Lasse Schöne

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Lasse Schöne

Berichtdoor TWR22 » 31-10-2007 17:38

OK.

Topic is dan klaar. Totdat ie alsnog naar 't Fean komt. En dan zijn we er maar mooi op 31 oktober 2007 (al) mee bezig geweest ...

:D
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Lasse Schöne

Berichtdoor TWR22 » 09-11-2007 14:44

Interview op voetbalprimeur.nl

Hoewel hij zich als een vis in het water voelde in Friesland kon hij dat niet omzetten in prestaties op het veld. Heerenveen-trainer Gertjan Verbeek zag het klaarblijkelijk niet in de creatieve voetballer zitten en liet Schöne minuten maken in het tweede. “Ik heb één keer op de bank gezeten bij het eerste”, voegt de Scandinaviër daaraan toe. Waar hij in het gastgezin zijn ei altijd kwijt kon, zo was het bij de club anders. “Verbeek en ik hebben in mijn laatste jaar één gesprek gehad. Ik denk dat hij mij puur als tweede elftalspeler heeft gezien. Jammer, want ik vind Heerenveen nog altijd een prachtige club.”

Als Schöne zijn huidige niveau vasthoudt dan zullen de speculaties over zijn nabije toekomst oplaaien. Toch is hij niet bezig met een eventuele volgende club.


Hopelijk is zijn vorige club zijn volgende club....
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Lasse Schöne

Berichtdoor diepFries » 11-09-2009 19:14

Zware knieblessure maakt einde aan seizoen Schöne
11/09/2009 18:32

NEC kan dit seizoen niet meer beschikken over Lasse Schöne. De 23-jarige middenvelder liep vrijdag op de training een zware blessure aan zijn linkerknie op. De verwachting is dat de revalidatie zes tot negen maanden gaat kosten.

Een MRI-scan wees uit dat de Deen een drievoudig letsel heeft aan zijn knie. 'De voorste kruisband van zijn linkerknie is helemaal afgescheurd', vertelt fysiotherapeut Han Tijshen van NEC op de site van de Nijmegenaren. 'Daarnaast is ook zijn binnenmeniscus beschadigd en is er letsel aan de binnenband van diezelfde knie. Maandag wordt nader beleid bepaald inzake een mogelijke operatieve ingreep.'

Schöne was net begonnen aan zijn tweede seizoen in De Goffert. Afgelopen jaargang was de middenvelder van grote waarde voor NEC. Eerder stond hij onder contract bij SC Heerenveen en De Graafschap. Op 12 augustus debuteerde hij voor het Deense nationale team. In de met 2-1 verloren wedstrijd tegen Chili maakte Schöne de enige treffer voor zijn land.
Dit is dan weer wat je niemand gunt. Eerst bij De Graafschap en nu bij NEC heeft 'ie zich ontwikkeld tot een speler die, althans mijns inziens, gemakkelijk in de Nederlandse subtop mee kan. Hopelijk komt hij hier weer helemaal bovenop
In case of doubt, make it sound convincing
Avatar gebruiker
diepFries
Superster
 
Berichten: 1639
Geregistreerd op: 05-06-2007 12:12
Woonplaats: Groningen

Re: Lasse Schöne

Berichtdoor geert. » 12-09-2009 22:51

Zonde voor zo'n goede speler. Vorig jaar een van de beste spelers van NEC.
Avatar gebruiker
geert.
Superster
 
Berichten: 3382
Geregistreerd op: 15-03-2008 11:24
Woonplaats: It Heitelân

Re: Lasse Schöne

Berichtdoor Jurjenv » 18-10-2010 09:27

Lijkt de draad weer op te pakken, nu 4 goals al en belangrijk voor NEC.
Avatar gebruiker
Jurjenv
Superster
 
Berichten: 1980
Geregistreerd op: 20-08-2009 18:31

Re: Lasse Schöne

Berichtdoor Feanfan 1 » 18-10-2010 11:24

Ik ben niet echt onder de indruk van Schine, maar hij is beter dan Vayrynen. Wat dat betreft hadden we hem wel kunnen gebruiken
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Lasse Schöne

Berichtdoor Superfries88' » 06-04-2011 14:34

Op het forum werd onlangs een discussie opgestart over de begeleiding van (jonge) spelers. Het is duidelijk niet iets van de laatste jaren, wat het interview met Lasse Schöne in de VI van deze week wel onderstreept. Het deed me even denken aan de kwestie van Barsom. Schöne spreekt uit dat Heerenveen het nooit duidelijk heeft gezegd, maar dat hij wel sterk het gevoel had dat men zich aan zijn houding irriteerde. Zijn haar en witte sokken over de wedstrijdkousen bijvoorbeeld. Omdat de trainers niet voor hem kozen heeft hij toen maar besloten om te vertrekken.

Wel een goed interview trouwens. Schöne is heel eerlijk en ambitieus, maar tegelijkertijd komt het heel positief over. Zo geeft hij aan geen negatief gevoel bij Heerenveen te hebben voor de rest.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Lasse Schöne

Berichtdoor Frisian Viking » 07-04-2011 15:21

Schöne zouden we hier prima kunnen gebruiken op dit moment. Een speler die het middenveld met de aanval verbind missen we in alle opzichten. Vayrynen speelt niet diep genoeg daarvoor en Djuricic, nou ja...
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Lasse Schöne

Berichtdoor Lipton » 08-04-2011 09:29

Ach ja, Lasse was op dat moment ook echt niet goed genoeg. Die heeft twee seizoen nodig gehad om op een niveau te komen dat wenselijk is voor sc Heerenveen.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Lasse Schöne

Berichtdoor Frisian Viking » 08-04-2011 13:23

Lipton schreef:Ach ja, Lasse was op dat moment ook echt niet goed genoeg. Die heeft twee seizoen nodig gehad om op een niveau te komen dat wenselijk is voor sc Heerenveen.

Ik vind het geen probleem dat hij toen weg is gegaan, zo was het nou eenmaal. Maar misschien is het niet verkeerd om lering te trekken uit de situatie toen. Misschien moet een speler uit de eigen jeugd net even wat meer tijd gegund worden.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Lasse Schöne

Berichtdoor Lipton » 13-04-2011 08:15

Ik denk wel dat hij eerder een kans had moeten krijgen omdat hij het altijd behoorlijk deed bij de beloftes.
Maar op dat moment was hij gewoon niet goed genoeg. En ik denk dat het een goede keuze was van hem om Heerenveen te verlaten.
Zijn eerste seizoen bij de Graafschap was hij niet eens zeker van een basisplaats. Hij moest zich flink doorontwikkelen.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Lasse Schöne

Berichtdoor Skopperij » 13-04-2011 08:51

Was het niet zo dat ze in Smárason een groter talent zagen op zijn positie?
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Lasse Schöne

Berichtdoor Lipton » 13-04-2011 10:51

Nee volgens mij niet, Heerenveen wou gewoon met Lasse door.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Lasse Schöne

Berichtdoor Skopperij » 19-05-2011 12:35

Grappig. Wij snappen nooit dat de buitenwereld Beerens zo ophemelt en niets in Grindheim ziet. Een snelle blik op het NEC forum leert dat ze daar momenteel helemaal niet te spreken zijn over Schöne. Prima voetballer, maar erg wisselvallig. Motivatieproblemen, speelt de laatste tijd niet best. Toch niet zo slecht gezien destijds..?
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Lasse Schöne

Berichtdoor Flying Frisian » 19-05-2011 12:39

Lasse had geen zicht op speeltijd en heeft daarom gekozen om de club te verlaten, Heerenveen had heb graag behouden.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Lasse Schöne

Berichtdoor Skopperij » 19-05-2011 12:50

Oké, maar af en toe lees je hier dat Schöne terug moet. Ik heb dat zelf ook wel eens geroepen. Maar van het NEC forum krijg ik de indruk dat Schöne precies een speler is waar wij niets aan hebben: soms goed, soms matig, vaak onzichtbaar. Daar hebben we er genoeg van.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Lasse Schöne

Berichtdoor Baggerraartje » 10-04-2012 07:57

Deze man wordt door vele clubs begeert en moest hier weg!! Toch ook een blunder van jewelste! :?
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Lasse Schöne

Berichtdoor Lipton » 10-04-2012 09:21

Baggerraartje schreef:Deze man wordt door vele clubs begeert en moest hier weg!! Toch ook een blunder van jewelste! :?


Goh, misschien toch eerst eens in de zaken verdiepen voordat je onzin gaat roepen.

1) Hij mocht blijven maar had geen zin in een jaar beloftes.
2) Op het moment dat hij vertrok was hij simpelweg niet goed genoeg voor een plaats bij de eerste 18.
3) Bij de Graafschap heeft het een tijd geduurd voordat hij goed begon te voetballen.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Lasse Schöne

Berichtdoor Superfries88' » 10-04-2012 09:38

Ik sluit me aan bij de woorden van Lipton. In de tijd van zijn vertrek was hij niet goed genoeg voor een belangrijke rol en hij wilde spelen, dus een vertrek was haast onvermijdelijk. Bij De Graafschap had hij het zelfs moeilijk in de Jupiler League. Pas langzaam maar zeker groeide hij daar uit tot een belangrijke speler met als beloning de transfer naar NEC. Ook daar heeft hij moeilijke fases gehad. Dat hij nu pas klaar lijkt te worden voor een stap hogerop, is wat mij betreft juist een teken dat Heerenveen er goed aan heeft gedaan om niet halsstarrig te doen bij zijn vertrek. Ik ben sowieso niet zo'n fan van Schöne trouwens, ik vind hem nog te weinig dominant.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Lasse Schöne

Berichtdoor Baggerraartje » 10-04-2012 10:16

Lipton schreef:
Baggerraartje schreef:Deze man wordt door vele clubs begeert en moest hier weg!! Toch ook een blunder van jewelste! :?


Goh, misschien toch eerst eens in de zaken verdiepen voordat je onzin gaat roepen.

1) Hij mocht blijven maar had geen zin in een jaar beloftes.
2) Op het moment dat hij vertrok was hij simpelweg niet goed genoeg voor een plaats bij de eerste 18.
3) Bij de Graafschap heeft het een tijd geduurd voordat hij goed begon te voetballen.


1) Om een talent beter te maken, had je hem JUIST bij het eerste moeten laten trainen en spelen.
2) Nee...hij was geen messi, maar misschien moet heerenveen en jij ook beseffen dat we niet AC Milan of Barcelona zijn.
3) Bij de graafschap kun je niet opvallen, opdat de rest van het team vaak niet eredivisie waardig is...

Dus wel redelijk over na gedacht!
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Lasse Schöne

Berichtdoor Otsje P » 10-04-2012 10:28

Baggerraartje schreef:
1) Om een talent beter te maken, had je hem JUIST bij het eerste moeten laten trainen en spelen.
2) Nee...hij was geen messi, maar misschien moet heerenveen en jij ook beseffen dat we niet AC Milan of Barcelona zijn.
3) Bij de graafschap kun je niet opvallen, opdat de rest van het team vaak niet eredivisie waardig is...

Dus wel redelijk over na gedacht!


Toch niet lang genoeg over nagedacht.

1) Je hebt met meerdere spelers te maken. Op dat moment waren andere spelers beter en verder in hun ontwikkeling dan Lasse. Hij stond stil, was veel te licht(in fysiek opzicht) en hij had niet het geduld om die ontwikkeling hier af te wachten.
2) Wat wil je hier nu mee zeggen? Hij was niet goed genoeg, en niet alleen voor Milan en Barca, maar op dat moment ook niet voor Heerenveen.
3) Bij de Graafschap is hij wel opgevallen, hij is namelijk op basis van zijn goede prestaties bij de Graafschap gehaald door NEC. Die prestaties liet hij echter pas zien nadat hij een beetje een vent was geworden, en zich verder ontwikkeld had. Dat had bij ons ook kunnen gebeuren, maar hij had hier vele anderen in de rij voor zich.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4837
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Lasse Schöne

Berichtdoor heerenveenown » 18-04-2012 16:03

Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
heerenveenown
Basisspeler
 
Berichten: 676
Geregistreerd op: 22-12-2011 23:06
Woonplaats: Friesland

Re: Lasse Schöne

Berichtdoor FC Drogeham » 18-04-2012 17:24

Gaat ie nooit redden daar.
Avatar gebruiker
FC Drogeham
Basisspeler
 
Berichten: 800
Geregistreerd op: 20-07-2003 16:49
Woonplaats: Drogeham

Re: Lasse Schöne

Berichtdoor Superfries88' » 18-04-2012 22:56

Ik denk ook dat Schöne het daar niet gaat redden. Ik zie hem niet direct een basisplaats veroveren, hooguit wanneer Eriksen vertrekt en Ajax het intern gaat opvangen geef ik hem een kans. Maar voor dat niveau vind ik hem te weinig dominant. Ik vind hem bij NEC al te weinig dwingend op bepaalde momenten, bij Ajax moet je nog meer van je af gaan bijten om het te redden. Volgens mij is Schöne echt een goede subtopper of zelfs een club als AZ of Twente, maar op voorhand vind ik Ajax toch echt een stap te hoog. Voor hem hoop ik het overigens mis te hebben.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Lasse Schöne

Berichtdoor Baggerraartje » 20-11-2014 00:22

Speelde dus, volgens het AD, eigenlijk niet vanwege zijn lange haar en plakplaatjes! Wat is Heerenveen eigenlijk ook een vreselijke bekrompen kut clubje, als je dat dan leest :?
Trouwens de reacties boven dit bericht kunnen die mensen beter verwijderen :lol:
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Lasse Schöne

Berichtdoor Superfries88' » 20-11-2014 00:40

De plank mag gerust eens worden misgeslagen, dus ik laat mijn post keurig staan :wink:. Schöne heeft me ontzettend verrast. Niet dat ik hem opeens een wondervoetballer vind, het is ook weer niet bijzonder, maar iedereen kan met eigen ogen aanschouwen dat hij de sportieve leider van Ajax is. Alle lof daarvoor!

Wat Heerenveen betreft: in het artikel komt naar voren dat Heerenveen zich stoorde aan de tatoeages en het lange haar, maar niet dat hij daardoor is 'mislukt'. Schöne had ontzettend sterke concurrentie en had onvoldoende geduld. Daarnaast was zijn mentaliteit blijkbaar ook niet altijd even sterk. In ogenschouw nemende dat hij zelfs in de JL moeite heeft ondervonden, is het niet zo dat Verbeek en co. een duidelijke fout hebben gemaakt. Hij had die omweg misschien juist wel nodig.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Lasse Schöne

Berichtdoor fuotbalgek » 20-11-2014 09:21

Iedere wedstrijd van Schöne wordt hetzelfde verhaal weer door een andere journalist opgehaald. Wat dat betreft ben ik benieuwd wanneer de eerste journalist komt die eens kritisch kijkt naar de weg die Schöne heeft moeten afleggen om dit niveau te bereiken.

Ook nu hij er niet bij is heb ik weinig vertrouwen. Serero en Klaassen tegenover Joey en de Roon, daar leggen we het behoorlijk af. Het is te hopen dat Pele en Marzo een goede dag hebben, dan kun je het spel van Ajax nog redelijk lam leggen. Maar dan ben ik nog benieuwd naar Slagveer en vooral Larsson die in verdedigend opzicht ook veel werk moeten verrichten.

Alles bij elkaar hebben wij, wel of geen Schöne, niet veel kans met dit team en de vorm van de laatste tijd.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Lasse Schöne

Berichtdoor Frisian Viking » 20-11-2014 23:37

Inderdaad. Er wordt nu de nadruk gelegd dat Schöne het zo geweldig doet bij Ajax. Waarom wordt de vraag niet gesteld waarom Schöne slechts bij Ajax speelt op zijn 29e en niet in een topcompetitie ondanks zijn talent?
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Lasse Schone

Berichtdoor Superfries1996 » 12-02-2021 13:05

sc Heerenveen haalt Schöne opnieuw naar Friesland

Lasse Schöne speelt de rest van het seizoen voor sc Heerenveen. De 34-jarige Deen en vijftigvoudig international zat sinds zijn vertrek bij het Italiaanse Genoa begin dit jaar zonder club. Het wordt Schöne’s tweede periode in Friesland: eerder speelde de oud-Ajacied van 2002 tot 2006 in de jeugdacademie.
Tussen het vertrek van Schöne bij sc Heerenveen in 2006 en zijn terugkeer bijna vijftien jaar later, bouwde de allround middenvelder uit het Deense Glostrup een rijke loopbaan op. Zijn eerste stappen in het betaald voetbal zette hij bij De Graafschap. Na twee seizoenen op De Vijverberg maakte Schöne de overstap naar NEC, waarna Ajax hem in 2012 vastlegde.

Recordhouder bij Ajax
Bij Ajax groeide Schöne uit tot een bepalende en dragende speler. Met de Amsterdammers veroverde hij eenmaal de TOTO KNVB Beker (2019) en drie keer de titel (2013, 2014 en 2019). Daarnaast speelde hij een Europa League-finale (2017) en de halve finales van de Champions League (2019). Met 270 wedstrijden is hij de buitenlander die de meeste duels voor Ajax speelde.

Na zeven seizoenen Ajax vertrok Schöne in de zomer van 2019 naar de Serie A: Genoa werd zijn nieuwe werkgever. In zijn eerste seizoen in de Italiaanse havenstad kwam Schöne tot 27 officiële duels. In zijn tweede jaar kwam hij niet meer aan spelen toe, waarna hij zijn contract met Il Grifone begin januari liet ontbinden.

EK- en WK-ervaring
En dan is er nog zijn internationale carrière. Vijftig keer kwam Schöne uit voor Denemarken. Zijn debuut maakte hij in 2009, als speler van NEC. Tegen Chili was hij meteen trefzeker (1-2 verlies). Meer hoogtepunten volgden: deelname aan het EK in 2012 en het WK in 2018. Op het WK werden Schöne en zijn landgenoten na strafschoppen uitgeschakeld door latere finalist Kroatië.

Technisch manager Gerry Hamstra over het aantrekken van Schöne: "Met zijn kwaliteiten en ervaring geeft Lasse een impuls aan de selectie. Dat een speler met zijn staat van dienst kiest voor sc Heerenveen is ontzettend mooi. Het is de buitenkans waar we hoopten. We zijn dan ook zeer blij met zijn komst."
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Lasse Schone

Berichtdoor Superfries1996 » 12-02-2021 13:09

Het zijn weer geweldige Hamstraweken! Eerst Siem de Jong, daarna Tibor Halilovic en nu Lasse Schöne!

Het is vanzelfsprekend eerst even afwachten hoe het met zijn fitheid en wedstrijdritme is gesteld, maar in theorie een werkelijk geweldige versterking. Zelfs bij weinig speelminuten kan Lasse waarschijnlijk enorm belangrijk zijn voor de selectie met zijn schat aan ervaring: EL-finale, CL halve finale, 50 interlands, EK en WK meegemaakt etc. Enorm groot compliment voor Hamstra.

Vraag is wel. Hoe komt de opstelling er nu uit te zien? 4-4-2 met Schöne in plaats van Kongolo of stappen we over op 4-5-1 met Veerman als enige spits?
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten