Marten de Roon

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Marten de Roon

Berichtdoor rust » 04-07-2016 19:57

Belachelijk weinig hebben we uiteindelijk gekregen voor zo'n goede speler. 2.44 miljoen voor onze aanvoerder en publiekslieveling. Hadden we gewoon 7 miljoen voor kunnen vragen destijds. Bedankt Vonk.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Marten de Roon

Berichtdoor fuotbalgek » 04-07-2016 20:04

rust schreef:Belachelijk weinig hebben we uiteindelijk gekregen voor zo'n goede speler. 2.44 miljoen voor onze aanvoerder en publiekslieveling. Hadden we gewoon 7 miljoen voor kunnen vragen destijds. Bedankt Vonk.


Heerlijk overdrijven op zo'n forum hé. De meerderheid zal Marten niet als publiekslieveling hebben aangewezen en nagenoeg niemand zag in hem een speler die richting de 7 miljoen waard was. Maar achteraf kijk je een koe prettig in de kont. Maar eens kijken hoe hij het in Engeland gaat doen. Voor Marten een goede transfer, voor ons een mooie bonus voor het transferpotje.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Stiffie » 04-07-2016 22:39

Ik vond de Roon op zijn best bruikbaar. De beleidsbepalers blijkbaar ook want die namen het risico dat hij zo weg zo lopen door hem een verlaagde aanbieding te doen. Geen enkele club in Nederland of daar buiten kwam op dat moment voor de Roon. Pas na bijtekenen kwam Atalanta.

Het blijft voor mij een mysterie hoe het kan dat een rasvoetballer als Djurucic het niet weet te maken en De Roon naar de PL kan voor een recordbedrag.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Mackan68 » 05-07-2016 08:47

Stiffie schreef:Het blijft voor mij een mysterie hoe het kan dat een rasvoetballer als Djurucic het niet weet te maken en De Roon naar de PL kan voor een recordbedrag.

En dat heeft nu alles te maken met keihard werken. Djuricic was een groot talent, maar niet al een bewezen grote naam. Maar hij voetbalde wel met de instelling dat anderen zijn vuile werk maar op moeten knappen. Helemaal bij grotere clubs met bekendere en grotere namen werkt dat niet.

Marten mag dan niet absoluut die geniale technische voetballer zijn, maar met zijn werklust en tomeloze inzet zorgt hij er wel voor dat trainers niet om hem heen kunnen. En als je dan in een team komt waar je je rol en kwaliteiten het beste ten uitvoer kunt brengen dan krijg je een verhaal als dat van Marten. Na dik 1 seizoen van Heerenveen via de Serie A naar de Premier league.

En Djuricic, tsja.... Die heeft in 3 jaar tijd maar liefst 4 clubs afgewerkt en is nergens geslaagd. Werd bij ons speler van het jaar met 7 goals en 7 assists in 32 wedstrijden terwijl op dat moment Finnbogason in 31 wedstrijden 24 keer scoorde en 6 assists gaf in 1 wedstrijd minder. Djuricic is hier door velen nogal opgehemeld geweest.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Marten de Roon

Berichtdoor BK2007 » 05-07-2016 17:49

fuotbalgek schreef:Voor Marten een goede transfer, voor ons een mooie bonus voor het transferpotje.


Zekers. Centjes op de bank, kan er doorgeselecteerd worden en een paar gerichte versterkingen gehaald worden.
Het is ook nog wachten op de transfer van Zijech.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Superfries1996 » 13-08-2016 16:06

Stond vanmiddag in de basis tegen Stoke City maar is na 22 minuten geblesseerd uitgevallen. Zuur! Hopelijk is het niets ernstigs, want die basisplaats in de premier League is natuurlijk veelbelovend.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Marten de Roon

Berichtdoor pes5 » 04-09-2016 20:06

Docu over hem nu op Fox.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Superfries1996 » 17-09-2016 17:48

Start vanavond in de basis tegen het Everton van Ronald Koeman.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Voorstopper » 05-11-2016 18:05

Scoort in blessuretijd dmv een prima kopbal de 1-1 tegen City.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Marten de Roon

Berichtdoor DSCH » 07-11-2016 15:41

Voorstopper schreef:Scoort in blessuretijd dmv een prima kopbal de 1-1 tegen City.


En daarbij die prachtige ontlading, het is hem van harte gegund!
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Superfries1996 » 12-11-2016 00:54

Soon to be international!
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Knipecity » 12-11-2016 11:14

Superfries1996 schreef:Soon to be international!

Moet ie nog wel minuten maken. En morgen mag Blind maar 3x wisselen.

Moet zeggen dat ik het wel grappig vind dat hij nu bij Oranje speelt. Ik was hier zo ongeveer de enige die het in hem zag zitten. :lol:
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Stiffie » 12-11-2016 22:30

Ik vind het nog steeds het wonder van de eeuw. Harde werker maar voetballend deed het pijn aan de ogen. Pakte veel ballen op die hij zelf inleverde. Maar hij speelt maar wel mooi PL en wie weet een haasje.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Joucke » 13-11-2016 20:12

Haasje, mooi :)
Joucke
Wereldspeler
 
Berichten: 1136
Geregistreerd op: 21-04-2014 18:41
Woonplaats: Vught

Re: Marten de Roon

Berichtdoor abegoal » 13-11-2016 20:12

Interlanddebuut. :stan:
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Heerenveen rules » 14-11-2016 07:54

Wat een enorme looser met z'n teksten. Hij kon hier het maximale er niet uithalen. Het werd een sleur. Wat een gebrek aan respect voor de club waar je speelde. Hij speelde hier twee jaar en was maar een domme draver. Voetballend was het om te janken...
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Knipecity » 14-11-2016 09:46

Heerenveen rules schreef:Wat een enorme looser met z'n teksten. Hij kon hier het maximale er niet uithalen. Het werd een sleur. Wat een gebrek aan respect voor de club waar je speelde. Hij speelde hier twee jaar en was maar een domme draver. Voetballend was het om te janken...

:roll:
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Marten de Roon

Berichtdoor TORCIDA » 14-11-2016 11:31

het klopt precies wat de Roon zegt, Heerenveen was opdat moment een zeer middelmatige ploeg, helaas waar en niet interessant om je verder te profileren, het was los zand. Toen hij wegging werd het eerst nog erger, zelfs de spelers van Heerenveen gaven dat toe, hij heeft dat kunnen aantonen door bij in Italië te laten zien wat hij kon bij Bergamo en nu bij Middlesbrough

Rules, eens te meer blijkt dat je wat roept en alleen op emotie reageert, verstand van voetbal laat je in ieder geval zo niet blijken.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Heerenveen rules » 14-11-2016 13:06

Haha, gelukkig hebben we jou nog! Het voetbalverstand van het forum. Omdat jij het ook vindt, klopt het wat hij zegt....???

Hij speelde hier vaak niet goed, was zelf ook verbaasd dat Bergamo kwam. Hoe kun je dan na 2 jaar zeggen dat het een sleur was en dat hij het maximale er niet uit kon halen?
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Marten de Roon

Berichtdoor TORCIDA » 14-11-2016 13:54

Bedankt voor de erkenning Rules, feit is dat hetgeen jij over Marten zegt en vindt in ieder geval niet klopt. Het feit dat hij in in de laatste 2 jaar zoveel progressie heeft geboekt bevestigd nog meer wat jij niet zag of ziet en anderen dus wel. Het was geen team, er was weinig echte motivatie er was veel onvrede in de ploeg je zag aan alles af dat er weinig plezier was. Dus ik begrijp hem volkomen.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Ebiede » 14-11-2016 14:29

Waar en wanneer heeft hij dit gezegd, ik kan het nergens vinden.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Heerenveen rules » 14-11-2016 17:47

Staat op feanonline Ebiede. Zaterdag ofzo. Jij mag het er mee eens zijn Torcida. Ik zie het anders. Die zaken die jij benoemt hoeft toch niet een reden te zijn dat hij het maximale er niet uit kan halen? Hij presteerde namelijk zelf ook ondermaats. Er was nog genoeg te verbeteren.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Marten de Roon

Berichtdoor BK2007 » 14-11-2016 19:08

Toch acht ik het oordeel van Knipecity belangrijker. Ik lees dan ook graag wat haar mening is.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Grimo » 15-11-2016 10:05

Toch bijzonder, dat als het z'on sleur is, je je contract verlengt met twee jaar. Die veiligheid wilde hij wel.. als het z'on sleur was en klaar was voor een stap hogerop dan had hij ook voor een transfervrije status status kunnen gaan. Dan zeg je, 'ik teken niet bij want ik ben hier wel klaar'. Dat durfde hij kennelijk toch niet aan.. Marten ging dus voor de veilige sleur. Ik ben fan van De Roon, maar een paar jaar later de grote jongen uithangen met zulke teksten, moet ie niet doen. Past ook niet bij hem.


TORCIDA schreef: Het was geen team, er was weinig echte motivatie er was veel onvrede in de ploeg je zag aan alles af dat er weinig plezier was. Dus ik begrijp hem volkomen.


Het was geen team, geen plezier en er was weinig motivatie? Hoe kom je hierbij? Het was 1 van de beste seizoenen van de laatste jaren. Ze plaatsten zich voor play-off voetbal en haalden zelfs de finale hiervan.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Marça » 15-11-2016 11:03

Ook de club twijfelde destijds ook erg lang voordat ze met De Roon verder wilden. In eerste instantie omdat het optiejaar een flinke salarisverhoging betekende, maar later zijn ze alsnog tot een akkoord gekomen - mede omdat de fans hem erg waardeerden - en zou De Roon hetzelfde gaan verdienen als in zijn laatste contractjaar.

Op 29 februari 2015 kwamen ze dus alsnog tot een akkoord en vier maanden later op 4 juli nam Atalanta hem over. Achteraf gezien was hij zeker het geld waard, maar als ze iets eerder waren geweest dan hadden ze hem transfervrij kunnen overnemen. :wink:

Het is dan ook een terechte stelling dat hij er zelf ook weinig vertrouwen in had en bewust koos voor nog een 'sleur-jaar'. De beelden die ik gezien heb van zijn tijd bij Atalanta overtuigen me trouwens nog steeds niet echt. Ja, hij is een meester in het onderscheppen van de bal maar in balbezit is het maar een matige speler. Als hij van afstand schiet, weet je zeker dat de bal ruim over de goal gaat. Des te knapper dat hij nu in de Premier League speelt.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1953
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Wizard » 16-11-2016 11:28

Marça schreef:Ja, hij is een meester in het onderscheppen van de bal maar in balbezit is het maar een matige speler. Als hij van afstand schiet, weet je zeker dat de bal ruim over de goal gaat. Des te knapper dat hij nu in de Premier League speelt.

Dat is ook precies de reden waarom er intern weinig vertrouwen in hem was. Daarnaast vond ik hem verdedigend vaak foute keuzes maken in zijn positionering. Uiteraard zette hij bergen vol werk hier en was hij hier de verbindende speler tussen aanval en verdediging die in die seizoenen vaak als los zand aan elkaar zaten. Toen hij vertrok, was er geen loper meer die deze linies verbond en zag je wat zijn gemis was. Juist in die rol blonk hij uit en zo speelde hij ook bij Atalanta maar dan een halve linie naar achteren. Aangezien er in Italië erg veel op de omschakeling wordt gespeeld en hij de puinruimer/loper was bij Atalanta, kon hij uitblinken. Daarnaast weten ze in Italië (als in geen ander land) hoe je moet verdedigen en zag je dat De Roon dat daar gedurende het seizoen ook steeds beter oppakte.
Ook bij zijn huidige club komt hij uitstekend tot z'n recht aangezien het geen club is die dominant voetbal speelt. Ik vraag me dan ook af of Oranje wel bij em past. Maar goed, dat zullen we in de toekomst zien.
Het is een intelligente voetballer die zich puur heeft verbeterd/ontwikkeld op de punten waar hij goed in is en waarop hij zich moet focussen. Ik vraag me dan ook af of de opmerking van de bondscoach (De Roon moet dwingender en dominanter aan de bal zijn) wel bij hem past.
In ieder geval is het hem zeer gegund. De opmerking in het betreffende artikel past totaal niet bij de persoon zoals ik hem ken, helaas.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Marten de Roon

Berichtdoor heerenveenown » 31-03-2017 00:21

Marten was de held bij Atlanta, toen ze de 13e plek haalden.
Bij Middlesbrough staat hij nu één na laatste kans en de kans op degradatie is groot.

Atlanta staat zesde, achteraf te snel doorgegaan?
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
heerenveenown
Basisspeler
 
Berichten: 676
Geregistreerd op: 22-12-2011 23:06
Woonplaats: Friesland

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Marça » 31-03-2017 08:12

Knap dat je van zo'n succesverhaal toch nog iets negatiefs kan maken... :shock:

Natuurlijk is de positie van Middlesbrough niet heel rooskleurig, maar hij is dit seizoen wel een basisplek in de Premier League, is opgeroepen voor Oranje en kreeg recent nog een groot compliment van José Mourinho. Hoezo te snel doorgegaan?
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1953
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Mackan68 » 31-03-2017 21:16

Marça schreef:Knap dat je van zo'n succesverhaal toch nog iets negatiefs kan maken... :shock:

Natuurlijk is de positie van Middlesbrough niet heel rooskleurig, maar hij is dit seizoen wel een basisplek in de Premier League, is opgeroepen voor Oranje en kreeg recent nog een groot compliment van José Mourinho. Hoezo te snel doorgegaan?

Jij weet van het verschil tussen realistisch en negatief? Wat hij over Atalanta en Middelsbrough benoemt zijn feiten. En hij eindigt met een vraag. Vreemd dat je hierover zelf zo snel je (negatieve) oordeel klaar hebt. :?
Atalanta wat na de 13e plek vorig seizoen nu 6e staat verlaten voor Middlesbrough wat zeer waarschijnlijk gaat degraderen. Het is me nogal een succesverhaal. Of je moet alleen kicken op de complimenten van Mourinho en de oproep voor Oranje door Blind die compleet de weg kwijt was en bijna niet om Marten heen kon door blessures. Het hele verhaal en de twijfel doet verder niets af aan de kwaliteiten die Marten in Italië heeft laten zien en nu weer bij Middlesbrough.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Marten de Roon

Berichtdoor heerenveenown » 01-04-2017 13:25

Ik bedoelde het ook niet negatief, tuurlijk is het een groot succes verhaal. Wie had verwacht dat Marten voor 14 miljoen naar Engeland zou gaan, Mourinho zulke woorden zou spreken en hij zijn debuut zou maken bij Oranje. Dat is natuurlijk top.

En ik gun Marten ook het aller beste, ik vind het alleen jammer dat de kans nu heel groot is dat hij gaat degraderen.
En dan? Terwijl hij bij Atlanta de held was. Ik hoop dan ook dat hij een nieuwe mooie transfer krijgt en daar dan een paar seizoenen kan ballen.

Alleen in de context dat hij nu waarschijnlijkt degradeert, vraag ik me nu af of die stap verstandig was. Ondanks het geld etc.
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
heerenveenown
Basisspeler
 
Berichten: 676
Geregistreerd op: 22-12-2011 23:06
Woonplaats: Friesland

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten