Jeffrey Gouweleeuw

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Stiffie » 23-12-2013 19:12

Da speel ik toch het liefst Europees en in de beker. Eerste vier redden we toch niet dus we spelen voor Play-offs en dan zijn beker en Europese wedstrijden mooier dan die zoveelste competitiewedstrijd.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor rust » 31-12-2013 19:54

Ik speel liever bij een mooiere club.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Stiffie » 01-01-2014 18:11

rust schreef:Ik speel liever bij een mooiere club.


Waar speel je nu dan en wanneer loopt je contact af? Zitten er al grote clubs achter je aan? :lol:
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Eric » 25-02-2014 07:48

Afbeelding

Staat ons prachtige shirt zomaar om de voorkant van SPORT in Spanje. Waarschijnlijk was het de krant meer om ons shirt te doen dan om Gouweleeuw, want die komt bij AZ al te kort.
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Superfries88' » 25-02-2014 11:11

Op basis waarvan, Eric? Gouweleeuw staat tweede in het klassement met meeste intercepties en heeft absoluut goede wedstrijden gespeeld. Zowel nationaal als internationaal. Natuurlijk heeft hij slippertjes hier en daar, maar dat heeft een Janmaat ook nog steeds. Dat is ook een beetje de manier van verdedigen in Nederland. Ik zou beiden nog wel eens in een buitenlandse competitie willen zien. Al slaat de link met Barça natuurlijk ver door.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Knipecity » 25-02-2014 12:04

Het voelt voor sommige mensen hier fijner als Gouweleeuw faalt. Omdat het dan wat gemakkelijker te verkroppen is dat hij Heerenveen verruilt heeft voor AZ. Maar feit is dat ik hem hier nog graag naast Otigba had gezien. Otigba als sloper en Gouweleeuw als de voetballer. Beide gevaarlijk bij corners.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor davp » 25-02-2014 12:16

Ik denk dat het voetballend aspect voor Barca ook zwaar meeweegt. Jeffrey is voetballend gewoonweg erg sterk, maar heeft af en toe inderdaad wel eens een slippertje. Hij lijkt dus wel een beetje een mindere kloon van Piqué :mrgreen:
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor fuotbalgek » 25-02-2014 13:01

Toch vind ik Gouweleeuw tactisch gezien niet erg sterk, staat vaak verkeerd opgesteld in verdedigende zin, en zal bij een club als Barcelona (op dit moment) dan ook snel door de mand vallen. Hij doet het goed bij AZ, maar moet nog veel leren. Een Europese subtopper zou eerst al eens een zeer uitdagende tussenstap voor hem zijn.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor john2p » 25-02-2014 13:22

Deze jongen heeft natuurlijk wel talent. Maar wat me opviel verleden jaar, is dat hij van alle jonge talentvolle cv hij helemaal niet genoemd werd bij PSV/Ajax. Terwijl die wel op zoek waren naar c.v.

Natuurlijk had hij al snel getekend bij AZ, maar ook in de periode ervoor is hij kennelijk niet genoemd. Terwijl als je ziet wie die clubs gehaald hebben; v.d. Hoorn, Rekik en Bruma, dan is het eigenlijk best raar dat geen van hen dus Gouweleeuw heeft binnengehaald, die met een eenjarig contract, echt niet zoveel had gekost. In ieder geval minder dan wat Mike van de Hoorn gekost heeft.

De twijfel zal dan toch op het verdedigende vlak liggen, want voetballend vind ik hem (ondanks dat ik hem een druiloor vind) potentieel 1 van de beste c.v.

Ik denk dat vooral ook PSV wel achter zijn oren krabt. Het centrum Rekik/Gouweleeuw was denk ik tien keer beter geweest dan wat er nu rondloopt.
Laatst bijgewerkt door john2p op 25-02-2014 23:03, in het totaal 3 keer bewerkt
john2p
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 17-07-2013 08:54
Woonplaats: Kleve (Duitsland)

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Voorstopper » 25-02-2014 13:34

Hij zal vast door heel wat clubs gevolgd worden, zeker als je voetballend zoveel kwaliteiten hebt val je natuurlijk snel op. Hij is niet het doorsnee type verdediger. Otigba - Gouweleeuw was een prachtig duo geweest.
Lijkt me overigens wel duidelijk dat Hummels en Mangala de kandidaten zijn voor Barcelona en niet Jeffrey G (of nummer 4 Laporte, 19 jarig wonderkind van Athletic), maar leuk om dat prachtige tenue zo te zien op de voorkant van een Spaans sportblad.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Silver » 25-02-2014 14:13

john2p schreef:deze jngen heeft natuurlijk wel talent. Maar wat me opviel verleden jaar, is dat hij van alle jonge talentvolle cv hij helemaal niet genoemd werd bij PSV/Ajax. Terwijl die wel op zoek waren naar c.v.

Natuurlijk had hij al snel getekend bij AZ, maar ook in de periode ervoor is hij kennelijk niet genoemd. Terwijl als je ziet wie die clubs gehaald hebben; v.d. Hoorn, Rekik en Bruma, dan is het eigenlijk best raar dat geen van hen dus Gouweleeuw heeft binnengehaald, die met een eenjarig contract, echt niet zoveel had gekost.

Ook in de discussies over hoe het centrale duo van Oranje er komende tijd/zomer uit moet zien hoor ik zijn naam nooit voorbijkomen. Of heeft dat meer te maken met het feit dat ie bij AZ zit i.p.v. de 'high-profile' topclubs als Ajax, PSV en Feyenoord?
Avatar gebruiker
Silver
Basisspeler
 
Berichten: 753
Geregistreerd op: 29-08-2008 13:27

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Eric » 25-02-2014 17:42

Superfries88' schreef:Op basis waarvan, Eric? Gouweleeuw staat tweede in het klassement met meeste intercepties en heeft absoluut goede wedstrijden gespeeld. Zowel nationaal als internationaal. Natuurlijk heeft hij slippertjes hier en daar, maar dat heeft een Janmaat ook nog steeds. Dat is ook een beetje de manier van verdedigen in Nederland. Ik zou beiden nog wel eens in een buitenlandse competitie willen zien. Al slaat de link met Barça natuurlijk ver door.


Op basis van de wedstrijden/fragmenten die ik zie op Foxsports van Gouweleeuw. Hij werd in de thuiswedstrijd tegen Utrecht helemaal gek gemaakt door De Ridder (Championship aanvaller) en liet zich enkele malen verleiden tot het maken van een overtreding rondom de 16 (van waaruit Toornstra uiteindelijk de gelijkmaker scoorde). Je zag duidelijk dat zijn emoties de overhand kregen en het mentaal dus nog steeds niet goed zit.

Ook tegen Ajax was hij echt waardeloos en ook Heerenveen heeft dit seizoen genoeg goals gescoord tegen AZ ( al heb ik daar niet bepaald op Gouweleeuw gelet). Bij Heerenveen viel mij altijd al op dat hij totaal niet kan koppen en volgens mij heeft hij dit bij AZ niet bijgeleerd. Hij mag dan wel redelijk aan de bal zijn, maar verdedigend heeft hij zeker nog veel bij te leren.
Ik heb even het AZ forum doorgelezen en die zijn wel redelijk positief over de eerste seizoenshelft van Gouweleeuw, dus misschien kan hij het niveau van AZ wel aan. Maar voor (inter)nationaal topniveau is hij nog lang niet klaar.
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Calimero » 25-02-2014 18:33

Superfries88' schreef:Op basis waarvan, Eric? Gouweleeuw staat tweede in het klassement met meeste intercepties en heeft absoluut goede wedstrijden gespeeld. Zowel nationaal als internationaal.


Hij heeft slechts 2 wedstrijden voor Jong Oranje op zijn naam staan, en dat waren als ik het me goed herinner 2 invalbeurten. Verder heeft hij een paar EL-wedstrijden voor AZ gespeeld maar daarin heeft hij meer slippertjes laten zien dan goede dingen, dus waarop je dit dan baseert is mij een volledig raadsel.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Frisian Viking » 25-02-2014 22:12

Eric schreef:Op basis van de wedstrijden/fragmenten die ik zie op Foxsports van Gouweleeuw. Hij werd in de thuiswedstrijd tegen Utrecht helemaal gek gemaakt door De Ridder (Championship aanvaller) en liet zich enkele malen verleiden tot het maken van een overtreding rondom de 16 (van waaruit Toornstra uiteindelijk de gelijkmaker scoorde). Je zag duidelijk dat zijn emoties de overhand kregen en het mentaal dus nog steeds niet goed zit.

Verder kan ik me wel aardig vinden in je verhaal, maar waarom die toevoeging achter de naam van De Ridder? Die jongen speelt toch gewoon in de Eredivisie en doet het lang niet slecht. Zou hem graag bij ons willen hebben. Was destijds in zijn tijd bij De Graafschap al een hele goede speler die niet had misstaan bij ons.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Superfries88' » 26-02-2014 00:18

Eric schreef:Bij Heerenveen viel mij altijd al op dat hij totaal niet kan koppen en volgens mij heeft hij dit bij AZ niet bijgeleerd. Hij mag dan wel redelijk aan de bal zijn, maar verdedigend heeft hij zeker nog veel bij te leren.
Ik heb even het AZ forum doorgelezen en die zijn wel redelijk positief over de eerste seizoenshelft van Gouweleeuw, dus misschien kan hij het niveau van AZ wel aan. Maar voor (inter)nationaal topniveau is hij nog lang niet klaar.


Gouweleeuw zit momenteel prima op zijn plek bij AZ, denk ik. Hij moet rustig werken aan zijn mindere punten (die er absoluut zijn) en dan komt het vervolg vast en zeker. Ik geloof er nog steeds heilig in dat deze jongen een uitstekende verdediger kan worden voor Eredivisie-begrippen en eventueel zijn heil nog eens elders kan beproeven. Hij is in staat om zonder fysieke kracht een tegenstander te bespelen en vervolgens een aanvallende oplossing te zoeken. Dat soort spelers boeit me enorm. Ik vind het sowieso jammer dat zo'n speler nu in Alkmaar loopt te ballen.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Eric » 26-02-2014 11:54

Frisian Viking schreef:Verder kan ik me wel aardig vinden in je verhaal, maar waarom die toevoeging achter de naam van De Ridder? Die jongen speelt toch gewoon in de Eredivisie en doet het lang niet slecht. Zou hem graag bij ons willen hebben. Was destijds in zijn tijd bij De Graafschap al een hele goede speler die niet had misstaan bij ons.


Die toevoeging is niets negatiefs, want de Championship heeft mijn inziens hetzelfde niveau als de Eredivisie. Ik gebruikte het om het niveau te vergelijken met de interesse vanuit Barcelona en de vraag waarom Gouweleeuw nog niet in het NL-elftal staat.

Hij is in staat om zonder fysieke kracht een tegenstander te bespelen en vervolgens een aanvallende oplossing te zoeken


Op basis waarvan concludeer je dit SF88? Juist in die wedstrijd tegen Utrecht had Gouweleeuw veel te veel overtredingen nodig.
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Superfries88' » 26-02-2014 13:31

Eric schreef:Op basis waarvan concludeer je dit SF88? Juist in die wedstrijd tegen Utrecht had Gouweleeuw veel te veel overtredingen nodig.


Gouweleeuw staat op één gele en nul rode kaarten. Dat is voor een centrale verdediger erg weinig in dit stadium. Qua overtredingen schuift hij weliswaar omhoog op de ranglijst, maar hij maakt niet meer overtredingen dan bijvoorbeeld Finnbogason. In de wetenschap dat je als verdediger toch vaak in penibele situaties komt, vind ik dat opnieuw niet heel schokkend. Natuurlijk valt daarin nog een hoop te verbeteren, zoals die wedstrijd tegen FC Utrecht ongetwijfeld zal bewijzen, maar Gouweleeuw is geen verdediger die veel oplost met fysieke kracht. Hij compenseert juist veel op basis van inzicht en techniek. Vergeet niet dat hij hier vaak werd afgeschilderd als een passieloze verdediger, maar dat is nou net een gevolg van die speelwijze. Wanneer hij op kracht gaat spelen, zit er gewoon iets niet goed.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor blauwekater » 18-04-2014 06:40

Zou AZ nog steeds een droomclub zijn voor Gouweleeuw? Nu het er op lijkt dat vriend van Basten trainer wordt?
Avatar gebruiker
blauwekater
Selectiespeler
 
Berichten: 431
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:05
Woonplaats: Emmeloord

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Stiffie » 18-04-2014 12:12

Nou en? Gouweleeuw had behalve de eerste paar wedstrijden gewoon een basisplaats onder van Basten.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Gekko » 18-04-2014 12:54

Maar Van basten was wel de hoofdreden om te vertrekken voor Gouweleeuw.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Mackan68 » 18-04-2014 17:08

Stiffie schreef:Nou en? Gouweleeuw had behalve de eerste paar wedstrijden gewoon een basisplaats onder van Basten.

Maar hij vond het maar niets dat van Basten in hem meer een middenvelder zag en dat hij daar ook diende te spelen. Zou van Basten nu ineens wel een CV in hem zien? Kan met niet voorstellen dat Gouweleeuw stond te juichen toen hij het nieuws vernam vanochtend. Maar we gaan het zien. IK ben blij dat hij bij ons weg is. Het begint nu pas een beetje te lopen. 4-5 Wedstrijden aan het eind van 2 seizoenen is toch echt aan de late kant wat mij betreft. Ik gun AZ veel plezier met hun toptrainer. En ik gun van Basten veel plezier in Alkmaar. Ik zal er geen moment rouwig om zijn om hem te missen. Ik ben benieuwd hoe snel hij bij AZ de controle heeft en dat AZ gedurende de wedstrijden heerst vanwege onklopbaar balbezit..... :lol:
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Thinkman » 18-04-2014 17:16

Onder MvB zal Jeffrey wel weer op de bank terechtkomen; daar kan deze kaas mooi rijpen.
Of zou het toch een prima duo worden; de Kaas-Pannenkoek? :wink:
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Appie_M » 10-09-2014 18:58

Hij heeft het erover dat hij naar het buitenland wil. Kan toch prima? Landen als Georgië, Kazakhstan en Armenië zijn ook buitenland :wink:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor du longhi » 13-09-2014 20:48

Wat een matig team Az. Opstap voor H'veen spelers om hoger op. Elm, gouweleeuw en van Basten, SUCCES!!
du longhi
Basisspeler
 
Berichten: 553
Geregistreerd op: 08-12-2004 19:13

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor BK2007 » 13-09-2014 20:58

du longhi schreef:Wat een matig team Az. Opstap voor H'veen spelers om hoger op. Elm, gouweleeuw en van Basten, SUCCES!!


Dat volk snapt het niet. Van Basten is er toch ook op achteruit gegaan ?
Maar oh, oh wat zijn ze toch altijd blij met hun " stap".
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor fuotbalgek » 14-09-2014 15:28

Het verschil is in ieder geval dermate klein tussen beide clubs, dat een stap hogerop onzin is. De enige die dit daadwerkelijk beweerde was Gouweleeuw. Elm dacht met zijn broertje te gaan voetballen, MvB ging al weg voordat hij naar AZ ging en Beerens was uit het elftal gespeeld door Narsingh. Desondanks wel leuk om te zien dat ze dan van sc Heerenveen op de kloten krijgen :D
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Makkum8 » 15-12-2014 23:59

Voor wat het waard is: Lazio heeft interesse in Jeffrey. Had Heerenveen destijds een doorverkoopclausule bedongen?
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
Avatar gebruiker
Makkum8
Basisspeler
 
Berichten: 938
Geregistreerd op: 11-04-2005 22:11
Woonplaats: Makkum

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Ebiede » 16-12-2014 15:32

Makkum8 schreef:Voor wat het waard is: Lazio heeft interesse in Jeffrey. Had Heerenveen destijds een doorverkoopclausule bedongen?


Afgelopen weekend Lazio Roma- Atalanta Bergamo bezocht. Stefan de Vrij steekt daar met kop en schouder er boven uit.
Gouweleeuw zou zeker voetballend zo mee kunnen.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Appie_M » 16-12-2014 18:22

Het probleem is alleen dat het in Italië voor verdedigers niet belangrijk is hoe goed ze kunnen voetballen, maar hoe goed ze kunnen verdedigen. En laat dat nou net het probleem met Gouweleeuw zijn, het is een goede voetballer maar een middelmatige verdediger. Dat hebben we hier vaak genoeg kunnen zien toen hij nog bij Heerenveen speelde.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor H-J » 09-08-2015 18:13

olympiakos zou hem willen hebben, maar hij mag niet weg. Ben benieuwd of hij nog een bal gaat raken bij AZ. :roll:
Nieuwe spits: kappen - draaien van Keimpema
H-J
Superster
 
Berichten: 2346
Geregistreerd op: 15-05-2004 17:46
Woonplaats: De Vlecke

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten