Moderators: Beheerders, Fanmasters
Heerenveen rules schreef:En die gaat naar de bank van Feyenoord.....
Feyenoord heeft een akkoord bereikt met Jerry St. Juste en Ridgeciano Haps. Beide verdedigers ondergaan dinsdag hun medische keuring bij de Rotterdammers.
Maandagmiddag werd al bekend dat Feyenoord liever vandaag dan morgen St. Juste wilde overnemen van SC Heerenveen. Echter stelden de Friezen zich hard op in de onderhandelingen over de twintigjarige verdediger. Beide partijen hebben nu toch een akkoord bereikt.
Haps stond ook al lang op de lijst van de landskampioen om de positie van linksback op te vullen. Terence Kongolo verliet Feyenoord voor een avontuur bij AS Monaco. Net als Heerenveen was AZ niet van plan de linksachter zomaar te laten vertrekken, maar de Alkmaarders bereikten maandag overeenstemming met Feyenoord.
St. Juste en Haps worden dinsdag medisch gekeurd door Feyenoord en reizen dan naar alle waarschijnlijkheid mee naar Oostenrijk voor het trainingskamp van de ploeg van trainer Giovanni van Bronckhorst.
BakCristian schreef:4,5 miljoen + doorverkoopclausule.
Ik had liever 6 miljoen zonder deze clausule gehad. Ik denk namelijk dat hij het daar niet gaat redden.
AllardP schreef:Ik vind 4,5 miljoen op zich een keurig bedrag voor een jong talent dat toch nog niet echt is doorgebroken. Maar als ik die zes miljoen voor Haps zie...
jorro schreef:Voor een speler met nog een contract voor 3 jaar (de optie meegerekend) vind ik dit eigenlijk nogal karig. Vooral als je leest dat ze dan vervolgens voor die Haps 1,5 miljoen meer neertellen. Hebben wij dan wel écht het onderste uit de kan gehaald of is de geldnood zo groot dat we dit wel moesten doen?
jorro schreef:Haps is fysiek verder dan Jerry en heeft Europese ervaring. Daarnaast had hij daadwerkelijk een drie jarig contract wat niet hetzelfde is als een contract voor één jaar met een optie. De transfersom wordt voor een groot gedeelte bepaald door het huidige salaris van de speler, dat zal bij Jerry ook aanzienlijk minder zijn geweest. Al met al lijkt het verschil in transferbedrag mij niet meer dan logisch. Dat AZ Veijenovic er bij heeft weten te regelen lijkt me dan wél weer een goede zet. Ook dat is vrij logisch aangezien hij al in Alkmaar woonde na het bezoekje van Feyenoord supporters.
CJF schreef:Ondertussen vangt az 6 miljoen voor Haps....met een 1-jarig contract.
Jazz schreef:Mensen vergeten dat:
1. Wij zijn maar een middenmotor in Nederland. We kunnen niet dezelfde prijzen vragen als de top 3 van NL, vandaar de lagere prijs.
2. Het is een verdediger, die hebben over het algemeen gezien een lagere prijs dan een aanvaller of spits.
3. St. Juste wilden al een stapje hoger wagen, dus ik vind dat we dat moeten respecteren. Omdat hij naar een andere ploeg drukt dat ook op de prijs.
4.5 miljoen + doorverkooppercentage is precies wat ik eerder al had vernomen van het Feyenoord-kamp en komt overeen met mijn verwachting. Een prima prijs voor een talentje wat een minder seizoen had.
fuotbalgek schreef: AZ is ook geen top 3, Haps is ook een verdediger en die wilde ook graag een stap hogerop.
Blijft een uitverkoopprijsje voor Jerry.
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot], Joar1103 en 3 gasten