Moderators: Beheerders, Fanmasters
‘Koeman maakt jacht op wegkwijnende Djuricic’
Woensdag, 28 januari 2015 om 16:42
Ronald Koeman stapte vorig jaar zomer samen met broer Erwin aan boord bij Southampton. Daar kwam hij Maya Yoshida tegen, die een verleden had in de Eredivisie. Zelf haalde de trainer vervolgens Graziano Pellè, Dusan Tadic en (op huurbasis) Toby Alderweireld binnen en deze maand kwam ook Eljero Elia erbij. Mogelijk wordt Filip Djuricic speler nummer zes met een verleden op de Nederlandse velden.
De Daily Mail schrijft woensdag dat Koeman geïnteresseerd is in de komst van de 22-jarige Djuricic op huurbasis. De aanvallende middenvelder annex aanvaller kwijnt weg bij FSV Mainz 05, dat hem deze jaargang huurt van Benfica. Ook in Portugal heeft Djuricic geen beste tijd gekend: vorig seizoen speelde hij er maar elf wedstrijden en scoorde hij niet één keer.
Zijn prestaties in het laatste anderhalve jaar staan in schril contract met de speler die hij was bij sc Heerenveen. Daar betoverde Djuricic geregeld het spel van de Friezen, strooide hij met assists en maakte hij dikwijls een doelpunt. Koeman zou nu, net als hij al deed met Elia, Djuricic uit zijn uitzichtloze situatie willen halen. FSV Mainz 05 en Benfica moeten nu eerst tot een akkoord zien te komen over ontbinding van het huurcontract.
Daarna is de weg vrij voor de Serviër om de overstap te maken naar the Saints, waar trainer Koeman vertrouwen in hem wil tonen. Koeman kan nog wel een versterking gebruiken, aangezien Shane Long uit de roulatie is met gebroken ribben en schade aan de longen. In St Mary’s Stadium zou Djuricic landgenoot Tadic treffen.
Frisian Viking schreef:Als Koeman mij in de spits zou zetten bij Southampton zou ik er ook 25 intrappen denk ik. Alles wat die man op dit moment doet is logisch en komt goed. Alles veranderd in goud bij hem.
Superfries1996 schreef:Hij zit morgen bij de wedstrijdselectie van Southampton tegen West Ham, hopelijk start hij daar op eenzelfde manier als Elia.
De leeftijd waarop het kwalificatietoernooi startte (maart 2013) is leidend in dit geval, op dat moment was Filip 21 jaar oud.Knipecity schreef:Scoorde lekkere goal op EK onder 21, maar die regels mogen ze wel eens veranderen. Deze jongen is al geruime tijd 23!!
Voorstopper schreef:Ik heb ergens gelezen dat hij nu naar Trabzonspor kan, als dat doorgaat is zijn carrière rap neerwaarts aan het gaan. Echt zonde. Aan de andere kant heeft hij geen potten kunnen breken bij Benfica, Mainz en Southampton en is dit misschien wel het niveau waar hij hoort. Had hem dan wel liever teruggezien bij een NL topclub maar helaas.
siesta schreef:Gewoon weer terug naar Heerenveen, jaartje huur? Kan ie z'n carrière weer beetje op de rit krijgen.
abegoal schreef:Heeft hij ooit het verschil gemaakt in een wedstrijd?
Frisian Viking schreef:Gaf in de laatste tien wedstrijden van hem hier nog wel eens een steekpass of hij maakte een goal. Maar Djuricic was inderdaad veel te weinig betrokken bij het eindspel.
Feanfan 1 schreef:Gaat naar Standard Luik. In zij korte carrière toch al mooi wat clubs op zijn cv
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten