Jeffrey Gouweleeuw

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Blizzard » 05-01-2009 22:57

Verder staan de nieuwkomers Patrik Ingelsten en Viktor Elm op de spelerslijst en een drietal A-junioren, Luciano Narsingh, Pavel Wojchiechowski en Jeffrey Gouweleeuw. Voor Gouweleeuw is het de eerste maal dat hij bij de selectie wordt gehaald.


Van de officiële site.
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor massan » 06-01-2009 03:09

Zozo, hij is pas echt jong! 16 of 17 volgens mij, wel altijd spelend in vertegenwoordigende elftallen. Leuk voor 'm!
Avatar gebruiker
massan
Basisspeler
 
Berichten: 534
Geregistreerd op: 21-09-2007 08:36

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Royce_SCH » 06-01-2009 09:52

Deze jongen is inderdaad nog maar 17 jaar en is een centrale verdediger volgens mij.
Avatar gebruiker
Royce_SCH
Superster
 
Berichten: 2128
Geregistreerd op: 25-02-2007 15:18

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor SCH-FAN » 06-01-2009 17:09

Royce_SCH schreef:Deze jongen is inderdaad nog maar 17 jaar en is een centrale verdediger volgens mij.
Ik heb hem een aantal wedstrijden zien spelen op een jeugdtoernooi, werd uitgezonden op eurosport. Ik vond hem toen niet bepaald een sterke indruk maken, hij speelde toen ook als centrale verdediger. Al denk ik dat de technische staf meer verstand van voetbal heeft dan ik.
Twente heeft een Cheik maar wij hebben de Koning!
SCH-FAN
Wereldspeler
 
Berichten: 1109
Geregistreerd op: 22-08-2007 14:21

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Blizzard » 06-01-2009 17:41

Al denk ik dat de technische staf meer verstand van voetbal heeft dan ik.


Dat hoop ik maar ;)

Ik moet bekennen dat ik de speler nog niet echt ken. Misschien dat iemand wat meer kan vertellen? Over het type verdediger en hoeveel potentie de speler heeft...
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor El Blanquito » 08-01-2009 18:42

Hij is nu 1e jaars A junior en speelt pas 3 jaar betaald voetbal. Schijnt groot talent in wording te zijn.
Is inmiddels ook bekend in Zeist en speelde al in oranje. Komt oorspronkelijk uit Heemskerk en is centrale verdediger. Was vorig jaar zelfs topscorer bij de B's!!!
El Blanquito
Nieuw talent
 
Berichten: 85
Geregistreerd op: 08-01-2009 18:36

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor feanfans » 08-01-2009 18:51

Samir Fazli schreef:Hij is nu 1e jaars A junior en speelt pas 3 jaar betaald voetbal. Schijnt groot talent in wording te zijn.
Is inmiddels ook bekend in Zeist en speelde al in oranje. Komt oorspronkelijk uit Heemskerk en is centrale verdediger. Was vorig jaar zelfs topscorer bij de B's!!!


Centrale verdediger en topscorer? Dat hoor je niet vaak.
feanfans
Superster
 
Berichten: 2186
Geregistreerd op: 22-12-2005 16:48

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Silver » 12-01-2009 13:06

Interview met de jonge A-junior op de officiële site:

A-junior Jeffrey Gouweleeuw geniet van Turkse ervaring
12 januari 2009
Jeffrey Gouweleeuw was in de kerstvakantie in Barcelona toen de telefoon rinkelde. Het was zijn teammaatje van de A-junioren Luciano Narsingh met de mededeling dat Gouweleeuw zijn naam op de spelerslijst van het trainingskamp in Belek stond. De jonge verdediger dacht aanvankelijk nog aan een grapje, maar kreeg al snel de bevestiging dat hij mee mocht naar Turkije. Zaterdagavond tegen MVV maakte de 17-jarige Heemskerker zelfs zijn debuut. ,,Het is prachtig dat ik dit mee mag maken.’’

De jeugdopleiding van sc Heerenveen bulkt van talent. Dat blijkt ook in het Belek, want Trond Sollied heeft maar liefst drie A-junioren meegenomen naar Turkije. Naast Jeffrey Gouweleeuw zijn ook Luciano Narsingh en Pawel Wojchiechowski van de partij. Gouweleeuw is blij met de aanwezigheid van zijn teammaatjes. ,,Ik had hiervoor maar één keer met de selectie meegetraind. De meeste spelers van het eerste ken ik alleen van achternaam. Dan is het wel lekker als er een paar jongens bij zijn die je goed kent.’’

Jeffrey Gouweleeuw is aan zijn derde jaar bij sc Heerenveen bezig. De verdediger is afkomstig van de amateurs van ADO’20 uit Heemskerk. Gouweleeuw maakte deel uit van een talentvolle lichting. Een jaar voor zijn komst naar Friesland vertrok bijna zijn hele team naar clubs uit het betaalde voetbal. ,,Er gingen jongens naar Ajax, AZ, Telstar en Haarlem. Ik bleef als één van de weinigen over. Dat was balen natuurlijk, maar een jaar later melde Heerenveen zich. De meeste andere jongens voetballen inmiddels weer bij ADO, terwijl ik nog bij Heerenveen zit. Het kan raar lopen.’’

Het verschil tussen de A-junioren en de selectie van sc Heerenveen is groot heeft Jeffrey Gouweleeuw inmiddels ondervonden. Het balletje gaat sneller rond, de spelers zijn slimmer, fysiek sterker en technisch vaardiger. Toch houdt de jongeling zich knap staande. Dat bleek ook in het oefenduel tegen MVV waarin hij samen met Milan Kopic MVV-spits Thybaut bijna negentig minuten kansloos liet.

,,Ik denk dat ik tevreden kan zijn,’’ vertelt Jeffrey Gouweleeuw. ,,In het begin was het even wennen, maar de samenwerking met Kopic was ondanks dat we nog nooit eerder samengespeeld hadden best goed. Alleen in de slotfase raakte ik vermoeid en kreeg ik het moeilijk. Nerveus ben ik niet geweest. Ik ben van nature een rustige jongen. Misschien zelfs wel iets te rustig. Ik moet van de trainers meer praten en coachen, maar dat gaat niet vanzelf. Daar moet ik dus aan werken.’’

Het is tot dusverre een prima voetbaljaar voor Jeffrey Gouweleeuw. Hij moest als gevolg van een gebroken duim de eerste weken van het seizoen toekijken, maar heeft inmiddels zijn draai gevonden en is met zijn elftal samen met Ajax zelfs koploper van de Nike eredivisie.
,,We hebben een brede en sterke selectie,’’ vertelt Jeffrey Gouweleeuw. ,,Ondanks het feit dat we Pawel en Luciano regelmatig kwijt zijn aan het eerste team, kunnen we hun afwezigheid goed opvangen. Ik denk dat we een goede kans maken om kampioen te worden. We krijgen alle concurrenten nog thuis. Dat is een groot voordeel.’’

Jeffrey Gouweleeuw voelt zich thuis in Friesland. Zelfs zo goed, dat hij twee jaar geleden een aanbod van AZ om in Alkmaar te komen voetballen afwimpelde. ,,Op zich was het aanlokkelijk, want dan kon ik thuis wonen. Vanuit Heemskerk is het maar tien minuutjes naar Alkmaar. Ik heb het niet gedaan omdat ik dan afscheid van mijn vrienden moest nemen en omdat Heerenveen een uitstekende club is voor jonge voetballers. Dat blijkt nu wel weer. Ik krijg hier kansen die je niet bij iedere club krijgt.’’

De jonge verdediger heeft altijd van een carrière als profvoetballer gedroomd. Dat is niet zo vreemd, want Jeffrey Gouweleeuw is afkomstig uit een sportieve familie. Vader Gouweleeuw heeft gevoetbald en zijn broertje Jordy en zusje Jaimy zijn verdienstelijke voetballers bij ADO’20. ,,Het zit kennelijk in de genen,’’ aldus Jeffrey Gouweleeuw. ,,De familie steunt me enorm. Mijn opa en oma zijn bij iedere wedstrijd aanwezig en ook mijn ouders komen regelmatig kijken. Ze zijn er niet altijd, want ze moeten natuurlijk ook bij mijn broertje en zusje kijken.’’

Jeffrey Gouweleeuw wil slagen in het profvoetbal en heeft daar alles voor over. ,,Over twee jaar moet ik minimaal bij de selectie zitten. Verder hoop ik dat ik een plek bij Oranje onder 18 af kan dwingen. Bij onder 17 zat ik vast bij de selectie, maar bij onder 18 moet ik het opnieuw afdwingen. Dat ik nu mee naar Turkije ben is alleen maar goed voor me. Ik leer hier veel en kan me beter in de kijker spelen.’’

Assistent-trainer Henk Herder noemt Jeffrey Gouweleeuw een groot talent. ,,Jeffrey is opbouwend goed. Hij zoekt altijd het liefst meteen de middenvelders of de spitsen. Verder heeft hij overzicht, een goede pass en zijn handelingstempo ligt hoog. Gezien het feit dat hij tegen MVV voor het eerst meedeed, heeft hij het prima gedaan. Het was een uitstekend debuut.’’
Avatar gebruiker
Silver
Basisspeler
 
Berichten: 753
Geregistreerd op: 29-08-2008 13:27

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor erabeko » 14-01-2009 10:07

Ja jeffrey is nogmaar 17, en is net terug uit Turkye met het 1e.
Ik las dat iemand vroeg of iemand meer wist, ben z'n vriendin. Kan natuurlijk
niet alles vertellen maar ik weet wel dat hij vandaag nog een interview heeft
met Kennerdagblad zei hij. Vragen zijn altijd welkom hoor! :wink:
erabeko
Bankzitter
 
Berichten: 4
Geregistreerd op: 14-01-2009 10:03

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Squerrel » 14-01-2009 10:21

erabeko schreef: ben z'n vriendin.


Dat vindt hijzelf ook?
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor erabeko » 14-01-2009 10:24

haha ja, kijk anders maar op mijn en zijn hyves.. ik weet dat het
beetje raar klink maar het is toch zo. Ben wel onwijs trots op hem hoor!
erabeko
Bankzitter
 
Berichten: 4
Geregistreerd op: 14-01-2009 10:03

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Squerrel » 14-01-2009 10:27

erabeko schreef:haha ja, kijk anders maar op mijn en zijn hyves


Hoeft niet hoor, ik geloof je! Je bent vast een heel lief meisje. Zorg je er wel voor dat ie elke avond vroeg op bed gaat enzo.
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Janneman » 14-01-2009 11:17

Ik ben benieuwd of Sollied hem dit seizoen al voor de spreekwoordelijke "leeuwen" durft te gooien. Want wat goed is komt snel en leeftijd moet niks zeggen als het talent aanwezig is. Op zich mag je een oefenpot tegen MVV niet al te serieus nemen maar het kereltje staat er dan toch maar. Mooi ook om te horen dat hij met Kopic lekker heeft staan voetballen. Bewijst toch dat die ook nog e.e.a. kan terwijl de meeste hem hier het liefst afschrijven.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor drika746 » 14-01-2009 11:22

Janneman schreef:Mooi ook om te horen dat hij met Kopic lekker heeft staan voetballen. Bewijst toch dat die ook nog e.e.a. kan terwijl de meeste hem hier het liefst afschrijven.


Gunter Thiebaut is natuurlijk wel wat anders dan Lazovic, Suarez of Berg.
drika746
Superster
 
Berichten: 2580
Geregistreerd op: 05-01-2007 21:37

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor oldtimer » 14-01-2009 13:28

Ik heb deze jongen nog nooit in levende lijve gezien.
Groot? Klein? Kortom: hoe oogt hij?
Een beetje physiek mag je tenslotte wel hebben.
Een speler als Narsingh vind ik voorlopig ( veel ) te licht voor het grote werk, evenals onze jonge Poolse spits.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor SCH-FAN » 14-01-2009 13:31

oldtimer schreef:Ik heb deze jongen nog nooit in levende lijve gezien.
Groot? Klein? Kortom: hoe oogt hij?
Een beetje physiek mag je tenslotte wel hebben.
Een speler als Narsingh vind ik voorlopig ( veel ) te licht voor het grote werk, evenals onze jonge Poolse spits.

Hij is groot en heeft een goede fysiek.
Twente heeft een Cheik maar wij hebben de Koning!
SCH-FAN
Wereldspeler
 
Berichten: 1109
Geregistreerd op: 22-08-2007 14:21

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor forca hveen » 14-01-2009 15:33

Wanneer je op zijn hyves kijkt (die makkelijk te vinden is met voor en achternaam) dan staan daar bij foto's meerdere foto's van hem bij heerenveen. Weet niet hoe oud die foto's zijn maar vind hem daar nog niet heel massief lijken. Hij zal natuurlijk wel wendbaar zijn maar hij lijkt qua postuur nou niet enorm sterk zoals een grindheim ofzo :wink:
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor erabeko » 14-01-2009 20:58

Natuurlijk zorg ik dat hij vroeg in zn bed ligt haha! Komt goed. Laat hem nu
maar lekker uitrusten kan ie morgen weer lekker trainen :D
erabeko
Bankzitter
 
Berichten: 4
Geregistreerd op: 14-01-2009 10:03

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor mitrita » 14-01-2009 21:06

Avond voor de wedstrijd uiteraard geen gedoe onder de lakens :wink:
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor feanfans » 14-01-2009 21:09

Volgens van Gaal is dat juist prestatie bevorderend de dag voor de wedstrijd :P
feanfans
Superster
 
Berichten: 2186
Geregistreerd op: 22-12-2005 16:48

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor erabeko » 15-01-2009 11:59

ik zie hem zoieso niet voor de wedstrijd. Hij zit alweer in heerenveen.. :wink:
erabeko
Bankzitter
 
Berichten: 4
Geregistreerd op: 14-01-2009 10:03

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Hielke » 15-01-2009 12:43

Graag nu weer inhoudelijk, zodat hier geen chatboxtaferelen ontstaan.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Squerrel » 15-01-2009 12:51

Hielke schreef:Graag nu weer inhoudelijk, zodat hier geen chatboxtaferelen ontstaan.


Ik wilde die laatste post van erabeko nog even inkoppen :wink:

Maar ie heb geliek.
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor hilbi » 01-04-2011 09:56

Ik zag dat deze speler nog geen eigen topic had, traint momenteel in de basis opstelling voor de wedstrijd tegn excelsior. Aldus een tweet van Roelof de Vries.

Gouweleeuw maakt debuut morgen bij Heerenveen tegen Excelsior Althans, hij traint in de basisopstelling
Avatar gebruiker
hilbi
Selectiespeler
 
Berichten: 453
Geregistreerd op: 15-06-2009 16:00

Re: [centraal] Beloften

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 01-04-2011 10:04

1 april?

Zo niet: Zou hij op de plek van kruiswijk komen te spelen? Zou mooi zijn als er weer eens een jeugdspeler door kan breken.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: [centraal] Beloften

Berichtdoor hilbi » 01-04-2011 10:24

Avatar gebruiker
hilbi
Selectiespeler
 
Berichten: 453
Geregistreerd op: 15-06-2009 16:00

Re: [centraal] Beloften

Berichtdoor davp » 01-04-2011 10:44

Goede zaak, het seizoen zit er op voor Heerenveen dus een mooi moment om jonge jongens een kans te geven om zich te bewijzen. Kan alleen maar goed zijn voor de ontwikkeling van Gouweleeuw.
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Re: [centraal] Beloften

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 01-04-2011 11:08

Ik hoop echter niet dat hij bij een paar fouten gelijk afgeserveerd wordt door het publiek.
Laatst bijgewerkt door Fanatic 4-ever op 01-04-2011 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: [centraal] Beloften

Berichtdoor davp » 01-04-2011 11:12

Dat zou niet meer dan terecht zijn, we mogen immers wonderen verwachten.
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Hydra » 01-04-2011 12:15

Jong talent. Doet het goed in Jong Heerenveen/Emmen.

Nou niet te snel afrekenen wanneer hij iets fout doet. Spelen met een team wat totaal niet draait is moeilijk. Het eerste is simpelweg drama dit jaar.
Hydra
Bankzitter
 
Berichten: 7
Geregistreerd op: 04-02-2011 16:09

Volgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten