Marten de Roon

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Flying Tilster » 01-04-2017 22:45

[quote="heerenveenown"]En ik gun Marten ook het aller beste, ik vind het alleen jammer dat de kans nu heel groot is dat hij gaat degraderen.En dan? Terwijl hij bij Atlanta de held was. Ik hoop dan ook dat hij een nieuwe mooie transfer krijgt en daar dan een paar seizoenen kan ballen.{/quote]

Ik had nooit verwacht dat hij naar Middlesbrough zou gaan. Mede omdat de geruchten rondom Napoli steeds sterker werden.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Dirono » 03-05-2017 12:55

heerenveenown schreef:Ik bedoelde het ook niet negatief, tuurlijk is het een groot succes verhaal. Wie had verwacht dat Marten voor 14 miljoen naar Engeland zou gaan, Mourinho zulke woorden zou spreken en hij zijn debuut zou maken bij Oranje. Dat is natuurlijk top.

En ik gun Marten ook het aller beste, ik vind het alleen jammer dat de kans nu heel groot is dat hij gaat degraderen.
En dan? Terwijl hij bij Atlanta de held was. Ik hoop dan ook dat hij een nieuwe mooie transfer krijgt en daar dan een paar seizoenen kan ballen.

Alleen in de context dat hij nu waarschijnlijkt degradeert, vraag ik me nu af of die stap verstandig was. Ondanks het geld etc.


Beetje laat, maar toch.

Het maakt in principe voor De Roon niet veel uit als Middlesbrough degradeert. Natuurlijk is het zuur als je ploeg degradeert maar iemand als De Roon wordt altijd wel opgepikt door een van de ploegen die het seizoen wel hebben 'overleefd'.
Kijk maar naar Leroy Fer bijvoorbeeld. Degradeerde met Norwich en werd meteen opgepikt door QPR, degradeerde daar ook en werd weer opgepikt, ditmaal door Swansea.

Die mooie transfer zie ik dus wel gebeuren, en bij Middlesbrough heeft hij lekker een jaar Premier League ervaring op kunnen doen. Volgens mij heeft hij het ook wel behoorlijk goed gedaan, dus misschien kan hij wel naar een subtopper daar zoals Stoke of WBA.
Avatar gebruiker
Dirono
Bankzitter
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: 03-05-2017 12:12

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Irevino » 10-08-2017 12:35

De Roon weer geland in Italië, zal Heerenveen nog wat krijgen? Als het goed is, is er een doorverkooppercentage.
Irevino
Nieuw talent
 
Berichten: 118
Geregistreerd op: 03-06-2015 21:53

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Marça » 10-08-2017 13:07

Doorverkooppercentage geldt alleen bij eerste doorverkoop (Atalanta naar Middlesbrough) maar we hebben wel recht op opleidingsvergoeding/solidariteitsbijdrage, dat volgens mij zo rond de twee ton moet liggen.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1953
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Marça » 11-08-2017 07:54

Ah ja, ik denk dat je inderdaad gelijk hebt. Ik rekende zijn 23e levensjaar als in tussen zijn 23e tot 24e verjaardag, maar in feite is dat inderdaad zijn 24e levensjaar. Dus 140.000 euro in plaats van 210.000 - Helaas!
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1953
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Marten de Roon

Berichtdoor pes5 » 11-08-2017 14:40

Toch weer een leuke meevaller.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Voorstopper » 23-12-2017 21:52

De Roon geniet in Italië: ''Geen idee of ik ooit nog terugkeer''
Na een jaar bij Middlesbrough te hebben gespeeld in de Engelse Premier League, was Marten de Roon stiekem opgelucht dat hij na één seizoen alweer kon terugkeren naar Atalanta Bergamo. In het bourgondische Italië heeft de oud-Heerenvener alles wat zijn hartje begeert.

"Als je het mij nu eerlijk vraagt, heb ik geen idee of ik ooit nog definitief terugkeer", vertelt de 26-jarige middenvelder in Voetbal International. "Onze jongste dochter is in Bergamo geboren, Nederland kent ze niet eens. De oudste heeft Engels als voertaal, doordat ze naar een internationale school gaat."

"Ik merk ook dat we steeds minder naar Nederland vliegen, want als ik vrij ben, ontdekken we liever Italië. En wanneer we dan weer een keer familie hebben bezocht en we landen op Milaan/Bergamo, geeft dát een gevoel van thuiskomen", vervolgt De Roon, die geniet van het goed leven in Zuid-Europa en ondertussen het strakke regime van trainen enorm waardeert.

"Toen ik na drie weken voorbereiding weer thuiskwam, wist mijn vriendin niet wat ze zag. Ik viel bijna vijf kilo af. Ze heeft toen een foto gemaakt en die naast eentje gelegd van mij als speler van Heerenveen. Het verschil was gigantisch, daar schrok ik zelf bijna van. Ik ben nog nooit zo fit aan een seizoen begonnen."

Het is niet alleen een kwestie van trainen maar ook van de juiste voeding. "Dat is een groot verschil met Nederland. Daar ga je na de training naar huis en is er niemand die op je let. Je snaait iets, pakt wat lekkers. Of je rijdt langs de McDonald’s. Deed ik ook als ik met Heerenveen terug was van een uitwedstrijd en ik kreeg honger. Hier krijg ik er niet eens de kans voor.


Vandaag samen met Hateboer bij Atalanta in de basis en gewonnen in San Siro met 0-2. Geweldig voor deze sobere hardwerkende speler. Leuk stuk ook om te zien hoe het er in Italië aan toe gaat, maar tegelijkertijd ook wel schrijnend om te zien hoe ver de manier van trainen in Nederland afstaat van de manier hoe het er in de topcompetities aan toe gaat. Dat Kramer een kroketje eet op het voetbalveld is natuurlijk dom, maar daarbuiten wordt ook wel erg veel gedoogd. Getuige ook de woorden van de Roon dat er ook bij 't Fean lekker gesnaaid en gesnackt wordt. Topsport prima, maar een dieet dat past bij topsport en trainen dat past bij topsport? Nee, daar is in ons land geen sprake van. Veel rust en lekker veel vrij.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Marten de Roon

Berichtdoor JelleLawnmower » 11-01-2018 20:55

Marten de Roon schreef:Het is niet alleen een kwestie van trainen maar ook van de juiste voeding. "Dat is een groot verschil met Nederland. Daar ga je na de training naar huis en is er niemand die op je let. Je snaait iets, pakt wat lekkers. Of je rijdt langs de McDonald’s. Deed ik ook als ik met Heerenveen terug was van een uitwedstrijd en ik kreeg honger. Hier krijg ik er niet eens de kans voor.


Heb inderdaad al eens met mijn zoontje een speler bij de MCDonalds gezien inderdaad :lol:
JelleLawnmower
Nieuw talent
 
Berichten: 76
Geregistreerd op: 02-04-2017 15:38

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Jazz » 11-01-2018 21:50

JelleLawnmower schreef:Heb inderdaad al eens met mijn zoontje een speler bij de MCDonalds gezien inderdaad :lol:


Heb je een naam? :D
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2472
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Marten de Roon

Berichtdoor BK2007 » 11-01-2018 21:59

Joey vd Berg waarschijnlijk.
Maar het kan gewoon goed zijn. Na een wedstrijd extra proteïnen.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Baas » 12-01-2018 12:11

BK2007 schreef:Joey vd Berg waarschijnlijk.
Maar het kan gewoon goed zijn. Na een wedstrijd extra proteïnen.

Joey deed wel meer wat niet handig was.
Die zat de jonko's ook weg te hijzen in de auto van vrienden.
Zeg maar niks!
Avatar gebruiker
Baas
Wereldspeler
 
Berichten: 1338
Geregistreerd op: 28-06-2011 10:39

Vorige

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten