Albert Guðmundsson

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Albert Guðmundsson

Berichtdoor Fryskeboy22 » 26-08-2013 14:41

B-junior Gudmundsson: ‘Heerenveen goede vervolgstap’
Gepubliceerd op 26 augustus 2013 14:00



Albert Gudmundsson (16) is maandag gepresenteerd bij sc Heerenveen. Vorige maand werd de komst van de aanvallende middenvelder uit IJsland al bekendgemaakt door de club. Maandag ontving de jeugdspeler uit handen van algemeen directeur a.i. Gaston Sporre officieel zijn shirt.

De talentvolle Gudmundsson, afkomstig van KR Reykjavik, stroomt dit seizoen in bij de B1 van sc Heerenveen. Hij traint al een aantal weken mee met de ploeg van trainer Ronnie Pander, maar mag nog niet spelen. De club hoopt de IJslander nog deze week speelgerechtigd te krijgen.

Hijzelf hoopt dat ook. ,,Ik verheug me er erg op om te beginnen. Ik ben fit, want met mijn vorige club zat ik nog midden in het seizoen. Ik ben hier nu een maand en het bevalt me heel goed. Mijn teamgenoten zijn jonger dan bij Reykjavik (daar speelde Gudmundsson in Onder-19, red.), maar het niveau is hier wel een stuk hoger. Ik zie dit als een goede vervolgstap in mijn carrière.”

Gudmundsson, die ook nog contact had met Finnbogason over de club, tekende een contract voor drie jaar. In die tijd hoopt de jeugdinternational van IJsland in het eerste elftal van sc Heerenveen te debuteren. ,,Ik kan als ‘tien' spelen, maar denk dat ik het beste ben als nummer negen. Ik ga dit seizoen proberen om veel te scoren.”


De gewilde IJslander verkoos sc Heerenveen boven Arsenal, de club waarvoor in het verleden zijn overgrootvader speelde. ,,Arsenal is mijn favoriete ploeg, dus het was lastig om ‘nee’ op hun aanbod te zeggen. Maar de stap naar Arsenal vond ik nog te groot. Met zo veel goede spelers is het moeilijk om daar door te breken. Bij sc Heerenveen kan ik mezelf rustig door ontwikkelen. Dat is beter voor me. Het klopt dat mijn overgrootvader, die ook Albert Gudmundsson heet, wel voor Arsenal gespeeld heeft en ook voor AC Milan. Hopelijk kan ik ooit in zijn voetsporen treden."

Bron:
http://www.sc-heerenveen.nl/nieuws/b-ju ... olgstap/10


Welkom bij onze mooie club Albert! Hopelijk zien we jou over een jaartje of 2,3 ongeveer bij het eerste elftal!
Avatar gebruiker
Fryskeboy22
Superster
 
Berichten: 1774
Geregistreerd op: 27-12-2012 08:46

Re: Albert Gudmundsson

Berichtdoor Flying Frisian » 26-08-2013 14:56

Voorlopig gaat dit topic dicht, wanneer Albert tegen het eerste aan zit, zal het weer geopend worden.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Albert Gudmundsson

Berichtdoor Sumzor » 18-07-2015 14:53

sc Heerenveen raakt het IJslands talent Albert Gudmundsson kwijt. De deze week 18 jaar geworden aanvallende middenvelder maakt de overstap naar landskampioen PSV. Albert Gudmundsson stond nog één jaar onder contract in Friesland. Pogingen van sc Heerenveen om de IJslandse jeugdinternational langer aan zich te binden leverden geen resultaat op.

Manager voetbalzaken Hans Vonk betreurt het vertrek van Albert Gudmundsson. ,,We hadden Albert liever langer in Friesland zien spelen.’’
Sumzor
Selectiespeler
 
Berichten: 399
Geregistreerd op: 03-03-2011 14:32

Re: Albert Guðmundsson

Berichtdoor diepFries » 11-01-2017 19:49

In case of doubt, make it sound convincing
Avatar gebruiker
diepFries
Superster
 
Berichten: 1639
Geregistreerd op: 05-06-2007 12:12
Woonplaats: Groningen

Re: Albert Guðmundsson

Berichtdoor Satyr » 11-01-2017 20:52

Doet het gewoon heel goed in de Juup. Die zal vast bij het eerste komen in de zomer.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Albert Guðmundsson

Berichtdoor Jazz » 18-05-2017 13:04

Nog steeds behoorlijk ziek ervan dat hij wegging bij Heerenveen. Absolute topper in woording. In de JP gewoon 18 goals en 4 assists als rechtsbuiten en soms middenvelder. Zou deze zomer aanhaken met het eerste als back-up voor Zeneli.
Laatst bijgewerkt door Jazz op 18-05-2017 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2472
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Albert Guðmundsson

Berichtdoor tha boelie » 18-05-2017 16:38

Denk dat hij dit seizoen al heel veel minuten had gemaakt. Zal bij PSV ook volgend jaar niet veel kansen krijgen denk ik.
tha boelie
Basisspeler
 
Berichten: 804
Geregistreerd op: 31-10-2010 01:31

Re: Albert Guðmundsson

Berichtdoor Ebiede » 15-06-2018 09:04

Goede keuze gemaakt een paar jaar geleden. Vertrekt naar Slavia Praag :roll:
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Albert Guðmundsson

Berichtdoor Marça » 15-06-2018 09:21

Ebiede schreef:Goede keuze gemaakt een paar jaar geleden. Vertrekt naar Slavia Praag :roll:


Heb je inside informatie? Ik heb alleen iets gelezen over vage interesse en dat staat nog los van wat Albert zelf wil natuurlijk. Lijkt me niet dat hij zomaar naar Tsjechië gaat.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1953
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Albert Guðmundsson

Berichtdoor Wizard » 28-06-2018 09:08

Wellicht zit een terugkeer erin aangezien hij ook komend seizoen naar verwachting niet bij de eerste (Basis)selectie zit.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Albert Guðmundsson

Berichtdoor nickstok » 03-07-2018 15:19

Gudmundsson staat voor keuze en gaat nog in gesprek met Van Bommel
Nu het WK voor IJsland is afgelopen, moet Albert Gudmundsson op korte termijn over zijn toekomst beslissen.

Albert Gudmundsson laat zijn keuze voor de toekomst mede afhangen van een gesprek met de nieuwe PSV-hoofdcoach Mark van Bommel. De net 21 jaar geworden IJslander heeft een aanbieding voor een langer en verbeterd contract bij PSV in beraad. Onder meer het Tsjechische Slavia Praag wil pogingen ondernemen om hem in te lijven, maar moet in de wachtkamer plaatsnemen. Gudmundsson kost ongeveer 1 tot 1,5 miljoen, omdat hij in Eindhoven nog maar een contract tot midden 2019 heeft.

Volgens zijn zaakwaarnemer zijn alle opties voor de WK-debutant nog open. Gudmundsson zou voor zijn kansen kunnen gaan in Eindhoven, als Van Bommel uitspreekt dat hij het in hem ziet zitten. Hij staat ook open voor een nieuw avontuur of verhuur aan een ploeg in de subtop, als er bij PSV momenteel onvoldoende mogelijkheden voor hem zijn. ,,Albert moet nu echt een of in internationale periodes gewoon twee keer per week gaan spelen en een jaar zoals afgelopen seizoen is voor zijn carrière niet goed", vindt Laurens Melotte.

Ontwikkeling
,,PSV is dit jaar kampioen geworden en dus kun je zeggen dat men de goede keuzes heeft gemaakt. Voor de ontwikkeling van Albert is het niettemin belangrijk dat hij voldoende aan bod komt. Dat kan op allerlei manieren, waarbij de hoofdtrainer natuurlijk de doorslaggevende factor is. Albert is een creatieve speler, die een wedstrijd in een moment kan openbreken. Onder Phillip Cocu was spelen vanuit controle en het bewaken van de organisatie een belangrijke taak voor bijna alle PSV'ers. Daarin moet Albert zich wel ontwikkelen, maar hij heeft zonder twijfel ook kwaliteiten die op het hoogste niveau bruikbaar zijn."

Bij PSV is een vertrek of verhuur van Gudmundsson dus nog een van de mogelijkheden, zoals ook een transfer van Jordy de Wijs afgelopen week in de lucht hing. Zijn geplande overgang naar het Italiaanse Perugia is echter van de baan, omdat PSV en de club uit de Serie B geen overeenstemming hebben bereikt over de voorwaarden voor een verkoop. De 23-jarige verdediger staat nog altijd open voor een andere stap, maar gaat voorlopig voor zijn kans bij PSV. Een transfer van Santiago Arias blijft op korte termijn ook mogelijk, zeker als hij zich deze week met Colombia weet te onderscheiden tegen Engeland.


Aldus het ED. 1 tot 1,5 miljoen zou voor ons haalbaar zijn als de club het potentie van Albert hoog genoeg inschat. Weet echter niet of hij bereid is om terug te komen, ging desnoods weg door sportieve en financiële ambities. Die zijn bij ons niet veranderd/verbeterd in de afgelopen jaren..
nickstok
Basisspeler
 
Berichten: 866
Geregistreerd op: 23-04-2014 17:50

Re: Albert Guðmundsson

Berichtdoor Mackan68 » 03-07-2018 16:48

nickstok schreef:
Aldus het ED. 1 tot 1,5 miljoen zou voor ons haalbaar zijn als de club het potentie van Albert hoog genoeg inschat. Weet echter niet of hij bereid is om terug te komen, ging desnoods weg door sportieve en financiële ambities. Die zijn bij ons niet veranderd/verbeterd in de afgelopen jaren..

Hij dacht verder te zijn in zijn ontwikkeling dan hij daadwerkelijk was en wilde in ieder geval niet bijtekenen. Dat was voor de club denk ik de reden om hem te verkopen. Als hem nu bij PSV te verstaan wordt gegeven dat hij weer zijn wedstrijdjes op vrijdag- en maandagavond mag spelen in de KeukenKampioen divisie dan is een financieel stapje terug wellicht sportief een stapje vooruit. Mits de mogelijkheid op speeltijd bij ons reëel is uiteraard.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Albert Guðmundsson

Berichtdoor pes5 » 06-07-2018 08:35

Ik vind het veel geld voor iemand die nog niet verder gekomen is dan voetballen op het tweede niveau.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Albert Guðmundsson

Berichtdoor Mackan68 » 06-07-2018 09:41

pes5 schreef:Ik vind het veel geld voor iemand die nog niet verder gekomen is dan voetballen op het tweede niveau.

Met 9 goals en 10 assists in 16 wedstrijden heeft hij zich dan wel weer heel aardig laten zien als rechtsbuiten. Gearriveerde spelers die van een hoger niveau komen zullen navenant ook meer kosten.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Albert Guðmundsson

Berichtdoor Satyr » 13-08-2018 06:24

Gaat naar AZ, volgens VI
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Albert Guðmundsson

Berichtdoor Jazz » 13-08-2018 08:06

Hebben we een doorverkooppercentage bedwongen?
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2472
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Albert Guðmundsson

Berichtdoor Wizard » 13-08-2018 08:26

Satyr schreef:Gaat naar AZ, volgens VI

Echt zonde. Het is inmiddels wel duidelijk dat AZ geen concurrent meer is, aangezien ze ons echt in alles voor zijn.
Daar ik aanneem dat wij als club zeker ook interesse hebben getoond. Gudmundsson staat namelijk nog steeds bekend als een groot talent.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Albert Guðmundsson

Berichtdoor Marça » 13-08-2018 09:13

Jazz schreef:Hebben we een doorverkooppercentage bedwongen?


Jep! Al ligt dat bedrag nu een stuk lager dan wanner hij zijn contract bij PSV had verlengd. Heb uit directe hand vernomen dat om een 'fors percentage' gaat, dus vermoedt dat het rond de 20-25% ligt (van het bedrag boven de 3-4 ton?) in plaats van de gebruikelijke 10-5%.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1953
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Albert Guðmundsson

Berichtdoor Jazz » 13-08-2018 11:47

Marça schreef: Jep! Al ligt dat bedrag nu een stuk lager dan wanner hij zijn contract bij PSV had verlengd. Heb uit directe hand vernomen dat om een 'fors percentage' gaat, dus vermoedt dat het rond de 20-25% ligt (van het bedrag boven de 3-4 ton?) in plaats van de gebruikelijke 10-5%.


Dan zou het gaan om tonnen. Toch best prima.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2472
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Albert Guðmundsson

Berichtdoor hm_DR88 » 13-08-2018 22:19

Het laatste waar ik mij druk over maak is zo'n fooi wat misschien het resultaat kan zijn van deze transfer. Bozer word ik als ik denk hoe Guðmundsson zich had kunnen ontwikkelen bij Heerenveen. Drie jaar geleden, PSV, gegokt en voorlopig te licht bevonden. 21 jaar en daar mag blijken in hoeverre de drie jaar PSV op Jupiler-niveau hem niet opbreken. En hij is niet de enige. Vele jonge voetballers worden kapotgemaakt door een gecreëerde situatie waarin het lijkt dat hun voetbalkwaliteiten uitgangspunt zijn van de transfers. Het afromen van de markt en massaal opkopen van mogelijke talenten heeft een ander doel. Het was Madrid geloof waar in een zomer eens ruim 60 spelers op een of andere manier werden gecontracteerd.

Je hoeft maar even boven het maaiveld uit te komen en je bent aan de beurt. Spelers als Van Aken, St. Juste, Sinkgraven, Johnsen en natuurlijk ook Guðmundsson hadden wat mij betreft nog wel even langer mogen blijven. De supporters zijn niet gek. Verbaast zijn dat de binding met de club zo'n stuk slechter wordt, hoef je niet te zijn. Daar helpt het vervangen van de gele stoeltjes echt niet. Zul je meemaken dat "de groene hel" straks ook nog Abe Lenstra blauw gaat worden.

Het is het systeem en wij zijn onderdeel van dat systeem. Madrid roomt af, Ajax roomt af, Heerenveen roomt af en Emmen ook waar mogelijk. De FIFA/UEFA/KNVB kan of wil hier nauwelijks aan doen. Een knettergekke wereld. Kopen omdat er gekocht moet worden. We maken ons als supporter tegenwoordig meer druk over (mogelijke) aan- en verkopen en de bedragen die hiermee gemoeid zijn dan om de ontwikkeling van het team. Het is niet anders... wij zijn het systeem (nog)….
Avatar gebruiker
hm_DR88
Wereldspeler
 
Berichten: 1042
Geregistreerd op: 16-04-2006 21:19
Woonplaats: Drachten

Re: Albert Guðmundsson

Berichtdoor Wizard » 14-08-2018 07:37

hm_DR88 schreef:Het is niet anders... wij zijn het systeem (nog)….

'It is all about the money'..
Gelukkig zijn er ook nog verstandige spelers. Jongens als V/d Heide en Pierie worden de koppies ook behoorlijk dol gemaakt door binnenlandse en buitenlandse clubs. De beweegreden dat dit soort jongens kiezen voor Heerenveen heeft te maken met tig redenen waaronder o.a. opvoeding, karakter, zaakwaarnemer en impulsen uit de directe omgeving. De ene persoon is eenmaal veel gevoeliger voor mooie woorden dan de andere.
Van jongens als Van Aken en St. Juste kan ik me de stap heel goed voorstellen aangezien ze lieten zien dat ze hier tot de sterkhouders hoorden en dat ook een periode lang lieten zien. Dat jongens als Gudmundsson en Johnsen voor hun kans bij een top3 club gaan, kan ik me simpelweg niet voorstellen. Juist Heerenveen heeft in het verleden bewezen dat talenten in Heerenveen een ontwikkelingssprong maakten. Bewijs je je bij Heerenveen, dan komt die stap naar de top3 vanzelf.
Aan de andere kant weet je niet wat er nog meer heeft gespeeld. Een zaakwaarnemer die hun hoofd op hol heeft gemaakt, mooie praatjes/beloften van de nieuwe club, een enorme salarisverhoging waar iemand gevoelig voor is, etc.
Ook in de bedrijfswereld zijn er voldoende (jonge) jongens die zo van de ene werkgever overstappen naar de andere, omdat ze een iets mooiere leaseauto krijgen. Impulsiviteit gaat vaak gepaard met leeftijd..
Uiteindelijk gaat het om geld, namelijk wie kan het meest bieden en wie schetst het mooiste plaatje. Tegen dat ultieme geweld kunnen we nooit op. Ook in die wereld gaat Ajax in NL de rest op den duur achter zich laten. Wat dat betreft kunnen we maar op een paar manieren volgen: Slim inkopen wat tegenwoordig verdraaid moeilijk is, maar vooral jeugdtalenten een zo goed mogelijk ontwikkelingsplan met de juiste faciliteiten bieden, zodat ze voor Heerenveen kiezen. Het wordt weer tijd dat jonge jongens zien dat Heerenveen DE ontwikkelingsclub is van Nederland.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55


Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten