Quenten Martinus

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Quenten Martinus

Berichtdoor Flying Frisian » 16-05-2011 12:36

Naam: Quenten Martinus
Geboortedatum: 07-03-1991
Geboorteplaats: Willemstad (Curaçao)
Nationaliteit: Nederlandse
Bij de club sinds: 2005
Positie: linksbuiten
Been: linksbening
Vorige club: SC Cambuur Leeuwarden

Debutant Martinus rekent op meer
16 mei 2011
Ron Jans liet zondag in Kerkrade twee jongelingen debuteren. Quenten Martinus en Tobias Kainz kregen voor het eerst speeltijd in de hoofdmacht van sc Heerenveen. Martinus ziet het optreden tegen Roda JC als een mooi begin. "Van verschillende spelers is bekend dat ze weg willen of weg mogen. Ik zit er aan te komen en ben een van de jonge talenten die een kans krijgt."

Quenten Martinus kwam in Kerkrade twintig minuten voor tijd Roy Beerens aflossen. De debutant moest meteen aan de bak, maar niet op de helft van Roda JC. De aanvaller stond precies op de juiste plek om een kopbal van De Fauw van de doellijn te halen. "Ik zag dat Brian zich strekte, maar niet bij de bal kon. Gelukkig kon ik hem zo wegtrappen."

De debutant liet zich niet alleen verdedigend zien. Quenten Martinus toonde in Kerkrade aan waarom sc Heerenveen toekomst in hem ziet. De rappe linksbuiten brak een aantal malen gevaarlijk door en had een voorzet in huis waaruit Bas Dost de paal raakte. "Ik zag Bas loeren en kon de bal lekker in de zestien zwaaien. Het was jammer dat het geen doelpunt was, want dan was mijn debuut nog mooier geweest."

De invalbeurt kwam voor Quenten Martinus niet als een totale verrassing. De jongeling had een beetje gerekend op speeltijd. "Nou ja, vooral gehoopt. Het was de laatste wedstrijd en er stond niets op het spel." Zenuwachtig was hij geen moment. "Ik ben niet iemand die snel nerveus wordt. Als ik eenmaal op het veld sta doe ik gewoon mijn ding."

Quenten Martinus keerde begin dit jaar terug van een zware knieblessure. De aanvaller was anderhalf jaar uit de roulatie en genoot daarom extra van zijn eerste minuten in de hoofdmacht. "Ik heb een zware periode achter de rug en dat ik dan nu hier als debutant sta geeft een enorm fijn gevoel."

Als het aan Quenten Martinus ligt, blijft het niet bij de invalbeurt tegen Roda JC. De aanvaller, voor wie een nieuw tweejarig contract klaarligt, wil zich in het nieuwe seizoen doen gelden. "Er gaan spelers weg. Ik ben een van de talenten en dat betekent dat ik aan bod kom. Ik ga voor mijn kansen en hoop tot een serieuze concurrent uit te groeien voor de andere aanvallers.”
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Quenten Martinus

Berichtdoor Flying Frisian » 16-05-2011 19:10

Feanatieke schreef:Dat is dan weer jammer. :P

Ach, laten we het maar houden op een jeugdzonde en aangezien het verstand met de jaren komt, is het hem vergeven.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Quenten Martinus

Berichtdoor Knipecity » 16-05-2011 19:52

Zit sinds zijn 14e bij ons, dus gewoon eigen jeugd.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Quenten Martinus

Berichtdoor Lipton » 16-05-2011 20:53

Enorm goede speler, zeker als je kijkt dat hij nog maar net weer aan het voetballen is na een blessure van 2 jaar.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Quenten Martinus

Berichtdoor Knipecity » 18-05-2011 18:49

In potentie de vervanger van Assaidi?
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Quenten Martinus

Berichtdoor Flying Frisian » 18-05-2011 19:25

Knipecity schreef:In potentie de vervanger van Assaidi?

Als hij heel blijft, heeft hij die potentie absoluut, maar daarnaast moet hij ook stappen maken (onder andere op het mentale vlak).
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Quenten Martinus

Berichtdoor Knipecity » 18-05-2011 21:39

Wel bijzonder dat we nu in 1x zoveel aanwas hebben voor de buitenkanten. We hadden al de gekochte Assaidi en Beerens die goed bekend staan in Nederland als buitenspeler, terecht of onterecht. Toen kwam daar dit seizoen Narsingh bij, Martinus zit er aan te komen en daarachter weer Slaveer en Valpoort.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Quenten Martinus

Berichtdoor Calimero » 18-05-2011 22:21

Slagveer is een spits, geen buitenspeler. Kom je wel eens bij de beloftes?
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Quenten Martinus

Berichtdoor Knipecity » 18-05-2011 22:23

Calimero schreef:Slagveer is een spits, geen buitenspeler. Kom je wel eens bij de beloftes?

Niet vaak meer, rot tijd.
Slagveer wordt nog wel vleugelspeler ;-)
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Quenten Martinus

Berichtdoor Calimero » 18-05-2011 22:26

Knipecity schreef:Niet vaak meer, rot tijd.
Slagveer wordt nog wel vleugelspeler ;-)


Zwam niet zo, Slagveer is een echte spits en ik zie ook geen reden om dat ineens om te toveren aangezien hij dat verdienstelijk doet. Echter komt deze Luciano nu nog veel uit voor de A's, maar dat zie ik wel veranderen volgend seizoen. Sluit aansluiting bij het eerste daarom ook echt niet uit.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Quenten Martinus

Berichtdoor Lipton » 19-05-2011 12:40

Slagveer staat soms ook wel op de vleugel. Maar ik zie in hem meer een spits / afmaker. Zou perfect passen in een twee spitsen systeem.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Quenten Martinus

Berichtdoor Calimero » 20-05-2011 10:40

Lipton schreef:Slagveer staat soms ook wel op de vleugel. Maar ik zie in hem meer een spits / afmaker. Zou perfect passen in een twee spitsen systeem.


Ja, dat systeem zou hem niet vreemd staan inderdaad. Ik vond hem echter op de vleugel toch verzuipen. Een goeie voorzet heeft deze jongen ook niet echt, maar dat is geen schande omdat het toch echt een spits is.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Quenten Martinus

Berichtdoor Flying Frisian » 22-05-2011 11:47

Quenten Martinus wil zich laten gelden
Quenten Martinus raakte in september 2009 geblesseerd aan de knie. Een meniscusblessure, luidde de diagnose. Er was echter meer aan de hand met de knie van de speersnelle aanvaller van de A1 van Heerenveen/Emmen. Uiteindelijk bleek het kraakbeen in de knie beschadigd. Quenten Martinus stond bijna anderhalf seizoen buitenspel, maar is ‘back’. In het nieuwe seizoen wil de linksbuiten zich laten gelden. “Ik wil het mijn concurrenten lastig maken.”

Quenten Martinus heeft zijn portie blessureleed wel gehad. De inmiddels 20-jarige aanvaller raakte in augustus 2009 geblesseerd. In de thuiswedstrijd van de A1 tegen AZ verstapte de linksbuiten zich. Een meniscusoperatie volgde. Quenten Martinus dacht snel weer op het veld te staan, maar kwam bedrogen uit. De knie werd maar niet beter. “Ik heb alles geprobeerd, injecties, pillen, rust, niets hielp.”

Nieuw onderzoek bracht aan het licht dat het kraakbeen van de knie beschadigd was en een nieuwe operatie volgde. “Maar toen waren we wel een half jaar verder, Er is veel tijd verloren gegaan.” Op 2 november van het afgelopen jaar maakte de aanvaller in de uitwedstrijd van de beloften tegen PSV zijn rentree. Het ging meteen weer mis. Amper tien minuten in het veld loep Quenten Martinus een hamstringblessure op.

“Ik had er een beetje op gerekend,” blikt Quenten Martinus terug. “Als je zo lang geblesseerd bent geweest, loop je vaak weer een blessure op. Ik had er een dubbel gevoel bij. Enerzijds baalde ik, anderzijds had ik iets van, ‘dan heb ik dat maar weer gehad’. Iedereen schrok behoorlijk, ze dachten dat er weer iets met de knie was, maar gelukkig was dat niet het geval.”

Eind februari mocht Quenten Martinus het opnieuw proberen, in de thuiswedstrijd tegen De Graafschap liet de rappe aanvaller meteen zien waarom de Friese club altijd in hem is blijven geloven. De linksbuiten was met afstand de gevaarlijkste man van het veld, Sindsdien is de aanvaller, die in 2005 via Cambuur Leeuwarden bij de opleiding van Heerenveen/Emmen terecht kwam, helemaal terug.

Quenten Martinus oogt fysiek sterker dan voor zijn blessure. De iele voetballer is letterlijk gegroeid. “Ik heb tijdens mijn revalidatie in het krachthonk massa gekweekt. Ik ben sterker geworden, maar moet er wel voor waken dat ik niet te veel spieren kweek, dat kan ten koste gaan van mijn snelheid.”

En juist de snelheid waarmee Quenten Martinus is gezegend, is het grootste wapen van de linksbuiten. “Snelheid is erg belangrijk in het huidige voetbal,” weet de aanvaller. “Snelheid zorgt voor dreiging en houdt verdedigers op eigen helft.” Qua spel spiegelt Quenten Martinus zich aan Luciano Narsingh. “Ik ben niet een dribbelaar zoals Assaidi, maar het net als Luciano (Narsingh, red.) ruimte nodig. Dan ben ik het gevaarlijkst.”

Ron Jans liet de talentvolle aanvaller de afgelopen periode regelmatig meetrainen met de selectie van sc Heerenveen. Quenten Martinus is blij met de kansen en de aandacht die hij krijgt van de hoofdtrainer. Jans vertelt me altijd wat ik goed heb gedaan en wat beter kan. Hij ziet me staan, heeft aandacht voor me. Dat is lekker. Als het er op aankomt blijf ik, omdat ik een intuïtieve speler ben, mijn eigen spel spelen, maar het is lekker als je vertrouwen krijgt.”

Zijn blessure is een gesloten boek. De achterliggende periode heeft hem sterker en wijzer gemaakt. “Ik heb leren luisteren naar mijn lichaam.” Het oog is gericht op de toekomst. Quenten Martinus wil slagen in het profvoetbal en hoopt in de voorbereiding op het nieuwe seizoen zijn talenten te mogen etaleren. Die gedachte lijkt, zeker nu sc Heerenveen jong talent uit de eigen opleiding kansen biedt, reëel.

Luciano Narsingh en Jeffrey Gouweleeuw zijn speler waar Quenten Martinus zich aan spiegelt. De aanvaller is ervan overtuigd dat hij net als zijn leeftijdsgenoten aan de poort van het eerste elftal kan rammelen. “Ik moet beter worden, sterker ook en hoewel ik vooral de man ben van de assist, meer gaan scoren. Ik zal er niet meteen staan, maar denk wel dat ik in staat ben om de concurrenten te laten zien dat ze rekening met mij moeten houden.

Voor een toekomst zonder voetbal is er in de gedachten van Quenten Martinus geen plaats. De aanvaller is overtuigd dat hij zal slagen als prof. “Ik heb tijdens mijn blessure tijd genoeg gehad om na te denken over mijn doelen en mogelijkheden. Voetbal is wat ik vil. Als ik daarvan niet overtuigd zou zijn, was ik allang gestopt. En ik heb haast. Met mijn knie al ik geen vijftien jaar op niveau spelen. Als ik tien jaar voluit kan gaan, heb ik het goed gedaan.
Aktiejournaal, mei 2011
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Quenten Martinus

Berichtdoor Skopperij » 24-05-2011 11:01

Contract voor Quenten Martinus

Quenten Martinus heeft vandaag een nieuw contract bij sc Heerenveen ondertekend. De twintigjarige talentvolle aanvaller tekende een overeenkomst voor twee jaar. Martinus speelt sinds 2005 in de jeugd van sc Heerenveen. De club is verheugd opnieuw een talent uit de eigen opleiding een nieuw contract te kunnen aanbieden. In navolging van Luciano Narsingh en Jeffrey Gouweleeuw zal Quenten Martinus komend seizoen definitief worden toegevoegd aan de eerste selectie.

Technisch directeur Johan Hansma is ingenomen met de de overeenkomst met de aanvaller. ,,Quenten is een talentvolle linkspoot. Hij is snel, heeft een actie en een voorzet in huis en kan een goal maken. Hij is bovendien een kind van het huis. Quenten speelt al zes jaar bij Heerenveen en is na Narsingh en Gouweleeuw opnieuw een talent dat de stap naar de eerste selectie weet te maken.’’

Prima! Ze hebben vertrouwen in die jongen. Hopelijk kan hij Narsingh achterna.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: [centraal] Beloften

Berichtdoor Baggerraartje » 24-08-2011 06:41

KNVB schorst Martinus voor drie wedstrijden

Quenten Martinus komt de komende periode niet in actie voor sc Heerenveen. Voor zijn rode kaart in de uitwedstrijd van het beloftenteam tegen Jong NEC is de vleugelaanvaller voor drie wedstrijden geschorst. In Nijmegen werd de jongeling van het veld gestuurd vanwege een zware overtreding.

Martinus, die al een aantal wedstrijden voor de A-selectie achter de rug heeft, moet drie achtereenvolgende wedstrijden van het beloftenteam missen. In principe mag de aanvaller op 19 september tegen Jong Vitesse/AGOVV weer spelen. In de tussentijd is hij tevens geschorst voor het eerste team.


Ook lekker profesioneel, als je weet dat je nu als back up fungeert achter Narsingh of Assaidi!
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Quenten Martinus

Berichtdoor g11 » 29-10-2011 23:02

Voor de wissel assaisi / martinus niet gedacht dat we hier sterker van zouden worden.
Vanavond heeft deze man mij blij verrast, goede corners/voorzetten, verdedigend nadrukkelijk aanwezig.
Geeft weet hoop voor de toekomst.
Ik pas hier niet
Avatar gebruiker
g11
Basisspeler
 
Berichten: 768
Geregistreerd op: 10-01-2005 22:26
Woonplaats: Heerenveen

Re: Quenten Martinus

Berichtdoor Vrieskist » 29-10-2011 23:05

g11 schreef:Voor de wissel assaisi / martinus niet gedacht dat we hier sterker van zouden worden.
Vanavond heeft deze man mij blij verrast, goede corners/voorzetten, verdedigend nadrukkelijk aanwezig.
Geeft weet hoop voor de toekomst.

Inderdaad lekker strakke voorzetten en corners, beter dan Narsingh. In dat opzich dan.
Was lekker actief bezig, prima invalbeurt.
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: Quenten Martinus

Berichtdoor sta » 29-10-2011 23:20

Inderdaad goed gespeeld, enorm hard gewerkt.
Alleen die groen-gele schoenen waren wel een beetje jammer tegen ADO :?
sta
Selectiespeler
 
Berichten: 201
Geregistreerd op: 10-12-2008 14:39

Re: Quenten Martinus

Berichtdoor forca hveen » 29-10-2011 23:58

Op tv was goed te horen dat Jans hem vrijwel constant aan moest sporen om door te gaan jagen. Hij bleef uit zichzelf namelijk nog erg hangen tussen terug gaan en doorjagen. Had dat zetje van Jans zeker wel nodig, je zag ook dat hij dan eventjes aanzette en dan leidde dat ook regelmatig tot balbezit.

En Assaidi had tijdens warming up al last van zijn lies.
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: Quenten Martinus

Berichtdoor Eric » 30-10-2011 04:56

Heerlijk die blinde voorzetten! Niet de beste man van het veld, maar ik heb wel van hem kunnen genieten en ik denk Bas Dost ook.
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Quenten Martinus

Berichtdoor Frisian Viking » 30-10-2011 10:32

Eric schreef:Heerlijk die blinde voorzetten! Niet de beste man van het veld, maar ik heb wel van hem kunnen genieten en ik denk Bas Dost ook.

In het wedstrijdtopic ook al gezet. Dost is gebaat bij het spelen van Martinus. Op deze wijze krijgt hij tenminste eens een goede voorzet. In de tandem Assaidi-Narsingh valt voor Dost geen eer te behalen. Als één van de twee aan de bal is hebben ze de goal en elkaar in het vizier.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Quenten Martinus

Berichtdoor Superfries88' » 30-10-2011 10:52

Martinus viel gewoon goed in, klasse! Vooral zijn voorzetten vielen me positief op. Niet dat eindeloze wachten, maar gewoon direct voor de goal slingeren.

Minpunt: hij oogde nogal gefrustreerd in de periode dat ADO de bovenliggende ploeg was. Een speler van ADO haalde hem onderuit en daarna was hij echt op zoek naar zijn tegenstander. Pakte ook een oliedomme gele kaart. Nu is dat geen ramp, alleen heeft hij bij de beloften een paar domme rode kaarten gepakt. Daar moet hij slimmer in worden.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Quenten Martinus

Berichtdoor el nino » 30-10-2011 13:12

Voor het eerst een positief gevoel bij deze jongen.
Had hem nog niet een fatsoenlijke bal zien aannemen.
Knappe invalbeurt gisteren!
el nino
Selectiespeler
 
Berichten: 242
Geregistreerd op: 14-01-2003 10:57
Woonplaats: joure

Re: Quenten Martinus

Berichtdoor Calimero » 30-10-2011 13:47

Heerlijke voorzetten, laat hem deze lijn maar doorzetten en we hoeven geen vervanger te halen voor dhr. Assaidi!
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Quenten Martinus

Berichtdoor Lipton » 16-02-2012 10:26

Zonde dat hij weer z'n lange blessure heeft. Zijn geschiedenis met de knie is erger dan die van Roorda.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Quenten Martinus

Berichtdoor Jelmer1981 » 05-06-2012 14:18

Heerenveen stuurt talentvolle vleugelaanvaller jaartje naar Sparta

Dinsdag, 5 juni 2012 om 15:10
Quinten Martinus zal volgend seizoen nog niet samenwerken met Marco van Basten. De aanvaller kwam tot dusver nog niet verder dan een paar invalbeurten bij sc Heerenveen en is door zijn Friese club verhuurd aan Sparta Rotterdam, zo meldt Heerenveen op zijn website.

De 21-jarige linksbuiten debuteerde twee seizoenen geleden in de Friese hoofdmacht, op 15 mei 2011 (0-0 tegen Roda JC). In het afgelopen seizoen speelde Martinus in totaal acht duels in het eerste elftal van sc Heerenveen en in het bekerduel tegen Harkemase Boys (6-1) maakte hij zijn enige treffer tot nu toe. Bij Sparta hoopt hij meer ervaring te kunnen opdoen.

Martinus is een van de drie spelers die Sparta dinsdag heeft binnengehaald. De Rotterdammers maken op de officiële website ook melding van de komst van Donovan Deekman en Martijn de Vries, die overkomen van Sporting Lokeren en Excelsior. Deekman is een 23-jarige vleugelaanvaller en De Vries een twintigjarige verdediger.


Bron: voetbalzone.nl
Jelmer1981
Wereldspeler
 
Berichten: 1103
Geregistreerd op: 08-06-2008 08:10

Re: Quenten Martinus

Berichtdoor Zola » 05-06-2012 14:18

Quenten Martinus verhuurd aan Sparta Rotterdam
Aanvaller Quenten Martinus vertrekt voor één seizoen op huurbasis naar Sparta Rotterdam. Het 21-jarige talent van sc Heerenveen hoopt het komend seizoen in Rotterdam veel speelminuten te maken, om zo met meer ervaring terug te keren naar sc Heerenveen. Martinus speelde het afgelopen seizoen acht duels in het eerste elftal van sc Heerenveen, voornamelijk als invaller. In het bekerduel tegen Harkemase Boys (6-1) maakte Martinus zijn enige treffer. De linksbuiten debuteerde twee seizoenen geleden in de Friese hoofdmacht, op 15 mei 2011 (0-0 tegen Roda JC).
Avatar gebruiker
Zola
Basisspeler
 
Berichten: 638
Geregistreerd op: 01-03-2006 16:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Quenten Martinus

Berichtdoor heerenveenown » 05-06-2012 14:19

Dus hij word niet gebruikt voor het eerste elftal volgend jaar, opvallend..
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
heerenveenown
Basisspeler
 
Berichten: 676
Geregistreerd op: 22-12-2011 23:06
Woonplaats: Friesland

Re: Quenten Martinus

Berichtdoor Lardy » 05-06-2012 14:23

Daar kan je uit opmaken dat bijvoorbeeld Assaidi niet vertrekt. Of dat als Assaidi vertrekt er nog iemand wordt gehaald en dan samen met Tannane gaat uitmaken wie linksbuiten wordt.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Quenten Martinus

Berichtdoor Flying Frisian » 05-06-2012 14:26

Ik heb een dubbel gevoel bij deze transfer. Gezien zijn blessureverleden zou ik het nog niet aandurven om hem als basisspeler te gaan gebruiken komend seizoen. Daarnaast zal hij gezien zijn leeftijd wekelijks moeten gaan spelen in een eerste elftal, in dat opzicht is een tijdelijke overstap naar een andere club een goede oplossing. Het kritiekpunt is echter dat er nu geen echte linksbenige buitenspelers aanwezig zijn binnen de selectie.

@Lardy: ik zie in Tannane meer een linkshalf/aanvallende middenvelder dan een linksbuiten
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Volgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten