Knipecity schreef:Die gaat het daar echt niet redden. Verwacht deze winter, of komende zomer transfer van hem.
Kunnen wij hem weer terugkopen. Mooie backup achter Uth

Moderators: Beheerders, Fanmasters
Knipecity schreef:Die gaat het daar echt niet redden. Verwacht deze winter, of komende zomer transfer van hem.
1983 schreef:Wat afmaken betreft was hij in mijn ogen veel beter dan Uth, veel meer killer. Uth kan weer veel beter meevoetballen en zelf kansen creëren, maar heeft veel meer kansen nodig om het net te vinden. Ik vrees dat deze stap voor Finnbogason veel te hoog gegrepen is, maar voor Heerenveen was het echt een topspits. Uth is een waardig vervanger gebleken gelukkig, maar dat mensen daardoor Finnbogason snel zijn vergeten en zijn prestaties bagatelliseren is zeer onterecht.
sinjoor schreef:Hoe dan ook. Wie van de twee ook beter is of de voorkeur verdient, Finnbogason is en blijft in mijn ogen een fenomeen. Wie in 2 jaar tijd clubtopscorer aller tijden is geworden (en niet de minste spitsen achter zich heeft gelaten) met een fantastisch moyenne, verdient gewoon lof. Dat hij daarbij niet de beste voetballer was doet daar niets aan af.
Ik snap die zuurpruimerij ook niet, net alsof we met zn allen stiekem zitten te hopen dat ie het niet redt.
Gekko schreef:Ook onze Alfred wordt slachtoffer van het toegenomen cynisme bij onze aanhang. Bij Heerenveen spelen alleen voetballers met beperkingen. Hadden ze die niet dan speelden ze elders. Dan vond ik alle beperkingen van Alfred niet zo'n groot probleem.
sinjoor schreef:Gaan we straks ook nog verkondigen dat we vorig jaar beter Uth hadden kunnen houden en Finnbogason naar heracles hadden moeten verhuren![]()
Kom op zeg!
sinjoor schreef:Finnbogason is toch voor H'veen een geweldige spits geweest
sinjoor schreef:Een spits wordt afgerekend op zijn doelpunten.
sinjoor schreef:Dat doen we trouwens ook bij Uth, want als hij naast zijn meevoetballende acties niet was gaan scoren hadden een aantal hier hem bij het grof vuil gezet.
sinjoor schreef:(Lees overigens de augustusweken van Uth in zijn topic maar eens terug.)
Friese furie Finnbogason verbleekt in Spaanse zon
San Sebastian - Aan de rechterkant omspeelt Rajiv van la Parra Cambuur-back Lucas Bijker. Met een halfhoge voorzet bereikt de buitenspeler van Heerenveen spits Alfred Finnbogason, die voor zijn neus de aanvoerder van de Leeuwarders, Ramon Leeuwin, ziet uitglijden. De IJslander heeft weinig bedenktijd nodig en koelbloedig als hij is, stift hij de bal over Cambuur-doelman Leonard Nienhuis. Heerenveen komt op 2-1 in de Friese derby, het Abe Lenstra Stadion ontploft.
Door Vincent Houttuin
Dit scenario voltrekt zich zo'n anderhalf jaar geleden, op 29 september 2013. Finnbogason is dan het goudhaantje aan Heerenveen-zijde door het winnende doelpunt te maken in een wedstrijd die voor het eerst sinds dertien jaar gespeeld wordt. Zondag staat de volgende editie van het Friese onderonsje op het programma. Zonder de IJslander, want hij vertrok afgelopen zomer naar het Spaanse Real Sociedad. Hoe gaat het nu met de spits die in twee jaar eredivisie een verpletterende indruk maakte?
Niet erg goed, is het antwoord. Spitsen worden afgerekend op doelpunten en daar maakt Finnbogason er bij Real Sociedad weinig van. De IJslander wordt voor acht miljoen euro overgenomen door de Baskische club, maar maakt de hoge verwachtingen nog niet waar. De 26-jarige aanvaller komt in vijftien competitiewedstrijden voor de ploeg van de Engelse trainer David Moyes vooralsnog niet tot scoren. In het bekertoernooi is hij wel twee keer trefzeker voor Real Sociedad.
Volgens Iain Rogers, Spaans sportcorrespondent voor persbureau Reuters, is Finnbogason simpelweg niet goed genoeg voor de Spaanse competitie. ,,Ik denk dat hij het niet in zich heeft om de stap naar La Liga te maken", zegt hij. Zo succesvol als de eredivisietopscorer aller tijden van Heerenveen in Fryslân is, zo vruchteloos is de eerste periode van de IJslander in Spaanse dienst.
Rogers is het vertrouwen in Finnbogason echter nog niet helemaal kwijt. ,,Moyes is een gedegen coach. Wellicht lukt het hem om er meer uit te halen. Maar hij mist snelheid en kwaliteit.
Knipecity schreef:Ik kan niet zeggen dat me dat verrast.
fuotbalgek schreef:- trek de penalty's er maar eens af
fuotbalgek schreef:- trek de penalty's er maar eens af
Wizard schreef:Dat vind ik zo'n drogreden. De penalty's zijn ook voor een groot deel het resultaat van zijn optreden geweest.
Knipecity schreef:Ik ga nu de Engelse competitie niet beter vinden hoor. Alaves en Espanyol speelden recent ook nog Europa League finale en Alaves speelt ook al geen PD meer.![]()
Maar hoe het ook zij, de PD is een stap te hoog voor onze Alfredo. Die zullen we vanaf komende zomer wel elders terugzien. Wellicht een goede opvolger van Uth als hij transfervrij weg mag
Fryskeboy22 schreef:Fantastische spits geweest voor ons, zo koelbloedig, nog nuchterder dan een doorsnee fries. fantastische killer in de 16.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten