Neymar schreef:Waarom zit Finnbogason niet in de selectie van Sociedad tegen Krasnodar? Kan nergens vinden of hij geblesseerd is.
http://www.realsociedad.com/document/vi ... -krasnodar
Hij is geblesseerd volgens hun site.
Moderators: Beheerders, Fanmasters
Neymar schreef:Waarom zit Finnbogason niet in de selectie van Sociedad tegen Krasnodar? Kan nergens vinden of hij geblesseerd is.
john2p schreef:
http://www.realsociedad.com/document/vi ... -krasnodar
Hij is geblesseerd volgens hun site.
Alfreð Finnbogason @A_Finnbogason · 8 aug.
Good news we won and go to the next round! Bad news for me that I dislocated my shoulder in the game! Hope for a quick recovery #EL
Knipecity schreef:Zijn nieuwe club wint gewoon met 4-2 van het grote Real Madrid. Dat geeft nog maar eens aan wat voor enorme stap hij heeft gemaakt qua niveau. Nu begint hij daar geblesseerd, dus dat zal nog een uitdaging voor hem worden om daar een basisplaats te krijgen. Zou mij eerlijk gezegd wel verbazen als hij het daar echt redt. Zou me ook niks verbazen als hem een Luuk de Jong, Bas Dost scenario wacht.
Knipecity schreef:Ja, je kan wel allemaal sterren in een team zetten maar je hebt ook mensen nodig voor het vuile werk
Knipecity schreef:Ja, daar zat ik ook aan te denken
‘Nederlandse clubs zijn te ver doorgeslagen in hun filosofie’
Alfred Finnbogason was twee seizoenen actief in de Eredivisie bij sc Heerenveen en de IJslander transfereerde na zijn doelpuntrijke jaren naar Real Sociedad. Daar speelt hij nu in een Europese topcompetitie en in de komende interlandperiode komt hij weer enkele spelers tegen die hij in Nederland trof. Met de nationale ploeg van IJsland neemt Finnbogason het in het kader van de EK-kwalificatie op tegen Oranje. In Veronica Magazine geeft hij zijn mening over Nederland.
/
“Aanvallend voetbal, het is allemaal leuk hoor. Zo zijn jullie opgegroeid. Maar het is niet meer van deze tijd”, aldus de 25-jarige aanvaller. “In de top van het voetbal gaat het om het rendement. Je wordt uiteindelijk beoordeeld op de prijzen die je wint. In Nederland zijn de clubs te ver doorgeslagen in hun filosofie, mede daardoor is er een gat met de top van Europa.”
Finnbogason scoorde in Nederland achtereenvolgens 24 en 29 keer, maar daar zaten ook veel strafschoppen bij. “Daar wordt in Nederland schamper over gedaan. Kennelijk moet er altijd iets te zeuren zijn. Nederland is het enige land ter wereld waar het niet goed genoeg is om te winnen. Prima, dat houdt me gemotiveerd.”
Frisian Viking schreef:Aanvallende speelstijl? Van de tegenstander dan bedoel je, niet van die van ons in ieder geval. En daarmee heeft Finnbogasson dus helemaal gelijk. Hoe vaak hebben Nederlandse clubs door naïef spel in de laatste tien minuten wel niet een punt, drie punten of een volgende ronde weggegeven.
In België speelde Alfred linkshalf. Wat zijn positie duidelijk niet is lijkt mij. In België hebben ze er inderdaad helemaal geen verstand van.
Knipecity schreef:Alfred moet gewoon niet zeuren. Hele beperkte voetballer die door veel penalties en een speelwijze die helemaal om hem draaide zo'n mooie transfer naar een te grote competitie voor hem heeft verdiend. Weet voor 90% zeker dat hij het niet gaat redden daar.
Knipecity schreef:Hij doet negatief over het aanvallende voetbal in Nederland, maar ben dat gezeik wel eens beu. Voetbal is vermaak en met resultaatvoetbal vermaak je mensen niet. Gelukkig hebben wij ieder weekend allemaal prachtige potjes en die Europese wedstrijden zal me echt de reet roesten. Die tijd is geweest en komt voorlopig ook niet meer terug zolang er geen echte financiële fairplay is. Laten we dan gewoon lekker genieten van de vele goals in de Nederlandse competitie. (En hopen dat Nederland de IJslanders een pak rammel geeft)
pieterpieter schreef:Hij ontkent deze uitspraken gedaan te hebben overigens:
https://twitter.com/A_Finnbogason/statu ... 7238658048
john2p schreef:Twee keer gescoord. Is hij nu los?
Knipecity schreef:Die gaat het daar echt niet redden. Verwacht deze winter, of komende zomer transfer van hem.
1983 schreef:Wat afmaken betreft was hij in mijn ogen veel beter dan Uth, veel meer killer. Uth kan weer veel beter meevoetballen en zelf kansen creëren, maar heeft veel meer kansen nodig om het net te vinden. Ik vrees dat deze stap voor Finnbogason veel te hoog gegrepen is, maar voor Heerenveen was het echt een topspits. Uth is een waardig vervanger gebleken gelukkig, maar dat mensen daardoor Finnbogason snel zijn vergeten en zijn prestaties bagatelliseren is zeer onterecht.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten