eigen zeggen sterk.
"Raar was het zeker", vertelt Roorda in Voetbal International over zijn vertrek. "Ik kampte nog met de naweeën van een voetbreuk. Zodra ik fit was, zouden we gaan praten. Dat is niet gebeurd. In het voorjaar had ik nog niets gehoord. Uiteindelijk werd mijn contract formeel opgezegd, met de opmerking dat de deur niet helemaal dicht was. Maar ik voelde weinig vertrouwen en ging op zoek naar een club die me wél graag wilde hebben."
"Afgelopen zomer vroeg ik een seizoenkaart aan. Bij mijn afscheid zeiden ze dat ik altijd welkom zou zijn, dus dat leek me geen probleem. Werd ik gebeld door het secretariaat: 'Je mag een kaart hebben, maar dan moet je wel 270 euro betalen. En je mag niet meer in het spelershome komen'. Ik schrok er gewoon van. Laat maar, antwoordde ik. Ik ben er nóg teleurgesteld over."
"Niet vanwege het geld, maar vanwege de zakelijke opstelling. Het zegt wel wat over de verandering bij Heerenveen in de laatste jaren. De sfeer is minder familiair geworden", besluit Roorda.
Oeds-Willem schreef:Wat moet je hier van zeggen? Ik vind het eerlijk gezegd wel een beetje zorgwekkend!
Otsje P schreef:Oeds-Willem schreef:Wat moet je hier van zeggen? Ik vind het eerlijk gezegd wel een beetje zorgwekkend!
Het is te triest voor woorden. Als er niet snel een ommekeer komt, dan is de club te dode opgeschreven.
Zakelijke, kille, sfeerloze boel!!
Fanatic 4-ever schreef:Dat snap ik wel, maar Roorda heeft gewoon gevraagd om een seizoenkaart, die kon hij krijgen (bij monde van Veenstra), waarna hij bericht kreeg dat hij 270 euro moest betalen. Wat mij betreft mag Roorda gewoon in het spelershome komen trouwens hoor, voelen die bobos daar zich ook weer belangrijk, maar we moeten niet doen alsof Roorda zo'n fantastisch kind van de club is. Sommige uitspraken die hij aan vrienden en bekenden heeft gedaan over Heerenveen toen hij hier nog werkzaam was slaan echt nergens op (waaronder dat hij Heerenveen niks schuldig is).
Otsje P schreef:Hij is Heerenveen ook niks schuldig. Alsof hij voor zijn lol geblesseerd was. Een speler moet aan zijn eigen carrière denken, zeker als ze nog op zijn leeftijd zijn.
Fanatic 4-ever schreef:Otsje P schreef:Hij is Heerenveen ook niks schuldig. Alsof hij voor zijn lol geblesseerd was. Een speler moet aan zijn eigen carrière denken, zeker als ze nog op zijn leeftijd zijn.
Dat was in de periode dat hij bij Excelsior speelde en de opinie min of meer was dat hij bij moest tekenen. Dat was hij absoluut niet van plan, want hij was Heerenveen niks schuldig, ze zijn gewoon daarvoor (blessures) verzekerd en zoveel had hij nou ook weer niet aan Heerenveen te danken.
oldtimer schreef:Een tegenvraagje: andersom wel?
oldtimer schreef:Een tegenvraagje: andersom wel?
Bubbe schreef:Dubbelgevoel. Aan de ene kant vind ik dat Roorda niet moet zeuren. Een kleine 300 euro op jaarbasis, pfoe. Als hij echt zijn clubliefde wil tonen door te verschijnen bij Heerenveen, doe het dan verdomme ook. Roorda is nu gewoon supporter en moet gewoon, net als wij, dokken. En niet in de spelershome.. Gek he?
Otsje P schreef:En niet in het spelershome is inderdaad gek. Iedereen met een beetje connecties loopt er zo binnen, maar iemand die 10 jaar bij de club is geweest, en dus iedereen kent in het spelershome, wordt verboden om er te komen.
Skopperij schreef:Rond wedstrijden heeft Roorda niets te zoeken in het spelershome
Ebiede schreef:Is hij geblesseerd of is het bij NEC ook einde verhaal?
Benieuwd wie er bij NEC schuld heeft aan zijn falen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten