Hernán Losada

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Hernan Losada

Berichtdoor Feanfan 1 » 04-04-2010 10:45

In een goed draaiend team is Losada van hele grote waarde. Als het niet loopt, is hij de eerste speler die gewisseld kan worden. Van mij had hij mogen blijven, want voetballen kan hij zeker en ik denk dat het voetballend volgend jaar wel wat beter wordt
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Hernan Losada

Berichtdoor Skopperij » 04-04-2010 10:52

Ik had Elm ook graag ingeruild voor Losada volgend seizoen, absoluut!

Stel dat Heerenveen een miljoentje of vijf heeft liggen om te investeren. Moeten we de helft daarvan uitgeven aan Losada? Nee, echt niet. We hebben andere prioriteiten. Het is niet anders...
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Hernan Losada

Berichtdoor Heerenveen rules » 05-04-2010 16:43

Skopperij schreef:Ik had Elm ook graag ingeruild voor Losada volgend seizoen, absoluut!


Ja, beetje jammer inderdaad. Zitten we nog met Elm opgescheept terwijl de betere Losada weg moet..........
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Hernan Losada

Berichtdoor paparazzi » 05-04-2010 16:49

Losada vind ik maar een beperte voetballer.
Heeft het gehele seizoen amper iets laten zien.
Als ie nu aanstaande weekend tegen Twente ook zo voetbalt, dan kunnen we misschien eens gaan nadenken of ie beter had kunnen blijven, maar ik denk het niet.
Tegen Harkemase Boy`s of Sparta kan deze jongen misschien uitblinken, maar tegen topclubs zul je niet eens merken dat ie meedoet.

Niveau Henrique.
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Hernan Losada

Berichtdoor Superfries88' » 05-04-2010 17:04

Losada heeft een prima mentaliteit, dat zie je ook terug in zijn manier van juichen na een doelpunt. De passie spat er dan vanaf. Alleen is hij geen echte leider. Hij is geen speler die een team echt op sleeptouw kan nemen en zo'n speler verzuipt in een niet functionerend team. Zet Losada in het team wat er stond in het laatste seizoen onder Verbeek en ik denk dat hij een totaal andere indruk zou maken. Hij is, denk ik, een type die zich goed kan optrekken aan het niveau van een ploeg.

Voetballen kan Losada, dat is wel helder na o.a. afgelopen zaterdag. Vraag is wel of je een transfersom plus dat salaris (geen EU-speler) moet uitgeven aan een speler van het kaliber Losada in een tijd dat je in de selectie moet snijden. Ik denk van niet.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Hernan Losada

Berichtdoor Blizzard » 05-04-2010 17:20

Superfries88' schreef:Losada heeft een prima mentaliteit, dat zie je ook terug in zijn manier van juichen na een doelpunt. De passie spat er dan vanaf. Alleen is hij geen echte leider. Hij is geen speler die een team echt op sleeptouw kan nemen en zo'n speler verzuipt in een niet functionerend team. Zet Losada in het team wat er stond in het laatste seizoen onder Verbeek en ik denk dat hij een totaal andere indruk zou maken. Hij is, denk ik, een type die zich goed kan optrekken aan het niveau van een ploeg.

Voetballen kan Losada, dat is wel helder na o.a. afgelopen zaterdag. Vraag is wel of je een transfersom plus dat salaris (geen EU-speler) moet uitgeven aan een speler van het kaliber Losada in een tijd dat je in de selectie moet snijden. Ik denk van niet.


Ik ben het volledig met je eens. Losada in een goeddraaiend elftal zou denk ik een wereld van verschil maken. Nu geldt dat natuurlijk ook voor (veel) andere spelers maar ik denk in zijn geval al helemaal.
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: Hernan Losada

Berichtdoor wiepie » 06-04-2010 07:17

Losada verzuipt soms helemaal, maar ik denk als we volgend jaar jans krijgen en het wat beter zal staan in het veld. Dat losada een aanvulling zal zijn, de vraag is wat kost hij?
wiepie
Bankzitter
 
Berichten: 10
Geregistreerd op: 25-08-2008 10:36

Re: Hernan Losada

Berichtdoor Skopperij » 15-04-2010 09:57

Losada had gisteren een paar aardige acties. Toch blijf ik er bij: deze vrijbuiter gaat pas voetballen nu het niet meer hoeft. Toen het er om ging zag je hem niet.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Hernan Losada

Berichtdoor Baggerraartje » 15-04-2010 10:15

Of hij gaat pas voetballen bij een trainer die weet hoe hij moet spelen en daarbij het vertrouwen krijgt!
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Hernan Losada

Berichtdoor ALS 26.000 » 15-04-2010 14:45

Hij voegt echt wel wat toe aan ons middenveld nu het beter draait, net als Beerens. Speelt goed tussen de linies, duikt gaten in en is slim. Lokt veel vrije trappen uit.
Maar ik begreep dat hij vrij prijzig was, dus zal wel niks worden.
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Re: Hernan Losada

Berichtdoor Ironis » 15-04-2010 14:55

Ik kan me voorstellen dat de koopoptie duurder is dan de optie niet lichten en later alsnog halen. Hij mag vertrekken bij Anderlecht, dus hoofdprijs zal het niet zijn. Wie weet is SCH al in gesprek.

Het gebeurt natuurlijk wel vaker dat spelers een ontslagbrief krijgen, terwijl daarna gewoon nog onderhandeld wordt over een nieuw contract. Er is nu eenmaal een deadline om voor 1 april een verlenging af te ronden, of anders een ontslagbrief te sturen. Het kan natuurlijk nog gewoon zo zijn dat Losada of een Sibon alsnog gecontracteerd wordt.

Ik denk dat Losada een goede aanvulling zal zijn, dat heeft hij de laatste wedstrijden (en zijn eerste paar wedstrijden) wel laten zien. Hij heeft natuurlijk veel minder goede wedstrijden laten zien, maar dat hebben m.i. alle heren van de selectie gedaan. Dat het nu begint te draaien, en dat spelers nu wel ineens laten zien dat ze kunnen voetballen hangt veel samen met het slecht draaiende team wat we dit seizoen hebben zien spelen, de oorzaak in het midden latend.
Avatar gebruiker
Ironis
Wereldspeler
 
Berichten: 1438
Geregistreerd op: 27-04-2009 10:39
Woonplaats: Rotterdam

Re: Hernan Losada

Berichtdoor Superfries88' » 15-04-2010 15:04

Het verhaal is simpel: Losada heeft een doorlopend contract bij Anderlecht en die moet afgekocht worden. Ik kan geen inschatting van de transfersom maken, maar het zal meer zijn dan een paar ton me dunkt. Daar komt nog bovenop het salaris als speler van buiten de EU. Al met al een behoorlijke investering voor een speler die in een bijna volledig seizoen slechts een handvol echt goede wedstrijden heeft gespeeld en dat in een team dat goed draaide. En dat terwijl het een linie betreft waar de prioriteit voor versterkingen het laagst ligt.

Losada doet het nu goed, maar hij zal toch echt structureel iets moeten laten zien om die investering waard te zijn. En gezien de hoeveelheid wedstrijden die nog komen zal dat er niet meer inzitten. Het is jammer, maar ik snap heel goed dat ze deze gok niet wagen gezien de omstandigheden.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Hernan Losada

Berichtdoor TWR22 » 15-04-2010 15:58

Sibon gaat sowieso weg, wat ik niet handig van Heerenveen vind.

Losada, dat is een speler die goed rendeert in een goed draaiend elftal. Dan krijgt ie de offensieve ruimtes, daar kan ie wat. Het is geen karretrekker als Grindheim Vayrynen of Svec, maar zo wil je er ook geen 11 hebben. Dat is Beerens ook niet bijvoorbeeld, maar je wilt ook geen 11 Beerens. Dit jaar was ons team een ramp, als het volgend jaar beter draait droom je van een Losada erbij. Fantastische voorzet, schot, acties, creatief. Ik hou hem er graag bij, hij is vast goedkoper in salaris dan Popov, dan een Djuric Elyounousi Kopic Henrique Beda ... moet ik even doorgaan? Nee, die man is zijn geld wel waard.
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Hernan Losada

Berichtdoor Heerenveen rules » 15-04-2010 21:25

Wat is het voetbalwereldje toch heerlijk opportunistisch. Een maand geleden was het niks, nu mag hij na 2 twee goede wedstrijden ineens weer blijven van velen.......

Willen we verder dan moet er verder gekeken worden. Ook met Losada liep het voor geen meter dit jaar.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Hernan Losada

Berichtdoor AllardP » 15-04-2010 22:03

Meneer Losada geeft het hele seizoen niet thuis en na een paar redelijke wedstrijden moeten we ineens flink de portemonnee voor hem gaan trekken? Zo goed vind ik hem ook niet. Heeft een leuke dribbel, maar mist heel vaak de juiste voortzetting. Tegen Twente was hij veel aan de bal, maar hielp hij vooral goede mogelijkheden om zeep door steeds weer zijn man op te zoeken in plaats van de schieten of te passen. Ik denk dat we wel grotere prioriteiten hebben om de schaarse centjes aan te besteden.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Hernan Losada

Berichtdoor Flying Tilster » 15-04-2010 23:42

TWR22 schreef:Losada, dat is een speler die goed rendeert in een goed draaiend elftal. Dan krijgt ie de offensieve ruimtes, daar kan ie wat.


Lekker opportunistisch. Hij speelt de laatste weken oké, maar de rest van het seizoen heb ik hem niet gezien.
Als je dan ziet wat hij moet kosten qua salaris en een evt. transfersom, kunnen ze beter zorgen dat ze de achterhoede lozen en daar geld in steken (Dingsdag, Breuer, Bak Nielsen moeten vervangen worden)
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Hernan Losada

Berichtdoor AllardP » 16-04-2010 08:35

Als je Losada wilt, dan zul je altijd flink de portemonnee moeten trekken: Anderlecht wil een transfersom en de speler krijgt een niet-EU-salaris. En dat voor een speler die misschien vijf redelijke wedstrijden heeft gespeeld in het hele seizoen. Vind ik hem niet waard. Als we toch geld uitgeven aan een middenvelder, dan a.u.b. aan eentje aan een linksbenige met diepgang. Dat zou pas echt een aanvulling zijn.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Hernan Losada

Berichtdoor Squerrel » 16-04-2010 08:53

Ane Lenstra schreef:Losada voegt iets toe aan dit elftal wat ontbreekt op het middenveld wanneer je Losada er niet in zet,


Alsteblieft, imo voegt Losada helemaal niks toe. Hij is profvoetballer en zal ook echt wel eens een aardige wedstrijd op de mat leggen maar door de bank genomen is het toch allemaal veel te mager. Er zijn echt wel betere alternatieven.
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: Hernan Losada

Berichtdoor Eric » 16-04-2010 08:55

Ben het met Squerrel eens en hij krijgt inderdaad weer een torenhoog salaris. Kan af en toe een leuke speler zijn, maar is jammer genoeg zeker geen meerwaarde. Kan ook niet meer veel groeien dus maar weer lekker terug naar Belgie laten gaan.
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Hernan Losada

Berichtdoor Jurjenv » 20-04-2010 22:24

Losada heeft van alle spelers zoon beetje de meeste wedstrijden gespeeld. Ik snap dan niet dat hij weg gaat. Smarason kan de reden ook niet zijn want die gaat ook al weg.
Avatar gebruiker
Jurjenv
Superster
 
Berichten: 1980
Geregistreerd op: 20-08-2009 18:31

Re: Hernan Losada

Berichtdoor Calimero » 20-04-2010 22:28

Jurjenv schreef:Losada heeft van alle spelers zoon beetje de meeste wedstrijden gespeeld. Ik snap dan niet dat hij weg gaat. Smarason kan de reden ook niet zijn want die gaat ook al weg.


Hoog salaris + wisselvalligheid + geen echte basisspeler geweest in al die wedstrijden = vertrek.

Voetbalkundige wiskunde.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Hernan Losada

Berichtdoor Freeze » 21-04-2010 00:36

Losada behouden is gewoon een te grote gok. Ik kan me erg goed voorstellen dat hij goed zou renderen in een optimaal draaiend team maar dat is uiteraard slechts op gevoel gebaseerd. Op dit moment is het gewoon het verstandigste om afscheid van hem te nemen, laten we eerst de zwakste schakels maar eens vervangen.
Üvverall jitt et Fans vom FC Kölle
Avatar gebruiker
Freeze
Basisspeler
 
Berichten: 626
Geregistreerd op: 15-05-2005 14:57
Woonplaats: Leiden

Re: Hernan Losada

Berichtdoor Skopperij » 21-04-2010 10:43

Jurjenv schreef:Losada heeft van alle spelers zoon beetje de meeste wedstrijden gespeeld. Ik snap dan niet dat hij weg gaat. Smarason kan de reden ook niet zijn want die gaat ook al weg.

Zo ingewikkeld is dat toch niet? Wat Cyn zegt; we zullen een paar miljoen transfersom moeten betalen en een half miljoen salaris per jaar. Het geld dat er nog is, hebben we nodig voor verdedigers en spitsen. Ook het geld in Heerenveen raakt een keer op!
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Hernan Losada

Berichtdoor Flying Frisian » 21-04-2010 14:00

Hoewel hij dit seizoen een aantal belangrijke doelpunten heeft gemaakt, is de huurperiode niet geworden wat men gehoopt had. Hij begon sterk en scoorde bij zijn debuut, waarna ik goede hoop had dat hij door zou kunnen groeien. Daarna heeft hij echter te weinig laten zien, ook in de duels waarin hij door goals belangrijk was.

Losada wordt gezien als een creatieve middenvelder en voor die positie zal hij komend seizoen Đuričić in de weg gaan lopen. Om dan een 28-jarige Argentijnse bankzitter een salaris van minimaal 400K te geven, lijkt me niet verstandig. Dan heb je het nog niet eens over de afkoopsom van de contract bij Anderlecht. Bovendien zijn er posities die meer om versterking schreeuwen. Aangezien ik waarde hecht aan de woorden van Everse zal Filip komend seizoen fysiek het middenveld aan moeten kunnen en zou je Väyrynen daar eventueel neer kunnen zetten.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Hernan Losada

Berichtdoor 1983 » 21-04-2010 18:59

Flying Frisian schreef:Aangezien ik waarde hecht aan de woorden van Everse zal Filip komend seizoen fysiek het middenveld aan moeten kunnen en zou je Väyrynen daar eventueel neer kunnen zetten.

Everse zei echter ook dat hij vond dat er wel degelijk ook op het middenveld versterking nodig is omdat er teveel dezelfde types rondlopen. Ik deel die mening.

Ik zou dan echter zeker niet voor Losada gaan, dan heb je weinig voor, waarschijnlijk, veel. Ik begrijp de beslissing van de club dus heel goed om hem niet definitief over te nemen. Ze baseren zich daarbij op een heel seizoen en niet op een paar 'goeie' wedstrijden zoals sommigen hier op het forum blijkbaar doen. Hij is eigenlijk pas echt goed gaan voetballen nadat hij te horen had gekregen dat hij terug moest naar Anderlecht. Over het hele seizoen heeft hij gewoon veel te weinig gebracht en niets toegevoegd.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Hernan Losada

Berichtdoor Ironis » 22-04-2010 08:01

Superfries1983 schreef:Hij is eigenlijk pas echt goed gaan voetballen nadat hij te horen had gekregen dat hij terug moest naar Anderlecht. Over het hele seizoen heeft hij gewoon veel te weinig gebracht en niets toegevoegd.


Ik deel die mening. Op basis van de laatste wedstrijden zou je hem kunnen houden, als het een proefperiode was geweest was dat misschien gebeurd. Maar Losada heeft over het hele seizoen gezien niet constant genoeg gepresteerd. De paar goede wedstrijden werden altijd opgevolgd door een dramatische wedstrijd met continue balverlies voor deze man. Overigens zou het voor een lager salaris misschien nog aantrekkelijk kunnen zijn, maar dat zit er nu eenmaal niet in..
Avatar gebruiker
Ironis
Wereldspeler
 
Berichten: 1438
Geregistreerd op: 27-04-2009 10:39
Woonplaats: Rotterdam

Re: Hernan Losada

Berichtdoor Freezeman » 24-04-2010 10:42

Ik vergelijk Losada een beetje met Garcia Garcia.
Als ze het "op de heupen" hebben dat kom je voor dergelijke spelers naar het stadion en geniet je van het voetbal.
Maar de keren dat ze zo goed spelen komen te sporadisch voor en dat is hun mankement.
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Re: Hernan Losada

Berichtdoor Feanfan 1 » 24-04-2010 10:46

Het grote verschil is dat Losada nog een stuk werklust heeft. GGG is simpelweg een lui varken
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Hernan Losada

Berichtdoor Gekko » 04-05-2010 09:37

SC Heerenveen maakt niet gebruik van de optie om Hernan Losada over te nemen van Anderlecht. In het huurcontract stond dat Heerenveen de Argentijn voor drie miljoen mag overnemen. 'Die optie in het contract was natuurlijk niet reëel van Anderlecht, zeker niet in deze tijden van crisis', zegt Losada tegenover het Friesch Dagblad.

Losada, die ook in het bezit is van Italiaans paspoort, weet nog niet waar hij volgend seizoen onder contract staat. Binnenkort reist hij af naar zijn geboorteland, om daar vakantie te vieren. 'Ik mis mijn familie, heb ze bijna een jaar niet gezien', aldus Losada. De middenvelder neemt met pijn in het hart afscheid van Heerenveen. 'Voor de club was het een heel slecht seizoen, maar voor mij persoonlijk was het goed. Ik heb inclusief de Europese duels 35 wedstrijden gespeeld en ben niet geblesseerd geweest.' Losada: 'Bovendien was het een geweldig team, de Nederlandse spelers, de Scandinaviërs en de spelers uit de Balkan, ze zijn goed voor mij en mijn vrouw geweest. Ik ben trots dat ik voor deze club heb mogen spelen.'
feanonline.nl
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Hernán Losada

Berichtdoor Robert » 10-08-2010 12:35

Zaak-Losada zorgt voor spanning tussen Standard en Anderlecht

Standard heeft op zijn website gereageerd op uitlatingen van Anderlecht-trainer Ariël Jacobs naar aanleiding van de zaak-Losada. 'We beschouwen het commentaar van Ariël Jacobs als zeer ongepast', aldus de Luikse club.

De Argentijn Hernan Losada wordt dit seizoen door Anderlecht uitgeleend aan Charleroi. Die twee clubs stonden zaterdag tegenover elkaar. Op de vraag of de huurovereenkomst een clausule bevat dat Losada niet tegen Anderlecht mag spelen, antwoordde Anderlecht-trainer Ariël Jacobs volgens de Standard-website: 'We zijn Anderlecht. We verlagen ons niet tot dat soort clausule.' In onze krant heeft Jacobs echter die woorden niet gebruikt. 'We zijn Anderlecht. Wij doen dat niet', zei hij aan ons.

Standard bepleitte dat clubs gehuurde spelers niet zouden opstellen tegen hun moederclub als dat in een clausule was opgenomen. 'Dat is een kwestie van ethiek', aldus Standard. De Luikse club reageert nu gepikeerd op de uitlatingen van Jacobs. 'Door een dergelijke clausule op te nemen in de huurcontracten heeft Standard zich volgens Jacobs verlaagd. We beschouwen dat commentaar als zeer ongepast', aldus de officiële mededeling. 'We betreuren die uitlatingen en hopen dat het nieuwe seizoen in het teken van fair play kan starten.'

Zaterdag beweerde Losada dat Anderlecht druk zou hebben uitgeoefend om hem maar een half uur op te stellen.
Robert
Basisspeler
 
Berichten: 591
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:14

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten