Marten de Roon

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Marten de Roon

Berichtdoor Otsje P » 11-04-2012 15:25

De Roon is definitief vastgelegd.

Marten de Roon voor drie jaar naar sc Heerenveen
Marten de Roon heeft vanmiddag een driejarig contract getekend bij sc Heerenveen. De 21-jarige middenvelder komt in de zomer over van Sparta Rotterdam, waar hij transfervrij vertrekt.

De talentvolle middenvelder, die door meerdere eredivisieclubs werd begeerd, is bij Sparta bezig aan zijn derde seizoen. Dit seizoen speelde hij 26 competitiewedstrijden waarin hij twee keer scoorde en drie assists gaf. De Roon begon in de jeugd bij ASWH. Hierna speelde hij zes jaar in de jeugd bij Feyenoord, voordat hij naar Sparta ging.
Aldus sc-heerenveen.nl

Volledige naam: Marten de Roon
Geboortedatum: 29-03-1992
Geboorteplaats: Zwijndrecht
Nationaliteit: Nederlandse
Positie: All-round middenvelder
Bij de club sinds: 2012
Contract tot: 2015
Contract sinds: 2012
Debuutwedstrijd profvoetbal: FC Twente - Sparta Rotterdam (27-03-2010)
Eerste doelpunt profvoetbal: Sparta Rotterdam - Almere City FC (26-09-2011)
Debuutwedstrijd sc Heerenveen:
Vorige club(s): ASWH (jeugd), Feyenoord (jeugd), Sparta Rotterdam
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4837
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Neymar » 11-04-2012 15:35

Leuk.

Nu hopen dat hij ons kan vermaken volgend seizoen. Ken hem niet zo goed eerlijk gezegd.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Hinkelpikke » 11-04-2012 15:38

Marten de Roon heeft vanmiddag een driejarig contract getekend bij sc Heerenveen. De 21-jarige middenvelder komt in de zomer over van Sparta Rotterdam, waar hij transfervrij vertrekt.

De talentvolle middenvelder, die door meerdere eredivisieclubs werd begeerd, is bij Sparta bezig aan zijn derde seizoen. Dit seizoen speelde hij 26 competitiewedstrijden waarin hij twee keer scoorde en drie assists gaf. De Roon begon in de jeugd bij ASWH. Hierna speelde hij zes jaar in de jeugd bij Feyenoord, voordat hij naar Sparta ging.


Bron: Officiële clubwebsite

Leuk, hopelijk wordt het wat. Hij is transfervrij, dus het is wel een gokje waard. Bovendien in hij jong dus zal hij wel potentie hebben. Lijkt me een prima opvolger voor Viktor Elm. Daarom een goede keuze mijn inziens.
Heerenveen till I die!
Avatar gebruiker
Hinkelpikke
Wereldspeler
 
Berichten: 1408
Geregistreerd op: 03-06-2009 16:50

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Superfries88' » 11-04-2012 15:51

Goede zaak! Zijn interviews bezorgen me een positief gevoel. De Roon blijkt uitgebreid gescout te zijn en lijkt een realistisch zelfbeeld te hebben. Hij stelt geen onredelijke eisen, is bereid om aan zichzelf te werken vanuit een reservepositie, maar heeft wel de intentie om er echt iets van te maken. Dat soort spelers vind ik hier wel passen. Ik heb te weinig van hem gezien om een goed beeld over hem te vormen, maar het feit dat de club na diverse wedstrijden is overtuigd in combinatie met de belangstelling van clubs met een goede scouting richting de Jupiler League zorgen absoluut voor het voordeel van de twijfel. Op voorhand vind ik het een ouderwetse Heerenveen aankoop, en dat stemt me tevreden. Nu maar hopen dat het ook goed uitpakt, maar een garantie heb je toch nooit.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Freezeman » 11-04-2012 16:06

Hij heeft gescoord tegen Cambuur dus is hij hier altijd welkom :-)
http://youtu.be/Zdvg53KUi84
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Re: Marten de Roon

Berichtdoor sd88 » 11-04-2012 16:53

Duidelijk interview op de clubsite. Tuurlijk zijn het de standaard vragen voor een nieuwe speler,maar vind dat hij zich toch goed presenteert voor een jongen van 21 jaar. Als de woorden van Hansma in de praktijk worden gebracht over zijn voetballend vermogen kijk ik zeker uit naar het spel van de jongen bij de SC.

Vind het ook mooi om te zien hoe zijn mondhoeken opkrullen als het gaat over de naam Marco v. Basten.
sd88
Nieuw talent
 
Berichten: 94
Geregistreerd op: 14-02-2012 21:20
Woonplaats: groningen

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Neymar » 11-04-2012 17:12

Ik heb een beetje het gevoel dat hij een zelfde soort speler als Kums is. Weet niet of je er veel aan hebt om 2 van die op één middenveld te hebben.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Flying Frisian » 11-04-2012 17:21

Neymar schreef:Ik heb een beetje het gevoel dat hij een zelfde soort speler als Kums is. Weet niet of je er veel aan hebt om 2 van die op één middenveld te hebben.
Dat idee heb ik ook, met Van Anholt heb je in mijn ogen al een prima balafpakker met voetballend vermogen in je selectie rondlopen. Hij schijnt gehaald te zijn als vervanger van Elm, qua persoonlijkheid lijken ze in ieder geval op elkaar. Ik hoop overigens dat De Roon hier als back-up komt achter een rechtshalf á la Toornstra.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Marten de Roon

Berichtdoor abegoal » 11-04-2012 17:41

Neymar schreef:Ik heb een beetje het gevoel dat hij een zelfde soort speler als Kums is. Weet niet of je er veel aan hebt om 2 van die op één middenveld te hebben.


Hier nog een.

Het zou in mijn ogen prettig zijn eens wat scorend vermogen op het middenveld te krijgen. Een type dat uit een spelhervattingen of uit de 2e lijn kan scoren. Gezien de statistieken is de Roon dat (nog) niet.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Marten de Roon

Berichtdoor vincentdelbos » 12-04-2012 07:31

Ik ben benieuwd. Opzich hoeft het niet verkeerd te zijn als hij een beetje het type Kums is: veel loopvermogen, spelinzicht, defensief sterk en een goede pass. Van Basten speelt vaak 4-2-3-1

----------Kums-------de Roon---------
Narsingh------Djuricic--------Assaidi
----------------Dost--------------------

(Niet zozeer om de spelers, maar meer om de tactiek.

Krijg je misschien wel meer grip op het middenveld. Nu zie je vrij vaak dat ons team tegen sterke middenvelder vaak wordt overlopen. Maar goed, misschien willen ze hem eerst al reserve om door te groeien en voor de breedte is hij zeker een aanwinst lijkt mij, plus het feit dat hij nagenoeg gratis is maakt dit een prima zet in mijn ogen.
vincentdelbos
Basisspeler
 
Berichten: 520
Geregistreerd op: 03-02-2007 13:11
Woonplaats: Joure

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Zola » 12-04-2012 11:21

Benieuwd of ie aanhaakt op het subtop niveau wat we willen.
Zat me af te vragen welke speler die uit de eerste divisie kwam voor het laatst een vaste basis speler is geworden bij SC Heerenveen. Iemand een idee? Lang geleden volgens mij.. Aissaidi kwam toen bij de Graafschap weg dat net gedegradeerd was. Janmaat? Maar daarvoor?
Avatar gebruiker
Zola
Basisspeler
 
Berichten: 638
Geregistreerd op: 01-03-2006 16:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Marten de Roon

Berichtdoor davp » 12-04-2012 11:24

Huntelaar? Van AGOVV naar Heerenveen volgens mij? Of Garcia, die kwam ook vanuit de JL en had eerst ook een tijdje een basisplaats toch?
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Zola » 12-04-2012 12:05

Volgens mij waren voor Janmaat en Assaidi, Huntelaar idd en Yilderim de laatste echte basisspelers. Garcia is volgens mij nooit een echte basisspelers geweest. Daarna een hele tijd geen eerstedivsie spelers en toen een Nick Loohuis die het niet gered heeft.
Avatar gebruiker
Zola
Basisspeler
 
Berichten: 638
Geregistreerd op: 01-03-2006 16:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Knipecity » 12-04-2012 12:09

Het lijkt mij een beetje eenoverbodige speler als hij hetzelfde type is als Kums en van Aanholt. Hij wordt gehaald als de opvolger van Elm, maar dan moet je toch een meer aanvallende speler hebben, of heb ik het mis?
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Otsje P » 12-04-2012 12:16

Knipecity schreef:Het lijkt mij een beetje eenoverbodige speler als hij hetzelfde type is als Kums en van Aanholt. Hij wordt gehaald als de opvolger van Elm, maar dan moet je toch een meer aanvallende speler hebben, of heb ik het mis?


Vergeet niet dat Kums prima op de positie van Elm uit de voeten kan. Ik had dat zelfs nu al gedaan: van Anholt als meest defensieve middenvelder en Kums op de positie van Elm.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4837
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Calimero » 13-04-2012 13:47

Ik laat me graag positief verrassen. Nederlands, jong en goedkoop. Dat is wel de manier waarop wij vroeger spelers haalden.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Superfean4 » 20-04-2012 19:30

Vanavond een zwarte avond voor onze nieuwkomer: 2x geel en dus rood na 16 minuten tegen AGOVV
JALALALALALALA .......SCHEISSE 04
Avatar gebruiker
Superfean4
Basisspeler
 
Berichten: 912
Geregistreerd op: 29-03-2011 16:39
Woonplaats: Langs de Luts

Re: Marten de Roon

Berichtdoor geert23 » 20-04-2012 20:14

Superfean4 schreef:Vanavond een zwarte avond voor onze nieuwkomer: 2x geel en dus rood na 16 minuten tegen AGOVV

Ach, goed leermoment, als hij dat hier maar niet flikt. :P
geert23
Selectiespeler
 
Berichten: 423
Geregistreerd op: 17-06-2006 08:55

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Zinkhout » 20-04-2012 20:30

Dat is al de tweede keer dat hij 2x geel krijgt in een wedstrijd dit seizoen.
Zinkhout
Nieuw talent
 
Berichten: 97
Geregistreerd op: 22-09-2005 21:32

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Heerenveen rules » 21-04-2012 09:02

We kunnen wel wat agressie gebruiken in dit elftal wat nu niet echt bestaat uit strijdlustige karakters. Kaarten halen is een ander verhaal, maar met agressie spelen is alleen maar toe te juiche. Niet alleen maar frivole, ideale schoonzonen.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Knipecity » 21-04-2012 09:22

Heerenveen rules schreef:We kunnen wel wat agressie gebruiken in dit elftal wat nu niet echt bestaat uit strijdlustige karakters. Kaarten halen is een ander verhaal, maar met agressie spelen is alleen maar toe te juiche. Niet alleen maar frivole, ideale schoonzonen.

Haha, dat had ik nou ook precies verwacht. Een rode kaart na twee gele is in de regel gewoon dom. En dus al zijn tweede vh seizoen, heel dom.

Heerenveen is een club die het gelukkig van mooi en technisch verzorgd voetbal met altijd individuele uitschieters, moet hebben en niet van werkvoetbal. En met dat spel zijn we dit seizoen velen de baas. Houden zo.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Heerenveen rules » 21-04-2012 09:31

Knipecity schreef:Heerenveen is een club die het gelukkig van mooi en technisch verzorgd voetbal met altijd individuele uitschieters, moet hebben en niet van werkvoetbal. En met dat spel zijn we dit seizoen velen de baas. Houden zo.


En verliezen we steeds met 5 tegengoals tegen de topclubs..... Door een gebrek aan vechtlust. Houden zo?
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Knipecity » 21-04-2012 09:44

Ja, prima. Het is logischer dat wij verliezen van topclubs dan van NEC. Jij noemt het gebrek aan vechtlust, maar dan snap je naar mijn idee niks van sport. Het zou heel raar zijn als spelers niet willen werken tegen topclubs (waar ze ook graag naar toe zouden willen) en wel tegen kleintjes.

Je kan wel blijven volhouden dat het daar aan ligt maar soms heeft het gewoon met kwaliteiten, of in de laatste keren met pech te maken. Ajax met 10 man na 3 minuten, mentaal geknakt omdat je weet dat je kansloos bent. Psv voor beker recht hebben op veel meer maar pech in afronding hebben. Psv uit, tot in de 2e helft 1-1 staan en daarna het spoor bijster raken heeft niks met werklust te maken maar met mentale factoren.

Als je van werkvoetbal houdt moet je geen fan van zheerenveen zijn, maar van clubs die van oudsher meer op werklust prat gaan, zoal fc Groningen, Feyenoord, Utrecht, etc.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Baggerraartje » 21-04-2012 09:51

Knipecity schreef: of in de laatste keren met pech te maken. Ajax met 10 man na 3 minuten


Nee...die VDB had gewoon pech! Die dacht; goh ik ga maar eens met 2 gestrekte benen vooruit het duel aan...! Daar krijg je noooooit geen rood voor! Gewoon doen...wat maakt het uit!

Gewoon dom en mentaal zwak!
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Heerenveen rules » 21-04-2012 10:00

Knipecity schreef:Als je van werkvoetbal houdt moet je geen fan van zheerenveen zijn, maar van clubs die van oudsher meer op werklust prat gaan, zoal fc Groningen, Feyenoord, Utrecht, etc.


Doe nu eens voor een keer niet zo onnozel man. Wie zegt dat ik van werkvoetbal houd? Ik beweer dat het goed is voor een elftal om ook een aantal werkers in het elftal te hebben die niet alleen technisch goed onderlegd zijn en fysiek wat minder zijn.

In de jaren dat wij het beste presteerden stonden er een paar bikkels in het veld. Het seizoen dat we CL haalden hadden we
Klompe, Hansma, de Nooijer, het jaar dat we schitterend voetbal speelden onder Verbeek Hansson, Bosvelt, Bradley. Types die we nu missen. Maar bij jou is toch weinig sprake van nuance. Als ik een paar werkpaarden in het elftal wil zien naast de frivole spelers als Djuricic, Assaidi en Narsingh dan houd ik van werkvoetbal. Knappe conclusie weer........
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Marten de Roon

Berichtdoor abegoal » 21-04-2012 12:33

Heerenveen rules schreef:Maar bij jou is toch weinig sprake van nuance.


Met uitzondering van dit punt (kan bij jou ook beter) ben ik het met je eens. We hebben kwaliteit en mentaliteit genoeg om geen enkele wedstrijd te verliezen tegen een club buiten de top 5. Tegen een club in de top 5 hebben we het echter (haast)altijd onevenredig zwaar. Dat kan niet alleen aan kwaliteit liggen (Utrecht wint wel 2x van Ajax) maar mentaliteit en werklust is hier volgens mij ook een belangrijk aspect (nogmaals Utrecht wint wel 2x van Ajax).

Dat vind ik persoonlijk wel de taak van Jans. De jongens scherp krijgen voor de toppers, de strategie aanpassen en de poppetjes juist neerzetten. Het had een super seizoen kunnen worden (het is nu een heel mooi seizoen) als er in de toppers iets meer kon worden gebracht.

On topic over de Roon dan maar, ik zie in hem niet de missing link in ons elftal. Een type Bosvelt zou ook ik graag in de huidige selectie toegevoegd zien.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Skopperij » 22-07-2012 10:16

In de paar minuten dat hij mee mocht doen, liet De Roon een goede indruk achter. Was enorm gedreven bezig, ziet snel de oplossing en qua loopvermogen zit het ook wel goed. Ik zie die jongen wel uitgroeien tot basisspeler.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Marten de Roon

Berichtdoor winterzzz85 » 03-08-2012 08:48

Nog niets over deze jongen gezegd, maar ik vond ook hem een zeer goede wedstrijd spelen. Door zijn diepgang kwam hij regelmatig voor de goal en ook verdedigend zijn mannetje gestaan. Chapeau.
winterzzz85
Basisspeler
 
Berichten: 711
Geregistreerd op: 09-10-2008 12:47
Woonplaats: Zeist

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 03-08-2012 08:53

Ik hoorde juist mensen om me heen die hem niet heel sterk vonden, veel balverlies, wat overigens weer door Kums hersteld werd.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Marten de Roon

Berichtdoor winterzzz85 » 03-08-2012 09:00

Misschien dat het me wat minder opviel door Kums die een wereld wedstrijd speelde, waardoor zijn balverlies geen echte gevolgen had, maar ik vond De Roon wel verrassend spelen, hij gaf nooit op en durfde voor de goal te komen. Die komt er wel.
winterzzz85
Basisspeler
 
Berichten: 711
Geregistreerd op: 09-10-2008 12:47
Woonplaats: Zeist

Volgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten