Reza Ghoochannejhad

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Reza Ghoochannejhad

Berichtdoor Mackan68 » 31-07-2016 13:13

Heerenveen rules schreef:Dat ik dat verkeerd gezien heb is duidelijk ja. Uth heeft zich sterk ontwikkeld. Maar hij vergelijkt de ontwikkeling van Reza en Uth en die vergelijking gaat mank.


Hij schrijft dan ook 'als'. Nick is daar wellicht wat positiever over dan jij (en ik, moet ik eerlijk bekennen) Ik hecht toch wel aan zijn statistieken tot nu toe en die zijn eenvoudigweg niet zo geweldig. De toekomst zal wederom uitwijzen wie er op dit moment helemaal naast zit :wink:
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Reza Ghoochannejhad

Berichtdoor Erwin4ever » 31-07-2016 18:21

hhage schreef:Bedankt! Maar wat vind je positief over heerenveen,en waarom ben je fan want daar geef je geen antwoord op...

Dat is iets dat ik mij bij wel meer afvraag.....
Negativisme viert hier over het algemeen hoogtij...... :(
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: Reza Ghoochannejhad

Berichtdoor Jazz » 03-08-2016 18:26

A.s vrijdag om 14:10 zal er door Reza een Q&A gegeven worden!

Zie link: https://m.facebook.com/scheerenveen/pho ... &source=48
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Reza Ghoochannejhad

Berichtdoor DSCH » 04-08-2016 15:16

Leuk dat er weer een Q & A komt. Dit zijn mooie initiatieven van de club!
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Reza Ghoochannejhad

Berichtdoor fuotbalgek » 04-08-2016 15:46

DSCH schreef:Leuk dat er weer een Q & A komt. Dit zijn mooie initiatieven van de club!


Zeker, al had ik zo in de transferperiode liever onze nieuwe TD bij de Q&A gezien. Is naast Eisinga iemand die een beeld kan schetsen van waar men nu mee bezig is. Een Q&A met spelers heb ik persoonlijk minder mee, lijkt me meer een kinderfeestje met vragen in de categorie wat is je favoriete eten en is messi beter dan Ronaldo.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Reza Ghoochannejhad

Berichtdoor HUNTELAAR » 09-08-2016 17:47

Hij gaat geen twintig goals maken, daar zijn we het wel over eens. Maar meevoetballen met de rug naar de goal kan hij volgens mij ook niet zo goed.
Alleen in het druk zetten in combinatie met Van Amersfoort kan het mij bekoren, verder niet.
HUNTELAAR
Basisspeler
 
Berichten: 831
Geregistreerd op: 25-02-2005 19:49

Re: Reza Ghoochannejhad

Berichtdoor GeraldSibon35 » 13-08-2016 11:15

Reza was in mijn ogen het eerste halfuur een van de beste bij Heerenveen. Legde heel veel bal goed neer voor de lopende mensen maar die deden er vervolgens helemaal niets mee. Met spelers als Larsson en Thern om Reza heen zal hij nog beter gaan functioneren denk ik.
GeraldSibon35
Selectiespeler
 
Berichten: 497
Geregistreerd op: 18-06-2013 12:31

Re: Reza Ghoochannejhad

Berichtdoor Superfries1996 » 13-08-2016 15:38

Het is niet een kanon zoals we dat met dost en finbogasson gewend zijn, maar net als Uth is hij voetballend sterk, sterk in de combinatie en vrij behendig. Dertig goals gaat hij dan ook niet maken, maar hij past prima in ons spelletje en eindigt wel ergens tussen de 10-20 goals. Prima spits voor ons.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Reza Ghoochannejhad

Berichtdoor Knipecity » 15-08-2016 13:08

Superfries1996 schreef:Het is niet een kanon zoals we dat met dost en finbogasson gewend zijn, maar net als Uth is hij voetballend sterk, sterk in de combinatie en vrij behendig. Dertig goals gaat hij dan ook niet maken, maar hij past prima in ons spelletje en eindigt wel ergens tussen de 10-20 goals. Prima spits voor ons.

Uth was wel een klasse beter hoor en ook een stuk sneller. Reza is volgens mij niet zo snel.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Reza Ghoochannejhad

Berichtdoor Superfries1996 » 15-08-2016 14:19

Uth ook niet.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Reza Ghoochannejhad

Berichtdoor Knipecity » 15-08-2016 17:23

Superfries1996 schreef:Uth ook niet.

Hebben we het over dezelfde Uth? Maar goed, wees jij maar blij met Reza. Ik denk dat hij over niet al te lange tijd zijn basisplaats verliest aan Veerman of een andere spits.
Of hij gaat naar andere positie.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Reza Ghoochannejhad

Berichtdoor Stiffie » 15-08-2016 18:31

Ik heb ook mijn twijfels bij Reza als spits. Niet als voetballer, techniek en gogme zit wel goed. Als wij sterker zijn dan de tegenstander dan heb je meer aan hem in het voetballende gedeelte (kaatsen/vasthouden/verdelen/actie) dan tegen sterkere tegenstanders. Dit komt omdat het idd niet de snelste is. Voordeel is wel dat hij op meerdere posities uit de voeten kan en wat dat betreft wel een mooie aanvulling op de selectie is.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Reza Ghoochannejhad

Berichtdoor us Hearrenfean » 15-08-2016 23:03

Reza gaat rond de 15 goals maken naar mijn verwachting, maar zal wel meer assists gaan verzorgen dan een Veerman, Finnbogason of Dost. Momenteel heb je de keuze tussen Veerman en Reza. Reza zal niet meer goals maken, maar past wel beter in het voetballende spel. Op dit moment zal bij het bestuur niet de aandacht liggen bij het halen van een nieuwe spits, zolang Te Vrede er nog naast hobbelt. Je zult het simpelweg dus gewoon met één van deze twee of Van Amersfoort moeten doen. Bij het spel dat we spelen past Reza gewoon beter. Zolang hij niet ècht droog komt te staan zal hij wel spelen, anders wordt het Veerman en kiest Streppel ervoor om dan voorin voetballend toch maar iets in te leveren. Veerman zal er op zijn beurt dan weer last van hebben dat Zeneli en Larsson veel naar binnen trekken.
Blue-White Army!!
us Hearrenfean
Selectiespeler
 
Berichten: 192
Geregistreerd op: 28-02-2011 23:16
Woonplaats: Deventer

Re: Reza Ghoochannejhad

Berichtdoor Knipecity » 21-08-2016 10:42

Reza gaat hem niet worden. Gisteren viel hij wel enorm door de mand. Als aanspeelt punt matig, in de diepte matig door gebrek aan snelheid en geen goalgetter. Wat blijft er dan over? Persoonlijkheid op veld en in de groep? Wellicht, dat kan ik niet beoordelen, maar ik denk dat hij veelt te licht is voor ons.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Reza Ghoochannejhad

Berichtdoor BK2007 » 21-08-2016 10:44

Moest hij niet op voorspraak van Streppel komen ?
ik vraag me af of die Peters dan wel wat gaat toevoegen.
Als dit zo doorgaat is Streppel met de kerst weg natuurlijk en moeten Riemer en Foppe het weer oplossen.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Reza Ghoochannejhad

Berichtdoor Jazz » 21-08-2016 11:39

Ben tot nu toe totaal niet overtuigt van Reza, kans op kans laat hij links liggen...
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Reza Ghoochannejhad

Berichtdoor Heerenveen rules » 21-08-2016 12:12

Ik vraag me af wat het spitsenbeleid is bij de club. We scouten altijd talenten die we voor miljoenen doorverkochten. Vorig jaar stonden Veerman en Te Vrede in de punt. Voetballend matig, groot, fysiek sterk en geen enkele doorverkoop mogelijkheid. Nu een hele kleine, fysiek zwakke spits die heel veel kansen mist en niet meer dan 10 gaat scoren en ons ook niets haat opleveren financieel. Vreemd beleid. Is de scouting opgedoekt?
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Reza Ghoochannejhad

Berichtdoor Mackan68 » 21-08-2016 13:06

In het afsluitende partijtje vrijdagmiddag waren Cavlan en Slagveer de doelpuntenmakers. Geen Reza, Veerman, Larsson, Zeneli, van Amersfoort of Namli. Het is uiteraard maar een momentopname, maar het zegt denk ik toch wel wat...
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Reza Ghoochannejhad

Berichtdoor paparazzi » 21-08-2016 16:13

Mackan68 schreef:In het afsluitende partijtje vrijdagmiddag waren Cavlan en Slagveer de doelpuntenmakers. Geen Reza, Veerman, Larsson, Zeneli, van Amersfoort of Namli. Het is uiteraard maar een momentopname, maar het zegt denk ik toch wel wat...


Dat zegt zeker wel wat. In dat geval denk ik dat je met Veerman in de punt van de aanval nog het beste af bent. (hoe armoedig, maar toch..) Voor het winnen van het kopduel en de kaats kun je daar dan beter Veerman posteren. Jongens als Zeneli, Larsson moeten vanuit de tweede lijn daar wat mee kunnen.
Je moet niet meer met die Reza verder gaan want die gaat ons uiteindelijk punten kosten.
Hoewel Veerman ook niet mijn eerste keus zou zijn, maar bij gebrek aan beter.
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Reza Ghoochannejhad

Berichtdoor Rick » 21-08-2016 16:24

Reza speelde tegen NEC tegen twee goede verdedigers (voor Nederlandse begrippen) hij kwam dan ook niet uit de verf. Tegen AZ en Utrecht heb ik echter heel wat aardige combinaties gezien en kwam ook in kansrijke positie. Geef hem even een paar wedstrijden het voordeel van de twijfel. Veerman heeft vorig jaar niet kunnen imponeren en ook Te Vrede niet, maar die hebben daar wel ruim de kans voor gehad. Om Reza nu al af te schrijven terwijl je tegen zowel Utrecht als AZ tegen goede ploegen speelt en NEC uit verloren wij vorig jaar met 2-0 en vrij kansloos geloof ik. Het is zaak afscheid te nemen van Te Vrede, wellicht dat je dan nog iets in de spits kunt halen en Reza als multi functionele aanvaller te gebruiken.
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Re: Reza Ghoochannejhad

Berichtdoor Grimo » 22-08-2016 08:16

Rick schreef:Reza speelde tegen NEC tegen twee goede verdedigers (voor Nederlandse begrippen) hij kwam dan ook niet uit de verf. Tegen AZ en Utrecht heb ik echter heel wat aardige combinaties gezien en kwam ook in kansrijke positie. Geef hem even een paar wedstrijden het voordeel van de twijfel. Veerman heeft vorig jaar niet kunnen imponeren en ook Te Vrede niet, maar die hebben daar wel ruim de kans voor gehad. Om Reza nu al af te schrijven terwijl je tegen zowel Utrecht als AZ tegen goede ploegen speelt en NEC uit verloren wij vorig jaar met 2-0 en vrij kansloos geloof ik. Het is zaak afscheid te nemen van Te Vrede, wellicht dat je dan nog iets in de spits kunt halen en Reza als multi functionele aanvaller te gebruiken.


Kan me hier wel in vinden. Reza moest het tegen Utrecht opnemen tegen drie centrale verdedigers. NEC stond met het hele team rond de eigen 16 meter. Kortom de ruimtes was erg klein op zijn posities. Daar weet Veerman al helemaal geen raad mee. Ik verwacht dat hij straks met Larsson en Yuki ook meer en betere ballen gaat krijgen. Persoonlijk zie ik het wel zitten met Larsson en Zenelli op de vleugel en Yuki achter Reza. Denk dat daar veel dreiging in gaat zitten.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Reza Ghoochannejhad

Berichtdoor Crash » 22-08-2016 09:44

Ik ook. Yuki beheerst (naar wat ik gezien heb op wat beelden) de steekpass en het één keer raken. Weet tempo in het spel daarmee ineens te verhogen en gevaarlijke situaties te creëren. Wanneer de looplijnen van Reza die van Finbogasson wat weten te benaderen kan dit een dodelijke combinatie zijn. Moet Reza wel het vizier op scherp hebben.
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: Reza Ghoochannejhad

Berichtdoor AllardP » 22-08-2016 09:59

Aha! Dat ging er vast vorig jaar ook mis met Te Vrede: hij wist de looplijnen van Finnbogason niet te benaderen en had het vizier niet op scherp staan.

Maar in alle ernst: hoe weten wij dat deze spelers de benodigde kwaliteiten hebben? Reza hebben we nu drie keer serieus in actie gezien en dat viel bepaald niet mee. Jaja, te vroeg om af te schrijven. Maar dit soort optimisme is al helemaal nergens op gebaseerd. Yuki kennen we alleen van Youtube en heeft eerst nog een flinke taal- en cultuurkloof te overwinnen. Misschien hebben we de nieuwe Honda in huis, maar hij kan net zo goed de nieuwe Pappa worden. Kortom, een gok.

Ik blijf bij mijn analyse van enkele weken geleden: we hebben in de aanval precies een speler van wie we weten dat hij kan presteren in de Nederlandse subtop, namelijk Sam Larsson. De rest is te slecht (Veerman, Te Vrede en eigenlijk ook Slagveer) of een groot vraagteken (Zeneli, Namli, Yuki, Reza). Dat kan goed uitpakken, maar net zo goed heel slecht.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Reza Ghoochannejhad

Berichtdoor Grimo » 22-08-2016 10:17

Optimisme is nergens op gebaseerd maar het donker inzien wel :roll:

Maar dit soort optimisme is al helemaal nergens op gebaseerd. Yuki kennen we alleen van Youtube en heeft eerst nog een flinke taal- en cultuurkloof te overwinnen.


Die jongen kan zich verstaan baar maken in het Engels dat is al veel meer dan Afonso Alves destijds. Goede voetballers hebben automatisch wel een klik met elkaar. Unal van Twente gaf gister aan dat hij praktisch nooit sprak met Ziyech, toch vonden die elkaar gister blind.

Het is maar hoe je er in wil staan, wanneer er nog 1 of twee verdedigende spelers erbij komen hebben wij denk ik een hele leuke selectie die ons al veel meer vermaak kan geven dan afgelopen jaar en kan eindigen op een playoff plaats.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Reza Ghoochannejhad

Berichtdoor fuotbalgek » 22-08-2016 11:17

Feit is dat momenteel alleen Larsson echt heeft laten zien een meerwaarde te zijn. Dat is het niet donker inzien, dat is de huidige situatie.

Van Reza hopen we dat hij zijn rol beter gaat invullen wanneer meer ingespeeld, wedstrijdritme, Yuki er achter ...

Van Zeneli hopen we dat hij een stap gaat maken in zijn ontwikkeling.

Van Tijd hopen we dat hij een directe versterking is die het verschil kan maken wat betreft creatieve ingevingen vanaf het middenveld.

Natuurlijk moet iedereen nog wennen aan een nieuwe manier van spelen, een nieuwe samenstelling van de selectie, maar vooralsnog is het meer de hoop dat het gaat lopen dan dat we echt hebben kunnen zien dat het gaat lopen in aanvallend opzicht.

Ik vraag me in ieder geval nog wel eens af of er niet een betere optie was dan Reza ..

Dat nog los van de verdedigende versterking(en) noodzakelijk. Het wordt nog een drukke tijd voor Hamstra tot de 31e.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Reza Ghoochannejhad

Berichtdoor Crash » 22-08-2016 11:42

AllardP schreef:Aha! Dat ging er vast vorig jaar ook mis met Te Vrede: hij wist de looplijnen van Finnbogason niet te benaderen en had het vizier niet op scherp staan.


We gaan Reza (technisch verfijnde voetballer) tóch niet vergelijken met Te Vrede hoop ik? Te Vrede is technisch lang niet zo vaardig, is minder voetbal-intelligent en moest het vooral van hard werken hebben, waarbij zijn kopkracht als een van zijn sterkste kwaliteiten zou zijn. Niet dat we daar wat van gezien hebben, overigens.

Reza, mist snelheid, is minder koelbloedig dan gehoopt wellicht, maar ik zie in hem nog wel een speler die prima zou kunnen renderen met Yuki achter hem en spelers als Larsson en Zeneli op de zijkanten. Tijd zal leren of ik er naast zit. Maar tijd is hem nog wel even gegund. De club gaat namelijk tóch geen nieuwe spits halen nu Te Vrede nog onder contract staat en men ook nog altijd lijkt te geloven in de potentie van Veerman.
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: Reza Ghoochannejhad

Berichtdoor pes5 » 22-08-2016 17:20

Ik denk dat Reza gewoon nog niet helemaal fit is. Ik vind hem in ieder geval nog niet heel scherp ogen en ook wat moeilijk bewegen.
Overigens vond ik de 1-1 van Van Amersfoort ook frappant. Een echte spits moet daar naar de 1e paal komen, maar Reza maakt precies dezelfde loopactie als Pelle. Dat moet absoluut beter.

Wat mij betreft krijgt hij even de tijd, alleen ik ben toch bang dat we er straks in oktober achterkomen dat het hem toch niet is.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Reza Ghoochannejhad

Berichtdoor Mackan68 » 22-08-2016 18:08

pes5 schreef:Wat mij betreft krijgt hij even de tijd, alleen ik ben toch bang dat we er straks in oktober achterkomen dat het hem toch niet is.

Uth kreeg 4 wedstrijden de tijd 2 seizoenen terug. In de 4e wedstrijd deed hij dat ook ondubbelzinnig met prima spitsengoals in de thuiswedstrijd tegen Utrecht. Dan moet Reza het dus tegen PEC laten zien. Ik zie geen enkele reden waarom hij meer tijd zou moeten krijgen om mensen hun gelijk óf ongelijk te bewijzen. Iets zegt mij dat Reza never nooit in de schaduw zal staan van Mark.... Ik hoop dat hij mee leest en dat deze post hem prikkelt. Vooralsnog zie ik in hem géén afmaker. En een aanspeelpunt wat veelvuldig op de grond ligt als hij ook maar even aangepakt wordt. Jammer, maar het is niet anders.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Reza Ghoochannejhad

Berichtdoor Rick » 22-08-2016 20:27

Niet terecht deze vergelijking, Uth speelde hier al 2 of 3 seizoen. Niemand die in hem geloofde, zelfs niet toen hij aan Heracles was verhuurd. Hij wou zelf voor zijn kans gaan en besloot bij Heerenveen te blijven. Reza heeft te maken met een nieuwe trainer, nieuwe selectie en moet maar even aantonen dat hij wel de man is. Niet helemaal fair, maar overtuigend is het natuurlijk niet helemaal tot nu toe.
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Re: Reza Ghoochannejhad

Berichtdoor Grimo » 23-08-2016 08:11

Mackan68 schreef:Uth kreeg 4 wedstrijden de tijd 2 seizoenen terug. In de 4e wedstrijd deed hij dat ook ondubbelzinnig met prima spitsengoals in de thuiswedstrijd tegen Utrecht. Dan moet Reza het dus tegen PEC laten zien. Ik zie geen enkele reden waarom hij meer tijd zou moeten krijgen om mensen hun gelijk óf ongelijk te bewijzen. Iets zegt mij dat Reza never nooit in de schaduw zal staan van Mark.... Ik hoop dat hij mee leest en dat deze post hem prikkelt. Vooralsnog zie ik in hem géén afmaker. En een aanspeelpunt wat veelvuldig op de grond ligt als hij ook maar even aangepakt wordt. Jammer, maar het is niet anders.


Laat dit team toch groeien met Reza. Ik weet zeker dat als Veerman in de basis komt we ons ook weer bont en blauw gaan ergeren. Denk dat Reza in meerder facetten belangrijk zal worden voor de ploeg. Hij is nooit een afmaker geweest maar als hij medespelers met zijn spel beter gaat laten functioneren zijn we ook al een eind op weg. Dat is al iets wat Veerman en Te Vrede zeker niet deden en kunnen. In de voorbereiding zag je duidelijk dat Reze een klik had met Larsson en Larsson met hem. Zaterdag verwacht ik beide in de basis en daar kijk ik wel naar uit. Benieuwd of ze die klik gelijk weer hebben. En nee, ik geloof ook niet dat Reza in de schaduw zal komen van Uth. Uth is in het voetbaltechnische in alles beter. Maar Reza hoeft ook niet in zijn schaduw te staan.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten