Filip Đuričić

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Filip Đuričić

Berichtdoor KingBee » 12-03-2009 14:09

http://www.sc-heerenveen.nl/web/show/id ... entid=9583

sc Heerenveen heeft zich versterkt met twee jeugdige toptalenten. Het gaat om de 17-jarige Servische middenvelder Filip Djuricic en de even oude Macedonische aanvaller Samir Fazli. Voor Djuricic waren ook Ajax en Manchester United in de markt. De Serviër meldt zich begin 2010 in Friesland. Fazli is vanaf 1 juli speelgerechtigd voor sc Heerenveen.
Net fan dat benaude!
Avatar gebruiker
KingBee
Wereldspeler
 
Berichten: 1030
Geregistreerd op: 10-01-2003 15:04
Woonplaats: Damwoude

Re: Filip Djuricic

Berichtdoor diepFries » 12-03-2009 14:20

Zo.. Dat zijn geen misselijke aanwinsten. Met name Djuricic moet een uitzonderlijk talent zijn. Het blijkt maar weer dat de club een uitstekende naam heeft in het buitenland :D
In case of doubt, make it sound convincing
Avatar gebruiker
diepFries
Superster
 
Berichten: 1639
Geregistreerd op: 05-06-2007 12:12
Woonplaats: Groningen

Re: Filip Djuricic

Berichtdoor SpongeBob » 12-03-2009 14:33

diepFries schreef:Zo.. Dat zijn geen misselijke aanwinsten. Met name Djuricic moet een uitzonderlijk talent zijn. Het blijkt maar weer dat de club een uitstekende naam heeft in het buitenland :D


In dit geval dus onze grote kleine vriend Miralem Sulejmani:

Dat het Servische talent niet bezweek voor de lokroep van het grote Manchester United, heeft volgens directeur Yme Kuiper te maken met de goede ervaringen van Miralem Sulejmani in Friesland. ,,Filip heeft dezelfde zaakwaarnemer als Sulejmani.
Ik heb geen onderschrift nodig...
Avatar gebruiker
SpongeBob
Wereldspeler
 
Berichten: 1089
Geregistreerd op: 26-10-2005 08:31
Woonplaats: Sneek

Re: Filip Djuricic

Berichtdoor Skopperij » 12-03-2009 14:39

Eind 2008 verscheen dit bericht:
Zaakwaarnemer wil Djuricic (16) snel bij Ajax
De zaakwaarnemer van Filip Djuricic, Jovica Radonjic, bevestigt de interesse van Ajax in zijn jonge cliënt . De belangenbehartiger wil het 16-jarigetalent zo snel mogelijk bij de Amsterdammers onderbrengen.

Dat zegt Radonjic, tevens zaakwaarnemer van Ajax-spits Miralem Sulejmani, zondag in De Volkskrant. "Ik wil dat hij zo snel mogelijk naar Ajax gaat."


Djuricic was dus heel dicht bij Ajax. Maar in Amsterdam heeft men in al hun wijsheid anders besloten. Voetbalzone, januari:

Filip Djuricic gaat niet aan de slag bij Ajax. De zestienjarige middenvelder was aangeboden door diens zaakwaarnemer Jovica Radonjic, maar de Amsterdammers hebben momenteel geen behoefte aan de Servier. Dat zegt technisch manager Danny Blind in AD/Sportwereld.

Eerder deze dag kwam nog het bericht naar buiten dat Manchester United belangstelling had en dat Ajax de komst van de spelmaker wel uit het hoofd kon zetten. In werkelijkheid is er van een concurrentiestrijd echter geen sprake, omdat Ajax de talentvolle Djuricic niet wil overnemen. Enkele maanden geleden bekeek scout Gerrie Mühren nog de verrichtingen van de spelmaker in een ontmoeting tussen Servië Onder-17 en Griekenland Onder-17.

“Het is best een aardige speler, maar op de positie van nummer tien hebben we al genoeg opties”, reageerde Blind. “We hebben onlangs nog de 16-jarige Christian Eriksen van Odense gehaald, die daar ook uit de voeten kan.” Belangenbehartiger Radonjic, die tevens de zaken van Miralem Sulejmani regelt, gaat daardoor op zoek naar een nieuwe werkgever voor zijn cliënt. Of de interesse van Manchester United officieel is, is niet bekend. Afgelopen weekend was hij volgens geruchten op uitnodiging van de regerend landskampioen te gast bij Manchester United - Chelsea.


We gaan Ajax ontzettend hard uitlachen als Djuricic een topper blijkt te zijn. Ze hebben er dus bewust voor gekozen hem niet te nemen. Net als bij Sulejmani. Het kán bijna niet anders of Djuricic is een geweldige voetballer. ;)
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Filip Djuricic

Berichtdoor Jeroen » 12-03-2009 14:52

Met die concurrentie van Ajax en ManU zal het dus wel meevallen. We zien wel hoe hij zich ontwikkelt. Iedereen verwacht natuurlijk een 2e Sulejmani, hopelijk zit hem dat niet in de weg als dat wat tegen blijkt te vallen.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Filip Djuricic

Berichtdoor Riverside » 12-03-2009 15:09

Goed nieuws. Dat we twee toptalenten aan ons kunnen binden, zegt veel over onze status bij jonge spelers. Ben benieuwd wat ze in de toekomst kunnen brengen.

Ajax zal over twee jaar wel bij ons aankloppen. :mrgreen:
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Filip Djuricic

Berichtdoor Caspar » 12-03-2009 15:13

In principe erg goed nieuws natuurlijk, al vind ik het contract wel erg kort. 2.5 jaar vanaf de winter van 2010. Stel dat hij met een aanloopperiode van een half jaar in het seizoen 2010-2011 erg goed is, dan moet je hem meteen verkopen omdat hij anders transfervrij is. Ik hoop dat daar nog wel een optie onder zit.
Ladies and gentleman: We've got him!
Avatar gebruiker
Caspar
Superster
 
Berichten: 4630
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:28
Woonplaats: Enschede

Re: Filip Djuricic

Berichtdoor SCH-FAN » 12-03-2009 15:14

Gearard schreef:Ajax zal over twee jaar wel bij ons aankloppen. :mrgreen:

Wat heb je daar aan als hij dan nog maar een contract heeft voor een half jaar. Voor veel geld verkopen zit er dan echt niet in.
Twente heeft een Cheik maar wij hebben de Koning!
SCH-FAN
Wereldspeler
 
Berichten: 1109
Geregistreerd op: 22-08-2007 14:21

Re: Filip Djuricic

Berichtdoor Surhuisterveen » 12-03-2009 15:15

Scout Gerrie Mühren was bijzonder gecharmeerd van de jeugdinternational en noemde Djuricic zelfs ‘de Cruijff van de Balkan’.
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: Filip Djuricic

Berichtdoor Royce_SCH » 12-03-2009 16:59

Ik ben zeer benieuwd naar de twee spelers. Maar als ik alles zo lees ziet het er goed uit. Voor Djurici moet een groot talent zijn.
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Avatar gebruiker
Royce_SCH
Superster
 
Berichten: 2128
Geregistreerd op: 25-02-2007 15:18

Re: Filip Djuricic

Berichtdoor ALS 26.000 » 12-03-2009 17:12

http://www.youtube.com/watch?v=vnG2vRKW ... re=related

Hij leek al naar MU te gaan een paar maanden geleden...... Een servicsche Fan of een MU-fan was al wat voorbarig.
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Re: Filip Djuricic

Berichtdoor Josse » 12-03-2009 17:29

Is 2,5 jaar niet heel erg kort voor zo'n talent.

Zou hem eerder, net als die andere jongen, voor 5 jaar vastleggen. Als het wel een groot talent blijkt levert hij dan veel meer geld op. Nou komt hij dan wel later maar toch.

2010 + 2,5 = medio 2012 alweer transfervrij weg, is toch kort vind ik.
Josse
Selectiespeler
 
Berichten: 313
Geregistreerd op: 13-03-2006 15:27
Woonplaats: Fryslan

Re: Filip Djuricic

Berichtdoor Skopperij » 12-03-2009 17:39

Had Paulo H. ook niet een eenzijdige optie in z'n contract om het 2 seizoenen te verlengen? Dat zullen ze ook wel met deze jongen hebben gedaan.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Filip Djuricic

Berichtdoor Blizzard » 12-03-2009 18:27

Zou hem eerder, net als die andere jongen, voor 5 jaar vastleggen. Als het wel een groot talent blijkt levert hij dan veel meer geld op. Nou komt hij dan wel later maar toch.


En wat als 't niks is? Dan zit je met een 5-jarig contact in de maag gesplitst. Daar ga ik overigens niet van uit, want deze jongen zal vast en zeker uitvoerig gescout zijn en hij wordt erg hoog ingeschat. Er zal idd vast wel een optie in het contract staan om bijvoorbeeld met twee extra seizoenen te verlengen.

Dit zei een Serviër trouwens over hem:

I've never seen him play, but he's supposed to be one of Serbias biggest talents from that 1992-generation. He was on trial with Manchester United earlier this season, but they decided not to sign him and I can't say why they didn't.

This kid is a playmaker with supposedly good vision and excellent passing, but he's also a decent goalscorer and a important piece of the serbian U17 NT.

Heerenveen will be a great place for him to develop, especially since people in Friesland are different. The club has always had a great eye for talented players, he just needs to have the right attitude and I'm sure he'll become a good player.
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: Filip Djuricic

Berichtdoor JeroenDeBoer » 12-03-2009 21:02

Josse schreef:Is 2,5 jaar niet heel erg kort voor zo'n talent.

Zou hem eerder, net als die andere jongen, voor 5 jaar vastleggen. Als het wel een groot talent blijkt levert hij dan veel meer geld op. Nou komt hij dan wel later maar toch.

2010 + 2,5 = medio 2012 alweer transfervrij weg, is toch kort vind ik.


Waarom heeft iedereen het over Heereveen aangaande dat korte contract. Misschien wil hij zelf wel een kort contract. Ik ga er van uit dat Heerenveen hem het liefst een 5 jarig contract had aangeboden.
JeroenDeBoer
Nieuw talent
 
Berichten: 88
Geregistreerd op: 27-01-2004 17:08

Re: Filip Djuricic

Berichtdoor forca hveen » 12-03-2009 21:41

Tsja als je ziet in het stuk van eind 2008 (post skopperij)
Zaakwaarnemer wil Djuricic (16) snel bij Ajax
De zaakwaarnemer van Filip Djuricic, Jovica Radonjic, bevestigt de interesse van Ajax in zijn jonge cliënt . De belangenbehartiger wil het 16-jarigetalent zo snel mogelijk bij de Amsterdammers onderbrengen.


Dan kan ik het mij wel zo voorstellen dat heerenveen er weinig meer uit kan slepen dan een contract van 2,5 jaar (met waarschijnlijk mogelijkheid tot eenzijdige verlenging). Dat is tenminste mijn idee met zo'n zaakwaarnemer :wink:

Ben wel benieuwd hoe snel we hem bij het eerste mogen bewonderen (afhankelijk van zijn ontwikkeling van het talent en de bezetting van het eerste).
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: Filip Djuricic

Berichtdoor Superfries88' » 12-03-2009 21:56

Een Servische voetbalfan over Djuricic:

Filip Djuricic plays for Radnicki Obrenovac in the Serbian League. He's an Attacking Midfielder and a good one at that. He's a pure example of a "playmaker" that Serbia is searching for. He is a similar type of player to Dragan Stojkovic. One of Serbia's all time best players. He's very fast, intelligent, with superb technique and dribbling skills. He schools guys twice his age like little kids. Same thing Dragan Stojkovic did back in the day at same age.
It's known that Manchester United brought him on trial and were very much interested. The only debate left is that Djuricic comes from the Red Star Belgrade youth program. He's a huge fan and they offered him a higher salary than Nenad Milijas(capitain of Belgrade and Serbian full international!!)
That's almost ridiculous to think what this kid is capable of when he's offered such a wage at the age of 16. So, it's between Red Star Belgrade and Manchester United for this kids signature. Ajax was also in the race but they couldn't keep up. Anyhow, for Serbia's youth he scores 1 goal every 2 games as an attacking midfielder. He was also named player of the tournament in many tournaments around the world like Greece(Where Ajax scouted him)
Israel(Where Manchester United scouted him) and so on. You will hear a lot more of him and Mrkela in the near future hopefully. These two players possess immense technique and dribbling skill along with many other attributes most players lack at early age.
Djuricic is on par with Aleksic and Ljajic in my opinion.


Bron: http://www.soccermanager.com/forum/show ... p?p=545441
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Filip Djuricic

Berichtdoor Willyfean » 12-03-2009 22:03

Superfries88' schreef:
Ajax was also in the race but they couldn't keep up.



Dit vind ik echt lachen! En dan bij ons terechtkomen!
Avatar gebruiker
Willyfean
Selectiespeler
 
Berichten: 493
Geregistreerd op: 03-01-2008 19:46
Woonplaats: Sneek

Re: Filip Djuricic

Berichtdoor Prosac » 12-03-2009 22:49

Gefeliciteerd, mooi spelertje volgens mij. Tekent ook de opkomst van de provincieclubs dit soort overgangen. :D

Helemaal mooi zijn dan dit soort reacties op Ajax fora

Lees net dat Djuricic niet naar Ajax gaat maar naar Heerenveen. vissen we gvd weer achter het net. straks zeker weer miljoenen uitgeven aan middelmatige spelers als fucking Beerens


:mrgreen:
Prosac
Selectiespeler
 
Berichten: 249
Geregistreerd op: 10-12-2007 09:59

Re: Filip Djuricic

Berichtdoor Odet-G » 13-03-2009 10:54

We hebben het goed voor elkaar! Iets in me zegt dat Djuricic een topper wordt. Deze jongens zijn onhaalbaar als ze 20 jaar oud zijn.
Avatar gebruiker
Odet-G
Bankzitter
 
Berichten: 17
Geregistreerd op: 22-02-2009 11:59

Re: Filip Djuricic

Berichtdoor Venderwel » 13-03-2009 11:19

SC Heerenveen verrast met 'Cruijff van de Balkan'
12/03/2009 15:45

Filip Djuricic speelt vanaf het begin van 2010 voor SC Heerenveen. De zeventienjarige Servische spelmaker komt in zijn vaderland uit voor Radnicki Obrenovac en stond ook in de belangstelling van Ajax en Manchester United.

Ajax-scout Gerrie Mühren was erg gecharmeerd van de jeugdinternational. Hij noemde Djuricic zelfs 'de Cruijff van de Balkan'. Omdat Ajax voor de positie van nummer 10 al een aantal spelers in huis heeft, zag de club af van verdere toenadering van Djuricic.

SC Heerenveen-directeur Yme Kuiper weet waarom Djuricic voor de Friese club heeft gekozen. 'Filip heeft dezelfde zaakwaarnemer als Sulejmani. Die weet dat talenten bij ons goed opgevangen worden, een prima opleiding krijgen en dat de club jonge spelers een kans durft te geven.'

Ook legde SC Heerenveen de Macedoniër Samir Fazli vast. De zeventienjarige Fazli kan op alle aanvallende posities uit de voeten en meldt zich op 1 juli 2009 in Friesland. Op dit moment staat hij onder contract bij de Macedonische club FK Makedonija.

Kuiper is trots op de aankopen. 'Dit zijn twee bovenmodale talenten die het in zich hebben om vrij snel de stap naar het eerste elftal te maken. Natuurlijk moet de praktijk uitwijzen hoe vlot ze zich ontwikkelen, maar in potentie hebben we met twee uitzonderlijke voetballers te maken.'


Bron Vi.nl
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Re: Filip Djuricic

Berichtdoor Josse » 13-03-2009 13:31

Kuiper trots. Dit is echt een stap voor Heerenveen en ik hoop dat dit weer zo'n geniale zet is van ons scoutingsnetwerk.

Gaat hij volgend jaar beginnen in de beloften of gelijk in het 1e?
Josse
Selectiespeler
 
Berichten: 313
Geregistreerd op: 13-03-2006 15:27
Woonplaats: Fryslan

Re: Filip Djuricic

Berichtdoor TWR22 » 13-03-2009 13:32

Mooi dat Flip bij ons komt spelen! Ik weet al een liedje voor hem, met het liedje van Flipje van Tiel! Uit de Betuwe.

Ik hoop dat ze de stap gaan maken die een Beda en de andere Braziliaan niet maken nu.
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Filip Djuricic

Berichtdoor Flying Frisian » 13-03-2009 13:54

Leuke bijkomstigheid is dat, indien Flip een grote transfer maakt over een paar jaar, de club ook een stevige poot aan de grond krijgt in de Balkan, zoals we dat nu ook al in Scandinavie en in mindere mate Brazilie hebben. Natuurlijk hebben we dankzij Pap ook al veel connecties in Servie en omstreken, maar een grote klapper maakt het publiek ook bekend met sc Heerenveen.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Filip Djuricic

Berichtdoor forca hveen » 13-03-2009 15:35

Josse schreef:Gaat hij volgend jaar beginnen in de beloften of gelijk in het 1e?


Ik verwacht dat hij gewoon bij de beloften zal beginnen, hij is wanneer hij hier komt spelen (net) 18 jaar. Volgens mij is het daarnaast wel de bedoeling hem zo snel mogelijk door te laten stromen naar het eerste :wink:
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: Filip Djuricic

Berichtdoor ALS 26.000 » 13-03-2009 15:50

Cruijff speelde al op zijn 16e in Ajax1 volgens mij, dus als dit de Cruijff van de Balkan is moet hij dan wel bijna klaar voor ons 1e zijn ;-)
Maar goed, waarschijnlijk mag hij wel even acclimatiseren.
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Re: Filip Djuricic

Berichtdoor Mikadv » 13-03-2009 16:57

Wat mij echt opvalt is dat Heerenveen de laatste tijd echt veel talenten (waaronder een paar toch echte top-) aan het halen is. Opsommingetje van de (jeugd)transfers van de laatste 6 maanden:

21-08-2008: Kenny Otigba
21-08-2008: Lazaro
01-09-2008: Michel Poldervaart
04-11-2008: Tobias Kainz
12-03-2009: Samir Fazli
12-03-2009: Filip Djuricic
En er zitten ook nog een aantal kleinere transfers bij, zoals dat neefje(?) van Pranjic etc.

Maar dit lijkt mij een goede zaak en vooral een goed teken. Heerenveen heeft blijkbaar inmiddels de uitstraling van echte (sub)top- en/of opstapclub naar de echte top voor jongere spelers. Daarnaast kunnen we concurreren met toch clubs met een grote naam, zoals Ajax, Man Utd. en Liverpool.

On: Lijkt mij een uitstekende transfer. Alleen met die contractduur ben ik niet helemaal tevreden, 3.5 jaar maar?! Want stel, het blijkt na 1.5 jaar een geweldige transfer te zijn geweest en elke topclub wil hem is hij niet meer te houden, en wanneer hij niet de aandacht trekt van echte topclubs is de transfer dus blijkbaar minder goed gelukt. Kortom, hebben we hier wel zo veel voordeel van?
Mikadv
Nieuw talent
 
Berichten: 86
Geregistreerd op: 21-04-2008 19:56

Re: Filip Djuricic

Berichtdoor ALS 26.000 » 13-03-2009 18:21

Als het er op aan komt kunnen we echt niet concurreren met de grote clubs der aarde. De vraag is natuurlijk hoe graag ManUnited deze speler wilde hebben. En Ajax had al van hem afgezien. Wel is Heerenveen een perfecte tussenstap gebleken voor jonge spelers die voor een verstandige carriere opbouw kiezen en daar zit ook je kracht.
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Re: Filip Djuricic

Berichtdoor Skopperij » 13-03-2009 18:49

Clubs als Manchester United en Liverpool volgen misschien wel 200 jeugdspelers heel intensief. Dat ze vervolgens 50 jongens halen die vervolgens compleet mislukken doet er niet zo toe, als die ene Messi er maar bij zit. Zo zul je hun interesse in Otigba en Djuricic ook wel wat moeten bekijken. Intensief gevolgd, maar nooit de intentie gehad om ze te halen.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Filip Djuricic

Berichtdoor mitrita » 14-03-2009 01:18

Alleen met die contractduur ben ik niet helemaal tevreden, 3.5 jaar maar?! Want stel, het blijkt na 1.5 jaar een geweldige transfer te zijn geweest en elke topclub wil hem is hij niet meer te houden, en wanneer hij niet de aandacht trekt van echte topclubs is de transfer dus blijkbaar minder goed gelukt. Kortom, hebben we hier wel zo veel voordeel van?


En stel dat het nou helemaal niets wordt, dan zit je er wel 3,5 jaar aan vast
Niet verkeerd, je kunt een contract altijd nog openbreken.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Volgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten