Milan Kopic

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Milan Kopic

Berichtdoor MAIK » 20-06-2008 19:39

SC Heerenveen heeft de Tsjechische verdediger Milan Kopic vastgelegd. De mandekker van FK Mlada Boleslav heeft een contract voor vier jaar ondertekend bij de Friese club.

De 22-jarige Tsjech maakte tijdens het seizoen 06/07 uit van de Tsjechische nationale selectie tot 21 jaar. Heerenveen is de nieuwe club van de Noorse trainer Trond Sollied, vorig jaar nog trainer van AA Gent.


bron:http://www.depers.nl/sport/214805/Heerenveen-strikt-Tsjech.html

bron:http://www.wsn.com/2008/06/20/football/news/other-european-domestic-leagues/czech-defender-milan-kopic-signs-for-sc-heerenveen_334987/

bron:http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=62057

komt zomaar uit de lucht vallen :D
MAIK
Selectiespeler
 
Berichten: 182
Geregistreerd op: 09-01-2008 18:32

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Marça » 20-06-2008 20:14

Komt idd weer compleet uit het niks. Bron van de Pers is trouwens het Tsjechisch persbureau CTK. Ben benieuwd wat zijn exacte positie is, centrale verdedigers hebben we nu wel voldoende lijkt me (Dingsdag, Bak Nielsen, Breuer, Drost, Jong-a-Pin)
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1953
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Milan Kopic

Berichtdoor zweed1 » 20-06-2008 20:35

Milan Kopic is een linksbenige centrale verdediger (dus de positie van Dingsdag) hij is 22 jaar en 1,87 meter. Goede speler is basisspeler van Bolesav een ploeg die vorig jaar nog de 2e ronde Uefa cup speelde.

Zou Dingsdag dan toch vertrekken ???
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Fean Fan Drachten » 20-06-2008 20:44

zweed1 schreef:Zou Dingsdag dan toch vertrekken ???


Volgens mij een voorbarige suggestie, Sollied heeft zelf aangegeven versterking te willen voor de verdediging. Dat is nu met Kopic en Popov gedaan.
Fean Fan Drachten
Basisspeler
 
Berichten: 554
Geregistreerd op: 08-12-2002 00:56

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Blizzard » 20-06-2008 20:57

Het is niet verkeerd hoor om alle posities dubbel bezet te hebben met kwaliteit. Nu weet ik natuurlijk niet hoe Popov en Kopic het gaan doen maar ze zullen die spelers wel niet voor niets zo gescout hebben. Ik ben blij dat er nu wat gedaan is aan de verdediging want die was echt onderbezet.

Ik ben trouwens benieuwd of deze speler zich in het Tsjechische nationale elftal kan gaan spelen, ze zullen daar nu denk ik ook zo langzamerhand wel gaan verjongen.
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Blizzard » 20-06-2008 21:05

Het is nu ook officieel: sc-heerenveen.nl maakt er melding van...
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: Milan Kopic

Berichtdoor ALS 26.000 » 20-06-2008 22:02

Kopic en Popov voor de linkerkant. Zou Dingsdag vertrekken? Hoeft natuurlijk niet. Misschien moeten deze mannen het wel uitvechten voor de linksback. Voor JAP lijkt het nu wel heel lastig te worden, alsmede voor Breuer.
Dingsdag en Bak Nielsen zullen vaste keus zijn centraal. Op rechts Zuiverloon en Svec en Breur kan overal invallen en zal zijn minuten wel weer krijgen. JAP misschien maar verhuren?
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Superfries88' » 20-06-2008 22:07

Toch weer een aankoop uit het niets. Hulde! Het is bijna elk jaar gezegd, maar ze doen het toch elke keer weer. Er is dan wel eens kritiek, maar uiteindelijk staat er toch weer gewoon een prima selectie.

Nu Elm nog, wellicht nog een aanvaller en ik ben benieuwd of ze nog plannen met Janmaat hebben. Als dat zou kunnen, dan heb je echt een hele prima selectie. Zowel kwalitatief als in de breedte.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Milan Kopic

Berichtdoor ALS 26.000 » 20-06-2008 22:11

Als je niks kwijtraakt heb je dat zeker, maar ik verwacht wel een afscheid van Pranjic, Sulejmani en Bradley.
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Re: Milan Kopic

Berichtdoor visje » 20-06-2008 22:43

Er was toch al eerder melding gemaakt van deze speler.. of had ik dat ergens anders gelezen..

@Superfries88
Heerenveen is vanplan om nog een hoger bod te gaan doen op Janmaat
visje
Selectiespeler
 
Berichten: 424
Geregistreerd op: 16-01-2006 23:28
Woonplaats: Heerenveen

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Gekko » 21-06-2008 07:02

Bedoeling is om 8 volwaardige verdedigers te hebben. Hij kan kinks centraal spelen en als linksback dus dat is prima. Goede leeftijd EK <21 gespeeld, UEFA cup, geen groentje dus. En weer helemaal uit het niets gemeld.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Heerenveen rules » 21-06-2008 08:42

Gekko schreef:Bedoeling is om 8 volwaardige verdedigers te hebben. Hij kan kinks centraal spelen en als linksback dus dat is prima. Goede leeftijd EK <21 gespeeld, UEFA cup, geen groentje dus. En weer helemaal uit het niets gemeld.


Mooi hoor weer een nieuwe speler, maar weer een onbekende buitenlander waarvan je niet weet wat hij in huis heeft. Het wordt zo wel een echt vreemdelingenlegioen. Is er dichter bij huis niks te vinden? Maar hopen dit hij een verrassing wordt, maar er mogen wat mij betreft wel wat meer Nederlanders in het team.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15934
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Milan Kopic

Berichtdoor ALS 26.000 » 21-06-2008 08:57

Spelers in Nederland die leuk kunnen ballen zijn vaak alweer veel duurder dan spelers uit Scandinavie of bijv. Tsjechie.
Heb het idee (gevoel), dat net als Svec, dit wel spelers zullen zijn die er vrij snel zullen staan, vooral ook omdat Popov al een International is en Kopic in Jong Tsjechie heeft gespeeld en Tsjechie is best een groot voetballand. Aan de andere kant, als je ziet wat er bij ons in Jong Oranje speelt, soms.... Die zijn ook niet altijd voor het niveau van Heerenveen geschikt.

We zien wel, maar heb er vertrouwen in. Ben veel benieuwder wat er gebeurt als we Miky en Pranjic kwijtraken, dat zijn namelijk 2 van onze beste spelers. (zoniet de 2 besten)
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Re: Milan Kopic

Berichtdoor wikel » 21-06-2008 09:47

en hoppa...... volgende aankoop uit het niets! :D
wikel
Bankzitter
 
Berichten: 24
Geregistreerd op: 30-11-2007 13:13

Re: Milan Kopic

Berichtdoor JayT » 21-06-2008 09:51

goed nieuws. Lekker bezig en Yme is terug van vakantie :mrgreen: :P
voor het gemak het hele verhaal, met interessante passages (cursief):

Milan Kopic defensieve versterking sc Heerenveen

Na de Macedoniër Goran Popov heeft sc Heerenveen opnieuw een verdediger aangetrokken. De 22-jarige Tsjechische jeugdinternational Milan Kopic speelt de komende vier seizoenen in Friese dienst. De linksbenige verdediger kan op meerdere posities uit de voeten. Milan Kopic staat in eigen land bekend als een ‘fysieke sterke speler’, maar volgens directeur Yme Kuiper is de nieuwe aanwinst geen sloper. ,,Milan is een moderne verdediger die alle facetten van het voetbal beheerst.’’

Milan Kopic begon zijn betaalde carrière in 2005 bij Vysocina Jihiava. Een jaar later werd het talent ingelijfd door Sparta Praag, maar Kopic slaagde er in Praag niet in om speeltijd af te dwingen. Sparta Praag verhuurde hem halverwege het seizoen aan Mlada Boleslav dat hem in de zomer van 2007 definitief overnam. Met Mlada Boleslav eindigde Milan Kopic afgelopen seizoen in de middenmoot van de hoogste Tsjechische divisie.

Milan Kopic, hij was in 2007 met Tsjechië actief op het EK onder 21 in Nederland, koos voor sc Heerenveen omdat de Friese club jong talent een kans durft te geven en een vaste bespeler is van het Europese podium. ,,Milan hoopt zich bij Heerenveen verder te kunnen ontwikkelen en zo ook de stap naar het Tsjechische A-team te kunnen maken,’’ legt zaakwaarnemer Jiry Rosicky, die als tolk voor de verdediger optreedt, uit.

Dat sc Heerenveen na Michal Svec opnieuw een jonge Tsjechische speler naar Friesland haalt, is volgens directeur Yme Kuiper geen toeval. sc Heerenveen scout al enige tijd intensief in Tsjechië. ,,We hebben in de regio een tipgever zitten die exclusief voor ons werkt. Tsjechië is een interessant voetballand. Er heerst een uitstekende sportcultuur, er wordt goed getraind en spelers beschikken over de juiste mentaliteit.’’

Dat Milan Kopic minder ervaring op internationaal niveau heeft dan Michal Svec die met Slavia Praag in de Champions League actief was, is volgens Yme Kuiper geen punt. ,,Vergis je niet in deze jongen. Hij heeft afgelopen seizoen met zijn oude club in de UEFA Cup gespeeld tegen clubs als AEK Athene, Villarreal en Fiorentina. Hij weet wat er internationaal gevraagd wordt.’’

Yme Kuiper is blij met Milan Kopic. Met de komst van Tsjech, de Macedoniër Popov en eerder al Michal Svec, neemt de concurrentie in de defensie toe. ,,Alle posities moeten dubbel bezet zijn. Vooral links achterin hadden we versterking nodig. Afgelopen seizoen is dat opgevangen door met Breuer te schuiven, maar dat was niet de ideale oplossing.’’ Welk bedrag sc Heerenveen voor Milan Kopic heeft overgemaakt aan Mlada Boleslav, wilde Yme Kuiper niet kwijt, maar: ,,Milan heeft in Tsjechië een reputatie. Hij was niet het koopje van de week.’’

Milan Kopic. ,,Ik ben er trots op dat ik het shirt van Heerenveen mag dragen.’’

Milan Kopic komt niet op voorspraak van de nieuwe trainer Trond Sollied, maar volgens Yme Kuiper past de Tsjech uitstekend in plaatje van de Noorse trainer. ,,We hebben met Sollied spelersprofielen gemaakt en op basis van die profielen scouten we spelers. Milan is een ambitieuze en serieuze jongen die het hier ongetwijfeld gaat redden.’’

Veel weet Milan Kopic nog niet van zijn nieuwe club. Hij kent slechts enkele spelers. Van de foto’s die in het spelershome hangen, herkent hij alleen zijn leeftijdsgenoten Samaras en Klaas Jan Huntelaar, maar dat gaat volgens hem snel veranderen. ,,Ik ben blij dat Michal (Svec, red) hier speelt.Hij is een vriend en zal me ongetwijfeld wegwijs maken. Dat Michal hier speelt is voor mij niet een reden om voor Heerenveen te kiezen. Ook zonder hem had ik meteen getekend. Heerenveen is een grote club. Het lijkt me prachtig om hier voor een uitverkocht stadion te spelen.’’
No offense, but....Defense! Defense!
Avatar gebruiker
JayT
Wereldspeler
 
Berichten: 1155
Geregistreerd op: 22-06-2007 19:46

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Lipton » 21-06-2008 10:15

Deze speler is net als Svec, jong maar al aardig wat ervaring.
Het lijkt mij dat deze speler voornamelijk aangetrokken is voor achter Dinsdag, waar daar hebben we eigenlijk geen goed alternatief voor.
sc Heerenveen wil voor elke positie minimaal 2 spelers, dan zou er voor rechts achter en voor links voor nog een speler moeten komen.
Het is positief dat voor de voorbereiding al 3 spelers zijn vast gelegd, dan heb je die maar weer om het zomaar te zeggen. :mrgreen:
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Gurbe2000 » 21-06-2008 10:16

Inderdaad interessante passages, die je hebt gecursiveerd, JayT. Vooral deze:

Milan Kopic komt niet op voorspraak van de nieuwe trainer Trond Sollied, maar volgens Yme Kuiper past de Tsjech uitstekend in plaatje van de Noorse trainer. ,,We hebben met Sollied spelersprofielen gemaakt en op basis van die profielen scouten we spelers. Milan is een ambitieuze en serieuze jongen die het hier ongetwijfeld gaat redden.’’


Iedereen op dit forum hoopte dat Sollied met zijn reputatie grote spelers mee zou brengen, maar vooralsnog worden er spelers gehaald die misschien sowieso wel gehaald zouden worden. Want Popov, samen met die nieuwe Braziliaanse spits (moet nog even zijn naam onthouden) lijken me nu niet bepaald typische Sollied aankopen. Eigenlijk meer typische Heerenveen aankopen, jong, talentvol etc. Ben eigenlijk wel blij dat deze lijn ook onder Sollied wordt doorgezet.
Eén Pompeblêd maakt nog geen zomer!
Avatar gebruiker
Gurbe2000
Nieuw talent
 
Berichten: 58
Geregistreerd op: 23-08-2007 10:39

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Gekko » 21-06-2008 11:14

Wat wel nieuw is dat het wat meer kerels zijn die nu gehaald worden. Niet meer de zaalvoetballers maar bouwvakkertypes. :D
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Royce_SCH » 21-06-2008 11:39

Wederom uitstekend werk van Kuiper en Co. Weer een nieuwe speler die plotseling weer uit de lucht komt vallen. Maar dit moet dan wel einde Jong-A-Pin zijn bij Heerenveen. Kopic ken ik als voetballer niet, maar als ik alles lees dan moet het geen verkeerde zijn. We zullen zien wat Yme nog meer uit de kast gaat halen...
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Avatar gebruiker
Royce_SCH
Superster
 
Berichten: 2128
Geregistreerd op: 25-02-2007 15:18

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Superfries88' » 21-06-2008 11:58

Royce_SCH schreef:Maar dit moet dan wel einde Jong-A-Pin zijn bij Heerenveen.


Waarom? Doel is om overal minimaal een dubbele bezetting te hebben, zo geeft Heerenveen duidelijk aan. Spelers moeten vechten voor een basisplaats en waarschijnlijk Jong A Pin ook. Ik denk niet dat hij door de komst van Kopic opeens op een dood spoor komt te staan.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Janneman » 21-06-2008 12:06

Ik sluit me aan bij Royce, het wordt eens tijd voor goede verdedigers en niet van die spelers die maar half ingrijpen en te vaak pieken en dalen kennen. Dan kan er gezegd worden dat ze jong zijn maar die wisselvalligheid duurt bij bepaalde spelers gewoon te lang. Ik denk dat ze niet geschikt genoeg zijn.

Verder lijkt Kopic mij een goede voetballer, over het algemeen zijnTsjechen fysiek sterk en hebben een goede techniek. Koppel daaraan hun mentaliteit en vaak zijn het goede aankopen.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Heerenveen rules » 21-06-2008 12:29

Superfries88' schreef:[ Jong A Pin ook. Ik denk niet dat hij door de komst van Kopic opeens op een dood spoor komt te staan.


Als ze vertrouwen in JAP hadden gehad, dan hadden ze heus niet twee nieuwe linksbenige verdedigers gehaald.............
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15934
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Milan Kopic

Berichtdoor BS » 21-06-2008 12:41

Jong a Pin kan beter een jaartje verhuurd worden, want ik denk niet dat hij veel kansen zal krijgen dit seizoen. Vorig seizoen overtuigde hij ook allerminst, dus het is vrij logisch dat Heerenveen versterkingen heeft gehaald voor zijn positie.
Avatar gebruiker
BS
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 13-02-2007 16:54

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Royce_SCH » 21-06-2008 13:12

Superfries88' schreef:Waarom? Doel is om overal minimaal een dubbele bezetting te hebben.

Nu hebben we Popov, Kopic, Breuer(vind ik een betere back dan Jong-A-Pin) en Jong-A-Pin voor de linksback positie. In het centrum hebben we Dingsdag, Drost, Bak Nielsen, Kopic, Breuer en Jong-A-Pin. Ik denk dat het een gevalletje Jeroen Drost wordt...Nu is het voor Jong-A-Pin om het tegendeel te bewijzen. Hij heeft een aantal goede weedstrijden gespeeld, maar de laatste wedstrijden waren gewoon waardeloos.

Overigs kan Milan Kopic meer dan voetballen, http://www.modella.cz/panove/04b.jpg :mrgreen:
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Avatar gebruiker
Royce_SCH
Superster
 
Berichten: 2128
Geregistreerd op: 25-02-2007 15:18

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Gerard-F » 24-06-2008 17:17

Is er geen promotie filmpje aanwezig op het internet? Hieruit kun je meestal zijn stijl wel goed afleiden.
Gerard-F
Nieuw talent
 
Berichten: 73
Geregistreerd op: 18-06-2008 08:50

Re: Milan Kopic

Berichtdoor MAIK » 31-07-2008 12:58

Na al aardig wat oefenpotjes achter de rug was ik toch wel benieuwd hoe het met onze vriend Milan Kopic ervoor staat.
Zou hij aan het begin van de competitie al een basisplaats hebben,wat zijn z'n krachten?
Wellicht hebben mensen van oefenwedstrijden meer informatie over deze speler.
Ik verwacht zelf dat Milan er van het begin van de competitie in de basis staat maar als Roorda weer terug is Dingsdag een linie zakt en Milan door wordt verwezen naar de bank.
MAIK
Selectiespeler
 
Berichten: 182
Geregistreerd op: 09-01-2008 18:32

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Gekko » 31-07-2008 19:10

Gisteravond een overtuigende pot van Kopic. Zou mooi zijn voor Volendam als hij in de basis staat. Spelen ze toch eens tegen Milan. :D
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Milan Kopic

Berichtdoor H-J » 01-09-2008 21:19

Zonet even het interview met Drost na de wedstrijd tegen Volendam gezien. Tussen neus en lippen door wist hij te melden dat Kopic 3 miljoen had gekost. Volgens mij had ik dat nog nergens gelezen.
Laatst bijgewerkt door H-J op 05-09-2008 09:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Nieuwe spits: kappen - draaien van Keimpema
H-J
Superster
 
Berichten: 2346
Geregistreerd op: 15-05-2004 17:46
Woonplaats: De Vlecke

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Lipton » 02-09-2008 10:47

Is wel veel geld voor iemand die op de bank zit. :(
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Klaas Pier » 02-09-2008 11:00

Nou nou, er is één wedstrijd gespeel. Bovendien komt die jongen uit het buitenland en moet hij natuurlijk even wennen.
Klaas Pier
Selectiespeler
 
Berichten: 347
Geregistreerd op: 02-12-2002 18:32
Woonplaats: Amsterdam

Volgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron