Moderators: Beheerders, Fanmasters
feanonline.nlSC Heerenveen maakt niet gebruik van de optie om Hernan Losada over te nemen van Anderlecht. In het huurcontract stond dat Heerenveen de Argentijn voor drie miljoen mag overnemen. 'Die optie in het contract was natuurlijk niet reëel van Anderlecht, zeker niet in deze tijden van crisis', zegt Losada tegenover het Friesch Dagblad.
Losada, die ook in het bezit is van Italiaans paspoort, weet nog niet waar hij volgend seizoen onder contract staat. Binnenkort reist hij af naar zijn geboorteland, om daar vakantie te vieren. 'Ik mis mijn familie, heb ze bijna een jaar niet gezien', aldus Losada. De middenvelder neemt met pijn in het hart afscheid van Heerenveen. 'Voor de club was het een heel slecht seizoen, maar voor mij persoonlijk was het goed. Ik heb inclusief de Europese duels 35 wedstrijden gespeeld en ben niet geblesseerd geweest.' Losada: 'Bovendien was het een geweldig team, de Nederlandse spelers, de Scandinaviërs en de spelers uit de Balkan, ze zijn goed voor mij en mijn vrouw geweest. Ik ben trots dat ik voor deze club heb mogen spelen.'
Zaak-Losada zorgt voor spanning tussen Standard en Anderlecht
Standard heeft op zijn website gereageerd op uitlatingen van Anderlecht-trainer Ariël Jacobs naar aanleiding van de zaak-Losada. 'We beschouwen het commentaar van Ariël Jacobs als zeer ongepast', aldus de Luikse club.
De Argentijn Hernan Losada wordt dit seizoen door Anderlecht uitgeleend aan Charleroi. Die twee clubs stonden zaterdag tegenover elkaar. Op de vraag of de huurovereenkomst een clausule bevat dat Losada niet tegen Anderlecht mag spelen, antwoordde Anderlecht-trainer Ariël Jacobs volgens de Standard-website: 'We zijn Anderlecht. We verlagen ons niet tot dat soort clausule.' In onze krant heeft Jacobs echter die woorden niet gebruikt. 'We zijn Anderlecht. Wij doen dat niet', zei hij aan ons.
Standard bepleitte dat clubs gehuurde spelers niet zouden opstellen tegen hun moederclub als dat in een clausule was opgenomen. 'Dat is een kwestie van ethiek', aldus Standard. De Luikse club reageert nu gepikeerd op de uitlatingen van Jacobs. 'Door een dergelijke clausule op te nemen in de huurcontracten heeft Standard zich volgens Jacobs verlaagd. We beschouwen dat commentaar als zeer ongepast', aldus de officiële mededeling. 'We betreuren die uitlatingen en hopen dat het nieuwe seizoen in het teken van fair play kan starten.'
Zaterdag beweerde Losada dat Anderlecht druk zou hebben uitgeoefend om hem maar een half uur op te stellen.
Ane Lenstra schreef:Nee niet gezien helaas, ik kwam het gewoon toevallig tegen.
Ane Lenstra schreef:Nee niet gezien helaas, ik kwam het gewoon toevallig tegen.
Feanfan 1 schreef:Je hebt hetzelfde als mij gedaan. Na Studio voetbal klaar was, heb je nog ff gezapt. Toen waren er samenvattingen op de Belgische tv en daarna kwam er nog een top 5, waaronder die van Losada.
Was inderdaad een prima goal
Losada keert terug naar oude liefde Beerschot
vr 20/05/2011 - 16:49
Beerschot heeft zich voor volgend seizoen versterkt met Hernan Losada. De 29-jarige Argentijn ondertekende een contract voor vier seizoenen bij Beerschot. Losada was overbodig bij Anderlecht. De club heet vanaf nu ook Koninklijke Beerschot AC, zonder Germinal.
Losada speelde van 2006 tot 2008 al bij Beerschot. In zijn laatste seizoen leidde de aanvallende middenvelder de club naar een vijfde plaats. Losada versierde een transfer naar Anderlecht, maar daar kon hij niet doorbreken. De afgelopen seizoenen werd hij uitgeleend aan Heerenveen en Charleroi. Anderlecht en Beerschot maakten geen transfersom bekend.
"Ik ben ontzettend blij dat ik terug ben bij Beerschot, want hier heb ik de twee beste jaren uit mijn carrière gekend", zegt Losada. "Er waren nog clubs geïnteresseerd, maar mijn hart ligt nog altijd op het Kiel. Het is een uitdaging om even goed te doen als bij mijn eerste passage hier."
Beerschot haalde eerder ook al Ibrahima Sidibe (STVV), Sani Kaita (Iraklis Saloniki) en Tresor Diowo (Tubeke) binnen. De vorig seizoen gehuurde Gary Kagelmacher kreeg ook een contract op het Kiel.
De clubleiding van Beerschot heeft vrijdag ook officieel bekendgemaakt dat de club de naam "Germinal" laat vallen. Vanaf nu heet de club Koninklijke Beerschot AC.
Deze naamsverandering hing sinds de machtswissel al in de lucht. De belangrijkste bestuursleden van het oude Germinal Ekeren zijn een paar maanden geleden buiten spel gezet. In 1999 redde Germinal Ekeren het failliete Beerschot door te fusioneren.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten