Arnold Kruiswijk

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Arnold Kruiswijk

Berichtdoor Satyr » 21-05-2010 09:32

Welkom!

sc Heerenveen heeft na Bas Dost de tweede aankoop voor het nieuwe seizoen binnen. De Friese club versterkte zich vandaag met verdediger Arnold Kruiswijk. De 25-jarige Kruiswijk kwam eerder uit voor FC Groningen en Anderlecht. Het afgelopen half jaar verdedigde de geboren Groninger op huurbasis de kleuren van Roda JC, waarmee hij zich voor de play-offs voor Europees voetbal wist te plaatsen. Arnold Kruiswijk verbindt zich voor vier seizoenen aan sc Heerenveen.

Met de komst van Arnold Kruiswijk heeft sc Heerenveen de gewenste linksbenige centrale verdediger binnen. In Friesland wordt Arnold Kruiswijk herenigd met trainer Ron Jans. Onder Jans, die hem in 2002 op 17-jarige leeftijd in de thuiswedstrijd van FC Groningen tegen FC Utrecht in de eredivisie liet debuteren, speelde Kruiswijk 149 duels voor de Groningers.

Arnold Kruiswijk stond zeven seizoenen op de loonlijst van FC Groningen, voor hij in de zomer van 2008 naar Anderlecht verhuisde. Het Belgische avontuur leverde niet het gewenste succes op. In zijn eerste jaar in Brussel kwam de linkspoot nog tot 17 optredens in de hoofdmacht, maar het afgelopen seizoen kreeg Kruiswijk geen enkele minuut speeltijd.

Roda JC haalde Arnold Kruiswijk begin 2010 op huurbasis naar Kerkrade. Bij de Limburgers haalde Kruiswijk zijn sportieve gram. Mede dankzij zijn inbreng wist Roda JC zich te plaatsen voor de play-offs om Europees voetbal waarin het werd uitgeschakeld door FC Utrecht. Ondanks de goede prestaties bij Roda JC liet Anderlecht Kruiswijk weten dat hij op zoek mocht naar een nieuwe club.

Dat is dus sc Heerenveen geworden, dat in Arnold Kruiswijk de ideale opvolger ziet van Michael Dingsdag. De Friese club legde de verdediger voor vier seizoenen vast. Directeur Yme Kuiper is blij met de komst van Kruiswijk naar Friesland. ,,Arnold brengt ondanks zijn jonge leeftijd een schat aan ervaring mee. Hij is jongen die letterlijk en figuurlijk met beide benen op de grond staat en goed vanuit de organisatie kan spelen.’’

Met de komst van Kruiswijk gaat een wens van de nieuwe hoofdtrainer Ron Jans in vervulling. Yme Kuiper: ,,Jans ziet net als wij in Arnold een welkome versterking. Hij kent hem als zijn broekzak. Wij volgden Arnold al langere tijd en hebben hem vaak aan het werk gezien. We verwachten dat hij ons defensief beter maakt. Dat Arnold goed kan voetballen, heeft hij de afgelopen maanden bij Roda laten zien.’’

sc Heerenveen is met de komst van Dost en Kruiswijk nog niet klaar op de transfermarkt. De Friese club speurt zoals bekend nog naar een linkerverdediger.. Yme Kuiper: ,,Met een linksback erbij hebben we de selectie in principe rond. Het zou alleen kunnen dat we nog een buitenspeler halen, zodat we voorin iets meer mogelijkheden krijgen.’’
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor Ironis » 21-05-2010 09:34

En u was mij voor ;)

Gaat lekker zo, ons scoutingapparaat draait op volle toeren!
Avatar gebruiker
Ironis
Wereldspeler
 
Berichten: 1438
Geregistreerd op: 27-04-2009 10:39
Woonplaats: Rotterdam

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor Satyr » 21-05-2010 09:36

Ik hoorde het vanochtend al van een insider bij Roda (ik woon om de hoek bij hem), dus ik wist het al. Maar ja, het was nog niet officieel.

Goeie aankoop zo op het eerste gezicht.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor Kiekerjan » 21-05-2010 09:37

Ow heerlijk met Kruiswijk hebben we weer een Nederlandse jongen. We krijgen de laatste krijgen we alleen maar goed nieuws binnen. Nu nog een linksback, en ervaren middenvelder en een buitenspeler. Dan heb ik al helemaal zin in het nieuwe seizoen. Maar het belangrijkste van allemaal is nog steeds wie word de nieuwe voorzitter? Ik ben er niet zeker van dat Yme op zijn plek mag blijven zitten.
Kiekerjan
Selectiespeler
 
Berichten: 355
Geregistreerd op: 26-02-2009 11:16

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor BK2007 » 21-05-2010 09:42

Lijkt me een hele degelijke aankoop. Op voordracht van Jans lijkt me.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor feanfans » 21-05-2010 09:55

Bij Groningen vond ik het geen goede voetballer, maar dat kon natuurlijk ook komen omdat hij daar bij de plaatselijke FC speelde :wink:
Afgelopen periode heb ik hem niet goed gevolgd dus ik weet niet precies wat z'n kwaliteiten zijn, maar ik ben blij dat het een nederlander is die zich niet eerst een halfjaar of nog langer aan hoeft te passen. Ik laat me graag door deze man verassen.

De verantwoordelijken zijn goed bezig. Eerst Bas Dost in een vroeg stadium aantrekken. Nu Arnold Kruiswijk. De trainer was vroeg binnen en we krijgen een een shirt waar we weer trots op kunnen zijn.

Wat kan nu een goed seizoen nog in de weg staan? :mrgreen:
feanfans
Superster
 
Berichten: 2186
Geregistreerd op: 22-12-2005 16:48

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor Vrieskist » 21-05-2010 10:01

Eindelijk versterking voor de achterhoede. Volgens mij zijn er nog 2 spelers te gaan op het lijstje van Jans, namelijk een linksback en een middenvelder.

Opvallend vind ik ook dat de spelers al vroeg voor het begin van het nieuwe seizoen zijn gehaald. Voorheen werden spelers pas rond het einde van de voorbereiding aangetrokken. Positieve ontwikkeling!
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor Riverside » 21-05-2010 10:03

feanfans schreef:Ik laat me graag door deze man verassen.


Misschien beter dat je daar nog even mee wacht?
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor 1983 » 21-05-2010 10:08

Bij Groningen vond ik het geen goede voetballer, maar dat kon natuurlijk ook komen omdat hij daar bij de plaatselijke FC speelde

Bij groningen deed hij het ook al prima, anders koopt Anderlecht hem natuurlijk ook niet, dus dat zal inderdaad met je anti-groningen sentimenten te maken hebben gehad :wink:
Kruiswijk lijkt mij, en dat heb ik al eerder gezegd, een prima aankoop. Heeft al aangetoond het subtopniveau aan te kunnen. Hij is eeen sobere, degelijke verdediger, geen verdere onnodige poespas. Geen absolute topper, maar een solide sub-topper. Bovendien weer een Nederlander, prima zaak. Hij zal weinig aanpassingstijd nodig hebben en meteen kunnen presteren.
Welkom!!
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor TheArjan » 21-05-2010 10:23

Superfries1983 schreef:Bij groningen deed hij het ook al prima, anders koopt Anderlecht hem natuurlijk ook niet, dus dat zal inderdaad met je anti-groningen sentimenten te maken hebben gehad :wink:


Anderlecht kocht hem ook niet, hij ging transfervrij destijds ;) Oftewel Anderlecht pakt nog even wat winst mee ook, eerder verhuur en nu de verkoop zullen ze toch wel iets meepikken, al kan ik me niet voorstellen dat Kruiswijk veel gekost heeft.
TheArjan
Selectiespeler
 
Berichten: 177
Geregistreerd op: 08-10-2004 09:21

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor Ironis » 21-05-2010 10:25

Volgens FeanOnline is hij transfervrij overgekomen:
SC Heerenveen heeft de 25-jarige Arnold Kruiswijk voor vier seizoenen gecontracteerd. De linksbenige verdediger komt transfervrij over van de Belgische kampioen Anderlecht. De oud-speler van Groningen had nog een tweejarig contract bij Anderlecht, maar de club ziet van een transfersom af.
Avatar gebruiker
Ironis
Wereldspeler
 
Berichten: 1438
Geregistreerd op: 27-04-2009 10:39
Woonplaats: Rotterdam

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor Lipton » 21-05-2010 10:26

Mooie deal, en zijn transfer is nu al een succes. Want hij is gewoon beter dan Dinsdag, dus ben je er al op vooruit gegaan.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor oldtimer » 21-05-2010 11:02

Ironis schreef:En u was mij voor ;)

Gaat lekker zo, ons scoutingapparaat draait op volle toeren!


Dit is natuurlijk niet het resultaat van goed scouten.
Tenslotte is Kruiswijk ( waar ik blij mee ben ) een bekende en gearriveerde speler.
Die hoeft niet te worden gescout.
Het gaat alleen om het juiste moment en de juiste mogelijkheden.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor Hielke » 21-05-2010 11:02

Transfervrij, dat is mooi werk. Ik zie in Kruiswijk geen topper, maar wel een nuttige kracht. En dat is hard nodig in een verdediging die al jarenlang zo lek is als een vergiet.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor TWR22 » 21-05-2010 11:03

Helemaal TE GEK man, ik krijg ineens echt een positief gevoel! Bas Dost en Arnold Kruiswijk (kent Jans), in mijn ogen beiden een super aankoop. We zijn echt goed bezig. Ik hoorde een roddel dat we in gesprek zijn met Sparta om Falkenburg toch hierheen te lokken en dat ze bezig zijn met een vleugelaanvaller (Rommedahl??).

POSITIEF!
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor oldtimer » 21-05-2010 11:06

Als er een vleugelaanvaller bij zou komen, dan graag een voor de LINKERKANT en dus niet Rommedahl.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor Squerrel » 21-05-2010 11:06

Gaan we nu volgend jaar in het groen/wit spelen?

Nou ja, sentimenten tellen allang niet meer in het voetbal. Wat Hielke zegt, (misschien) een nuttige aankoop maar zeker geen topper.
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor Superfries88' » 21-05-2010 11:12

Het is niet de speler die bovenaan mijn lijstje zou staan, maar ik denk dat hij met die kwaliteiten wel een prima waarde zal worden. Nu nog een goede linksback en ik denk dat de verdediging dan wel moet staan. Hopen dat we dan eindelijk eens van die hoge aantallen tegentreffers af zijn.

Welkom!
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor Blizzard » 21-05-2010 11:15

Ik ben wel tevreden met deze aankoop. Natuurlijk is het even afwachten hoe hij gaat functioneren maar hij heeft eerder bij Roda en Groningen al bewezen in ieder geval prima in de Eredivisie te kunnen spelen. Hij lijkt mij beter dan het spul wat we al rond hebben lopen centraal achterin.
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: [centraal] Verdedigers en keepers

Berichtdoor IJSBREKER » 21-05-2010 11:16

Dikke prima een nederlandse achterhoede gaat het commutatief ook beter.
Ik denk wel als je met bepaalde spelers eerder gewerkt hebt weet je zijn capaciteiten en elkaars begrip.
IJSBREKER....BREEKT
Avatar gebruiker
IJSBREKER
Bankzitter
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: 14-05-2010 16:21
Woonplaats: Gorredijk

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor Heerenveen rules » 21-05-2010 11:16

Dan lijkt het gerommel van de laatste tijd nog ergens goed voor te zijn geweest. Geen mislukkelingen meer uit Servie, Tsjechie of Belgie, maar gewoon een Nederlander met ervaring. Met Dost al de tweede Nederlander. Nu alleen nog een linksback zoals Kuiper zegt en misschien nog een buitenspeler. Ik zou gaan voor El Akchaoui en Chadli.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor sibon time » 21-05-2010 11:32

Ane Lenstra schreef:Men is in Groningen ook wel blij met de transfer :mrgreen:


Link klopt niet (meer), hij staat ondertussen bij "oud speler". En het taal gebruik valt tot nu toe nog mee.

Lijkt mij wel een goede aankoop, kost niets, is nederlands en heeft ervaring. 2e aankoop en het is nog niet eens juni.
Als het zo doorgaat kan de voorbereiding beginnen met een complete selectie.
Avatar gebruiker
sibon time
Selectiespeler
 
Berichten: 244
Geregistreerd op: 06-06-2003 16:02
Woonplaats: Gorredijk

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor Calimero » 21-05-2010 12:31

Lijkt me een prima aankoop. Een topper is momenteel gewoon niet betaalbaar, en het lijkt mij dat een Kruiswijk toch net het verschil met voorgaande seizoenen kan maken. Roda heeft mede dankzij hem een goede 2e seizoenshelft gedraaid, dus wellicht dat hij hier bij ons ook mooi tot z'n recht kan komen.

Arnold welkom!

Overigens wel echt een verademing om zo vroeg al transfers te zien. Geeft een beter gevoel dan al die laatkomertjes elke keer.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor 1983 » 21-05-2010 12:42

Ane Lenstra schreef:Men is in Groningen ook wel blij met de transfer :mrgreen:

Ik kan me hun gevoelens wel voorstellen. Ik zou het ook niet leuk vinden als Roorda over een jaar of 5, na eerst een paar jaar buitenland, in een groen-wit shirt zou spelen. Wat dan wel weer lachwekkend is, is dat de meesten op dat forum hem graag naar groningen terug zagen komen en nu die voor Heerenveen heeft getekend kan hij er maar weinig meer van en is het een afdankertje van groningen :)
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor ---E--- » 21-05-2010 13:04

Ik word elke dag blijer met zulk nieuws:)
---E---
Basisspeler
 
Berichten: 733
Geregistreerd op: 01-03-2008 23:43

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor Criz » 21-05-2010 13:25

Ik ben heel benieuwd hoe deze jongen komend seizoen zal presteren. Hij werd vroeger een groot talent genoemd maar het kwam er nooit echt uit. Wat ik van hem gezien heb bij Groningen was redelijk. Het feit dat het weer gewoon een Nederlander is stemt mij wel tevreden.
Avatar gebruiker
Criz
Wereldspeler
 
Berichten: 1071
Geregistreerd op: 09-08-2004 13:01

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor black » 21-05-2010 13:58

Ane Lenstra schreef:Was bij Groningen een fijn duo samen met Luirink

Hij heeft een tijd zelfs moeten plaatsmaken, De basis bestond toen uit Sankoh en Luirink, niet uit Kruiswijk en Luirink.
black
Bankzitter
 
Berichten: 37
Geregistreerd op: 27-05-2008 12:39

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor Blizzard » 21-05-2010 14:03

Hij heeft een tijd zelfs moeten plaatsmaken, De basis bestond toen uit Sankoh en Luirink, niet uit Kruiswijk en Luirink.


Afbeelding
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor black » 21-05-2010 14:22

Ja, wat wil je daar mee zeggen?
black
Bankzitter
 
Berichten: 37
Geregistreerd op: 27-05-2008 12:39

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor Blizzard » 21-05-2010 14:27

black schreef:Ja, wat wil je daar mee zeggen?


Ach, opeens komt er weer zo´n Groninger uit z´n hok die nu heel toevallig de kwaliteiten van Kruiswijk probeert te bagatelliseren. Het zullen vast de feiten zijn zoals jij ze presenteerde maar je kan ook terugdenken aan de tijd dat Kruiswijk wél in de basis stond.

Kruiswijk is geen wereldtopper maar voor jullie was hij een uitstekende verdediger.
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Volgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron