Jeffrey Gouweleeuw

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Wizard » 05-04-2011 09:18

Flying Tilster schreef:Voetballend is hij zelfs vele malen beter dan Breuer. Ik mag toch hopen dat je dat toch wel gezien hebt.
Hij heeft genoeg fouten gemaakt, maar dat doen Breuer & Kruiswijk ook wekelijks.. dus daar kijk ik nog niet eens zo direct naar. Blijf jij maar lekker geloven in Breuer en Kruiswijk, ik doe dat al tijden niet meer.

Van de ene kant gun je hem de wedstrijd tegen PSV, aan de andere kant heb ik liever dat men Breuer/Kruiswijk gaat vernederen in Eindhoven dan deze jonge kerel.


Waar staat dat ik geloof in Breuer? Quote me even.
Natuurlijk is Gouweleeuw voetballend sterker dan Breuer (wie niet), maar je onderschat Breuers vechtlust, mentaliteit, ervaring en inzicht (waardoor alle trainers voor em kiezen). Zeker heb ik een voorliefde voor doorgestroomde jeugdspelers en vind ik dat Jeffrey een goed debuut heeft gemaakt, maar overdrijven is ook een vak.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor originefries » 05-04-2011 10:21

Flying Tilster schreef:Klopt. Breuer kan ook niks goed doen. Dat laat hij al jaaaaaaaaaren zien. In deze jongen zit duidelijk veel en veel meer dan in Breuer. Volgende wedstrijd graag Gouweleeuw naast Kopic zetten.
En Breuer z'n contract a.u.b. z.s.m. verscheuren.


nou overdrijven kan ook, wat er is met Breuer, hij is redelijk maar hij nu misschien zijn beste jaren gehad. Hij moet
gewoon lekker naar een mooi warm land en daar de laatste jaren lekker verder voetballen.
originefries
Nieuw talent
 
Berichten: 53
Geregistreerd op: 05-04-2011 10:17

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor originefries » 05-04-2011 10:23

Lol, deze jongen heeft 't goed gedaan, maar is zeker nog niet beter dan Breuer en laat staan Kruiswijk.
Inderdaad petje af als je op dit moment zo'n pot kunt spelen, maar heeft zaterdag nog genoeg fouten gemaakt...
Als een paar mensen spreken van een geweldig debuut, hobbelt de massa erachteraan.
Back2reality


Niet? Om me aan de rest aan te sluiten voor de 1e keer heeft hij het erg goed gedaan! Natuurlijk moet/kan hij nog groeien maar dat kunnen nog zoveel jongens. Petje af voor de eerste keer, en volgens mij gaan we nog veel van Gouweleeuw horen.
originefries
Nieuw talent
 
Berichten: 53
Geregistreerd op: 05-04-2011 10:17

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 05-04-2011 11:03

Wat ook opvallend is: Na jaren weer eens een verdediger die doorstroomt uit de jeugd. Normaal waren het alleen de aanvallers en af en toe een middenvelder. Ik had destijds gehoopt dat bijvoorbeeld een Maruanya als aanvoerder van de beloften door kon stromen, maar dat is er nooit van gekomen.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Wizard » 06-04-2011 07:55

originefries schreef:
Lol, deze jongen heeft 't goed gedaan, maar is zeker nog niet beter dan Breuer en laat staan Kruiswijk.
Inderdaad petje af als je op dit moment zo'n pot kunt spelen, maar heeft zaterdag nog genoeg fouten gemaakt...
Als een paar mensen spreken van een geweldig debuut, hobbelt de massa erachteraan.
Back2reality


Niet? Om me aan de rest aan te sluiten voor de 1e keer heeft hij het erg goed gedaan! Natuurlijk moet/kan hij nog groeien maar dat kunnen nog zoveel jongens. Petje af voor de eerste keer, en volgens mij gaan we nog veel van Gouweleeuw horen.


Dat zeg ik toch? Begrijpend lezen...
Natuurlijk is 't fantastisch dat een jeugdspeler doorstroomt (wat wil je nog meer als club en fan), maar we moeten niet te snel hosanna roepen (voetbaltechnisch mankeert er nog genoeg aan)
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor davp » 06-04-2011 09:55

Precies, een aantal maal zat hij er naast en hij time-de ook een paar keer niet goed. Hij heeft zeker potentie, maar is er nog lang niet.
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor originefries » 06-04-2011 10:54

Ja natuurlijk was niet alles goed, maar wat verwacht je dan van iemand die z'n debuut maakt
originefries
Nieuw talent
 
Berichten: 53
Geregistreerd op: 05-04-2011 10:17

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor davp » 06-04-2011 10:58

Veel meer mag je inderdaad niet verwachten van iemand die zijn debuut maakt. Het enige wat ik voor ogen had was de 'hosanna sfeer' een beetje temperen met wat realisme.
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Lipton » 06-04-2011 12:45

Jammer maar leerzaam voor die jongen, wel eens goed dat hij met het team op de bek gaat. Daar word ie alleen maar beter van.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Knipecity » 06-04-2011 19:53

Prima debuut van deze jongeman. Zit wel potentie in voor ons nieuw te bouwen team. Roorda terug. Jelle halen en je krijgt al wat meer binding met de club. Nog 1 of 2 jongens door laten stromen uit de eigen jeugd.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Baggerraartje » 06-04-2011 20:58

Klinkt leuk hoor...Jelle ten rouwelaar en binding met de club! Maar als deze mensen met binding net zo gaan prutsen als de mensen zonder binding...is het net zo vervelend! Maar...ik vind wel dat je jeugdspelers kansen moet geven!
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor originefries » 10-04-2011 16:31

Gouweleeuw weer in de basis, goede keuze van Jans of toch meteen iets teveel van het goede?
originefries
Nieuw talent
 
Berichten: 53
Geregistreerd op: 05-04-2011 10:17

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Gekko » 10-04-2011 16:32

Laat 'm maar lekker leren door te ervaren. Nu mag hij fouten maken, we voetballen toch nergens meer om. Betere voorbereiding en leerschool voor zo'n jongen dan tegen de Gaasterlandse selectie.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Skopperij » 10-04-2011 17:48

Gouweleeuw speelde een beresterke wedstrijd. Hij is redelijk lang, heeft behoorlijk wat snelheid in huis en zit overal keurig tussen. En hij blijft onder alle omstandigheden rustig. Laat maar staan!
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor originefries » 10-04-2011 18:00

Klopt, had eerst mijn twijfels maar hij heeft het erg goed gedaan inderdaad. Wel een paar
keer omgeduwd met kopduels terwijl hij erg kopsterk schijnt te wezen.
originefries
Nieuw talent
 
Berichten: 53
Geregistreerd op: 05-04-2011 10:17

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Knipecity » 10-04-2011 18:10

Maakt prima indruk op mij. Speelt al behoorlijk volwassen. Netjes.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Heerenveen rules » 10-04-2011 18:42

Speelde een prima pot. Kwam er een paar keer prima voor en won de nodige duels. Laat maar staan deze competitie. Zijn we van Breuer verlost centraal want op de back kun je hem wel gebruiken.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor g11 » 10-04-2011 19:36

Een verademing.
Ik pas hier niet
Avatar gebruiker
g11
Basisspeler
 
Berichten: 768
Geregistreerd op: 10-01-2005 22:26
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor H-J » 10-04-2011 19:39

g11 schreef:Een verademing.

Inderdaad, en dan met name de 'brutaliteit' in balbezit. Schuift gewoon goed door en kan een goede bal geven. Lekker laten staan, met Breuer op links.
Nieuwe spits: kappen - draaien van Keimpema
H-J
Superster
 
Berichten: 2346
Geregistreerd op: 15-05-2004 17:46
Woonplaats: De Vlecke

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor zweed1 » 10-04-2011 20:20

Prima optreden ! Mooi dat er een talent uit de jeugd in de basis staat.

Laten staan de laatste wedstrijden.
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor tha boelie » 10-04-2011 20:33

Hele goede wedstrijd gespeeld vandaag, mooi tot aan het einde van het seizoen laten staan en kijken hoe ver die dan is. Misschien volgend jaar wel basis als hij het niveau van vandaag vast kan houden. Ik denk dat hij binnenkort ook wel een uitnodiging voor Jong Oranje zal ontvangen, als je kijkt dat bij de vorige selectie spelers zaten als Ramstein van Excelsior en Evers van de Graafschap. Gouweleeuw is echt niet minder dan hun.
tha boelie
Basisspeler
 
Berichten: 804
Geregistreerd op: 31-10-2010 01:31

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Lipton » 10-04-2011 21:28

Prima pot, vooral opbouwend heel goed. Daardoor voetballen we beter.
Verdedigend zal hij nog de nodige fouten gaan maken, maar van mij mag hij die maken, daar zal hij alleen maar beter van worden.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Frisian Viking » 10-04-2011 21:45

Lipton schreef:Prima pot, vooral opbouwend heel goed. Daardoor voetballen we beter.
Verdedigend zal hij nog de nodige fouten gaan maken, maar van mij mag hij die maken, daar zal hij alleen maar beter van worden.

Inderdaad. Daarnaast speel je nu nog vier oefenduels, dus mooi laten staan en lekker fout maken, niets mis mee.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Janneman » 11-04-2011 09:49

Goed gespeeld, deze jongen komt er zeker. Ik vond hem weer 1 van de betere spelers (al ben je dat snel momenteel). Opbouwend goed en verdedigend staat hij zijn mannetje.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Wizard » 11-04-2011 10:06

Janneman schreef:Goed gespeeld, deze jongen komt er zeker. Ik vond hem weer 1 van de betere spelers (al ben je dat snel momenteel). Opbouwend goed en verdedigend staat hij zijn mannetje.


Inderdaad. Speelde erg sterk. Met name gezien zijn ervaring en (dus) jeugdige leeftijd.. tegen toch niet één van de minste teams in de Ere. Moet er wel bij zeggen dat Kruiswijk hem goed coachte en dat ze elkaar goed aanvulden en -voelden als duo.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor paparazzi » 11-04-2011 10:27

Prima wedstrijd gespeeld Gouweleeuw!
Zoals hierboven ook al werd vermeld ; mooi laten staan die laatste paar 'oefenpotjes.'
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor oldtimer » 11-04-2011 10:34

Goede partij, niet slechts verdedigend, maar ook opbouwend.
Hij bewaarde de rust bij het uitverdedigen en zeker in de 2e helft kwam vrijwel elke pass van hem ook aan.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Ironis » 11-04-2011 14:28

En terecht dat hij weer mag spelen. Hier hebben we wat aan in het komende seizoen.
Maar mijn vraag nu, zorgt hij er nu voor dat Kruiswijk naast hem 'beter' wordt. In dat geval kun je het met hem aardig redden komend seizoen. Maar dan nog is nog een extra verdediger niet verkeerd, omdat je centraal erg dunne spoeling krijgt als Djuric en Kopic beiden vertrekken..

En hier het artikel wat bovenstaande bevestigt:

Gouweleeuw doorstaat test in Eindhoven
Luciano Narsingh bracht zondag in zijn eentje PSV aan het wankelen. De meeste aandacht ging na afloop uit naar de speersnelle aanvaller en daardoor sneeuwde het goede optreden van een andere jongeling, Jeffrey Gouweleeuw, een beetje onder. De centrale verdediger speelde in Eindhoven zijn eerste grote wedstrijd en verdiende een dikke pluim voor zijn goede optreden.

Jeffrey Gouweleeuw vecht een kopduel uit met Erik Pieters.
Gouweleeuw rekende in het Philips Stadion af met Jermaine Lens, toch niet de eerste de beste aanvaller uit de eredivisie. Het was een knappe prestatie van de 19-jarige verdediger die pas voor de tweede maal in de basis stond bij sc Heerenveen. Gouweleeuw debuteerde in het thuisduel tegen Excelsior en kreeg zondag, tot zijn eigen verrassing, opnieuw de voorkeur.

,,Ik had eerlijk gezegd niet gerekend op een basisplaats,’’ aldus Jeffrey Gouweleeuw. ,,De trainer had nog andere opties. Hij had ook Kopic aan de linkerkant kunnen laten spelen.’’ De samenwerking met Kruiswijk verliep goed en Gouweleeuw had Lens goed in bedwang. ,,Ik was hem alleen in de beginfase een keer kwijt, maar voor de rest ging het vrij aardig,’’ aldus Gouweleeuw.

Het was de eerste grote wedstrijd voor Gouweleeuw. De verdediger toonde zich niet onder de indruk van de entourage in het Philips Stadion en ook voor de wedstrijd was er geen sprake van extra spanning. ,,Natuurlijk is PSV een goede tegenstander, maar je moet je normaal voorbereiden en uitgaan van eigen kwaliteit.’’

Jeffrey Gouweleeuw heerst aan de bal. Ola Toivonen moet in de achtervolging.
Gouweleeuw, die tot voor kort zijn wedstrijden bij de beloften speelde, had geen moeite mee te gaan in het tempo van PSV. ,,Fysiek had ik geen problemen. Je moet alleen 100 procent gefocust zijn. Op dit niveau zijn de spelers net even slimmer en wordt sneller gehandeld. Als je even niet bij de les bent is je tegenstander weg.’’

Voor Jeffrey Gouweleeuw was zijn optreden tegen PSV de bevestiging dat hij mee kan op het hoogste niveau. De verdediger straalde rust uit en stond niet alleen verdedigend, maar ook opbouwend zijn mannetje. ,,Dat was ook de bedoeling. Ik moest naar voren spelen zodat we van daaruit verder konden voetballen..’’

Of Jans komende vrijdag, als FC Utrecht op bezoek komt in het Abe Lenstra stadion opnieuw een beroep doet op Gouweleeuw, durfde de verdediger vanochtend na de training niet te voorspellen. ,,Dat is afwachten. Ik hoop het wel natuurlijk, maar ik voel me nog geen basisspeler.’’

Volgens Jans kan Gouweleeuw zich opmaken voor zijn derde optreden in de eredivisie. ,,Jeffrey gaat tegen Utrecht zeker spelen,’’ aldus de trainer van sc Heerenveen. Jans was dik tevreden over het optreden van de jongeling. ,,Hij deed het verdedigend en opbouwend goed. De pass waar de rode kaart van Bouma uit voortvloeide, kwam bij hem vandaan. Of ik verrast ben door zijn spel? Nou, niet helemaal, maar als je op deze leeftijd zo’n rust uitstraalt, vind ik wel bijzonder.’’

Bron: off. site
Laatst bijgewerkt door Ironis op 11-04-2011 14:31, in het totaal 2 keer bewerkt
Avatar gebruiker
Ironis
Wereldspeler
 
Berichten: 1438
Geregistreerd op: 27-04-2009 10:39
Woonplaats: Rotterdam

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor rust » 11-04-2011 14:30

Bovendien lijkt het me ook een hele lieve jongen.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Superfean4 » 11-04-2011 17:15

oldtimer schreef:Hij bewaarde de rust bij het uitverdedigen en zeker in de 2e helft kwam vrijwel elke pass van hem ook aan.
Wat dacht je van die pass waaruit Bouma rood kreeg,
Wordt als hij zich goed doorontwikkelt een goede constante centrale verdediger, waarvan de laatste Helaas Petter Hansson in mijn ogen is.
JALALALALALALA .......SCHEISSE 04
Avatar gebruiker
Superfean4
Basisspeler
 
Berichten: 912
Geregistreerd op: 29-03-2011 16:39
Woonplaats: Langs de Luts

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten