Reza Ghoochannejhad

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Reza Ghoochannejhad

Berichtdoor pes5 » 22-11-2017 00:12

Wizard schreef:Wellicht is uitstekend in de combinatie wat teveel van het goede, maar juist de laatste wedstrijden vind ik hem sterker aan de bal. Met zijn looplijnen trekt hij behoorlijke ruimtes voor z'n medespelers en hemzelf waardoor kansen ontstaan. En juist dat laatste ontbrak er behoorlijk aan en was ook precies wat dit team miste: kansen creëren. Ik ben er dan ook van overtuigd dat die goals vanzelf komen. Wel ben ik het er helemaal mee eens dat het frustrerend is (voor zowel hem als de supporters) dat hij zoveel kansen mist, en dat dat beeld blijft hangen/overheersen.


Het blijft niet alleen hangen, het is ook waar een spits voor staat. Natuurlijk zijn z'n loopacties belangrijk en zet hij goed druk, maar belangrijker zijn die twee ballen die hij verkeerd aflegt en de twee dikke kansen die hij mist.

Het lijkt nu net alsof je over doelman zegt na twee dikke blunders en tegendoelpunten; Ik vond z'n uittrappen wel goed.

Kortom, ik snap dat je iets positiefs zoekt, maar Reza is dit seizoen ver onder de maat.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Reza Ghoochannejhad

Berichtdoor Heerenveen rules » 22-11-2017 07:18

Haha, ja. Laten we een spits beoordelen op zijn looplijnen. Het gaat om het maken van goals. Daarvoor staat hij daar. Of om goed in de combinatie te zijn.. En dat iis beide zwaar onder de maat.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15934
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Reza Ghoochannejhad

Berichtdoor Wizard » 22-11-2017 09:00

pes5 schreef:Het lijkt nu net alsof je over doelman zegt na twee dikke blunders en tegendoelpunten; Ik vond z'n uittrappen wel goed.
Kortom, ik snap dat je iets positiefs zoekt, maar Reza is dit seizoen ver onder de maat.

Qua afronding en assists is het absoluut ver onder de maat. En dat zijn juist de 2 aspecten waar een spits op wordt afgerekend.
Dat je het uittrappen van een keeper vergelijkt met de looplijnen van een spits vind ik een absolute misvergelijking. Looplijnen van een spits leiden tot kansen voor het team en de spits en is naast afwerken tezamen met aanspeelpunt zijn het belangrijkste aspect van een spits. Hij werkt hard en ziet het spelletje goed; het enige wat nog ontbreekt is z'n scherpte aan de bal. Zelf ben ik ervan overtuigd dat dit wel goed komt.. Echter, het moet nu niet veel langer meer duren.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Reza Ghoochannejhad

Berichtdoor Thinkman » 22-11-2017 22:00

Denk dat ie tegen PEC weer scoort. Zal ook wel weer eens tijd worden, maar de vorm keert terug.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Reza Ghoochannejhad

Berichtdoor Knipecity » 23-11-2017 06:43

Thinkman schreef:Denk dat ie tegen PEC weer scoort. Zal ook wel weer eens tijd worden, maar de vorm keert terug.

Reza kan er echt heel weinig van. Vorig jaar was een incident, hij is van niveau Jupiler League.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Reza Ghoochannejhad

Berichtdoor Mackan68 » 24-11-2017 05:54

Knipecity schreef:Reza kan er echt heel weinig van. Vorig jaar was een incident, hij is van niveau Jupiler League.

Inderdaad. Voor zijn 'incident' vorig seizoen liet hij dat in zowel de Nederlandse als Belgische editie zien. Zoals veel goals van
Slagveer destijds op het conto van Uth geschreven konden worden is minimaal 1/3 van Reza's productie van vorig seizoen te danken aan Larsson.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Reza Ghoochannejhad

Berichtdoor Wizard » 24-11-2017 08:25

Mackan68 schreef: is minimaal 1/3 van Reza's productie van vorig seizoen te danken aan Larsson.

Dat vind ik zo'n enorme dooddoener. Bijna elke spits heeft goede spelers om zich heen nodig om te scoren. Dat is bij Reza niet anders. Ook Finnbogasons productie was voor minimaal 50% door Ziyech en penalties; maakt hem dat dan een mindere spits? Ik denk wel zeker van niet.
In België en NL loopt hij qua statistieken 1 op 2, wat ik een prima gemiddelde vind voor een spits bij clubs die niet in de bovenste regionen meedraaiden. Daarom denk ik dat hij bij een club als Heerenveen dit seizoen - net als vorig seizoen - 1 op 2 moet kunnen halen. Laat hem de inhaalrace op de eerste 12 wedstrijden maar inzetten tegen Pec.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Reza Ghoochannejhad

Berichtdoor Mackan68 » 24-11-2017 13:54

Wizard schreef:Dat vind ik zo'n enorme dooddoener. Bijna elke spits heeft goede spelers om zich heen nodig om te scoren. Dat is bij Reza niet anders. Ook Finnbogasons productie was voor minimaal 50% door Ziyech en penalties; maakt hem dat dan een mindere spits? Ik denk wel zeker van niet.
In België en NL loopt hij qua statistieken 1 op 2, wat ik een prima gemiddelde vind voor een spits bij clubs die niet in de bovenste regionen meedraaiden. Daarom denk ik dat hij bij een club als Heerenveen dit seizoen - net als vorig seizoen - 1 op 2 moet kunnen halen. Laat hem de inhaalrace op de eerste 12 wedstrijden maar inzetten tegen Pec.

Laten we het alleen even bij zijn Nederlandse statistieken houden, lijkt me wel zo fair en realistisch. 49 Goals in 119 wedstrijden. Dan heb je het ineens niet meer over 1 op 2. Geloof je werkelijk dat hij dat gemiddelde van 1 op 2 nog gaat halen? Verder is Finnbogason bij ons een veel stabielere factor geweest qua goals. Over de 50% die je noemt denk ik dat die wat overtrokken is. Dat hij voor zijn productie andere spelers om hem heen nodig had is vanzelfsprekend. Toch vind ik het wel grappig dat je nu Reza gaat vergelijken met één van de killers voor de goal van de afgelopen jaren. En of Reza in dat opzicht minder is? Ik denk wel zeker van wel. En ik denk met mij vele anderen ook. Reza is aanzienlijk minder aanwezig dan vorig seizoen. Toen was hij aantoonbaar beter voor het team dan nu. Hij begint iets minder slecht te worden. Maar dat komt voornamelijk doordat hij nu niet meer bij íeder duel in het gras ligt te happen. Daarin boekt hij gelukkig vooruitgang. Nu inderdaad in de afwerking nog. Of de passing als iemand anders er positioneel beter voor staat. Zoals Vlap tegen Twente bijvoorbeeld.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Reza Ghoochannejhad

Berichtdoor Marça » 24-11-2017 14:49

Hoe kom je aan 49 goals in 119 duels? Bij Heerenveen staat hij na 54 duels nu op 25 goals. Dat Reza geen spits is van het kaliber Finnbogason is duidelijk, maar dat hij er niets van kan is ook niet waar. Lijkt me sowieso dat de club in de zomer op zoek mag naar een nieuwe spits, ik vermoed dat Reza het nog wel een keer over de landsgrenzen wil proberen na het WK.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1953
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Reza Ghoochannejhad

Berichtdoor fuotbalgek » 24-11-2017 18:47

Wizard schreef:Dat vind ik zo'n enorme dooddoener. Bijna elke spits heeft goede spelers om zich heen nodig om te scoren. Dat is bij Reza niet anders. Ook Finnbogasons productie was voor minimaal 50% door Ziyech en penalties; maakt hem dat dan een mindere spits? Ik denk wel zeker van niet.


Laat ik het dan zo stellen, in speelwijze was Heerenveen te afhankelijk van ingevingen van Larsson. En ook nu zoeken we te vaak een Odegaard die dan wat met de bal moet gaan doen. Ik mis met name het creëren van kansen vanuit de combi Reza en middenveld.

Reza reken ik dat niet aan, eerder een diversiteit in aanvallen die Streppel veel meer moet inslijten, ook door de spelers op het middenveld in sommige situaties anders te positioneren.

Wat Reza wel aan te rekenen valt ia dat hij zijn kansen niet afmaakt, maar het is dan ook nooit een echte killer geweest.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Reza Ghoochannejhad

Berichtdoor Crash » 24-11-2017 20:20

Reza is een redelijke Eredivisie spits, maar wel ééntje uit de categorie dertien in een dozijn. Daar kan Reza overigens zelf niets aan doen, die doet altijd zijn stinkende best. Maar wat velen van hem verwachten in niet reeel. Hij is geen sterkhouder bij een subtopper zoals wij dat hopen te zijn. Net zo min als Veldwijk dat is, of Dessels, om er nog maar eens lukraak twee te noemen. Er zijn sowieso amper goede spitsen te vinden buiten hen die bij de top 5 spelen. Bij geen enkele club daaronder speelt een Finbogasson of Uth, laat staan een Allbäck of Alves. Het is armoe troef in de Eredivisie.

Desalniettemin dient Heerenveen wel door te selecteren en gezien de kwaliteiten binnen de selectie is de spitspositie aan de beurt. Wie weet wordt de volgende die eigenlijk in de winterstop al dient te komen, wil je je ambities waarmaken, weer een voltreffer. Maar daar moet je veel geluk bij hebben, het wordt met het seizoen lastiger betere spelers te vinden dan de huidige gezien de tendens van de laatste jaren.
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: Reza Ghoochannejhad

Berichtdoor Mackan68 » 25-11-2017 04:32

Marça schreef:Hoe kom je aan 49 goals in 119 duels? Bij Heerenveen staat hij na 54 duels nu op 25 goals. Dat Reza geen spits is van het kaliber Finnbogason is duidelijk, maar dat hij er niets van kan is ook niet waar. Lijkt me sowieso dat de club in de zomer op zoek mag naar een nieuwe spits, ik vermoed dat Reza het nog wel een keer over de landsgrenzen wil proberen na het WK.

Dat zijn zijn statistieken in de Nederlandse competities volgens Transfermarkt. Er zijn hier mensen die zeggen dat hij er niets van kan. Daar hoor ik niet bij. Dat is de discussie ook helemaal niet volgens mij. Ik verdedig alleen mijn standpunt dat hij als spits nooit echt een killer is geweest en dat hij momenteel van veel minder belang voor het team is dan vorig seizoen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Reza Ghoochannejhad

Berichtdoor Knipecity » 25-11-2017 11:07

Ik denk dat Reza ook de pech heeft dat wij een enorme reputatie hebben qua spitsen. Als je kijkt naar die rij van basisspitsen dan scoort hij als een van de minsten. Zelfs in verhouding, want je kan natuurlijk wel stellen dat het niveau van de Nederlandse competitie en daarbij ook Heerenveen en zijn spelers veel hoger was dan nu. In het Heerenveen van 2000-2010 zou deze Reza misschien niet eens op de bank zitten.

betere spitsen sinds we eredivisie spelen waren sowieso:
- Alves
- Ruud van Nistelrooij
- Huntelaar
- Samaras
- Sibon
- Dost
- Finnbogason
- Uth
- Allback
- Echteld
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Reza Ghoochannejhad

Berichtdoor zijlijner » 25-11-2017 12:01

wat ik me ook altijd afvraag in de scoringslijstjes hoe het aantal zich verhoud naar werkelijk gescoorde doelpunten en strafschoppen. Hoe is daar zijn verhouding in
zijlijner
Bankzitter
 
Berichten: 44
Geregistreerd op: 01-06-2013 18:40

Re: Reza Ghoochannejhad

Berichtdoor AllardP » 25-11-2017 18:27

Natuurlijk complete onzin om te stellen dat Reza niveau-Juup is. Maar hij is wel een spits met duidelijke tekortkomingen en hij zal gezien zijn leeftijd ook niet beter worden. Zijn grote kwaliteit is zijn spelintelligentie, maar als hij blijft nalaten om het laatste tikje te geven, heb je daar natuurlijk geen fluit aan. Reza mag van geluk spreken dat Veerman nog veel meer tekortkomingen heeft (vooruit: specifiekere kwaliteiten).

Ik vind het lastig in te schatten hoe goed Hornkamp is, maar ik vind het raar dat hij uberhaupt niet in de picture lijkt gezien de prestaties van Reza en Veerman. Misschien is hij wel de volgende Vlap en pakt hij direct zijn kans als hij eindelijk eens speelminuten krijgt. Kom op Streppel, wat hebben we te verliezen?
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Reza Ghoochannejhad

Berichtdoor Feanfan 1 » 25-11-2017 18:38

Reza wil graag naar het WK,dus wil moet spelen. Streppel wil niet op zijn geweten hebben dat Reza niet naar het WK gaat :roll:
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Reza Ghoochannejhad

Berichtdoor pes5 » 25-11-2017 21:18

Reza doet pijn aan de ogen.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Reza Ghoochannejhad

Berichtdoor Flying Tilster » 25-11-2017 21:57

We spelen al een paar wedstrijden met 10 man.. :erm:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Reza Ghoochannejhad

Berichtdoor Mackan68 » 26-11-2017 20:18

AllardP schreef:Ik vind het lastig in te schatten hoe goed Hornkamp is, maar ik vind het raar dat hij uberhaupt niet in de picture lijkt gezien de prestaties van Reza en Veerman. Misschien is hij wel de volgende Vlap en pakt hij direct zijn kans als hij eindelijk eens speelminuten krijgt. Kom op Streppel, wat hebben we te verliezen?

Hornkamp en/of Iredale. Wellicht krijgen ze tijdens het trainingskamp in de winterstop hun kans zich te laten zien.

Ik zou graag zien dat beide spitsen vanaf de volgende wedstrijd evenveel tijd krijgen om zich te laten zien. 75 Tegen 15 minuten is niet echt goed om een vergelijk te kunnen maken. In een kwartiertje krijgt Henk nooit de mogelijkheid om 2x te scoren. En dat zal hij minimaal nodig hebben om Streppel ook maar enigszins aan het twijfelen te krijgen. Ik weet het, spelers vertrouwen geven of ontnemen en ander blabla. Kan me niet voorstellen dat Reza nu wel iedere wedstrijd lekker veel vertrouwen aan het tanken is. Net zo min als dat Henk blij zal zijn met zijn kuttige kwartiertje iedere wedstrijd. Tegen Twente zag je het, iets meer speeltijd en op de valreep nog een goaltje meepakken. En als het echt zo is dat Reza zich totaal niet druk maakt over zijn droogte aan goals dan verdient hij al helemaal geen 75 minuten speeltijd per wedstrijd meer.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Reza Ghoochannejhad

Berichtdoor Neymar » 29-12-2017 21:28

http://www.voetbalzone.nl/inbeeld.asp?uid=319892

De vijftien Eredivisie-spelers die de meeste grote kansen misten. Wie staat er op 2 :lol: ?
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Reza Ghoochannejhad

Berichtdoor Thinkman » 29-12-2017 21:56

Neymar schreef:http://www.voetbalzone.nl/inbeeld.asp?uid=319892

De vijftien Eredivisie-spelers die de meeste grote kansen misten. Wie staat er op 2 :lol: ?


Ach, de grote Huntelaar miste er nog veel meer! :wink:
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Reza Ghoochannejhad

Berichtdoor Knipecity » 30-12-2017 12:10

Neymar schreef:http://www.voetbalzone.nl/inbeeld.asp?uid=319892

De vijftien Eredivisie-spelers die de meeste grote kansen misten. Wie staat er op 2 :lol: ?

Toch mooi, een speler van ons en een oud-speler :lol:

Maar goed, dat Reza dit jaar bar slecht is dat mag duidelijk zijn. Reza leefde vorig jaar boven zijn stand. Eigenlijk is dit meer zoals ik vooraf had verwacht, gezien de rest van zijn carriere.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Reza Ghoochannejhad

Berichtdoor Wizard » 06-01-2018 16:14

Belangstelling vanuit het buitenland voor Reza. Mochten we hem in de winterstop kunnen verkopen, moeten we dat absoluut doen aangezien dat het beste scenario is voor zowel club als speler.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Reza Ghoochannejhad

Berichtdoor pes5 » 06-01-2018 16:22

Helemaal mee eens. Reza kan dan mooi speeltijd houden om met Iran naar het WK te gaan en belangrijker, wij kunnen eindelijk weer een spits halen die hier echt meerwaarde heeft als zogeheten kapstokspits.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Reza Ghoochannejhad

Berichtdoor Neymar » 06-01-2018 18:42

Als dat gerucht waar is moeten we hem gewoon laten gaan. Raakt dit seizoen geen pepernoot en ik denk dat wij gewoon een ander type spits nodig hebben op dit moment. Dit zou inderdaad voor zowel speler als club het beste zijn.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Reza Ghoochannejhad

Berichtdoor Baas » 09-01-2018 10:20

Ik heb niets gelezen.. Waar staat dat gerucht?
Zou, met alle respect, heel fijn zijn als ze hem kunnen slijten.
Kan Henk weer op de bank en kunnen wij een echte kwaliteitsspits kopen.
Zeg maar niks!
Avatar gebruiker
Baas
Wereldspeler
 
Berichten: 1338
Geregistreerd op: 28-06-2011 10:39

Re: Reza Ghoochannejhad

Berichtdoor Jazz » 09-01-2018 15:27

Baas schreef:Ik heb niets gelezen.. Waar staat dat gerucht?
Zou, met alle respect, heel fijn zijn als ze hem kunnen slijten.
Kan Henk weer op de bank en kunnen wij een echte kwaliteitsspits kopen.


Feanonline
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2472
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Reza Ghoochannejhad

Berichtdoor davp » 06-02-2018 22:10

Reza kan niet meer! Wint geen duel, is te traag, heeft geen actie, heeft niks. En als Henkie het ook niet is, dan maar een spits uit de beloften.
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Re: Reza Ghoochannejhad

Berichtdoor Jazz » 01-04-2018 14:43

De club mag maar snel beginnen met zoeken naar een goede, jonge spits. Wat is Reza teruggevallen zeg...
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2472
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Reza Ghoochannejhad

Berichtdoor Ryback » 02-04-2018 09:56

Als je dit vergelijkt met de kwaliteit aan spitsen die Heerenveen altijd gekent heeft , kun je opmaken dat hij een miskoop is geweest.
Ryback
Selectiespeler
 
Berichten: 404
Geregistreerd op: 15-10-2008 13:29

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron