Mitchell Dijks

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Mitchell Dijks

Berichtdoor Calimero » 04-06-2013 11:02

Volledige naam: Mitchell Dijks
Geboortedatum: 9 februari 1993
Geboorteplaats: Purmerend
Nationaliteit: Nederlandse
Positie: Linksback
Bij de club sinds: 2013
Contract tot: 2014
Contract sinds: juni 2013
Debuutwedstrijd profvoetbal: AFC Ajax - PSV Eindhoven (05-08-2013)
Debuutwedstrijd sc Heerenveen: -
Vorige club(s): FC Volendam (jeugd), AFC Ajax

sc Heerenveen huurt Mitchell Dijks voor één seizoen van Ajax. De 20-jarige uit Purmerend afkomstige Dijks kwam afgelopen seizoen zes maal uit in de hoofdmacht van regerend landskampioen Ajax. Mitchell Dijks kan als linksback en als centrale linkerverdediger uit de voeten.


Mitchell Dijks komt voor één jaar op huurbasis naar Heerenveen. Eerste versterking van het komende seizoen of juist niet?
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Mitchell Dijks

Berichtdoor Hinkelpikke » 04-06-2013 11:08

Juist niet. Vreemde aankoop. In de wedstrijden die hij speelde totaal onopvallend en niet overtuigend. En al helemaal onbegrijpelijk dat er geen optie tot koop is. Nu heb je er al helemaal niks aan, mocht hij het per ongeluk wel goed gaan doen.
Heerenveen till I die!
Avatar gebruiker
Hinkelpikke
Wereldspeler
 
Berichten: 1408
Geregistreerd op: 03-06-2009 16:50

Re: Mitchell Dijks

Berichtdoor baasje » 04-06-2013 11:13

Welkom Mitchell.

Prima aanwinst alleen vreemd dat er geen optie tot koop is opgenomen.
Realiteit is een illusie die ontstaat bij gebrek aan alcohol.
baasje
Selectiespeler
 
Berichten: 372
Geregistreerd op: 09-03-2009 17:29
Woonplaats: Amsterdam

Re: Mitchell Dijks

Berichtdoor forca hveen » 04-06-2013 11:21

Tja er scheen alleen huur mogelijk te zijn omdat Ajax hem wil behouden voor de toekomst.....
Denk dat Ajax bang is weer een speler te laten gaan die ze dan later terug "moeten" kopen.
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: Mitchell Dijks

Berichtdoor Zinkhout » 04-06-2013 11:25

Deze jongen heeft tenminste wat body en hij is nog redelijk snel ook. Als hij nog even wat beter leert koppen kan het ook nog wel wat worden volgend jaar.
Het is tenminste gezonde concurrentie voor Raitala. Aktaou is er gewoonweg nog niet klaar voor en nu hoeft de rechtsbenige gelegenheidsback Kruiswijk ook niet meer op links te staan.
Zinkhout
Nieuw talent
 
Berichten: 97
Geregistreerd op: 22-09-2005 21:32

Re: Mitchell Dijks

Berichtdoor Lardy » 04-06-2013 11:27

Zinkhout schreef:Deze jongen heeft tenminste wat body en hij is nog redelijk snel ook. Als hij nog even wat beter leert koppen kan het ook nog wel wat worden volgend jaar.
Het is tenminste gezonde concurrentie voor Raitala. Aktaou is er gewoonweg nog niet klaar voor en nu hoeft de rechtsbenige gelegenheidsback Kruiswijk ook niet meer op links te staan.


Kruiswijk is linksbenig, maar Kruiswijk of Kum op de back is inderdaad lachwekkend. Prima huur.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Mitchell Dijks

Berichtdoor Jelmer1981 » 04-06-2013 11:30

Het idee van het huren van een linksback voor 1 jaar snap ik wel. Nu was Raitala de enige echte optie, en Aktaou en ook Voest zitten er aan te komen maar zijn er dit jaar nog niet klaar voor.
Ik had alleen liever een betere speler zien komen. Dijks maakt op mij altijd een wat druistige indruk, roste in de wedstrijden die ik van hem gezien heb nogal eens een bal uit paniek over de zijlijn. Daarnaast had ik liever gezien dat er een speler was aangetrokken die ook verdedigend kan koppen, wat Dijks absoluut niet kan.
Jelmer1981
Wereldspeler
 
Berichten: 1103
Geregistreerd op: 08-06-2008 08:10

Re: Mitchell Dijks

Berichtdoor Heerenveen rules » 04-06-2013 11:31

Applaus voor Hansma! Wat een wereldtransfer....... Een speler opleiden voor een topclub. Gooi een Nije dei maar de prullenbak in directie. Hoezo eigen jeugd de kans geven?

Buiten het feit of Dijks goed genoeg is of niet vind ik het een drama dat je eerste aanwinst een huur is.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15934
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Mitchell Dijks

Berichtdoor Lardy » 04-06-2013 11:33

Heerenveen rules schreef:Applaus voor Hansma! Wat een wereldtransfer....... Een speler opleiden voor een topclub. Gooi een Nije dei maar de prullenbak in directie. Hoezo eigen jeugd de kans geven?

Buiten het feit of Dijks goed genoeg is of niet vind ik het een drama dat je eerste aanwinst een huur is.


Ze hadden eerste moeten wachten totdat ze iemand gekocht hadden en daarna Dijks halen. Gewoon omdat hij dan niet de eerste is. Ahh. Op die manier. En wat nou als je jeugd niet goed genoeg is?
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Mitchell Dijks

Berichtdoor Otsje P » 04-06-2013 11:38

Lardy schreef:En wat nou als je jeugd niet goed genoeg is?


De linksback van ons beloftenteam is dik kampioen geworden, en was in dat team gewoon 1 van de betere spelers. Het hele seizoen lang.

Waarom zou de linksback van het beloftenteam van Ajax dan beter zijn? Dijks heeft alleen wat meer fysiek, verder acht ik Aktaou de betere voetballer.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4837
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Mitchell Dijks

Berichtdoor Lardy » 04-06-2013 11:40

Otsje P schreef:Waarom zou de linksback van het beloftenteam van Ajax dan beter zijn? Dijks heeft alleen wat meer fysiek, verder acht ik Aktaou de betere voetballer.


En waar was afgelopen seizoen constant gezeik op? Juist, dat Raitala niet kon verdedigen en zich altijd zo aan de kant liet zetten. Dijks is snel en sterk. Maar dan kan Aktaou weer beter voetballen. Zeg het maar. Wat willen we.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Mitchell Dijks

Berichtdoor Janstra » 04-06-2013 11:43

Waarom zou Aktaou er nog niet klaar voor zijn? Ik heb niet het idee dat die Dijks nou veel beter is. Het is ook niet zo dat DIjks nu echt heel erg goed is, het is maar afwachten of die jongen echt een meer waarde is. Daarom vind ik het niet heel erg logich dat we deze jongen voor 1 jaar huren.
Janstra
Basisspeler
 
Berichten: 697
Geregistreerd op: 28-10-2011 11:30

Re: Mitchell Dijks

Berichtdoor Superfries88' » 04-06-2013 11:46

Hansma heeft aangegeven dat er vier á vijf spelers definitief doorstromen naar de A-selectie. Daar zat geen Aktou bij. Deze transfer kan wel eens inhouden dat Heerenveen het vertrouwen in Raitala heeft opgezegd, de jeugd nog wat meer tijd nodig heeft en dat Dijks als tussenoplossing moet fungeren. Dat is de enige reden waar ik me nog ergens iets bij kan voorstellen. Al zat ik zelfs daar vraagtekens bij.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Mitchell Dijks

Berichtdoor sch4-live » 04-06-2013 12:02

Heerenveen rules schreef:Applaus voor Hansma! Wat een wereldtransfer....... Een speler opleiden voor een topclub. Gooi een Nije dei maar de prullenbak in directie. Hoezo eigen jeugd de kans geven?

Buiten het feit of Dijks goed genoeg is of niet vind ik het een drama dat je eerste aanwinst een huur is.


Kan me hier wel in vinden, wat zijn we toch afgegleden. Enkele seizoenen terug kochten we nog talenten en verkochten we ze daarna weer door met een dikke winst. Nu huren we spelers voor 1 seizoen, waar we op termijn niets aan zullen hebben en we alleen de concurrentie mee versterken...

We lijken wel een Zwolle/RKC...
sch4-live
Superster
 
Berichten: 2120
Geregistreerd op: 28-12-2005 11:22

Re: Mitchell Dijks

Berichtdoor Flamingo » 04-06-2013 12:14

Ik heb wat informatie ingewonnen bij fans en medewerkers van Ajax en dit kan voor Heerenveen gewoon een goede speler zijn komend seizoen. Ik ben ook geen fan van huren zonder optie tot koop, maar het kan goed als tussenjaar om Aktaou de concurentie met Dijks aan te laten gaan. Raitala moet vast weg. En idd Dijks kan ook centraal, maar kan niet koppen.
Flamingo
Selectiespeler
 
Berichten: 370
Geregistreerd op: 12-11-2008 10:28

Re: Mitchell Dijks

Berichtdoor Neymar » 04-06-2013 12:14

We krijgen wss weer hordes aan huurspelers. Als het nou met optie tot koop is, oké. Maar zo maak je Ajax gewoon beter, om te janken =(.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Mitchell Dijks

Berichtdoor Hermano » 04-06-2013 12:18

Belachelijke actie dit. Staat alleen maar de ontwikkeling van eigen spelers in de weg en gaat toch weer terug na dit seizoen, dus dan kun je weer zoeken naar een nieuwe verdediger. En Kruiswijk vond ik het juist prima doen op links. Hopelijk krijgen we niet nog meer huurspelers waarvan je nog maar moet afwachten of het een versterking is.
Avatar gebruiker
Hermano
Selectiespeler
 
Berichten: 174
Geregistreerd op: 25-04-2009 10:17

Re: Mitchell Dijks

Berichtdoor Fryskeboy22 » 04-06-2013 12:26

ANTI-HUREN en al helemaal als het om Nederlandse clubs onderling gaat! Ik walg ervan. Huur dan een degelijke linksback of centrum verdediger van een buitenlandse club met de koop optie, dit staat alleen maar de ontwikkeling & vertrouwen van Raitala, Aktaou, Streutker en Otigba in de weg.

Nee als ik trainer was geweest had Dijks zeker geen basisplek gehad.

WANBELEID 1STE KLAS
Slechte zet dit maar des niet te min Welkom Mitchell Dijks.
Avatar gebruiker
Fryskeboy22
Superster
 
Berichten: 1774
Geregistreerd op: 27-12-2012 08:46

Re: Mitchell Dijks

Berichtdoor Lardy » 04-06-2013 12:49

Neymar schreef:We krijgen wss weer hordes aan huurspelers. Als het nou met optie tot koop is, oké. Maar zo maak je Ajax gewoon beter, om te janken =(.


Waarom optie tot koop als je die jongen niet wilt kopen maar vertrouwen hebt in je eigen jeugd maar die nog niet rijp acht voor een vol seizoen eredivisie. Misschien wilde Ajax wel geen optie tot koop, misschien ook wel maar was het bedrag voor Heerenveen niet op te hoesten.

Fryskeboy22 schreef:ANTI-HUREN en al helemaal als het om Nederlandse clubs onderling gaat! Ik walg ervan. Huur dan een degelijke linksback of centrum verdediger van een buitenlandse club met de koop optie, dit staat alleen maar de ontwikkeling & vertrouwen van Raitala, Aktaou, Streutker en Otigba in de weg.

Nee als ik trainer was geweest had Dijks zeker geen basisplek gehad.

WANBELEID 1STE KLAS
Slechte zet dit maar des niet te min Welkom Mitchell Dijks.


Onzin natuurlijk. Aktaou is een beloftenspeler en wordt volgend seizoen geen selectiespeler. Streutker en Otigba staan centraal, dus die vlieger gaat niet op. En waarom een buitenlandse back huren die de club niet kent, het land niet kent, de speelwijze niet kent en de taal niet kent. Dijks is Nederlands, speelde en trainde in de zelfde formatie als Heerenveen en heeft op een hoger niveau getraind dan onze eigen jongens.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Mitchell Dijks

Berichtdoor AllardP » 04-06-2013 12:51

Ik weet te weinig van Dijks als speler, maar de constructie staat me niks aan. Huren zonder optie tot koop is een overlevingsstrategie voor degradatiekandidaten, geen investering voor de toekomst. Hopelijk geen voorbode van het komende seizoen.

Kan het me nog voorstellen als je een dag voor de deadline heel erg omhoog zit, maar dit is nota bene de eerste aanwinst... Dikke min wat mij betreft.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Mitchell Dijks

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 04-06-2013 12:56

Als de gedachte hierachter is dat Raitala niet voldoet en Aktou er nog niet klaar voor is, dan snap ik de huur heel goed. Het jaar erop moet Aktou er staan en heb je Voest daarachter (wordt nu tweedejaars A-junior), zoiets. Ik zie Aktou niet vaak genoeg om te zeggen of hij er nu al kan staan als back-up (of voor Dijks of voor Raitala), net zo min als ik kan beoordelen of Dijks goed genoeg is voor dat niveau. Maar ik denk wel dat hij gewoon jaren op een hoger niveau getraind en ook soms al gespeeld heeft. Wat dat betreft is het niet raar om hem te huren om wat meer zekerheid op die plek te hebben. Hoewel het ook zonde is voor de ontwikkeling van Aktou want die staat nu wellicht wel stil.

En het is misschien bedrijfstechnisch niet heel handig om een speler te huren en niet te kopen, waardoor je er sowieso niks aan gaat verdienen. Maar aan de andere kant lijkt het me ook geen gezonde bedrijfsvoering om een linksback voor relatief veel geld en salaris (Raitala) te halen, en na een jaar weer een nieuwe te kopen.
Laatst bijgewerkt door Fanatic 4-ever op 04-06-2013 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Mitchell Dijks

Berichtdoor AllardP » 04-06-2013 13:08

Je zegt precies hetzelfde als ik: dit is puur overleven omdat we ons geen nieuwe back kunnen veroorloven. Natuurlijk zit de echte fout bij het aantrekken (en voor lange tijd vastleggen) van Raitala, maar Dijks is geen structurele oplossing voor dat probleem. Ik blijf het kansloos vinden om nu al dit soort noodgrepen te doen.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Mitchell Dijks

Berichtdoor Lardy » 04-06-2013 13:10

AllardP schreef:Je zegt precies hetzelfde als ik: dit is puur overleven omdat we ons geen nieuwe back kunnen veroorloven. Natuurlijk zit de echte fout bij het aantrekken (en voor lange tijd vastleggen) van Raitala, maar Dijks is geen structurele oplossing voor dat probleem. Ik blijf het kansloos vinden om nu al dit soort noodgrepen te doen.


Dijks is indirect wel een structurele oplossing. Hij is er een jaar. En daarna is Aktaou aan de beurt.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Mitchell Dijks

Berichtdoor Blizzard » 04-06-2013 13:30

Lijkt me op zich een prima speler voor Heerenveen maar het blijft toch jammer dat er geen optie tot koop in het huurcontract zit. Maar deze move geeft ook aan dat men weinig vertrouwen meer heeft in Raitala. Ik ga er namelijk vanuit dat Dijks voor de linksbackpositie gehaald is.
Laatst bijgewerkt door Blizzard op 04-06-2013 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: Mitchell Dijks

Berichtdoor fuotbalgek » 04-06-2013 13:34

Deze jongen kan ook best gehaald zijn om ook als lvc dienst te doen. Samen met Kruiswijk, Otigba en Streutker voor een plek in het centrum. Zomer mag nu toch echt wieberen.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Mitchell Dijks

Berichtdoor De Generaal » 04-06-2013 15:54

Mitchell is een hele grote belofte die al in Oranje onder de 17 jaar voetbalde als enige voetballer van Fc Volendam,
De grote 3 waar onder Ajax zat al jaren achter hem aan alleen zijn ouders vonden het beter om bij Volendam te rijpen.
Groot, sterk en zeer snel in zijn spelopbouw, heeft alleen doordat Daley Blind zich goed ontwikkelde weinig spelminuten gekregen. Ajax laat niet voor niets een optie open om hem terug te halen. Ik weet niet waar Hinkelpinkel hem heeft zien voetballen, maar dit is een topper in wording. Buiten dat het een leuke spontane jongen die altijd klaar staat om minder validen en kinderen een plezier te doen in zijn vrije tijd zal hij zeker van veel waarde zijn voor Heerenveen. Ik vind het geweldig dat hij naar Heerenveen komt!!......., geef hem de kans zich te ontwikkelen bij deze fantastische club!! :) :)
De Generaal
Bankzitter
 
Berichten: 6
Geregistreerd op: 04-06-2013 12:06

Re: Mitchell Dijks

Berichtdoor camataru » 04-06-2013 15:55

wat moeten wij in hemelsnaam met Dijks, we hebben 2 backs die net zo goed als Dijks zijn Aktaoui en Raitala.
Dijks heeft nog niets bewezen, en je moet geen speler opleiden voor andere teams, tenzij je een optie tot koop in het huur contract hebt.
Waardeloze transfer dit, weer een domme aankoop van ons bestuur. tranfervrij en huren, blijft een vreemd idee van onze bestuurders.

Had liever een goede centrale verdediger gezien en een rechts en links buiten.
Wij zijn Heerenveen.
Avatar gebruiker
camataru
Superster
 
Berichten: 2248
Geregistreerd op: 31-12-2002 11:46
Woonplaats: N.V.T

Re: Mitchell Dijks

Berichtdoor Lipton » 04-06-2013 15:59

camataru schreef: een rechts en links buiten.


Ja nee, ik denk niet dat men daar mee bezig is.....

Volgens mij is Dijks een prima huur optie. Hij zal waarschijnlijk goedkoop zijn, en ik denk dat er spelers op het punt staan om te gaan vertrekken. Anders zou ik het niet weten waarom men hem huurt.
De keren dat Dijks speelde liet hij wel een goede indruk op mij achter.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Mitchell Dijks

Berichtdoor Feanfan 1 » 04-06-2013 16:01

Slechte speler en een slechte constructie. Wat een wanbeleid
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Mitchell Dijks

Berichtdoor Tikkieterug » 04-06-2013 16:04

Op voetbaltechnisch gebied wil ik Dijks niet van tevoren uitsluiten. Ik heb hem te weinig zien spelen om een goed waardeoordeel te kunnen vellen. Ik denk dat de voetballer Dijks voor de meeste mensen vrij onbekend is, vandaar dat ik de uitspraken over een waardeloze transfer vrij prematuur vind. Hij heeft in ieder geval wat meer body dan bijvoorbeeld Raitala, misschien dat dit bij standaardsituaties een keer in ons voordeel werkt (zowel defensief als offensief).

Dat er geen optie tot koop bedongen is vind ik dan wel weer opmerkelijk. Mocht hij een topseizoen draaien is er dus geen mogelijkheid om zijn dienstverband direct te verlengen en fungeer je als opleider voor Ajax. Mocht deze constructie bedacht zijn als "tussenjaar" voordat Aktaou zijn opwachting voor het eerste kan maken kan ik er nog enigszins inkomen, anders getuigt het van weinig visie. (of een lege bankrekening)
Jaap
Avatar gebruiker
Tikkieterug
Selectiespeler
 
Berichten: 209
Geregistreerd op: 14-01-2013 15:30

Volgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

cron