Jeffrey Gouweleeuw

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor AllardP » 06-05-2013 09:38

Mooie voetballer, matige verdediger. Een van de redenen waarom het zo slecht staat bij spelhervattingen. Sowieso hebben we weinig mensen in de basis die goed verdedigend kunnen koppen; met Zomer en Kruiswijk houdt het wel op. Misschien De Roon.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Otsje P » 06-05-2013 09:52

AllardP schreef:Sowieso hebben we weinig mensen in de basis die goed verdedigend kunnen koppen; met Zomer en Kruiswijk houdt het wel op. Misschien De Roon.


Maar dat is niet eens zo zeer een kwestie van matig kunnen koppen. Gouweleeuw is in principe een heel redelijke kopper. Het is in dit geval gewoon een kwestie van laksheid. Gewoon veel slap en apathisch staan wachten wat er gebeurd. Bij de goal van Mulenga staat hij anderhalve meter van zijn man, en bij de bal die Mulenga verlengt (goal van v/d Hoorn) laat hij hem gewoon veel te simpel voor zich komen.

Dat is puur gebrek aan scherpte en mentaliteit. Als ik trainer was, dan schold ik hem en ieder ander die bij zulk soort situaties de mist in gaat helemaal verrot. Je laat je ploeg, en 26000 fans in de steek. Alleen maar omdat je te lui en te laks bent om je man fatsoenlijk te dekken. Je hoeft er niet eens voor te sprinten verdorie. Pure laksheid en gemakzucht. Het zal wel goed komen, de bal komt vast bij een ander. Bah.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Heerenveen rules » 06-05-2013 12:00

Otsje P schreef:Dat is puur gebrek aan scherpte en mentaliteit. Als ik trainer was, dan schold ik hem en ieder ander die bij zulk soort situaties de mist in gaat helemaal verrot. Je laat je ploeg, en 26000 fans in de steek. Alleen maar omdat je te lui en te laks bent om je man fatsoenlijk te dekken. Je hoeft er niet eens voor te sprinten verdorie. Pure laksheid en gemakzucht. Het zal wel goed komen, de bal komt vast bij een ander. Bah.


Juist, en zulke lakse spelers zie ik liever gaan..... Dit is het hele punt. Weg ermee!
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Wizard » 07-05-2013 15:20

Daarom is 't ook helemaal zo gek nog niet dat MvB hem als verdedigende middenvelder wilde opstellen, wat naar mijn mening ook z'n beste positie is (wat ik ook in eerdere posts aan 't begin van het seizoen heb aangegeven). Uiteraard heeft daar meer concurrenten (Jong Oranje/Oranje) zodat het een moeilijke positie voor hem is om daarmee naar een topclub te gaan.
Er zijn namelijk niet veel goede inschuivende centrale verdedigers. Het inschuiven beheerst Jeffrey uitstekend, het meevoetballen ook, maar het verdedigen (en mn mandekking) (zie ook onze discussies aan 't begin v/h seizoen) is echt matig tot slecht.

Op dit moment is Kruiswijk verreweg onze beste mandekker. Volgend seizoen maar met Otigba en Kruiswijk centraal en Kum als backup.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor dirk3 » 17-05-2013 10:38

Niet naar het EK. Moet toch een duidelijk signaal zijn voor hem.
dirk3
Wereldspeler
 
Berichten: 1289
Geregistreerd op: 30-08-2012 21:10

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor elmo87 » 17-05-2013 17:49

Dat mag je hopen. Als hij geen transfer krijgt deze zomer dan hoop ik dat 'ie nog eens goed naar zichzelf kijkt en beseft dat 'ie veel aan Heerenveen te danken heeft. Dat 'ie misschien beter bij kan tekenen en zichzelf verder ontwikkelen; evt als verdedigende middenvelder. De wonderen zijn de wereld immers nog niet uit....
twitter.com/jelmo87
elmo87
Nieuw talent
 
Berichten: 146
Geregistreerd op: 24-09-2010 18:57
Woonplaats: Menaam

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Heerenveen rules » 17-05-2013 18:13

We zouden blij moeten zijn als hij vertrekt....
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor elmo87 » 17-05-2013 19:30

Als hij vertrekt ja. Maar als ie niet vertrekt heb je er verrekte weinig aan als ie volgende zomer gratis de deur uitloopt. Dan zou het beter zijn als Jeffrey bijtekend (dus áls hij deze zomer niet vertrekt). Dan kan hij zich nog 1 of 2 jaar ontwikkelen; constanter worden in verdedigen of andere positie invullen...
twitter.com/jelmo87
elmo87
Nieuw talent
 
Berichten: 146
Geregistreerd op: 24-09-2010 18:57
Woonplaats: Menaam

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Stiffie » 17-05-2013 21:05

dirk3 schreef:Niet naar het EK. Moet toch een duidelijk signaal zijn voor hem.



Heb je gekeken wie er wel geselecteerd zijn? (A internationals) en wie nog meer niet geselecteerd zijn (Bruma, Willems, van Dijk).

Grote onzit praat je. Prima speler Gouweleeuw, zeker voor het niveau Heerenveen.
Hij kan uitzoeken uit de clubs, maar zal wel AZ worden.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Riverside » 20-05-2013 20:23

Bij ons worden tegenwoordig nog maar weinig spelers beter. Bij AZ en onder de vleugels van Gertjan Verbeek zou het heel goed kunnen dat de potentie van Gouweleeuw er wel uitkomt.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Heerenveen rules » 20-05-2013 20:25

Stiffie schreef:[
Grote onzit praat je. Prima speler Gouweleeuw, zeker voor het niveau Heerenveen.


Jammer dan dat hij het het hele seizoen niet heeft laten zien dan. Dat jij na dit seizoen zegt dat hij een prima speler is dan vraag ik me af wie onzin praat.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor frisianbadboy » 20-05-2013 20:27

In het geval van Gouweleeuw snap ik de stap ook wel. Het is niet leuk te horen wellicht maar volgend seizoen zal AZ wellicht al een grotere club zijn. Zeker als het gaat om begroting , maar ik verwacht ook dat qua toeschouwers het verschil niet zo groot meer zal zijn, zo dat er nog zal zijn. Bovendien heeft AZ inpotentie een goede slectie en een goede trainer terwijl we hier alleen maar zwakker worden en een trainer hebben die ook het vak niet verstaat. Met dank aan onze grote roerganger Veenstra.
frisianbadboy
Wereldspeler
 
Berichten: 1380
Geregistreerd op: 22-07-2008 18:11

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Knipecity » 20-05-2013 20:30

Zat er lang aan te komen. Toch jammer.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Stiffie » 20-05-2013 20:42

Heerenveen rules schreef:Jammer dan dat hij het het hele seizoen niet heeft laten zien dan. Dat jij na dit seizoen zegt dat hij een prima speler is dan vraag ik me af wie onzin praat.


Hij heeft een prima tweede seizoenshelft gespeeld HR. Ik weet niet waar naar jij hebt zitten kijken of wat voor (ireeële)
verwachtingen jij van verdedigers hebt? Vind maar eens een betere van zijn leeftijd. Je zal volgend jaar zien, hij zal bewierookt worden net als Janmaat dit jaar.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Voorstopper » 20-05-2013 21:32

Gouweleeuw kan in potentie natuurlijk op een hoger niveau acteren dan het Heerenveen-niveau, zijn slechte seizoen doet daar niet zoveel aan af. Als hij zijn niveau haalt is het een uitstekende speler voor ons. Ik vind het jammer dat hij deze keuze maakt, maar voor AZ natuurlijk een hele goede versterking. Samen met Wuytens een sterk en complementair centrum.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Hermano » 24-05-2013 11:28

Jeffrey Gouweleeuw speelt per 1 juli voor AZ. De verdediger komt over van SC Heerenveen, waar hij nog in het bezit was van een contract tot medio 2014.

Gouweleeuw (21) zinspeelde al lange tijd op een vertrek bij de Friezen. Maar tot een overeenkomst met AZ kwam het niet, doordat Heerenveen hem in de winterstop nog niet wilde laten gaan. Technisch directeur Johan Hansma van Heerenveen liet onlangs al weten dat de clubs nader tot elkaar zouden komen.

Jan Wuytens moet het nieuwe verdedigingsduo in Alkmaar completeren. AZ ziet in hem een goede vervanger voor Nick Viergever, die komende zomer hogerop wil. De 27-jarige Wuytens mag transfervrij weg bij FC Utrecht, maar speelt eerst nog de return tegen FC Twente in de finale van de play-offs. Het eerste duel in Enschede werd donderdagavond door FC Utrecht met 2-0 gewonnen. (Yoeri van den Busken)

Aldus VI. Mooi dat de transfer zo vroeg rond is, en ik denk dat AZ met Gouweleeuw en Wuytens een prima centraal verdedigingsduo krijgt.
Avatar gebruiker
Hermano
Selectiespeler
 
Berichten: 174
Geregistreerd op: 25-04-2009 10:17

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor superkaas » 24-05-2013 11:30

Net iets eerder! Jammer voor Heerenveen, maar ik ben als AZer natuurlijk snel tevreden... een kinderhand is snel gevuld als Reijnen de voorganger was :lol:
superkaas
Nieuw talent
 
Berichten: 111
Geregistreerd op: 09-08-2011 22:05

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Lardy » 24-05-2013 12:21

Prima dat hij weg is, Otigba staat klaar en lijkt mij in potentie een beter verdediger. Ik vond Gouweleeuw helemaal niet slecht spelen de laatste weken, maar het probleem bij hem is dat hij zo laks is. Die jongen heeft heel wat tegengoals gekost, en dan met name bij corners.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor superkaas » 24-05-2013 12:34

Lardy schreef:Prima dat hij weg is, Otigba staat klaar en lijkt mij in potentie een beter verdediger. Ik vond Gouweleeuw helemaal niet slecht spelen de laatste weken, maar het probleem bij hem is dat hij zo laks is. Die jongen heeft heel wat tegengoals gekost, en dan met name bij corners.

Bij AZ zal Wuytens de kopsterke van het duo moeten worden en hij de voetballer van het duo. In standaard situaties zag Gouweleeuw er niet al te zeker uit (in verdedigend opzicht) het afgelopen jaar, maar daar heeft AZ naast hopelijk Wuytens, Elm, Henriksen e.d. nog voor.
superkaas
Nieuw talent
 
Berichten: 111
Geregistreerd op: 09-08-2011 22:05

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor 1983 » 24-05-2013 12:41

Dat kon bijna niet uitblijven, mooi als daar snel duidelijkheid over is. Kunnen wij ook weer verder, een speler die niet meer gemotiveerd is om hier te spelen kan beter gaan. Hoe goed of slecht ie ook is. Maar voor ons was het een prima verdediger en dat zal ie voor AZ ook zijn, toch is dit een onnodige stap op zij. Hogerop is ie nog niet aan toe, hij had nog minsten een jaar of 2 bij Heerenveen moeten groeien en dan was die stap omhoog ook wel gekomen. AZ is dat niet en die had ie er ook niet voor nodig gehad, maar dat zal ie zelf ongetwijfeld anders zien. Om een vergelijkbare, laat staan betere, speler te vinden voor ons zal heel moeilijk worden. Jammer dat het zo moet gaan.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Heerenveen rules » 24-05-2013 13:01

De vlag gaat in top! Hier word ik vrolijk van. Ik vond het dit seizoen helemaal niks met Gouweleeuw. Hij straalde veel te veel uit dat hij hier klaar was. Alleen was het aan zijn prestaties niet te merken. Passieloos, weinig strijd, gemakzuchtig en slap.

Gefeliciteerd AZ. Jullie krijgen er een topper bij. :mrgreen:
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Ebiede » 24-05-2013 13:04

Mister Bigstar is vertrokken. Jammer de potentie is, alleen het karakter kan ik (nog) niet ontdekken.

Iemand een idee wat er voor is betaald?

Kan dit topic nu naar betrokken spelers?
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Superfries88' » 24-05-2013 13:10

Gouweleeuw wilde deze stap graag maken. In mijn ogen een weinig ambitieuze stap, maar die discussie is inmiddels al vaak genoeg gevoerd. Belangrijkste is dat er duidelijkheid is. Mooi op tijd ook, net als met Djuricic. Het is nu aan Hansma en co. om te bewijzen dat ze wel degelijk in staat zijn om de selectie goed én tijdig in elkaar te draaien. Dit zal de echte test worden.

Persoonlijk betreur ik deze stap, enerzijds omdat ik AZ als concurrent beschouw en anderzijds omdat ik verwacht dat Gouweleeuw echt doorbreekt in Alkmaar. Ik zie hem daar zomaar uitgroeien tot Oranje-international. Verdedigen en opbouwen kan hij wel, hij moet dat alleen omzetten in constante prestaties door de laksheid uit zijn spel te halen. Verbeek is daar de ideale man voor.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor winterzzz85 » 24-05-2013 13:13

Ebiede schreef:Kan dit topic nu naar betrokken spelers?


Is hij nu wel opeens betrokken?
winterzzz85
Basisspeler
 
Berichten: 711
Geregistreerd op: 09-10-2008 12:47
Woonplaats: Zeist

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Frisian Viking » 24-05-2013 14:24

Ik voorspel een Beerens verhaal. Zal goed beginnen, maar daarna in oude fouten vervallen. Leuke speler, maar met de mentaliteit die hij heeft ben ik blij dat hij weg is. Gouweleeuw zal straks, als hij bij AZ zit en evenals de eerder genoemde Beerens, ook nog wel wat vuile was buiten hangen. Blij dat ie weg is.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor fuotbalgek » 24-05-2013 14:59

Voetbalt al een seizoen lang met in het achterhoofd een vertrek, geen scherpte meer. Dus, maar hopen dat ze een mooie doorverkoop hebben bedongen mocht hij daar verder groeien. Opvolger zal tussen Otigba en Streutker zijn, die volgend jaar allebei mogen aansluiten. Samen met Kruiswijk voor de ervaring, en Zomer lekker op de bank of tribune.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor superkaas » 24-05-2013 15:04

Frisian Viking schreef:Ik voorspel een Beerens verhaal. Zal goed beginnen, maar daarna in oude fouten vervallen. Leuke speler, maar met de mentaliteit die hij heeft ben ik blij dat hij weg is. Gouweleeuw zal straks, als hij bij AZ zit en evenals de eerder genoemde Beerens, ook nog wel wat vuile was buiten hangen. Blij dat ie weg is.

Beerens > Van la Parra
Elm > Kums
Gouweleeuw > Zomer

Dus wat dat betreft kunnen Heerenveen fans en laag dunkend over een Beerens en soms Elm. Maar de vervangers die jullie ervoor terugkregen is nou niet echt een verbetering te noemen? :wink:
superkaas
Nieuw talent
 
Berichten: 111
Geregistreerd op: 09-08-2011 22:05

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Otsje P » 24-05-2013 15:09

superkaas schreef:Beerens > Van la Parra
Elm > Kums
Gouweleeuw > Zomer

Dus wat dat betreft kunnen Heerenveen fans en laag dunkend over een Beerens en soms Elm. Maar de vervangers die jullie ervoor terugkregen is nou niet echt een verbetering te noemen? :wink:


Beerens mocht weg omdat Narsingh 3x zo veel rendement had.
Kums was er al toen Elm er ook was, en is bovendien gewoon een betere speler dan Elm is.
Gouweleeuw en Zomer hebben 2 jaar samen het centrum gevormd, dus hoezo opvolger?

Ja, ik zag de knipoog, maar ik moest reageren. :wink:
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Frisian Viking » 24-05-2013 15:29

superkaas schreef:Beerens > Van la Parra
Elm > Kums
Gouweleeuw > Zomer

Dus wat dat betreft kunnen Heerenveen fans en laag dunkend over een Beerens en soms Elm. Maar de vervangers die jullie ervoor terugkregen is nou niet echt een verbetering te noemen? :wink:

Beerens mocht weg omdat hij 0,0 rendeerde. Weinig doelpunten en weinig assists. Beerens werd aan alle kanten overvleugeld door Narsingh en moest daar nog nadat hij weg was wat over zeggen.

Over Elm ben ik altijd meer gecharmeerd geweest dan de meesten hier. Maar mocht Kums al de vervanger van Elm zijn dan kies ik voor Kums. Meer een voetballer. Dit seizoen een matig seizoen, maar vorig jaar was hij van groot belang voor is.

Zomer kan natuurlijk nooit de vervanger van Gouweleeuw zijn, speelt hier al twee seizoen, net zoals Gouweleeuw... Zomer heeft overigens ook een matig seizoen gedraaid nu nadat hij het jaar ervoor wel goed presteerde.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor superkaas » 24-05-2013 15:58

Bubbe schreef:Volgens mij is Heerenveen hoger geëindigd dan AZ.

Volgens mij eindigt AZ al 7-8 jaar lang hoger dan Heerenveen met uitzondering van dit jaar? En misschien 1 van die 8 jaar?
Dat zegt dus niet alles.

AZ kijkt weer omhoog, Heerenveen moet eerder omlaag kijken zonder Djuricic en in mindere mate Gouweleeuw. Als finbogason weggaat helemaal.
superkaas
Nieuw talent
 
Berichten: 111
Geregistreerd op: 09-08-2011 22:05

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten