Hernán Losada

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Hernán Losada

Berichtdoor Arjen » 03-08-2009 12:15

Ben benieuwd naar Losada.

Doelman en middenvelder voor Heerenveen

HEERENVEEN -
De Tsjechische doelman Martin Lejsal speelt het komende seizoen bij SC Heerenveen. De 26-jarige keeper van FC Brno wordt met ingang van vandaag gehuurd van zijn Tsjechische club. De 1,96 meter lange Lejsal liep vorige week stage bij het Engelse Bristol City, maar die club zag van hem af.

Heerenveen kampt met een keepersprobleem nu eerste doelman Kenny Steppe zes weken uit de roulatie is met een gebroken middenhandsbeentje. De club deed in de eerste competitiewedstrijd tegen Roda JC uit nood een beroep op Brian Vandenbussche, die mag vertrekken.

Naast Lejsal wordt Hernan Losada gehuurd van Anderlecht. Hij werd vorige week al goed gekeurd door de medische staf van Heerenveen. De Argentijnse middenvelder was bij de Belgische topclub op een zijspoor beland.
Avatar gebruiker
Arjen
Superster
 
Berichten: 2035
Geregistreerd op: 03-12-2002 19:15
Woonplaats: Sneek

Re: Hernan Losada

Berichtdoor BK2007 » 03-08-2009 12:30

Op bais van de youtube filmpjes een leuke speler, balvast en kan nog eens goochelen ook (is hij ook 2-benig ??). Alleen vind ik het wel erg druk op het middenveld en zullen er vervelende keuzes gemaakt moeten worden.

Middenveld voor 4-3-3: ----- Elm ------ Svec ------- Losada ------

Ik denk einde verhaal Grindheim.

Of in een 4-4-2: ------- Elm --------- Svec -------- Grindheim -------- Losada --------

Ik ben benieuwd naar de plannen van Sollied met deze Argentijn.

Zou Sollied deze jongen hebben aangedragen (als tip) ???
In dat geval lijkt me een basisplaats waarschijnlijk en zal iemand anders het veld moeten ruimen.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Hernan Losada

Berichtdoor pyter » 03-08-2009 12:32

Ziet er goed uit op youtube. Dat type speler ontbrak nog in onze selectie. Volgens mij een prima versterking met een optie tot koop. Lijkt me prima. Een (on)mogelijke komst van Honda kunnen we nu echter wel vergeten lijkt me.
pyter
Basisspeler
 
Berichten: 561
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:49
Woonplaats: Amsterdam

Re: Hernan Losada

Berichtdoor teamplayer » 03-08-2009 12:36

Goede aankoop. Afwachten hoe het aanpassen gaat. Vooral de optie tot koop is positief. Je kunt wikken en wegen of hij het waard is om te kopen.
STERK DOOR EENHEID!!!!!!!!!!
teamplayer
Wereldspeler
 
Berichten: 1145
Geregistreerd op: 06-09-2007 16:55
Woonplaats: makkum

Re: Hernan Losada

Berichtdoor mart761 » 03-08-2009 12:38

Wanneer zouden deze jongens mee gaan trainen? Vandaag al of morgen. Ik wil ze eigenlijk wel even gaan bekijken
FORZA SC HEERENVEEN
Avatar gebruiker
mart761
Basisspeler
 
Berichten: 985
Geregistreerd op: 02-01-2006 21:52

Re: Hernan Losada

Berichtdoor Squerrel » 03-08-2009 12:39

Optie tot koop? Waar staat dat?
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: Hernan Losada

Berichtdoor mart761 » 03-08-2009 12:41

op de off site
FORZA SC HEERENVEEN
Avatar gebruiker
mart761
Basisspeler
 
Berichten: 985
Geregistreerd op: 02-01-2006 21:52

Re: Hernan Losada

Berichtdoor oldtimer » 03-08-2009 13:02

Misschien ook ( eventueel ) bruikbaar als rechterflankspeler ( als het bij 4-4-3 blijft.
In dat geval kan Beerens naar links ( bij het huidige spelersmateriaal lijkt dat de beste optie, zij het niet ideaal ).
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Hernan Losada

Berichtdoor Heerenveen rules » 03-08-2009 13:07

Het is nergens op gebasseerd, maar ik zie het wel zitten met deze 'aankoop'. Technisch vaardig en creatief. Net datgeen we missen. Kan rechtshalf dus maar hopelijk ook op linksbuiten want daar is hij op de filmpjes regelmatig te zien. Ik vind een middenveld Grindheim-Svec-Elm teveel van hetezelfde dus wat mij betreft sneuvelt of Svec of Grindheim. Kan Grindheim niet centraal?
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15934
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Hernan Losada

Berichtdoor teamplayer » 03-08-2009 13:07

oldtimer schreef:Misschien ook ( eventueel ) bruikbaar als rechterflankspeler ( als het bij 4-4-3 blijft.
In dat geval kan Beerens naar links ( bij het huidige spelersmateriaal lijkt dat de beste optie, zij het niet ideaal ).


4-4-3 is een systeem wat ik graag zou spelen bij H'veen! :wink:

Zijn loopvermogen leent hem goed voor ons statische middenveld.
Je moet spelers op de positie waar ze horen. 4-4-2 lijkt het beste voor hem.
STERK DOOR EENHEID!!!!!!!!!!
teamplayer
Wereldspeler
 
Berichten: 1145
Geregistreerd op: 06-09-2007 16:55
Woonplaats: makkum

Re: Hernan Losada

Berichtdoor ''Pippi'' Nilsson » 03-08-2009 13:24

Op de melodie van Viva 'l Espanja..

Ja la la la la la la la, Et Viva Losadaaaa!
Liever een mooie onliner, dan een moeilijk verhaal!
Avatar gebruiker
''Pippi'' Nilsson
Selectiespeler
 
Berichten: 332
Geregistreerd op: 07-08-2005 14:12

Re: Hernan Losada

Berichtdoor gertjuh19 » 03-08-2009 13:30

Haha misschien kun je beter je Pippi song weer tevoorschijn toveren!
gertjuh19
Nieuw talent
 
Berichten: 116
Geregistreerd op: 23-08-2007 10:03

Re: Hernan Losada

Berichtdoor Heerenveen rules » 03-08-2009 13:33

Een Zweeds nummer voor een Argentijn?
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15934
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Hernan Losada

Berichtdoor ''Pippi'' Nilsson » 03-08-2009 13:35

Zag op youtube een filmpje, waar dit ook voor hem werd gezongen, dus leek me vrij eenvoudig om dit over te nemen, niet moeilijk, en toch wel mooi..

Kan niet beter zou ik zeggen.
Liever een mooie onliner, dan een moeilijk verhaal!
Avatar gebruiker
''Pippi'' Nilsson
Selectiespeler
 
Berichten: 332
Geregistreerd op: 07-08-2005 14:12

Re: Hernan Losada

Berichtdoor Blizzard » 03-08-2009 13:41

Is Losada eigenlijk ook iemand met een goede (vrije)trap in de benen? Dat hebben we eigenlijk wel nodig: een speler die gemakkelijk een bal voor kan geven uit dode spelsituaties. Daar valt sowieso veel winst te behalen want we hebben een redelijk indrukwekkende 'luchtmacht'. Nu nog een speler die een bal lekker voorgeeft...
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: Hernan Losada

Berichtdoor Jelmer1981 » 03-08-2009 13:48

Ik zie Losada in de filmpjes ook vaak op de linkerflank opduiken... misschien toch de versterking links die Sollied wilde hebben? In ieder geval lijkt het me iemand die graag over het veld zwerft, misschien een aanval met Papa of Geraldinho in de spits, en Beerens en Losada wisselend op de flanken.
Jelmer1981
Wereldspeler
 
Berichten: 1103
Geregistreerd op: 08-06-2008 08:10

Re: Hernan Losada

Berichtdoor mart761 » 03-08-2009 14:06

Hernan Losada op zoek naar sportieve revanche
03 augustus 2009
Trond Sollied heeft zijn gewenste versterking voor het middenveld. sc Heerenveen bereikte vandaag een akkoord met Hernan Losada. De Argentijn komt over van RSC Anderlecht. Losada wordt tot het eind van het seizoen gehuurd van de Belgen. sc Heerenveen heeft bovendien een optie tot koop op Losada bedongen.


De 27-jarige Hernan Losada boekte twee seizoenen geleden opzien bij Germinal Beerschot. Ook toen had sc Heerenveen de Argentijnse middenvelder al op de korrel, maar Losada koos voor Anderlecht. Het avontuur in Brussel verliep enigszins teleurstellend.. De middenvelder begon slechts acht keer in de basis bij Paars-Wit en kwam dertien keer als invaller binnen de lijnen.

Losada wijt zijn tegenvallende jaar bij Anderlecht aan diverse factoren en is blij dat hij in Friesland de kans op sportieve revanche krijgt. De Argentijn toonde zich vanmiddag onder de indruk van zijn nieuwe werkgever. ,,Als je alleen al naar het stadion kijkt, weet je dat Heerenveen zijn zaken voor elkaar heeft. De club straalt ambitie uit en dat past bij mij. Mijn doel is simpel. Ik wil een beter seizoen draaien dan bij Anderlecht en kan dat alleen samen met de groep realiseren.’’


Hernan Losada wil in Friesland zijn vorm van Germinal Beerschot hervinden.

Hernan Losada begon zijn carrière bij het Argentijnse Independiente en kwam vervolgens via Universidad Chili en Germinal Beerschot bij Anderlecht terecht. Bij Germinal Beerschot was hij in 52 duels goed voor veertien doelpunten. Dat Losada nu in Friesland terecht komt, beschouwt hij niet als een totale verrassing. ,,Er waren eerder contacten. Kennelijk heeft in de sterren gestaan dat ik naar Heerenveen moest.’’

De Argentijn staat bekend als een balvaardige dribbelaar die zowel links als rechts op het middenveld uit de voeten kan. ,,Het maakt mij niet uit, zolang de trainer mij maar niet als verdedigende middenvelder opstelt,’’ aldus Losada, die zich vanmiddag meteen bij zijn nieuwe collega’s op het trainingsveld meldde.

Hernan Losada denkt in de Nederlandse competitie beter tot zijn recht te komen dan in België. ,,Nederland staat bekend om zijn aanvallende voetbal. Ik denk altijd offensief, breng snelheid in het spel en kan op meerdere posities uit de voeten.’’ Directeur Yme Kuiper ziet in Losada een welkome versterking. ,,Hij is een creatieve speler die voor openingen kan zorgen.’’

Met de komst van Losada en doelman Lejsal heeft sc Heerenveen de selectie rond. ,,Dat hadden we al,’’ aldus Yme Kuiper. ,,maar door de blessures van onze middenvelders en Steppe moesten we wat doen.’’ Bij sc Heerenveen gaat men er vanuit dat doelman Brian Vandenbussche nog voor het einde van de huidige transferperiode vertrekt. ,,De komst van Lejsal verandert daar niets aan. Vandenbussche was al op zoek naar een andere club en dat blijft zo.’’
FORZA SC HEERENVEEN
Avatar gebruiker
mart761
Basisspeler
 
Berichten: 985
Geregistreerd op: 02-01-2006 21:52

Re: Hernan Losada

Berichtdoor oldtimer » 03-08-2009 14:11

Heerenveen rules schreef:Het is nergens op gebasseerd, maar ik zie het wel zitten met deze 'aankoop'. Technisch vaardig en creatief. Net datgeen we missen. Kan rechtshalf dus maar hopelijk ook op linksbuiten want daar is hij op de filmpjes regelmatig te zien. Ik vind een middenveld Grindheim-Svec-Elm teveel van hetezelfde dus wat mij betreft sneuvelt of Svec of Grindheim. Kan Grindheim niet centraal?


Hij is inderdaad geregeld op links te zien, maar dan wel steeds terugdraaiend en/of naar binnen komend.
Het lijkt mij althans duidelijk dat we daar ( wat betreft de min of meer vacante linksvoor-positie ) niet op zitten te wachten.
Het leidt er in hoofdzaak toe dat het centrum wordt volgelopen en dat er geen bruikbare voorzet van links gaat komen.
Je bestendigt dan alleen maar het probleem dat we dus al een tijdje hebben.
Je maakt dan misschien wel ruimte voor Popov, maar ook die mist de nodige precisie.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Hernan Losada

Berichtdoor Riverside » 03-08-2009 14:18

Welkome versterking voor het middenveld, mede ook gezien de blessures daar. Ik zie in Losada absoluut geen buitenspeler, maar meer een jongen die centraal tussen de linies kan spelen en voor openingen zorgt.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Hernan Losada

Berichtdoor Gekko » 03-08-2009 15:25

In die zin in onze huidige selectie misschien wel een waardevollere aanwinst dan Ruiz (de op zich talentvollere speler) zou zijn geweest. Losada is de man van een fase eerder in de aaanval, degene die anderen lanceert. Ruiz is meer de man van de stap daarna, de man van de actie en de afronding. Zal voor de aanvallers eem prettige aanvulling zijn.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Hernan Losada

Berichtdoor McReo » 03-08-2009 15:36

Ik hoop dat dit weer een speler wordt waar we veel plezier aan gaan beleven. we hebben veel harde werkers in het team, maar weinig spelers die het spel open kunnen breken en beslissend kunnen zijn in wedstrijden die moeizaam verlopen (gebeurt best vaak dacht ik).

Gelijk maar in de basis vrijdag in Nijmegen!
Beter een gat in je klomp, dan een klomp in je gat.
Avatar gebruiker
McReo
Selectiespeler
 
Berichten: 192
Geregistreerd op: 07-11-2008 17:12
Woonplaats: Heerenveen

Re: Hernan Losada

Berichtdoor mart761 » 03-08-2009 17:09

Ik ga morgen zeker even de training bekijken! Ben wel benieuwd naar onze creatieve aanwinst.
FORZA SC HEERENVEEN
Avatar gebruiker
mart761
Basisspeler
 
Berichten: 985
Geregistreerd op: 02-01-2006 21:52

Re: Hernan Losada

Berichtdoor geert. » 03-08-2009 17:21

Bij de ondertiteling bij het interview met hem staat op een bepaald moment Lasado. Lekker professioneel :lol:
Avatar gebruiker
geert.
Superster
 
Berichten: 3382
Geregistreerd op: 15-03-2008 11:24
Woonplaats: It Heitelân

Re: Hernan Losada

Berichtdoor mitrita » 03-08-2009 17:26

Losada wijt zijn tegenvallende jaar bij Anderlecht aan diverse factoren en is blij dat hij in Friesland de kans op sportieve revanche krijgt.


Iemand die daar iets meer over zeggen kan?
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Hernan Losada

Berichtdoor Voorstopper » 03-08-2009 17:33

Teveel concurrentie is sowieso een voorname factor. Als je Mbark Boussoufa, Jan Polak en Lucas Biglia voor je hebt wordt veel spelen wel lastig. Daarnaast schijnt hij zich nooit echt op z'n gemak gevoeld te hebben in (het grote) Brussel, maar het hoe en wat daarvan weet ik ook zo niet. Wellicht is het toch de hardere mentaliteit / koelere sfeer die je vaak tegenkomt bij dergelijke grote clubs. Het lijkt een beetje een Vayrinen-verhaal: Uitblinker in de subtop, maar de echte stap net niet kunnen maken.

Ik zie Losada met zijn creativiteit wel als een aangename aanvulling. Hij zal zich nu gedurende dit seizoen kunnen bewijzen. Ik vind de huurconstructie ook prima gevonden (net als bij Lejsal).
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Hernan Losada

Berichtdoor Skopperij » 03-08-2009 17:51

Hele interessante speler. In eerste instantie zal hij vooral invallen en met zijn acties de wedstrijd open breken. Als hij voldoet (of als Elm/Grindheim/Svec verkassen) kunnen we hem altijd nog kopen.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Hernan Losada

Berichtdoor mitrita » 03-08-2009 17:53

Ik vrees de concurrentie niet
Nu een jaar geleden bij zijn overgang naar Anderlecht.
Interview kan hij nu zo weer vrijwel integraal overdoen(heeft hij deels ook al gedaan op de off site)

Lijkt een prachtige creatieve speler, maar ja, dat was Garcia ook hè
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Hernan Losada

Berichtdoor ItFean82 » 03-08-2009 17:56

Als die optie tot koop erin zit dan is het een prima zet. Als ik de verhalen zo hoor is het een type speler die we in de selectie nog niet hebben. Mocht hij niet bevallen ben je er ook zo weer af.
Op naar het volgende seizoen....
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

Re: Hernan Losada

Berichtdoor Stiffie » 03-08-2009 18:45

Deze speler gaat hier niet veel speeltijd krijgen. Zijn haar is te lang en dat wil Riemer niet. Dus of naar de kapper of lekker op de bank zitten.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Hernan Losada

Berichtdoor Blizzard » 03-08-2009 19:40

Dit is zeker de eerst Argentijn in dienst van Heerenveen, of niet?
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Volgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten