Jeffrey Gouweleeuw

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor hm_DR88 » 09-08-2015 23:37

H-J schreef:olympiakos zou hem willen hebben, maar hij mag niet weg. Ben benieuwd of hij nog een bal gaat raken bij AZ. :roll:


Volstrekt idioot. Hoe kan een failliete samenleving als Griekenland zich roeren op de transfermarkt. Kun je nagaan hoe verschrikkelijk fout zo'n situatie bij zo'n club m.i. wel moet zijn. Het kan niet anders dan een enorme partij zwart geld of een of ander asociale constructie zijn, die zoiets mogelijk lijkt te maken. Absurd!!
Avatar gebruiker
hm_DR88
Wereldspeler
 
Berichten: 1042
Geregistreerd op: 16-04-2006 21:19
Woonplaats: Drachten

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Mackan68 » 10-08-2015 01:38

hm_DR88 schreef:
Volstrekt idioot. Hoe kan een failliete samenleving als Griekenland zich roeren op de transfermarkt. Kun je nagaan hoe verschrikkelijk fout zo'n situatie bij zo'n club m.i. wel moet zijn. Het kan niet anders dan een enorme partij zwart geld of een of ander asociale constructie zijn, die zoiets mogelijk lijkt te maken. Absurd!!

De kans dat het om cash zwart geld gaat is inderdaad aanzienlijk, aangezien de meeste mensen en bedrijven met veel poen al zo'n 15 jaar geen belasting meer betaald hebben. Waarschijnlijk hebben ze nog wel iets op de plank liggen. Maar dan zullen ze het volledige bedrag af moeten tikken. Een bankgarantie kun je vanuit Griekenland de komende tijd wel op je buik schrijven...
De situatie in het land is gewoon vreselijk fout. De rijken zijn daar echt niet minder geworden. En zoals gewoonlijk wordt Jan met de pet er de dupe van en die kan het allemaal ophoesten. Lang leve het grof kapitaal!!!
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Frisian Viking » 10-08-2015 06:58

Ook Jan met de Pet betaalde geen belasting. Gewoon een heel fout land. Diezelfde bevolking koos ook jarenlang telkens de leiders die dit allemaal maar toe stonden. Eigen schuld dikke bult.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Fanatismo » 10-08-2015 10:46

Frisian Viking schreef:Ook Jan met de Pet betaalde geen belasting. Gewoon een heel fout land. Diezelfde bevolking koos ook jarenlang telkens de leiders die dit allemaal maar toe stonden. Eigen schuld dikke bult.


Daar zit je wel fout mee, Frisian Viking! Het "gewone volk"" betaalde juist wel betaling, en behoorlijk veel ook!
Het grote sjoemelen is gebeurd bij de rijken, dat geld zit in het buitenland, veel zwart geld, zeg maar gerust miljarden.
En er is veel gesjoemeld in de zakenwereld, zogenaamde contracten, die helemaal niet bestonden.
Fanatismo
Selectiespeler
 
Berichten: 443
Geregistreerd op: 03-10-2013 09:33

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Fanatismo » 10-08-2015 10:48

betaling moet natuurlijk belasting zijn :?
Fanatismo
Selectiespeler
 
Berichten: 443
Geregistreerd op: 03-10-2013 09:33

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Makkum8 » 10-08-2015 11:47

[.[/quote]

Daar zit je wel fout mee, Frisian Viking! Het "gewone volk"" betaalde juist wel betaling, en behoorlijk veel ook!
Het grote sjoemelen is gebeurd bij de rijken, dat geld zit in het buitenland, veel zwart geld, zeg maar gerust miljarden.
En er is veel gesjoemeld in de zakenwereld, zogenaamde contracten, die helemaal niet bestonden.[/quote]


Daar zit jij naast Fanatismo. Ook Jan met de Pet ontdook jarenlang de belasting. Belastingontduiking was volkssport nummer 1 in Griekenland. Van hoog tot laag. Gevolg is wel dat de rijken vooralsnog meer konden 'profiteren" van het corrupte systeem dan de minder bedeelden. Hierdoor kwam de staat met een steeds groter wordend begrotingstekort te zitten doordat er A te weinig binnenkwam en B het land massaal op de pof leefde (57 met pensioen). Het gevolg was dat Jan met de Pet a contant de rekening moest betalen aan bijvoorbeeld de artsen en apothekers omdat die de vergoeding maar deels of te laat kregen van de overheid. Vroeg of laat komt de rekening, gratis geld bestaat niet.

Er zijn altijd groepen die zich onevenredig kunnen verrijken in dergelijke corrupte systemen. Net als dat er groepen mensen zijn die onevenredig getroffen worden (onderkant samenleving). Zelf heb ik maar een klein beetje medelijden met het land en haar inwoners. Hulp uit Europa is prima, uitsluitend op een verantwoorde basis. Onze regeringsleiders moeten die gegeven hulp ook kunnen verantwoorden naar hun achterban, namelijk de ingezetenen van Nederland die wel keurig belasting betalen......

Laat de Griekse clubs maar een superheffing betalen over de buitensporige salarissen van haar spelers. A omdat dit recht doet aan het absurde verschil in loon in een land dat failliet is en B het niet langer mogelijk moet zijn dat andere Europese clubs (uit veelal noordelijke landen) uitgeschakeld kunnen worden uit Europese toernooien door Griekse (belasting ontduikende) clubs ie ook nog hun spelers opkopen (met wellicht zwart geld).
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
Avatar gebruiker
Makkum8
Basisspeler
 
Berichten: 938
Geregistreerd op: 11-04-2005 22:11
Woonplaats: Makkum

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Mackan68 » 09-01-2016 10:29

Jeffrey Gouwekaas maakt een overstap naar Augsburg. Komt weer wat geld binnen aan opleidingsvergoeding en wellicht nog een klein bedrag aan doorverkooppercentage. Zijn contract liep nog 2 jaar door en hij was aanvoerder. Er zal dus een aardig bedrag betaald zijn neem ik aan. AZ heeft hem bijna voor niets aangetrokken dus dat is leuk meegenomen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Feanfan 1 » 09-01-2016 10:39

Mackan68 schreef:Jeffrey Gouwekaas maakt een overstap naar Augsburg. Komt weer wat geld binnen aan opleidingsvergoeding en wellicht nog een klein bedrag aan doorverkooppercentage. Zijn contract liep nog 2 jaar door en hij was aanvoerder. Er zal dus een aardig bedrag betaald zijn neem ik aan. AZ heeft hem bijna voor niets aangetrokken dus dat is leuk meegenomen.

Ik las ergens 3 miljoen
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Mackan68 » 09-01-2016 11:05

Feanfan 1 schreef:Ik las ergens 3 miljoen

Ok. ik zag alleen ergens dat beide clubs niets over bedragen wensten openbaar te maken. Ging Jeff niet voor 1 miljoen naar Alkmaar? Krijgen we toch een aardig deel van de 2 miljoen winst, als het transferbedrag inderdaad klopt.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor DSCH » 09-01-2016 13:04

Een mooie stap voor Gouweleeuw. Hij gaat het ongetwijfeld lastig krijgen daar, maar ik zie wel mogelijkheden voor hem. Nu inderdaad nog hopen dat wij ook een graantje mee kunnen pikken.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor HVNFL » 09-01-2016 13:13

DSCH schreef:Een mooie stap voor Gouweleeuw. Hij gaat het ongetwijfeld lastig krijgen daar, maar ik zie wel mogelijkheden voor hem. Nu inderdaad nog hopen dat wij ook een graantje mee kunnen pikken.


Heerenveen krijgt sowieso 3,5% voor hem op 3 miljoen volgens Feanonline. Dat is 3.000.000/100=30.000*3,5=105.000 euro. Hopelijk zit er inderdaad nog een doorverkoop clausule in!
Avatar gebruiker
HVNFL
Basisspeler
 
Berichten: 605
Geregistreerd op: 16-02-2010 16:48

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor DSCH » 09-01-2016 19:23

105.000 euro is mooi meegenomen, als daar dan ook nog een doorverkooppercentage bovenopkomt heb je naar mijn mening toenertijd geen slechte deal gesloten.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Mackan68 » 09-01-2016 20:46

DSCH schreef:105.000 euro is mooi meegenomen, als daar dan ook nog een doorverkooppercentage bovenopkomt heb je naar mijn mening toenertijd geen slechte deal gesloten.

Een doorverkooppercentage van 20% op de winst van 1½ miljoen voor AZ is niet ondenkbaar. Als het transferbedrag van zijn overstap van Heerenveen naar Alkmaar klopt. Zijn dagwaarde zou 3 miljoen zijn wat ook niet onlogisch lijkt. Tel maar uit, kan zomaar nog eens 3 ton zijn. Kun je een leuke bovengemiddelde speler een jaar van betalen. En dan straks als het even meezit de verkoop van Ziyech nog. Kassa ping!!
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Superfries1994 » 11-01-2016 02:56

Transferbedrag dat Heerenveen eerst incasseerde was volgens mij ook niet zo hoog, maar dan zal er sowieso wel een aardig doorverkooppercentage opzitten. Hopelijk wel.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Superfries1996 » 11-01-2016 12:31

Gaat natuurlijk mislukken daar, Gouweleeuw middenmoot Bundesliga, ja hoor :lol: nog steeds veel te laks en gebrek aan scherpte.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Knipecity » 11-01-2016 18:10

Superfries1996 schreef:Gaat natuurlijk mislukken daar, Gouweleeuw middenmoot Bundesliga, ja hoor :lol: nog steeds veel te laks en gebrek aan scherpte.

Ik snap weinig van dit soort reacties. Er zijn hier nog steeds veel mensen die het frustreert dat Gouweleeuw de stap opzij maakte naar AZ en die het daarom maar steeds moeten roepen dat hij er niks van kan.
Ik vond hem hier een prima speler, bij AZ werd hij zelfs aanvoerder en nu gaat hij naar de Bundesliga. Dan kan je vast wel een beetje ballen.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Mackan68 » 12-01-2016 17:53

Knipecity schreef:Ik snap weinig van dit soort reacties. Er zijn hier nog steeds veel mensen die het frustreert dat Gouweleeuw de stap opzij maakte naar AZ en die het daarom maar steeds moeten roepen dat hij er niks van kan.
Ik vond hem hier een prima speler, bij AZ werd hij zelfs aanvoerder en nu gaat hij naar de Bundesliga. Dan kan je vast wel een beetje ballen.

Er zit wel wat in. En de zelfoverschatting van Jeffey zit zijn grootste gevaar. Want hij meent wel dat hij enorm goed is. En soms valt dat inderdaad best wel eens tegen. Of het vanzelfsprekend is dat hij daar door de mand gaat vallen laat ik in het midden. Verder boeit het me ook niet echt. Wij krijgen waarschijnlijk nog wat euro's binnen en of hij er mislukt of niet, het is mij om 't even. Hij zou de eerste in ieder geval niet zijn. En de laatste ook niet.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Interview Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor fussballbegeistert » 21-07-2016 16:42

Beste Heerenveen-fans,

Voor de website www.fussballbegeistert.nl heb ik vandaag een interview gehad met voormalig SC Heerenveen-speler Jeffrey Gouweleeuw over zijn tijd in Duitsland. Wellicht ook interessant voor Heerenveen-fans die benieuwd zijn naar hun oud-spelers.

Het is hier te lezen: http://fussballbegeistert.nl/2016/07/21/2167/
fussballbegeistert
Bankzitter
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 21-07-2016 16:39

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Jazz » 21-07-2016 20:17

Mocht deze gozer nooit. Wilde zo snel mogelijk weer uit Heerenveen vertrekken naar de concurrent...
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2472
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor NNboss » 23-07-2016 14:31

Jazz schreef:Mocht deze gozer nooit. Wilde zo snel mogelijk weer uit Heerenveen vertrekken naar de concurrent...

is ook vaak genoeg duidelijk gemaakt tegen hem :lol: :lol:
Pride of the north! :stan:
Avatar gebruiker
NNboss
Selectiespeler
 
Berichten: 422
Geregistreerd op: 27-09-2013 18:16

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Stiffie » 23-07-2016 22:19

Wel een prima speler. Daarom speelt hij nu in de Bundesliga, heeft een mooie stap gemaakt.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Otsje P » 09-06-2020 12:49

Ook Gouweleeuw heeft 5 kaarten gekocht!

Dat verdiend een topic-kickje. Lekker bezig Jeffrey, ontzettend bedankt!
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4837
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Jazz » 09-06-2020 19:55

Jazz schreef:Mocht deze gozer nooit. Wilde zo snel mogelijk weer uit Heerenveen vertrekken naar de concurrent...


Aardige throwback zeg... Toch een mooi gebaar, hoop dat hij zijn carriere bij ons kan afsluiten.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2472
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Vorige

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten