Jeremiah St. Juste

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Jeremiah St. Juste

Berichtdoor Satyr » 17-07-2017 22:55

AZ 'krijgt' Vejinovic een jaar erbij.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Jeremiah St. Juste

Berichtdoor Mackan68 » 17-07-2017 22:57

Gelukkig twittert Eisenga dat het wel de bedoeling is dat er nog versterkingen bij komen. Slaakt een zucht van verlichting.....
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Jeremiah St. Juste

Berichtdoor paparazzi » 18-07-2017 00:21

Dat wordt weer ergens rond plek 11 eindigen komend seizoen. Nieuwe spelers inpassen/wennen etc.
4,5 miljoen is veel te weinig voor je grootste talent! In Rotterdam (en Alkmaar) lachen ze zich de ballen uit hun broek.
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Jeremiah St. Juste

Berichtdoor AllardP » 18-07-2017 00:32

Ik vind 4,5 miljoen op zich een keurig bedrag voor een jong talent dat toch nog niet echt is doorgebroken. Maar als ik die zes miljoen voor Haps zie...
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Jeremiah St. Juste

Berichtdoor Mackan68 » 18-07-2017 04:29

AllardP schreef:Ik vind 4,5 miljoen op zich een keurig bedrag voor een jong talent dat toch nog niet echt is doorgebroken. Maar als ik die zes miljoen voor Haps zie...

Voor Europese ervaring betalen clubs kennelijk graag wat meer. Je kunt het vreemd vinden, maar dat is het natuurlijk niet. Hij is net even een stapje verder in z'n ontwikkeling t.o.v Jerry.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Jeremiah St. Juste

Berichtdoor Heerenveen rules » 18-07-2017 06:25

4.5 miljoen weinig? Op basis waarvan? Hij heeft ook een heeeel matig seizoen achter de rug. Keurig bedrag vind ik het.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Jeremiah St. Juste

Berichtdoor nickstok » 18-07-2017 06:43

jorro schreef:Voor een speler met nog een contract voor 3 jaar (de optie meegerekend) vind ik dit eigenlijk nogal karig. Vooral als je leest dat ze dan vervolgens voor die Haps 1,5 miljoen meer neertellen. Hebben wij dan wel écht het onderste uit de kan gehaald of is de geldnood zo groot dat we dit wel moesten doen?


Haps is fysiek verder dan Jerry en heeft Europese ervaring. Daarnaast had hij daadwerkelijk een drie jarig contract wat niet hetzelfde is als een contract voor één jaar met een optie. De transfersom wordt voor een groot gedeelte bepaald door het huidige salaris van de speler, dat zal bij Jerry ook aanzienlijk minder zijn geweest. Al met al lijkt het verschil in transferbedrag mij niet meer dan logisch. Dat AZ Veijenovic er bij heeft weten te regelen lijkt me dan wél weer een goede zet. Ook dat is vrij logisch aangezien hij al in Alkmaar woonde na het bezoekje van Feyenoord supporters.
nickstok
Basisspeler
 
Berichten: 866
Geregistreerd op: 23-04-2014 17:50

Re: Jeremiah St. Juste

Berichtdoor Voorstopper » 18-07-2017 07:30

Kan me ook wel vinden in het bedrag, zeker inclusief een mooi doorverkooppercentage. Had in ieder geval niet veel meer verwacht na wat St Juste tot nu toe heeft laten zien. De potentie is er, maar hij is er nog lang niet.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Jeremiah St. Juste

Berichtdoor fuotbalgek » 18-07-2017 07:38

jorro schreef:Haps is fysiek verder dan Jerry en heeft Europese ervaring. Daarnaast had hij daadwerkelijk een drie jarig contract wat niet hetzelfde is als een contract voor één jaar met een optie. De transfersom wordt voor een groot gedeelte bepaald door het huidige salaris van de speler, dat zal bij Jerry ook aanzienlijk minder zijn geweest. Al met al lijkt het verschil in transferbedrag mij niet meer dan logisch. Dat AZ Veijenovic er bij heeft weten te regelen lijkt me dan wél weer een goede zet. Ook dat is vrij logisch aangezien hij al in Alkmaar woonde na het bezoekje van Feyenoord supporters.


Haps is fysiek verder zeg, hij is ook drie jaar ouder. Kijkend naar de leeftijd en het aantal wedstrijden van beide spelers is St Juste op die leeftijd al een stuk verder. Daarbij ligt St Juste hier voor 2+2 jaar vast, want ja ook door die clausule ligt hij gewoon vast. Samengevat een langer contract, een stuk jonger en toch al bijna net zo ver qua wedstrijden en ervaring. Slecht uitonderhandeld door de club. St Juste gaf na de transferperikelen vorig jaar zelf nog aan dat 4 te weinig was. Had hier minstens 6 miljoen voor willen zien, zo geef je je talenten wel weer weg.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Jeremiah St. Juste

Berichtdoor CJF » 18-07-2017 07:55

Ik schrik hier een beetje van.. gevoelsmatig een 'slechte' prijs. Jongen staat in belangstelling van hsv, speelt in jong oranje en ligt nog 3 jaar vast. Heeft de potentie om de europese (sub)top te halen. Ondanks dit alles toch maar 4,5 miljoen en ook nog in termijnen. We hebben juist behoefte aan geld om te kunnen investeren...De tijd zal ons leren of st.juste slaagt bij feyenoord, maar gezien het doorverkooppercentage gelooft de club daa wel in.
Beer will change the world, I don't know how but it will.
CJF
Selectiespeler
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 08-01-2009 15:13

Re: Jeremiah St. Juste

Berichtdoor Jazz » 18-07-2017 07:58

Mensen vergeten dat:

1. Wij zijn maar een middenmotor in Nederland. We kunnen niet dezelfde prijzen vragen als de top 3 van NL, vandaar de lagere prijs.
2. Het is een verdediger, die hebben over het algemeen gezien een lagere prijs dan een aanvaller of spits.
3. St. Juste wilden al een stapje hoger wagen, dus ik vind dat we dat moeten respecteren. Omdat hij naar een andere ploeg drukt dat ook op de prijs.

4.5 miljoen + doorverkooppercentage is precies wat ik eerder al had vernomen van het Feyenoord-kamp en komt overeen met mijn verwachting. Een prima prijs voor een talentje wat een minder seizoen had.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2472
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Jeremiah St. Juste

Berichtdoor CJF » 18-07-2017 08:04

Ondertussen vangt az 6 miljoen voor Haps....met een 1-jarig contract.
Beer will change the world, I don't know how but it will.
CJF
Selectiespeler
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 08-01-2009 15:13

Re: Jeremiah St. Juste

Berichtdoor Jazz » 18-07-2017 08:19

CJF schreef:Ondertussen vangt az 6 miljoen voor Haps....met een 1-jarig contract.


Dat is niet waar, hij heeft nog een 2-jarig contract. Zeg dan niks als je het niet weet...
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2472
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Jeremiah St. Juste

Berichtdoor fuotbalgek » 18-07-2017 08:29

Jazz schreef:Mensen vergeten dat:

1. Wij zijn maar een middenmotor in Nederland. We kunnen niet dezelfde prijzen vragen als de top 3 van NL, vandaar de lagere prijs.
2. Het is een verdediger, die hebben over het algemeen gezien een lagere prijs dan een aanvaller of spits.
3. St. Juste wilden al een stapje hoger wagen, dus ik vind dat we dat moeten respecteren. Omdat hij naar een andere ploeg drukt dat ook op de prijs.

4.5 miljoen + doorverkooppercentage is precies wat ik eerder al had vernomen van het Feyenoord-kamp en komt overeen met mijn verwachting. Een prima prijs voor een talentje wat een minder seizoen had.


AZ is ook geen top 3, Haps is ook een verdediger en die wilde ook graag een stap hogerop.

Blijft een uitverkoopprijsje voor Jerry.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Jeremiah St. Juste

Berichtdoor Satyr » 18-07-2017 08:52

Ik vind het vooral gevoelsmatig een lage prijs. Als je ziet wat Feyenoord zelf ontvangen heeft en vervolgens wil betalen voor Luckassen (6 miljoen) en uiteindelijk betaald voor Haps (ook 6 miljoen), dan is 4,5 in termijnen gewoon weinig. We hadden een optie voor twee jaar, waarom is die niet gelicht? Het is niet dat Jerry weg moest, toch?
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Jeremiah St. Juste

Berichtdoor Jazz » 18-07-2017 09:14

fuotbalgek schreef: AZ is ook geen top 3, Haps is ook een verdediger en die wilde ook graag een stap hogerop.

Blijft een uitverkoopprijsje voor Jerry.


Haps heeft meer ervaring (ook Europees) voor een club die groter is dan Heerenveen. Dat speelt mee in het voordeel van AZ.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2472
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Jeremiah St. Juste

Berichtdoor CJF » 18-07-2017 09:37

Ik hoop dat het doorverkooppercentage een hoop vergoed. Benieuwd of we, ondanks de termijnen, genoeg ontvangen om ons elftal goed te versterken
Beer will change the world, I don't know how but it will.
CJF
Selectiespeler
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 08-01-2009 15:13

Re: Jeremiah St. Juste

Berichtdoor fuotbalgek » 18-07-2017 09:56

Jazz schreef:Haps heeft meer ervaring (ook Europees) voor een club die groter is dan Heerenveen. Dat speelt mee in het voordeel van AZ.


Klopt dat is waar. St Juste heeft dan weer alle vertegenwoordigende elftallen van Oranje doorgelopen waar Haps daar nooit deel van uit maakte. Het voelt gewoon - zoals hier en daar te lezen voor veel meer Heerenveen aanhangers - als een te lage prijs.

Deze discussie komen we verder toch niet uit. Laten we maar hopen dat Larsson dan minimaal zes gaat opleveren.
Laatst bijgewerkt door fuotbalgek op 18-07-2017 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Jeremiah St. Juste

Berichtdoor Crash » 18-07-2017 11:14

Satyr schreef:Ik vind het vooral gevoelsmatig een lage prijs. Als je ziet wat Feyenoord zelf ontvangen heeft en vervolgens wil betalen voor Luckassen (6 miljoen) en uiteindelijk betaald voor Haps (ook 6 miljoen), dan is 4,5 in termijnen gewoon weinig. We hadden een optie voor twee jaar, waarom is die niet gelicht? Het is niet dat Jerry weg moest, toch?


Het is in ieder geval duidelijk dat we niet heel blij hoeven te zijn met deze in termijnen betaalde te lage transfersom. Ik heb het gevoel dat we na de komst van Hoegh en het vertrek van St. Juste gewoon weer terug bij af zijn.

De komende weken zal moeten blijken hoe ambitieus de club nog is. FC Groningen en FC Utrecht hebben hun vertrokken spelers al lang en breed vervangen. Er moet nog veel gebeuren bij onze club qua versterkingen willen we met deze clubs kunnen wedijveren (zeker als ook Larsson vertrekt).

Ik ben sceptisch, maar laat me heel graag verrassen de komende weken.
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jeremiah St. Juste

Berichtdoor mitrita » 18-07-2017 11:35

Die betaling in termijnen is volgens mij niet zo uitzonderlijk. Dat gebeurt veel vaker.
Het vertrek van St Juste en straks Larsson is ingecalculeerd.
Voor de rest is er niks nieuws onder de zon.
Het geklaag dat de selectie niet op tijd rond is, is van alle tijden.
Er zal nog wel wat bijkomen, het winkelt net even wat makkelijker als je zeker weet wat je binnen krijgt voor de vertrokken spelers.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Jeremiah St. Juste

Berichtdoor tha boelie » 18-07-2017 11:38

Crash schreef:De komende weken zal moeten blijken hoe ambitieus de club nog is. FC Groningen en FC Utrecht hebben hun vertrokken spelers al lang en breed vervangen. Er moet nog veel gebeuren bij onze club qua versterkingen willen we met deze clubs kunnen wedijveren (zeker als ook Larsson vertrekt).

Ik ben sceptisch, maar laat me heel graag verrassen de komende weken.


Ayoub vertrekt bij Utrecht, en ze melden zich meteen in Volendam voor Veerman, zoals het hoort. Ja, daar ontbreekt het bij Heerenveen wel aan.
tha boelie
Basisspeler
 
Berichten: 804
Geregistreerd op: 31-10-2010 01:31

Re: Jeremiah St. Juste

Berichtdoor Crash » 18-07-2017 11:45

Betaling in termijnen is zeker niet uitzonderlijk, maar dan had de transfersom toch wel een stukje hoger mogen liggen, Mitrita? Ik ga er maar uit dat er een behoorlijk percentage voor doorverkoop is inbesloten in de deal, opdat we in de toekomst nog wat vangen.

Het komt er vooral op neer dat ik te weinig ambitie proef uit de transfers tot op heden. Dat was vorig jaar wel anders met het aantrekken van Yuki, Schaars en later Odegaard.

Maar goed, we hebben nog even totdat de transferperiode voorbij is. Het is alleen zo jammer dat de voorbereiding alweer in volle gang is en dat het nu allemaal nog dient te gebeuren. Ik vind daarbij dat FC Groningen en FC Utrecht daadkrachtiger lijken te handelen. Wat overigens nog niets zegt over de kwaliteit die de selectie van beide clubs nu herbergt. Dat snap ik ook wel. Dat blijft afwachten. Maar toch, het wringt wel...
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jeremiah St. Juste

Berichtdoor gwgwgw » 18-07-2017 11:56

Crash schreef:Maar goed, we hebben nog even totdat de transferperiode voorbij is. Het is alleen zo jammer dat de voorbereiding alweer in volle gang is en dat het nu allemaal nog dient te gebeuren..


Alles op zijn tijd! Eerst de oefencampagne maar eens in orde maken en bijvoorbeeld een tegenstander voor zaterdag vinden.

Een niet complete of een selectie die niet in evenwicht is kunnen we altijd op het laatste moment nog herstellen als de competitie al onderweg is. En anders lossen we dat probleem in de winterstop maar op, dat hebben al vaker gedaan
gwgwgw
Selectiespeler
 
Berichten: 251
Geregistreerd op: 31-07-2012 20:59

Re: Jeremiah St. Juste

Berichtdoor Crash » 18-07-2017 12:01

Precies. Zo is het vaker gedaan. En ik zou het zo fijn vinden wanneer dat een keer niet nodig is. Want het kost punten.
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jeremiah St. Juste

Berichtdoor tha boelie » 18-07-2017 12:47

arjen de boer‏ @arjendeboer12 3 min.3 minuten geleden

De 4,5 Mio die #feyenoord betaalt voor @JeremiahStJuste is veel minder dan het bod van 7 Mio van #HSV vorig jaar op de verdediger.
tha boelie
Basisspeler
 
Berichten: 804
Geregistreerd op: 31-10-2010 01:31

Re: Jeremiah St. Juste

Berichtdoor du longhi » 18-07-2017 13:00

St Juste vertrekt in ieder geval door de voordeur. Prima opstelling en nog een compliment naar de jeugdopleiding. Hoe anders is dat bij Larsson.
du longhi
Basisspeler
 
Berichten: 553
Geregistreerd op: 08-12-2004 19:13

Re: Jeremiah St. Juste

Berichtdoor Crash » 18-07-2017 13:03

Mag ook worden benadrukt inderdaad. Het is een prachtige transfer voor hem natuurlijk. Hopelijk slaagt hij met vlag en wimpel bij deze prachtige club.
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jeremiah St. Juste

Berichtdoor Baas » 18-07-2017 13:24

Mooie stap voor Jerry en als er sprake is van een doorverkooppercentage is dit ook nog wel een acceptabel bedrag.
Larsson ook snel van de hand doen aan Celta en dan is er in ieder geval wat vrij om aankopen te doen (want dat zal moeten).
Het is inderdaad jammer dat ze bij ons altijd wat laat op gang komen in de transferperiode.
Ik heb er vertrouwen in dat er nog minimaal 3 aankopen voor de basis worden gedaan.
Zeg maar niks!
Avatar gebruiker
Baas
Wereldspeler
 
Berichten: 1338
Geregistreerd op: 28-06-2011 10:39

Re: Jeremiah St. Juste

Berichtdoor Jazz » 18-07-2017 15:14

tha boelie schreef: De 4,5 Mio die #feyenoord betaalt voor @JeremiahStJuste is veel minder dan het bod van 7 Mio van #HSV vorig jaar op de verdediger.


Ik geloof hier niks van. Lag nog jaaaarenlang vast + optie tot verlengen. Als ze echt hadden moeten verkopen omdat zijn contract afloopt, dan snap ik dat ze het bod van 4,5 hadden geaccepteerd. Bod van 7 miljoen hadden ze allang geaccepteerd als het echt zo was.

Kortom, het is een onzintweet.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2472
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Jeremiah St. Juste

Berichtdoor Satyr » 18-07-2017 15:32

Ik gun Jerry z'n transfer, dat hij maar een hoop CL potjes kan spelen dit jaar :)
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten