Filip Đuričić

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Heerenveen rules » 18-04-2013 13:23

Hinkelpikke schreef:Typische Heerenveen-mentaliteit om spelers als Djuricic weer af te gaan kraken.


Jaja, dus als je terecht kritisch bent dan kraak je mensen af. Vreemde gedachten gang. Het is toch een feit dat Djuricic teveel risico's in zijn spel legt en te weinig omschakelt en meeverdedigt voor een middenvelder? Als constateren voor jou hetzelfde is als afkraken dan denk je knap bijzonder.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15934
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Hinkelpikke » 18-04-2013 16:10

Afkraken is misschien wat overdreven, maar dat mensen hier iedere mislukte dribbel van Djuricic gaan uitvergroten gaat me wat te ver. Dat is me net iets te makkelijk. Hij is een speler die risico in zijn spel legt, maar juist dat hebben we nodig. En daarom staat hij op linksbuiten. Nu kan hij lekker zijn gang gaan en bij balverlies hebben we genoeg spelers om dat op te vangen. Kritiek oké, natuurlijk mag dat, maar je moet ook realistisch zijn en beseffen dat het zonder hem erg somber is. Een voetballer van dergelijk formaat moet je koesteren.
Heerenveen till I die!
Avatar gebruiker
Hinkelpikke
Wereldspeler
 
Berichten: 1408
Geregistreerd op: 03-06-2009 16:50

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Ebiede » 19-04-2013 08:40

@hinkelpinkie Volgens mij wordt hij hier niet afgekraakt. Alleen is hij de laatste tijd te veel met zich zelf bezig en te weinig met het team.

Zoals Cruijff het zie Simpel voetballen is het moeilijkst!
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Wizard » 19-04-2013 09:04

Hinkelpikke schreef:Afkraken is misschien wat overdreven, maar dat mensen hier iedere mislukte dribbel van Djuricic gaan uitvergroten gaat me wat te ver. Dat is me net iets te makkelijk. Hij is een speler die risico in zijn spel legt, maar juist dat hebben we nodig. En daarom staat hij op linksbuiten. Nu kan hij lekker zijn gang gaan en bij balverlies hebben we genoeg spelers om dat op te vangen. Kritiek oké, natuurlijk mag dat, maar je moet ook realistisch zijn en beseffen dat het zonder hem erg somber is. Een voetballer van dergelijk formaat moet je koesteren.


Precies. Werkelijk met verbazing lees ik enkele reacties. Alleen al doordat Djuricic in het veld staat heb je in balbezit een mannetje extra, omdat hij simpelweg altijd 2 man naar zich toe trekt. Daarnaast kan hij (wat de tegenstander ook weet) in een fractie iemand voor de keeper zetten of zelf 1 of 2 man uitspelen met een simpele beweging. Ook dat hebben we gezien tegen Willem II.
Dat Djuricic teveel loopt op '10' is inderdaad een juist gegeven, maar komt ook doordat onze achterhoede teveel naar achteren staat, waardoor het veld groot wordt. Daarnaast is een Djuricic in actie (op snelheid aan de bal) enorm gevaarlijk aangezien hij of zelf de actie kan maken of een steekpass kan geven (wat ook gebeurde tegen Willem II). Daarnaast spelen we nog te weinig op aanvallend positiespel (tikkie takkie) met een doorgeschoven verdediging om met korte passing de tegenstander onder druk te zetten. Hierdoor voelt Djuricic aan dat er beweging moet komen aangezien SCH daar het meest gevaarlijk in is (vanuit snelheid in de aanval tegenstander wil opleggen).
Ook in Jong Servië en Servië speelt Djuricic vaak op '10' wat hem prima afgaat. Alles heeft te maken met de manier van aanvallen en het gevoerde positiespel. Hij heeft namelijk het overzicht, de intelligentie en de techniek om op '10' te spelen.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor paparazzi » 20-04-2013 00:58

Hoe gaat `t met Filip?
Hamstring probleem lijkt me einde seizoen. Is niet te hopen!
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Flying Tilster » 20-04-2013 21:18

Bubbe schreef:Zonder Filip liep het beter dan met.


Is wel heel makkelijk gesteld. Je had wellicht kunnen winnen in de 2e helft als hij er wel bij was geweest.
VLP viel m.i. goed in, maar is voetballend geen schim van Filip.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Superfean4 » 22-04-2013 18:08

is er trouwens al iets meer bekent over de blessure
van djuricic. we zijn al 3 dagen verder
JALALALALALALA .......SCHEISSE 04
Avatar gebruiker
Superfean4
Basisspeler
 
Berichten: 912
Geregistreerd op: 29-03-2011 16:39
Woonplaats: Langs de Luts

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Calimero » 22-04-2013 18:15

Superfean4 schreef:is er trouwens al iets meer bekent over de blessure
van djuricic. we zijn al 3 dagen verder

De wedstrijd is pas vrijdag, ik snap dat ze dan niet vandaag al meer bekend gaan maken.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Silver » 22-04-2013 20:09

Djuricic moet thuisduel AZ laten schieten

Filip Djuricic mist vrijdagavond de thuiswedstrijd van sc Heerenveen tegen AZ. De Serviër raakte afgelopen speelronde geblesseerd in het uitduel tegen Ajax. Een echo heeft vandaag uitgewezen dat Djuricic een kleine ruptuur in de hamstring heeft opgelopen.

Djuricic moest in de ArenA al na een half uur naar de kant met hamstringklachten. Onderzoek in het ziekenhuis heeft vanmiddag aan het licht gebracht dat de schade weliswaar niet ernstig is, maar dat het thuisduel tegen AZ te vroeg komt voor Djuricic.

,,Er is gelukkig slechts sprake van een kleine ruptuur,’’vertelt fysiotherapeut Erik ten Voorde van sc Heerenveen. ,,Het is helder dat Filip AZ niet haalt. Het zou zelfs kunnen dat hij twee duels moet toekijken, maar dat moet in de praktijk blijken. Pas in de loop van volgende week hebben we meer duidelijkheid.’’


Officiële site
Avatar gebruiker
Silver
Basisspeler
 
Berichten: 753
Geregistreerd op: 29-08-2008 13:27

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Superfean4 » 22-04-2013 21:09

een kleine meevaller dus. Kan hij in ieder geval nog meedoen in de play-offs
JALALALALALALA .......SCHEISSE 04
Avatar gebruiker
Superfean4
Basisspeler
 
Berichten: 912
Geregistreerd op: 29-03-2011 16:39
Woonplaats: Langs de Luts

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Neymar » 23-04-2013 13:07

Wie zal hem gaan vervangen? Hoop niet VLP =(.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor HVNFL » 23-04-2013 17:21

Neymar schreef:Wie zal hem gaan vervangen? Hoop niet VLP =(.


Marco Pappa? Je zou zeggen dat Pappa Djuricic volgend jaar gaat vervangen (?).
Avatar gebruiker
HVNFL
Basisspeler
 
Berichten: 605
Geregistreerd op: 16-02-2010 16:48

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Heerenveen rules » 23-04-2013 18:25

Dat mag ik niet hopen, dat is een wel hele grote achteruitgang. Komt bij dat Pappa duidelijk geen buitenspeler is. Mokthar is hier al ergens genoemd, interessante speler
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15934
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor HVNFL » 23-04-2013 19:47

Heerenveen rules schreef:Dat mag ik niet hopen, dat is een wel hele grote achteruitgang. Komt bij dat Pappa duidelijk geen buitenspeler is. Mokthar is hier al ergens genoemd, interessante speler


En het verschil tussen Djuricic en Mokthar is niet groot? Hoewel ik het een interessante speler vind, vind ik dat je eerst Pappa weer eens de kans moet geven. Want dat zou de vervanger van Djuricic kunnen worden. Ik ben van mening dat Pappa best wel eens uit zou kunnen groeien tot een meerwaarde voor Heerenveen, en waarom zou je het niet proberen als Djuricic geblesseerd is?
Avatar gebruiker
HVNFL
Basisspeler
 
Berichten: 605
Geregistreerd op: 16-02-2010 16:48

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Wizard » 24-04-2013 10:40

HVNFL schreef:. Ik ben van mening dat Pappa best wel eens uit zou kunnen groeien tot een meerwaarde voor Heerenveen, en waarom zou je het niet proberen als Djuricic geblesseerd is?

En op basis waarvan ben je jij overtuigd dat Pappa een meerwaarde zou kunnen zijn?
Djuricic is door het systeem en de tactiek naar de vleugel verhuisd. Mokhtar zou wat betreft onze huidige tactiek een prima vleugelspeler zijn (balvast, creatief en oog voor samenspel). Daarnaast is hij sterk in de omschakeling.

VLP deed het tegen Ajax prima en zou het tegen de wisselende verdediging van AZ wel eens sterk kunnen doen.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Lardy » 24-04-2013 10:54

Ik denk dat de mensen die Pappa graag in het veld willen het iets beter volgen dan de rest. Want Mokhtar speelt bij PEC en Pappa bij Heerenveen. Dus het lijkt mij uiterst moeilijk om Djuricic te laten vervangen voor Mokhtar in de wedstrijd tegen AZ. :lol:
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Wizard » 24-04-2013 11:04

Lardy schreef:Ik denk dat de mensen die Pappa graag in het veld willen het iets beter volgen dan de rest. Want Mokhtar speelt bij PEC en Pappa bij Heerenveen. Dus het lijkt mij uiterst moeilijk om Djuricic te laten vervangen voor Mokhtar in de wedstrijd tegen AZ. :lol:

:cry:
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Janstra » 24-04-2013 11:39

Lardy schreef:Ik denk dat de mensen die Pappa graag in het veld willen het iets beter volgen dan de rest. Want Mokhtar speelt bij PEC en Pappa bij Heerenveen. Dus het lijkt mij uiterst moeilijk om Djuricic te laten vervangen voor Mokhtar in de wedstrijd tegen AZ. :lol:

Of je let zelf even op. Niemand die beweert dat Mokhtar bij Heerenveen speelt en niemand heeft het erover hem op te stellen tegen AZ....
Janstra
Basisspeler
 
Berichten: 697
Geregistreerd op: 28-10-2011 11:30

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Lardy » 24-04-2013 12:00

Klopt, mijn fout. Ik las over een aantal woordjes heen.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Makkum8 » 24-04-2013 18:20

Zou Borussia Dordmunt niets voor Filip zijn nu ze Godze verkocht hebben?
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
Avatar gebruiker
Makkum8
Basisspeler
 
Berichten: 938
Geregistreerd op: 11-04-2005 22:11
Woonplaats: Makkum

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Superfries1996 » 24-04-2013 18:24

Makkum8 schreef:Zou Borussia Dordmunt niets voor Filip zijn nu ze Godze verkocht hebben?


Zou er qua speelstijl perfect passen, ook voor zijn ontwikkeling zou het fantastisch zijn natuurlijk. Maar kan hij het niveau aan? Als hij mentaal en fysiek sterker wordt ben ik ervan overtuigd dat hij de absolute wereldtop aankan, maar niet meteen volgend jaar, al is Borussia ook niet absolute wereldtop natuurlijk, maar hij heeft toch al een akkoord met Benfica?
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor RuudvanHuntelaar » 24-04-2013 20:06

Makkum8 schreef:Zou Borussia Dordmunt niets voor Filip zijn nu ze Godze verkocht hebben?


Serieus Borussia Dordmunt ??? Wat dacht je van Real Madrit??
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler
 
Berichten: 1044
Geregistreerd op: 01-07-2012 12:20

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Makkum8 » 24-04-2013 20:12

RuudvanHuntelaar schreef:
Makkum8 schreef:Zou Borussia Dordmunt niets voor Filip zijn nu ze Godze verkocht hebben?


Serieus Borussia Dordmunt ??? Wat dacht je van Real Madrit??



Ja, waarom niet Dordmunt?
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
Avatar gebruiker
Makkum8
Basisspeler
 
Berichten: 938
Geregistreerd op: 11-04-2005 22:11
Woonplaats: Makkum

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor RuudvanHuntelaar » 24-04-2013 20:14

Makkum8 schreef:
RuudvanHuntelaar schreef:
Makkum8 schreef:Zou Borussia Dordmunt niets voor Filip zijn nu ze Godze verkocht hebben?


Serieus Borussia Dordmunt ??? Wat dacht je van Real Madrit??



Ja, waarom niet Dordmunt?


Pffffffff Godze en Dormunt.....teleurstellend....
Laatst bijgewerkt door RuudvanHuntelaar op 24-04-2013 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler
 
Berichten: 1044
Geregistreerd op: 01-07-2012 12:20

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor RuudvanHuntelaar » 24-04-2013 20:25

Wizard schreef:
VLP deed het tegen Ajax prima en zou het tegen de wisselende verdediging van AZ wel eens sterk kunnen doen.


Helemaal mee eens VLP is bezig aan een ijzersterk en constant seizoen , en is ook nog eens razendsnel. Fantastische speler !
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler
 
Berichten: 1044
Geregistreerd op: 01-07-2012 12:20

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor RuudvanHuntelaar » 24-04-2013 21:13

Bubbe schreef:
RuudvanHuntelaar schreef:
Helemaal mee eens VLP is bezig aan een ijzersterk en constant seizoen , en is ook nog eens razendsnel. Fantastische speler !


Tikkeltje overdreven. Juist wisselvallig, heeft zijn betere en mindere momentjes. Afgelopen duels goed te spreken over hem.


Meen er dan ook helemaal niks van , zelden een speler gezien met zo een chronisch gebrek aan effectiviteit.
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler
 
Berichten: 1044
Geregistreerd op: 01-07-2012 12:20

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Otsje P » 25-04-2013 08:01

Superfries1996 schreef:al is Borussia ook niet absolute wereldtop natuurlijk,


Ahum.... :wink:
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4837
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Neymar » 25-04-2013 08:37

Dortmund is al drie jaar een topclub hoor. Twee keer kampioen geworden en vorig jaar tweede, als ze dat structureel vol kunnen houden behoren ze wel tot de wereldtop. Maar dan moeten ze niet hun beste spelers aan de concurrent verkopen hahaha.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Wizard » 25-04-2013 09:13

Djuricic zou prima bij het spel van Dortmund passen. De vraag is of hij het fysieke geweld van de BL aankan. Er wordt al gesproken over Eriksen als mogelijke vervanger van Götze. Persoonlijk vind ik dat Djuricic het niveau van Eriksen niet echt ontloopt. Uiteraard heeft Eriksen meer ervaring op het niveau van Dortmund (CL) en speelt hij stabieler, maar is Djuricic meer een speler met een actie (bevlieging) zoals Götze.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Currahee » 25-04-2013 15:45

+ dat ik Eriksen nog nooit een goede wedstrijd heb zien spelen tegen een topploeg. In europa al helemaal nooit. Dan vind ik hem juist altijd heel erg tegen vallen.
Avatar gebruiker
Currahee
Superster
 
Berichten: 1721
Geregistreerd op: 23-01-2005 01:17
Woonplaats: Lemmer

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron