Lasse Schöne

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Lasse Schöne

Berichtdoor TWR22 » 31-10-2007 10:24

Gisteravond in de beker, RODA JC tegen De Graafschap. Ja Niklas deed mee en speelde goed, Johnson viel in maar vooral was ik onder de indruk - zeker de eerste helft - van Lasse Schöne. Een hele creatieve Deen, een echte nummer 10, zeer balvaardig en technisch, goeie passes.

Nu zie ik op de site van De Graafschap staan dat zijn vorige club sc Heerenveen is.

Waarom voetbalt hij niet meer bij sc Heerenveen?
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Lasse Schöne

Berichtdoor Jeroen » 31-10-2007 10:26

Is dat een serieuze vraag of zit je de boel in de zeik te nemen?
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Lasse Schöne

Berichtdoor TWR22 » 31-10-2007 10:38

Euh ... eigenlijk wel serieus of zeg ik dan wederom iets heel doms? Een creatieve nummer 10 is een mooie speler.

Zo ja, verwijder dan gerust het gehele topic. Excuses.
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Lasse Schöne

Berichtdoor Jeroen » 31-10-2007 10:41

Hij is vorige zomer transfervrij naar de Graafschap gegaan omdat hij hier niet aan de bak kwam. Kort van memorie? :wink:
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Lasse Schöne

Berichtdoor TWR22 » 31-10-2007 10:44

Ok dat snap ik, alleen heb je gisteravond de wedstrijd live gezien? De man speelde echt supergoed, De Graafschap draait best goed en dat wordt vooral hem toegedicht, en dat geeft je dan wel wat vraagtekens dat ie dan zo weg mocht...

En ik kon geen topic vinden over Lasse Schöne, maar ik vind hem - als ie speelt zoals gisteravond - echt een speler voor SCH en dat is dan wel pijnlijk ja....
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Lasse Schöne

Berichtdoor André » 31-10-2007 10:45

Jeroen schreef:Kort van memorie? :wink:

Is dit een serieus antwoord of zit je hem in de zeik te nemen? :mrgreen:
Als één man achter onze trots!
André
Wereldspeler
 
Berichten: 1349
Geregistreerd op: 21-02-2003 17:19

Re: Lasse Schöne

Berichtdoor Riverside » 31-10-2007 10:48

Heb ook niet echt begrepen waarom Heerenveen hem vorig jaar liet gaan. Spelers als Turk, Reza, Tarva en Johnson worden verhuurd, maar ik zag in Schöne meer potentie dan in de spelers die verhuurd werden. Schöne is nu een belangrijke speler aan het worden voor de Graafschap, dus hij kan in een termijn zeker hogerop.

Jan de Jonge zag het dus wel goed, en SCH had hem beter kunnen verhuren.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Lasse Schöne

Berichtdoor Frisian Viking » 31-10-2007 10:49

Schöne was vorig seizoen één van de dragende krachten bij De Graafschap. Het succes van hun is mede te danken aan hem. Goede voetballer. Misschien komt ie nog wel een keer terug, hij heeft hier immers jarenlang in de jeugd gespeelt.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Lasse Schöne

Berichtdoor davp » 31-10-2007 10:49

Lasse wie? :mrgreen: ik dacht dat hij tegenwoordig in frankrijk speelde :lol:
Nee zonder gekheid, Schöne heeft bij heerenveen altijd te boek gestaan als een talent. En bij ons heeft hij dit stempel nooit kunnen ontgroeien. Voor zover ik me herinner deed hij het altijd leuk bij de beloften maar heeft nooit iets kunnen betekenen voor ons eerste elftal. Leuk om te zien hoe hij zich nu wel verder ontwikkeld, wie weet zit er in de toekomst een terugkeer voor deze jongeman in;)
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Re: Lasse Schöne

Berichtdoor Jeroen » 31-10-2007 10:51

Gearard schreef:Jan de Jonge zag het dus wel goed, en SCH had hem beter kunnen verhuren.


Het verhuurt een beetje lastig als zijn contract afloopt. :wink:
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Lasse Schöne

Berichtdoor TWR22 » 31-10-2007 10:58

In mijn ogen is ie een hele goede speler, maar ik had nog niet veel van m gezien tot nu toe moet ik eerlijk zeggen. Op TV zeiden ze wel dat-ie erg belangrijk is voor De Graafschap en hij is zo technisch en heeft erg veel inzicht met passing. Echte nummer 10 dus. Ik vind m veel beter dan Prager bijvoorbeeld en als ie altijd zo speelt als gister, beter dan Roorda.

Terughalen die man.
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Lasse Schöne

Berichtdoor Riverside » 31-10-2007 10:59

Jeroen schreef:Het verhuurt een beetje lastig als zijn contract afloopt.


Daar hadden ze met Waterman ook geen probleem mee. :wink:

Gewoon contract verlengen en dán verhuren. Als ik als supporter Schöne 2 jaar geleden al een mooie toekomst voorspelde, dan zien ze dat bij Heerenveen toch ook wel?
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Lasse Schöne

Berichtdoor post » 31-10-2007 11:02

Jan de Jonge kende hem natuurlijk goed van de beloftes en heeft hem naar De Graafschap gehaald. Misschien is er een optie tot eerste koop o.i.d. voor SCH in zijn contract opgenomen.
post
Nieuw talent
 
Berichten: 84
Geregistreerd op: 21-08-2007 08:02

Re: Lasse Schöne

Berichtdoor TWR22 » 31-10-2007 11:35

Ik word echt bijna boos hiervan (ja ja ... ik!). Dat is dan toch gewoon dom van SCH? :evil: Nee we laten de Drostjes lekker hobbelen bij de club terwijl daar NUL potentie in zit, maar we laten een geweldig talent lopen, zeer creatief (en dat hebben we nodig in de toekomst, a la Bosvelt) en balvaardig. Voor de juiste aanvoer naar de spitsen heb je creatieve middenvelders nodig, zeker als Alves vertrekt.

Tarvarharsarkarparmarjarvi weg snap ik wel, we hebben zat spitsen op dat nivo. Johnson ook. Alleen na het vertrek van Bosvelt en anderen hebben we gezien dat het probleem op het middenveld ligt / lag bij SCH.

Maar ik heb mijn punt wel duidelijk gemaakt nu.
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Lasse Schöne

Berichtdoor jmcuperus » 31-10-2007 11:38

Hij speelde gister inderdaad erg goed. Ik wist even niet meer of hij nou verhuurt was of weg was gegaan.
Best jammer dat hij niet meer van ons is, het is een goede speler en zou over 1 jaar best bij sch in het 1e hebben kunnen staan. Jammer!

O.T. Niklasse spits, speelde ook goed, maar kreeg niet veel steun. Will Johnson was echter helemaal niet van onder de indruk, ik vond hem een beetje te laks en onmachtig :(
Avatar gebruiker
jmcuperus
Bankzitter
 
Berichten: 32
Geregistreerd op: 07-05-2006 21:07
Woonplaats: Ter Aar (Z-H)

Re: Lasse Schöne

Berichtdoor davp » 31-10-2007 11:39

Mwah, ik vond Johnson wel aardig spelen. Was vaak aanspeelbaar en bijna bij iedere aanval wel betrokken. Hij was niet altijd even gelukkig nee, maar laks vond ik hem niet.
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Re: Lasse Schöne

Berichtdoor TWR22 » 31-10-2007 11:42

jmcuperus schreef:Hij speelde gister inderdaad erg goed. Ik wist even niet meer of hij nou verhuurt was of weg was gegaan.
Best jammer dat hij niet meer van ons is, het is een goede speler en zou over 1 jaar best bij sch in het 1e hebben kunnen staan. Jammer!

O.T. Niklasse spits, speelde ook goed, maar kreeg niet veel steun. Will Johnson was echter helemaal niet van onder de indruk, ik vond hem een beetje te laks en onmachtig :(


Was-ie maar verhuurd! Kunnen we 'm in de zomer terughalen. Hoop dat dat alsnog kan en het geen principekwestie wordt.
Niklas speelde aardig, 1 hele mooie actie maar ontstijgt het nivo niet, wat Lasse dus wel doet. Johnson vond ik ronduit slecht, die ga ik niet missen bij SCH.
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Lasse Schöne

Berichtdoor Superfries88' » 31-10-2007 11:45

Schöne was transfervrij, dus je kon hem als club natuurlijk niets verplichten. De reden van het vertrek speelt dus een enorme rol in dit geval. Was Heerenveen tevreden over hem? Is er een aanbod gedaan, maar waren zijn eisen te hoog? Of wilde Schöne gewoon spelen en wilde hij weg omdat die kans bij ons relatief klein was? Beetje makkelijk om te spreken over een domme beslissing dus. Zeker als je hem pas één keer echt hebt zien voetballen en pas enkele uurtjes weet van zijn Heerenveen-verleden :? .
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Lasse Schöne

Berichtdoor TWR22 » 31-10-2007 11:50

Superfries88' schreef:Schöne was transfervrij, dus je kon hem als club natuurlijk niets verplichten. De reden van het vertrek speelt dus een enorme rol in dit geval. Was Heerenveen tevreden over hem? Is er een aanbod gedaan, maar waren zijn eisen te hoog? Of wilde Schöne gewoon spelen en wilde hij weg omdat die kans bij ons relatief klein was? Beetje makkelijk om te spreken over een domme beslissing dus. Zeker als je hem pas één keer echt hebt zien voetballen en pas enkele uurtjes weet van zijn Heerenveen-verleden :? .


Dat is allemaal waar.

Laat ik het dan zo zeggen: als je 'm gisteravond zag spelen (wie heeft het verder gezien??), dan snap je niet waarom hij niet bij SCH in de basis staat nu. Een Roorda had geen kans gehad hoor. Ok, wel gebaseerd op 1 wedstrijd plus het commentaar op TV bij deze speler ("dé dragende speler van De Graafschap").

We zullen het zien, 24 november aanstaande al!
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Lasse Schöne

Berichtdoor Superfries88' » 31-10-2007 12:01

Op basis van één wedstrijd kan je nooit een goede inschatting maken. Ik heb De Graafschap veelvuldig zien voetballen in de eerste divisie en toen keek ik vaak met enige extra aandacht naar Schöne. Hij deed het prima, maar ik vond hem toen echt niet een dragende speler. Op basis van wat ik gezien heb geef ik persoonlijk de voorkeur aan Roorda.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Lasse Schöne

Berichtdoor Lipton » 31-10-2007 12:10

Dat is wel heel erg gemakkelijk praat "Gewoon even zijn contract verlengen".
Lasse wou weg omdat hij wou spelen, gelijk had hij want op dat moment had hij concurentie van Bruggink, Bosvelt, Pranjic en Hanssen. Hij zag het niet zitten om die concurentie aan te gaan, en terecht denk ik, want hij wist wie Jan de Jonge was en dat de Graafschap een ultieme kans was om zich te laten zien. Heerenveen wou destijds hem wel behouden, maar zelf koos hij om te vertrekken.
Verhuren is altijd iets anders dan daadwerkelijk naar een andere club verhuizen. Hij begon matig bij de Graafschap maar kon in alle rust groeien. Hij is dit seizoen een steun pilaar bij de Graafschap, natuurlijk is het de vraag of hij dit gaat volhouden. Maar ik weet zeker dat hij een mooie toekomst voor zich heeft, Heerenveen kan hem misschien op termijn wel terug halen. Spelers verhuren aan de Graafschap lijkt mij sowiesow geen slecht plan. Maar nog even over Oguzan en Robbert, voor hun is het veel beter dat ze voor Go Ahead Eagles spelen dan voor de beloften van Heerenveen, je zag dat ze het eerst heel moeilijk hadden, maar nu zijn ze toch gegroeit.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Lasse Schöne

Berichtdoor oldtimer » 31-10-2007 12:42

TWR22 schreef:In mijn ogen is ie een hele goede speler, maar ik had nog niet veel van m gezien tot nu toe moet ik eerlijk zeggen. Op TV zeiden ze wel dat-ie erg belangrijk is voor De Graafschap en hij is zo technisch en heeft erg veel inzicht met passing. Echte nummer 10 dus. Ik vind m veel beter dan Prager bijvoorbeeld en als ie altijd zo speelt als gister, beter dan Roorda.

Terughalen die man.


Beter dan Prager?
Die spelers vallen toch op geen enkele manier te vergelijken?
Prager is een verdedigende middenvelder.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Lasse Schöne

Berichtdoor massan » 31-10-2007 13:44

TWR22 schreef:
Dat is allemaal waar.

Laat ik het dan zo zeggen: als je 'm gisteravond zag spelen (wie heeft het verder gezien??), dan snap je niet waarom hij niet bij SCH in de basis staat nu. Een Roorda had geen kans gehad hoor. Ok, wel gebaseerd op 1 wedstrijd plus het commentaar op TV bij deze speler ("dé dragende speler van De Graafschap").

We zullen het zien, 24 november aanstaande al!


1 zwaluw maakt nog geen zomer TWR22 :roll:
Beter dan Prager gebaseerd op 1 wedstrijd? zucht..
Avatar gebruiker
massan
Basisspeler
 
Berichten: 534
Geregistreerd op: 21-09-2007 08:36

Re: Lasse Schöne

Berichtdoor Il prima Capo! » 31-10-2007 13:49

Jezus zeg. Had ik je, TWR22, net zo hoog zitten, lees je dit topic. Als 'echte fan' weet je toch wel dat Lasse Schöne kortgeleden bij Heerenveen gespeeld heeft?!
Il prima Capo!
Selectiespeler
 
Berichten: 425
Geregistreerd op: 06-02-2006 17:14

Re: Lasse Schöne

Berichtdoor TWR22 » 31-10-2007 16:36

Il prima Capo! schreef:Jezus zeg. Had ik je, TWR22, net zo hoog zitten, lees je dit topic. Als 'echte fan' weet je toch wel dat Lasse Schöne kortgeleden bij Heerenveen gespeeld heeft?!


Euh .. allereerst dank je voor het compliment.

Ik volgde alleen het 1e en gewoon via de VI en TV en alles in het verleden moet ik zeggen, ik was niet zo op de hoogte van de Beloften en alles "achter" het 1e. Eerlijk is eerlijk.
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Lasse Schöne

Berichtdoor Lipton » 31-10-2007 16:55

Dat zegt dus al genoeg, je was er niet zo van op de hoogte maar je hebt er wel een ongezoute mening over.. niet weer doen dus! :grmbl:
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Lasse Schöne

Berichtdoor TWR22 » 31-10-2007 17:10

HO HO! :!:

Mijn mening blijft ABSOLUUT staan. Gezien de wedstrijd van gisteravond ga ik Schöne volgen en zien we 'm allemaal eind november "bij ons thuis". En mijn gevoel blijft zeggen: we hadden 'm niet moeten laten gaan.

Ik snap dat voor Friezen (ik ben half Fries) Geert Arend Roorda de absolute held is, alleen we moeten het niet overdrijven wat-ie tot nu toe heeft laten zien. Ik denk persoonlijk dat Schöne beter op die plek tot uiting komt of gaat komen.

Het is gewoon een stelling, een mening, en time will tell.
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Lasse Schöne

Berichtdoor joop » 31-10-2007 17:17

Dan is het in mijn ogen nog steeds een vreemde stelling, de club kon Lasse heus niet dwingen een contract te ondertekenen dat hem langer aan de club zou verbinden, het was een speler met talent maar hij dacht dat hij via de graafschap dat talent beter tot uiting zou kunnen laten komen(het is toch tot uiting gekomen tot nu toe). In mijn ogen een zaak waar niet veel aan te doen was voor 't Fean.
...
joop
Basisspeler
 
Berichten: 612
Geregistreerd op: 07-11-2006 18:21

Re: Lasse Schöne

Berichtdoor TWR22 » 31-10-2007 17:22

joop schreef:Dan is het in mijn ogen nog steeds een vreemde stelling, de club kon Lasse heus niet dwingen een contract te ondertekenen dat hem langer aan de club zou verbinden, het was een speler met talent maar hij dacht dat hij via de graafschap dat talent beter tot uiting zou kunnen laten komen(het is toch tot uiting gekomen tot nu toe). In mijn ogen een zaak waar niet veel aan te doen was voor 't Fean.


OK. Das waar. Zo simpel ligt het inderdaad niet blijkbaar. Categorietje "zonde" dan maar? Of categorietje "als ie beter wordt, terughalen naar 't Fean?
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Lasse Schöne

Berichtdoor Superfries88' » 31-10-2007 17:31

@ TWR22: dat je van mening bent dat we de prestaties van Roorda niet moeten overdrijven heb je gelijk in, maar ik vind dat allemaal best meevallen. Alleen heeft hij duidelijk veel potentie en dat hij in zijn eerste duel voor Jong Oranje al direct zoveel invloed had zegt toch wel iets.

Maargoed, we moeten inderdaad niet overdrijven. Alleen een speler als aanwinst zien door één goede wedstrijd is juist een voorbeeld van overdrijven. Als hij gisteravond waardeloos had gespeeld en jij had hem voor het eerst zien spelen, dan had je waarschijnlijk gedacht: ik ben blij dat zijn contract niet is verlengd en ik ben blij met Roorda.

Kortom: ik ben blij dat onze scouting een speler echt gaat beoordelen en niemand haalt op basis van één wedstrijd.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Volgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten