Filip Đuričić

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Otsje P » 16-03-2013 21:25

Bubbe schreef:Laatste kwartier is geniaal, daarvoor ronduit waar-de-loos.


Vind dat je behoorlijk overdrijft hoor. Filip had de 0-1 natuurlijk al vroeg moeten maken, dat was matig afgerond. Maar verder probeerde hij als 1 van de weinigen te voetballen. Er zat immers helemaal geen lijn in, in de eerste helft. Maar ondertussen zet hij wel Finn weer volledig vrij voor de goal. Bovendien werd Filip minimaal 7x onbehoorlijk tegen de grond gewerkt.

Er mislukten beslist teveel acties in de eerste 65 minuten, maar toch bleef hij gevaarlijk. Om dan vervolgens de wedstrijd zo naar zich toe te trekken.

En de mensen die Filip met VLP vergelijken die moeten zich na laten kijken. VLP is niet goed genoeg voor de subtop eredivisie, en zal dat waarschijnlijk ook nooit worden. Filip behoort nu al tot de beste spelers in de eredivisie, en zal een fantastische carrière tegemoet gaan. VLP mag zijn schoenen nog niet poetsen.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4837
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Heerenveen rules » 16-03-2013 21:43

Eerste uur was hij dramatisch en nonchalant, maar verder geniaal. Buiten die eerste briljante goal en mooie tweede deed hij nog een paar hele mooie dingen. Hij is gewoon met afstand de beste speler van de groep en nu heeft hij het weer laten zien.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15934
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Flying Tilster » 17-03-2013 01:32

Bubbe schreef:Maar ik vind het erg jammer dat VLP zo weinig steun krijgt, hij heeft namelijk ook veel goede momenten gehad dit seizoen (en het seizoen hiervoor als invaller).


VLP heeft het puur aan zichzelf te wijten dat hij die steun niet (meer) krijgt.
Veel goede momenten?? Op de vingers van 2 handen zijn ze makkelijk te tellen.

Djuricic heeft vanavond eindelijk zijn waarde getoond. En degene die hem willen vergelijken met VLP zou ik eens naar een oogarts sturen. Ondanks dat Filip niet fantastisch speelt de laatste tijd, is hij toch 10x beter dan die pseudovedette VLP.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Knipecity » 17-03-2013 10:13

En de mensen die zeggen dat Djuricic nu eindelijk zijn waarde heeft getoond mogen ook wel naar de oogarts want Djuricic is al twee seizoenen onze beste speler.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Erwin4ever » 17-03-2013 11:03

Knipecity schreef:En de mensen die zeggen dat Djuricic nu eindelijk zijn waarde heeft getoond mogen ook wel naar de oogarts want Djuricic is al twee seizoenen onze beste speler.

In potentie ja, maar de laatste weken leek het alsof hij het niet zo heel interessant meer vond.
Ook gister weer een uur nonchalant en slecht, daarna laat hij inderdaad zijn klasse zien. Gelukkig maar, want dat konden we goed gebruiken!
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Knipecity » 17-03-2013 11:12

Laatste weken wat minder misschien, maar dat kan ook komen omdat de rest van het team beter draait. Hij moet zich dan iets minder onderscheiden. Hij was een tijdlang de opvallende speler in een slechtdraaiend team. Zeker vanaf het moment dat hij voorin is neergezet. Om dan te zeggen dat hij het eindelijk een keer laat zien... :?
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Superfries1996 » 17-03-2013 12:23

Filip is bijna elke wedstrijd ontzettend belangrijk voor het team, misschien niet altijd direct merkbaar zoals nu. Maar door zijn loopacties, voetbalintelligentie en zijn passes(in welke wedstrijd zet hij níet iemand vrij voor de keeper?) is hij wedstrijd na wedstrijd toch nog belangrijk. Dat een Van la Parra daar dan verder weinig mee doet is jammer, als ze voorin wat zorgvuldiger waren in de afronding had hij meer dan het dubbele van zijn assists.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 19-03-2013 21:13

@Knipe: Ik vind dat je juist op spelers als Filip kritisch(er) moet zijn. Ze zijn in potentie beter dan de rest van het team, en hebben veel meer mogelijkheden om nog beter te worden. Juist op die spelers moet je kritisch zijn en van eisen dat ze, net als andere spelers overigens, het maximale eruithalen. Leuk dat hij onze beste speler is maar als hij nog beter kan en dat weigert te doen (dat idee heb ik trouwens niet altijd bij hem hoor) dan moet dat zeker gezegd worden.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Feanfan 1 » 19-03-2013 21:21

Heb je helemaal gelijk in en hij moet zakelijker worden. Vlak voor tijd komt hij 1-op-1 met Babos en probeert hem met een sleepbeweging voorbij te gaan. Allemaal leuk en aardig, maar een minuut later mist Boymans een grote kans en kan het zo 2-2 staan. Dan is het wel een leuke actie, maar het kan je 2 punten kosten. In zo'n geval moet hij de bal er in peren of, nog beter, voorgeven, want het was een vrij moeilijke hoek

Verder was hij het eerste uur dramatisch en daarna een 9+. Er zijn echter teveel wedstrijden waar hij ook een 4 scoort. Dat moet er bij hem echt uit, wil hij naar een nog grotere club dan Benfica
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Knipecity » 19-03-2013 22:31

Fanatic 4-ever schreef:@Knipe: Ik vind dat je juist op spelers als Filip kritisch(er) moet zijn. Ze zijn in potentie beter dan de rest van het team, en hebben veel meer mogelijkheden om nog beter te worden. Juist op die spelers moet je kritisch zijn en van eisen dat ze, net als andere spelers overigens, het maximale eruithalen. Leuk dat hij onze beste speler is maar als hij nog beter kan en dat weigert te doen (dat idee heb ik trouwens niet altijd bij hem hoor) dan moet dat zeker gezegd worden.

Je mag best kritisch zijn, jouw goed recht, maar ik vind dat meer een taak van zijn trainers en denk dat hij ook zelfkritisch genoeg is. Hij zei zelf ook na zaterdag dat hij de 1e helft slecht was. Ik kijk en geniet vooral van deze begaafde voetballer. Een speler waar we later met trots aan terug zullen denken als speler die ooit bij ons speelde, want ik ben er zeker van dat hij de top haalt.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 20-03-2013 09:47

Ik ben er ook zeker (zeer) trots op dat hij bij ons speelt, maar dat betekent toch niet dat je niet kritisch op hem mag zijn? Zou een mooie boel zijn als je als supporter niet kritisch mag zijn omdat hij zo goed kan voetballen en de top kan halen. Dat hij zelf wel of niet zelfkritisch is doet daar niets aan af. Of mag je ook niet kritisch zijn op de regering omdat dat een taak is van het parlement? :wink:
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Knipecity » 20-03-2013 17:27

Ik zeg toch, jij mag best kritisch zijn ;-)

Ik geniet vooral van deze jongen die met kop en schouders boven de rest uitsteekt en naar mijn mening 1 van de beste spelers in Nederland is op dit moment.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor RuudvanHuntelaar » 26-03-2013 22:01

Filip heeft er alweer 2 inliggen tegen Schotland !! Wat gaan we deze jongen missen volgend jaar !
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler
 
Berichten: 1044
Geregistreerd op: 01-07-2012 12:20

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor rust » 26-03-2013 22:12

Ik blijf er bij dat hij binnenkort 1 van de beste spelers ter wereld zal zijn. Heerlijk spelertje.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Steurder » 15-04-2013 09:17

Is er iets bekend over de blessure van Filip?
Reboelje!! Fan bugjen frjemd.
Avatar gebruiker
Steurder
Selectiespeler
 
Berichten: 281
Geregistreerd op: 18-03-2005 10:21
Woonplaats: Ljouwert

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Ebiede » 15-04-2013 09:42

Ik begin Filip op het middenveld een ergernis te vinden. lopen, lopen en geen bal afgeven. Daarnaast is hij te beroerd om maar een stap mee te verdedigen. Opdracht of niet je brengt je ploeggenoten ongelooflijk in de problemen.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor forca hveen » 15-04-2013 10:08

Hoop dat de mensen die hem op 10 wilden hebben spelen nu weer in hebben gezien dat dat niet werkt.
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Lardy » 15-04-2013 10:13

Djuricic is gewoon geen nummer 10, dat blijkt. Hij is niet echt een passer, hij strooit niet met geweldige steekballen. Hij loopt teveel, doet teveel alleen en bij balverlies blijft hij erg lang hangen in het rouwmoment. Voor een nummer 10 is hij veel te aanvallend.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor RuudvanHuntelaar » 15-04-2013 10:30

Lardy schreef:Djuricic is gewoon geen nummer 10, dat blijkt. Hij is niet echt een passer, hij strooit niet met geweldige steekballen. Hij loopt teveel, doet teveel alleen en bij balverlies blijft hij erg lang hangen in het rouwmoment. Voor een nummer 10 is hij veel te aanvallend.


Zijn inderdaad allemaal punten die voor verbetering vatbaar zijn, maar dan moet hij wel gecorrigeerd worden en ik heb niet echt de indruk dat dat gebeurd. Terwijl hij daar juist heel erg veel baat bij zou hebben,als hij die punten namelijk ook nog onder de knie zou krijgen dan zou hij zomaar eens de absolute top kunnen halen.
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler
 
Berichten: 1044
Geregistreerd op: 01-07-2012 12:20

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Lardy » 15-04-2013 11:23

Paar voorbeelden:

Hieronder krijgt Djuricic de bal ingespeeld door van Anholt, draait bij tegenstander weg en heeft het veld voor hem. Normaal gesproken krijg je rechts ingespeeld, openen op links. Simpel spel verplaatsen. Hij kan dus simpel bal geven op van den Berg, hij doet het niet en loopt zich min of meer vast.
Afbeelding

Enkele seconden later, hij loopt zich dus vast en hij geeft een risicovolle breedtebal op Kums waar Guijt simpel tussen kan komen. Kums staat voor de bal van den Berg weg uit de as. In de omschakeling dus gevaarlijk. Uit deze situatie kwam die kopbal van Joachim.
Afbeelding

Volgende moment, Djuricic krijgt de bal ingespeeld, draait open en ziet Finnbogason starten. Peters in het centrum staat stil en is dus weg. Finnbogason is sneller dan Haastrup dus Djuricic kan hem zo voor de keeper zetten. Doet hij niet, dribbelt wat, passeert een mannetje en schiet zwak op de keeper. En dit zijn dan nog maar twee voorbeelden, zijn er genoeg te vinden in een wedstrijd.
Afbeelding
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Heerenveen rules » 15-04-2013 11:36

Helder en duidelijk ja, hij loopt veel te veel en is duidelijk geen 10. Ik vind dat hij sowieso veel te weinig laat zien voor zijn kwaliteiten. Tegen Groningen was hij nergens en gisteren was hij een ergernis. Ik vraag me af of hij er ooit komt. Hij laat teveel de kop hangen bij tegenslag.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15934
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor vincentdelbos » 15-04-2013 12:37

Heerenveen rules schreef:Helder en duidelijk ja, hij loopt veel te veel en is duidelijk geen 10. Ik vind dat hij sowieso veel te weinig laat zien voor zijn kwaliteiten. Tegen Groningen was hij nergens en gisteren was hij een ergernis. Ik vraag me af of hij er ooit komt. Hij laat teveel de kop hangen bij tegenslag.


Eens, lekker op links laten staan. Hij kan mannetjes bezig houden, naar binnen trekken. Door hem daar neer te zetten, zorg je ook voor meer ruimte centraal achterin bij de tegenstander aangezien Djuricic vaak door twee man wordt opgepakt.
Nadeel hiervan is dat je ons linksback met een probleem opzadelt zodra je tegen een aanvallend back van de tegenstander komt te staan.
vincentdelbos
Basisspeler
 
Berichten: 520
Geregistreerd op: 03-02-2007 13:11
Woonplaats: Joure

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Frisian Viking » 15-04-2013 13:43

Heerenveen rules schreef:Helder en duidelijk ja, hij loopt veel te veel en is duidelijk geen 10. Ik vind dat hij sowieso veel te weinig laat zien voor zijn kwaliteiten. Tegen Groningen was hij nergens en gisteren was hij een ergernis. Ik vraag me af of hij er ooit komt. Hij laat teveel de kop hangen bij tegenslag.

Eerder al eens geconstateerd. Iemand met zijn kwaliteiten moet veel vaker beslissend zijn. Djuricic maakt zelden een beslissend doelpunt of de eindpass. Ik denk dat hij dit seizoen alleen tegen NEC echt bijgedragen heeft aan het resultaat.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor forca hveen » 15-04-2013 15:06

Filip Djuricic kan vrijdag in de uitwedstrijd tegen Ajax gewoon spelen. De Servische middenvelder van sc Heerenveen viel zondag in het thuisduel tegen Willem II uit met ademhalingsklachten, maar voelde zich vanochtend (maandag) alweer een stuk beter.

Djuricic ging zondag na ruim een uur naar de kant. De Serviër had problemen met ademhalen en werd vervangen door Marco Pappa. Wat de klachten van de Serviër veroorzaakte, is volgens sportarts Stephan Jacolino van sc Heerenveen niet duidelijk. ,,Maar als je geen lucht kunt krijgen, is dat heel vervelend.’’ Djuricic is in het ziekenhuis nader onderzocht. Volgens Stephan Jacolino zijn er geen bijzonderheden ontdekt. ,,Filip voelde zich vanochtend goed. Ik verwacht dat hij vrijdag weer van de partij is.’’


Ondanks dat we genoeg kritiek kunnen hebben op djuricic (en zeker wanneer hij op 10 speelt) ben ik blij dat hij vrijdag wel weer gewoon van de partij kan zijn :)
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Janstra » 15-04-2013 17:49

Jammer dat hij toch elke keer weer wil dribbelen. Hij haalt alle tempo uit het spel. In de 2e minuut ging het ook bijna mis.... Mooi op de linkerkant laten voetballen en bij ons niet meer op het middenveld, want blijkbaar snapt hij niet dat je meestal veel beter niet kan dribbelen. Als hij echt een topper wil worden zal hij eens wat volwassener moeten gaan spelen.
Janstra
Basisspeler
 
Berichten: 697
Geregistreerd op: 28-10-2011 11:30

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Ryback » 16-04-2013 01:54

Inderdaad op links weer zetten. Hij kan gewoon niet een bal enkel en alleen door steken. Hij moet altijd ff dribbelen. Dit vetraagd zo ontzettend, daarom lopen we steeds stuk op het midden, maakt niet uit welke tegenstander, niet op 10 graag.
Ryback
Selectiespeler
 
Berichten: 404
Geregistreerd op: 15-10-2008 13:29

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor winterzzz85 » 16-04-2013 09:31

Blij dat hij er weer bij is inderdaad maar dat geldt in meerdere mate voor De Roon en toch ook Gouweleeuw. Dan hebben we in ieder geval niet te maken met een volledige omzetting van het elftal zoals afgelopen zondag. Djuricic op 10 lijkt inderdaad op zelfdoding, heeft het daar dan al die tijd aan geschort?
winterzzz85
Basisspeler
 
Berichten: 711
Geregistreerd op: 09-10-2008 12:47
Woonplaats: Zeist

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor BakCristian » 17-04-2013 22:06

Hij is inderdaad niet een kandidaat voor ons om op de 10 te spelen. Maar ga hem nou niet afkraken op zijn dribbels. Zijn dribbels hebben er ook al een paar keer voor gezorgd dat de tegenstander met 10 man kwam te staan.
Zijn dribbels behalen te weinig rendement, maar ze zijn zeker niet altijd verkeerd. Dat je er nu een paar foute keuzes van hem tussenuit haalt dat vind ik nogal makkelijk scoren.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery
BakCristian
Selectiespeler
 
Berichten: 370
Geregistreerd op: 14-05-2008 22:35
Woonplaats: Eksmoardersyl

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Hinkelpikke » 18-04-2013 09:29

Typische Heerenveen-mentaliteit om spelers als Djuricic weer af te gaan kraken. Tuurlijk, er mislukt wel eens een dribbel, maar een speler als Djuricic zie je maar zelden. Van Van den Berg, Kums, De Roon en Marecek hebben we genoeg, daarvan gaan er dertien in een dozijn. Djuricic is uniek. Ook hij heeft zijn mindere wedstrijden, maar zonder hem was het wel een erg kleurloos seizoen geworden.
Heerenveen till I die!
Avatar gebruiker
Hinkelpikke
Wereldspeler
 
Berichten: 1408
Geregistreerd op: 03-06-2009 16:50

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Lipton » 18-04-2013 10:24

Dat Djuricic zondag niet zo goed was heeft waarschijnlijk ook met zijn positie wisseling te maken. Op links moet hij acties maken, en moet hij dribbelen met de bal. Nu kwam hij op een positie waar hij eigenlijk geen acties moet maken, en de bal moet laten gaan ipv er mee te dribbelen. Daarom had ik ook liever gezien dat een jongen als Pappa de kans zou krijgen die dat wel meer doet. Laat Djuricic maar tot het einde van het seizoen op links staan. Want dat is hij nu gewend, en hij doet het goed.

Djuricic heeft de pass en het overzicht wel, maar hij doet alles m.i. veelste geforceerd. Ik denk dat hij bij een beter team meer gaat focussen op het voetballen zelf. Hij wil nu te graag en te veel denk ik.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten