Milan Kopic

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Calimero » 19-07-2011 15:02

Superfries1983 schreef:Hoe het ook precies is blijft voor ons een vraag, maar dat het salaris van o.a. Kopic en Steppe in zijn geheel of voor een groot deel door de verzekeringsmaatschappij wordt betaald lijkt me een fabeltje. Zou een mooie boel zijn, dan haddden ze er verstandig aan gedaan om Djuric een gebroken poot te trappen.

Zou het heel ondenkelijk zijn dat ze tegen Steppe hebben gezegd dat hij wel iets langer last mag hebben van zijn pols? Of tegen Kopic hetzelfde over zijn knie? Aangezien ze niet in het plaatje voorkomen en de spelers toch hun salaris willen krijgen. Ik vind het geen gek idee om eerlijk te zijn, al zou dat niet de juiste manier van handelen zijn.

Dat het salaris zeker voor het grootste gedeelte wordt overgenomen door de verzekering bij blessure, weet ik wel zeker. Ik geloof echter dat dit alleen het geval is wanneer er sprake is van een medische ingreep. Ook dat hangt af van de verzekering natuurlijk.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Milan Kopic

Berichtdoor 1983 » 19-07-2011 15:26

Calimero schreef:Dat het salaris zeker voor het grootste gedeelte wordt overgenomen door de verzekering bij blessure, weet ik wel zeker.

Ah, je weet het zeker nog wel? Kun je die bewering ook onderbouwen, m.a.w. hoe kom je aan deze wijsheid?
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Calimero » 19-07-2011 16:14

Superfries1983 schreef:Ah, je weet het zeker nog wel? Kun je die bewering ook onderbouwen, m.a.w. hoe kom je aan deze wijsheid?

Dat is in alle takken van topsport zo. Bovendien weten voetballers dit zelf ook prima.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Skopperij » 19-07-2011 16:18

Fanatic 4-ever schreef:Dat lijkt me logisch. Maar ben vooral benieuwd of zo'n speler bijvoorbeeld gekeurd wordt voordat zo'n verzekering afgesloten wordt? En of een verzekering bij blessures ook laat keuren, en hoe dat in zijn werk gaat. Want in de gevallen van bijvoorbeeld Steppe en Kopic kan dat de club een hoop geld schelen of kosten.

Clubs zijn verplicht een medische keuring te doen voor een transfer, dat staat in de reglementen van de KNVB. Misschien heeft dat mede betrekking op deze verzekeringen (bijvoorbeeld: geen uitkering bij blessures als geen of ondeugdelijke medische keuring heeft plaatsgevonden of als er geen dossier aanwezig is). Mij lijkt dat een verzekeraar er niet blind in springt. De risico's (en waarschijnlijk premies) bij een dure, blessuregevoelige jongen als Kopic liggen veel hoger dan bij JAP.

Calimero schreef:Zou het heel ondenkelijk zijn dat ze tegen Steppe hebben gezegd dat hij wel iets langer last mag hebben van zijn pols? Of tegen Kopic hetzelfde over zijn knie?

Ik vrees dat verzekeraars hun voorwaarden goed hebben dichtgetimmerd om zulke praktijken te voorkomen. :wink:
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Milan Kopic

Berichtdoor 1983 » 19-07-2011 16:20

Calimero schreef:Dat is in alle takken van topsport zo. Bovendien weten voetballers dit zelf ook prima.

Als jij het zegt zal het wel zo zijn dan. Dat scheelt de club dan een mooie hap geld als ze voor Kopic en Steppe nauwelijks salaris moeten betalen. Laat ze dan nog maar een lange tijd uit de roulatie zijn. Ik zou zeggen mocht het verkopen van deze 2 niet lukken, breek ze de benen dan maar :twisted:
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Skopperij » 19-07-2011 16:22

Met opzet of eigen schuld kun je waarschijnlijk ook naar je centjes fluiten. :wink:
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Calimero » 19-07-2011 16:28

Wat Skopperij inderdaad zegt zal ook wel een van de voorwaarden zijn. Ik ben nu dus eigenlijk heel benieuwd welke voorwaarden er precies in de voetbalwereld er zijn. Medische ingreep, niet door eigen schuld en een goeie medische keuring zullen wel een aantal van die voorwaarden zijn, maar zo zullen er wel meer zijn. Wel weet ik zeker dat Kopic en Steppe daaronder vallen, dat was ook zo met Roorda destijds namelijk. Dat heeft de club werkelijk haast geen cent gekost, daarom veegt Roorda ook het argument van tafel dat hij de club iets verschuldigd is.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Milan Kopic

Berichtdoor siesta » 19-07-2011 17:12

Calimero schreef:Wat Skopperij inderdaad zegt zal ook wel een van de voorwaarden zijn. Ik ben nu dus eigenlijk heel benieuwd welke voorwaarden er precies in de voetbalwereld er zijn. Medische ingreep, niet door eigen schuld en een goeie medische keuring zullen wel een aantal van die voorwaarden zijn, maar zo zullen er wel meer zijn. Wel weet ik zeker dat Kopic en Steppe daaronder vallen, dat was ook zo met Roorda destijds namelijk. Dat heeft de club werkelijk haast geen cent gekost, daarom veegt Roorda ook het argument van tafel dat hij de club iets verschuldigd is.



Maar hij kon ook niet van waarde zijn voor Heerenveen. Geen beschikbare speler, wel betalen = kost dus geld!
!
Avatar gebruiker
siesta
Wereldspeler
 
Berichten: 1283
Geregistreerd op: 02-10-2005 12:30
Woonplaats: Amsterdam

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 19-07-2011 18:07

Roorda kost in zo'n situatie nog wel geld natuurlijk. Ook als je al 100% uitgekeerd zou krijgen, je betaalt (en betaalde) premie voor die verzekering.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Calimero » 19-07-2011 18:13

Fanatic 4-ever schreef:Roorda kost in zo'n situatie nog wel geld natuurlijk. Ook als je al 100% uitgekeerd zou krijgen, je betaalt (en betaalde) premie voor die verzekering.

Dat zeker, maar dat betaal je dus ook voor niet-geblesseerde spelers. Het zal dus veel minder gekost hebben dan het in had gedaan wanneer hij gewoon op de bank zou zitten oid.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Ebiede » 19-07-2011 18:54

Bij een arbeidsongeschiktheid verzekering bij je bij ongeschiktheid geen premie verschuldigd. Dus bij ongeschiktheid betaald de club geen premie maar ontvangt het een uitkering.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Milan Kopic

Berichtdoor du longhi » 20-07-2011 10:33

Bij een arbeidsongeschiktheid verzekering bij je bij ongeschiktheid geen premie verschuldigd. Dus bij ongeschiktheid betaald de club geen premie maar ontvangt het een uitkering.


Kleine correctie, je blijft premie verschuldigt alleen krijg je een uitkering. Hoe meer ziektegevallen, hoe hoger het premiepercentage zal zijn.
Meestal is de premie een % van de loonsom. Je kunt nagaan dat bij BVO's behoorlijke premies zijn.
du longhi
Basisspeler
 
Berichten: 553
Geregistreerd op: 08-12-2004 19:13

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Ebiede » 20-07-2011 10:36

Kleine correctie is onjuist. een goede AOV (adviseer zelf) is premie vrij bij ongeschiktgheid. Dit is staffelgewijs.. Bij je 35 % ongeschikt dan betaal je 35% van de premie niet en 65% wel.

Bij voetballers zal dit anders zijn dit zijn geschik of ongeschikt. Dat is niet in percentages uit te drukken.

Maar goed, nu maar weer over Kopic.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Boegyman (NL) » 20-07-2011 15:38

Je haalt nu een AOV (voor zelfstandigen) en een verzuimverzekering (voor werknemers) door elkaar. Dat laatste bedoelde Du Longhi.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Boegyman (NL)
Wereldspeler
 
Berichten: 1332
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:05
Woonplaats: Groningen

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Ebiede » 20-07-2011 15:45

Boegyman (NL) schreef:Je haalt nu een AOV (voor zelfstandigen) en een verzuimverzekering (voor werknemers) door elkaar. Dat laatste bedoelde Du Longhi.


Verzuim en arbeidsongeschiktheid zijn twee verschillende dingen. Maar goed laten we er maar geen verzekeringstechnisch verhaal van maken.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Milan Kopic

Berichtdoor mitrita » 20-07-2011 20:45

Ofschoon het indirect wel betrekking heeft op Milan, zullen we het, overigens zeer informatieve, gepraat over de verzekering afkappen en weer ontopic gaan?
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Milan Kopic

Berichtdoor longa » 17-08-2011 20:51

Daar ben ik het helemaal mee eens, Kopic heeft in de weinige wedstrijden meer indruk gemaakt op mij dan Kruiswijk en Breuer samen in al die tijd dat ze hier spelen. En waarom zouden we het niet proberen, veel slechter dan een Kruiswijk of een Breuer kan het toch niet zijn?
Avatar gebruiker
longa
Selectiespeler
 
Berichten: 463
Geregistreerd op: 20-03-2009 14:21
Woonplaats: Doetinchem

Re: Milan Kopic

Berichtdoor originefries » 18-08-2011 12:14

Feanatieke schreef:Tijd voor een topickick. Deze jongen naast Gouweleeuw zetten centraal als hij volledig hersteld is. Ik wed dat het centrale duo Kopic - Gouweleeuw op dit moment de sterkste en betrouwbaarste optie is.


Daar ben ik het niet eens, want centraal hebben we wel iemand nodig die de jongens goed aanstuurd en aangezien Gouweleeuw daar nog flink mee aan het oefenen is en Kopic niet bepaalt goed daarvoor is lijkt dat mij niet slim. Buiten dat vind ik kopic gewoon slecht maar dat is persoonlijk :mrgreen:
originefries
Nieuw talent
 
Berichten: 53
Geregistreerd op: 05-04-2011 10:17

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Flying Tilster » 18-08-2011 14:43

originefries schreef:Buiten dat vind ik kopic gewoon slecht maar dat is persoonlijk :mrgreen:


Je kunt het altijd proberen. Alles is op dit moment beter dan Arnoldus en Michellos centraal.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Milan Kopic

Berichtdoor paparazzi » 18-08-2011 15:01

Feanatieke schreef:Tijd voor een topickick. Deze jongen naast Gouweleeuw zetten centraal als hij volledig hersteld is. Ik wed dat het centrale duo Kopic - Gouweleeuw op dit moment de sterkste en betrouwbaarste optie is.


Helemaal mee eens!
Ik weet niet of Kopic goed is hersteld. Maar hij maakte op mij tijdens zijn laatste wedstrijden een prima indruk!
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Frisian Viking » 26-08-2011 16:12

Bubbe schreef:Tsjechië zit gewoon bij de Europese Unie. :wink:

Begrijp ook nooit waar dat hoge salaris van Kopic weg komt. Kan iemand dat uitleggen?
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Milan Kopic

Berichtdoor TCK » 26-08-2011 16:13

Kopic is aangetrokken in het Yme tijdperk, die gaf elke speler die er aangetrokken werd een vet salaris.
TCK
Selectiespeler
 
Berichten: 198
Geregistreerd op: 15-03-2010 20:00

Re: Milan Kopic

Berichtdoor forca hveen » 03-10-2011 09:57

Is er iemand die iets weet over deze jongen en hoe het er nu mee gaat?
Zie in de lijst van blessure achter zijn naam namelijk alleen maar staan niet wedstrijdfit terwijl bij anderen staat waaraan ze geblesseerd zijn.
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Jelmer1981 » 03-10-2011 15:01

Milan gaat waarschijnlijk aankomende donderdag tegen Telstar weer minuten maken
Jelmer1981
Wereldspeler
 
Berichten: 1103
Geregistreerd op: 08-06-2008 08:10

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Lardy » 03-10-2011 15:09

Misschien moet hij zich maar richten op Linkback positie. Hij is opbouwend goed, verdedigend sterk en is in de lucht sterk. Misschien is hij wel de geschikte man daarvoor.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Knipecity » 03-10-2011 15:11

Lardy schreef:Misschien moet hij zich maar richten op Linkback positie. Hij is opbouwend goed, verdedigend sterk en is in de lucht sterk. Misschien is hij wel de geschikte man daarvoor.

Denk niet dat dat werkt. Kopic zie ik nou niet dynamisch langs die linkerkant opstomen. Is echt een pure centrale mandekker die minder is dan Zomer en Gouweleeuw.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Calimero » 04-10-2011 13:28

Volgens mij is Kopic achter Zomer en Gouweleeuw een prima backup zolang hij fit is. Natuurlijk is hij te duur, maar we kunnen hem zolang hij er is prima gebruiken als backup. Zeker gezien ik het niet onmogelijk acht dat Zomer nog de nodige gele kaarten gaat pakken.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Flying Frisian » 04-10-2011 13:36

Het feit dat Milan de afgelopen transferperiodes al op de nominatie voor een vertrek stond, voorspelt niet veel goeds voor hem. Afgelopen zomer was hij door zijn blessure geen interessante optie, maar misschien dat de club kan proberen in de winterstop een club voor hem te vinden. Gezien zijn aflopende verbintenis is januari de laatste mogelijkheid nog iets voor hem te ontvangen. Met Gouweleeuw, Breuer, Zomer, Kruiswijk en in een noodgeval Elm zijn er in mijn optiek voldoende alternatieven centraal achterin.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Milan Kopic

Berichtdoor rust » 11-10-2011 12:56

Zou mooi zijn als deze kerel er weer bij komt. Gaat duels aan als een oorlogsveteraan in zn ergste nachtmerrie. Dat is iets wat er nu nog ontbreekt en wat er voor zal zorgen dat Heerenveen voor elke Nederlandse club een onneembare vesting word. Mes tussen de tanden en de spits onschadelijk maken. Gouweleeuw het voetballende gedeelte en zomer lekker op de back!
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Ebiede » 11-10-2011 13:09

rust schreef:Zou mooi zijn als deze kerel er weer bij komt. Gaat duels aan als een oorlogsveteraan in zn ergste nachtmerrie. Dat is iets wat er nu nog ontbreekt en wat er voor zal zorgen dat Heerenveen voor elke Nederlandse club een onneembare vesting word. Mes tussen de tanden en de spits onschadelijk maken. Gouweleeuw het voetballende gedeelte en zomer lekker op de back!


Zomer op een back, hoe haal je het in je hoofd.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten