Dwight Lodeweges

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Hij moet ontslagen worden. Dit kan niet meer. Complete chaos is het.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3641
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Mee eens, Dwight weet het niet meer en het team straalt dit uit. Er zit geen lijn in het spel, zonder bal is het zowaar nog een groter drama. Om nog maar niet te beginnen over alle wisselingen.
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

Dag Dwight! Het gaat je goed ergens in Canada!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Wie neemt dit besluit? Iemand bevoegd? Dit moet heel snel want deze man is de doodsteek voor de club.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Heerenveen rules schreef:Wie neemt dit besluit? Iemand bevoegd? Dit moet heel snel want deze man is de doodsteek voor de club.
Hij moet er dit weekend nog uit.
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Het huidige team is bijna hetzelfde als het team dat vorig jaar zevende werd, op één cruciale positie na: de spits. Deze voorhoede past gewoon niet bij elkaar (wat iedereen al had kunnen weten) en dat is in de eerste plaats de schuld van Vonk. Je mag Dwight wel verwijten dat hij halsstarrig 4-3-3 blijft spelen, terwijl dat overduidelijk niet werkt. We hebben geen vleugelspelers (ook niet in de beloften!) dus stop daar alsjeblieft mee.
Wolliepoly
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1118
Lid geworden op: 26-07-2009 12:06
Locatie: Drachten

Bericht door Wolliepoly »

Heerenveen rules schreef:Wie neemt dit besluit? Iemand bevoegd? Dit moet heel snel want deze man is de doodsteek voor de club.
Hij moet er dit weekend nog uit.[/quote]
En dan? Wie stapt er op dit moment bij ons in
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

Laat Klompe het maar doen...daar zit 243x meer vuur in dan bij de heer Lodeweges
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Het is heel knap dat je al het zelfvertrouwen uit een elftal weet te halen. En hij blijft maar husselen. Op het einde van de wedstrijd stonden alleen Mulder, Otigba, Bijker, vd Berg en Slagveer nog op hun startpositie. Dat kan echt niet.
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

Ja Dwight weet het niet meer, dat is wel duidelijk. Het is echter niet alleen op zijn conto te schrijven. Vonk heeft mijn in ziens ervoor gezorgd dat de selectie niet in balans is en wederom een drama spits aangetrokken. Tot nu is wel duidelijk dat we buitenspelers missen, een spits en een creatieve middenvelder.

Dan het gedeelte wat wel Lodeweges te verwijten is. 4-3-3 blijven spelen, terwijl dit nog niet 1x fatsoenlijk heeft uitgepakt. Spelers op verkeerde posities neerzetten en vasthouden aan spelers die niet functioneren. Verder is het voetbal ook echt niet om aan te gluren.
sickness
Jeugdspeler
Berichten: 29
Lid geworden op: 29-08-2015 22:41

Bericht door sickness »

het lijkt ook wel of hebben de spelers er helemaal geen zin meer in onder hem.
er zit dan ook totaal geen lijn in. achterin kijken ze hoever ze de bal naar voren kunnen schieten.
en vervolgens komt die even hard weer terug.
hopelijk komt het heilige vuur nog der in voor 1 november anders word het wel heel heel moeilijk
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Oude tijden herleven, de nr 16 tegen 17. In een andere divisie welteverstaan...
vincentdelbos
Selectiespeler
Berichten: 522
Lid geworden op: 03-02-2007 13:11
Locatie: Joure

Bericht door vincentdelbos »

Kijkend naar de selectie t.o.v. vorig jaar;
Doelman: met Mulder zijn we mijns inziens minimaal gelijk gebleven.
Verdediging: is qua kwaliteit iets beter geworden met het aantrekken van Cavlan als betere linksback dan van Anholt op die positie. Waarbij hij nu op zijn eigen positie speelt. Als iedereen fit is, zou ik denken dat we er een beetje op vooruit zijn gegaan.
Middenveld: lastig te zeggen. De Roon weg, misschien was hij toch belangrijker dan we dachten. Vranco hiervoor terug, absoluut talent. Ik vind wel dat we creativiteit missen sinds Sinkgraven is vertrokken. Omdat hij niet juist is vervangen een kleine -. Echter kan dit middenveld beter dan wat ze nu laten zien.
Aanval: Uth is duidelijk niet adequaat vervangen. Ik heb de hoop op Tevrede nog niet opgegeven, maar hij brengt me wel aan het twijfelen.

Pfff, met een paar goede aankopen; goede spits en een creatieve man had het volgensmij zoveel beter kunnen zijn.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Maar onze beide vleugelspitsen zijn vreselijk slecht dit seizoen. Je speelt haast zonder voorhoede. Dat spelers zoveel slechter zijn dan vorig jaar is ook een teken. Larsson en Slagveer spelen beide zwaar onder de maat. Met Larsson als dieptepunt.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

De Roon was veel belangrijker dan velen hier dachten, maar goed ik was vorig jaar een roepende in de woestijn. In Italie wordt hij wel op waarde geschat.

Uth missen we enorm, want op die positie zijn we het meest achteruit gegaan. Slagveer is weer als de eerste seizoenshelft vorig jaar en Larsson eigenlijk ook. Beide waren na de winter beter.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Het is niet te volgen dat wanneer je twee man wisselt in de rust, je 4 man op een andere positie zet. Waarom niet gewoon Cavlan voor Thern en een CV'er voor St Juste? Hij blijft maar husselen. En dan zet hij Larsson weer op links, daar waar hij al 5 wedstrijden helemaal niks presteert. In dan in de 59e minuut je derde wissel doen..... Hij weet het totaal niet meer. Spelers hebben geen idee door zijn onduidelijke aanpak. Het is te hopen dat hij weer in oktober een club verlaat want het gaat van kwaad naar erger. Hij is totaal incapabel. Go Dwight!
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Knipecity schreef:De Roon was veel belangrijker dan velen hier dachten, maar goed ik was vorig jaar een roepende in de woestijn. In Italie wordt hij wel op waarde geschat.

Uth missen we enorm, want op die positie zijn we het meest achteruit gegaan. Slagveer is weer als de eerste seizoenshelft vorig jaar en Larsson eigenlijk ook. Beide waren na de winter beter.
Ik denk dat Marten bij Atalanta ook het voordeel heeft dat hij met beter materiaal werkt als bij ons. Italianen zijn meesters in verdedigen. En laat ons dat nou net niet zijn. Het is een beetje appels met peren vergelijken. Marten had iedere wedstrijd zijn goede momenten maar was ook vaak een ergernis. Kon ons team niet op sleeptouw nemen. Ik vraag me af of hij, of wie dan ook, dat op dit moment wél kan. Degene die goals kan maken moet ons er door gaan slepen. Op de 0 spelen kunnen we duidelijk nog niet iedere wedstrijd. Maar dan komt mede door het gewissel, geschuif en gedraai door onze topcoach....
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Marten heeft daar betere spelers om zich heen dus speelt hij beter..... Dat heeft hij wel zelf afgedwongen. Hij was gewoon beter en belangrijker dan menig een zag. Dat moet je zien. Dat zijn van die spelers die je pas echt mist als ze er niet zijn, omdat ze veel vuil werk opknappen. Branco is misschien wel een betere voetballer, maar knapt minder vuil werk op en maakt minder meters.
Pele is verdedigend waarschijnlijk beter, maar mist op andere vlakken weer het nodige.

Er is nu 2 weken geen competitiewedstrijd. Er zal wel weer veel gepraat worden. Wellicht kunnen spelers klaargestoomd worden om dan weer mee te kunnen doen. Namli, Buijs, hoever is van Aken eigenlijk?, (Alves???)

Lodeweges wegsturen is denk ik niet de oplossing, zeker niet als supporters dat gaan roepen. Alleen als blijkt dat de spelersgroep hem niet meer wil dan zou dat een oplossing kunnen zijn, maar daar heb ik nooit iets over gehoord.
sinjoor
Invaller
Berichten: 276
Lid geworden op: 06-12-2014 14:07

Bericht door sinjoor »

Ik denk dat de kans groter is dat dwight zelf de handdoek gooit. Ontslagen zal hij niet worden, er is teveel onrust binnen de club om consensus over zo'n beslissing te krijgen.

Met al dat voortschreidend inzicht over De Roon, VDB, het behoudend spelen etc etc mogen we intussen mss iets meer waardering krijgen voor het werk van Van Basten??? Zo gek heeft hij het allemaal nog niet gedaan hier....
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

sinjoor schreef:Met al dat voortschreidend inzicht over De Roon, VDB, het behoudend spelen etc etc mogen we intussen mss iets meer waardering krijgen voor het werk van Van Basten??? Zo gek heeft hij het allemaal nog niet gedaan hier....
Hou toch op man. De selectie die Van Basten had was vele malen sterker dan de huidige. Zo goed zelfs dat Sven Kums (aanvoerder van de Belgische landskampioen) op de bank zat.
DSCH
Wereldspeler
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09-08-2013 14:17

Bericht door DSCH »

Rick schreef: Dan het gedeelte wat wel Lodeweges te verwijten is. 4-3-3 blijven spelen, terwijl dit nog niet 1x fatsoenlijk heeft uitgepakt. Spelers op verkeerde posities neerzetten en vasthouden aan spelers die niet functioneren. Verder is het voetbal ook echt niet om aan te gluren.
Volgens mij mag dat 4-3-3 blijven spelen ook op het conto van de club. Zij zien dit als de huisstijl en die zal daarom ook gehandhaafd worden.
sinjoor
Invaller
Berichten: 276
Lid geworden op: 06-12-2014 14:07

Bericht door sinjoor »

AllardP schreef:
Hou toch op man. De selectie die Van Basten had was vele malen sterker dan de huidige. Zo goed zelfs dat Sven Kums (aanvoerder van de Belgische landskampioen) op de bank zat.

Ja, Sven Kums stond hier echt bekend als toppertje! En aanvoerder van het Belgisch team is hij mss ooit eens geweest toen de rest zwak, ziek of misselijk was. Misschien moet je even goed de feiten bekijken. Van Basten begon hier met een uitgekleed team, dat met de verkoop van 7 basisspelers liefst 58 doelpunten en 39 assists inleverde.
Van Basten heeft gewoon prima gepresteerd met zijn team, wat van dwight niet gezegd kan worden. De selectie waar Van Basten mee werkte is goed gebleken omdat Van Basten het optimale rendement uit zijn beste spelers wist te halen. Als Finnbogason bij H'veen net zo speelde zoals hij nu doet, hadden we het met zn allen een waardeloze spits gevonden. Dat hij hier in 2 jaar uitgroeide tot clubtopscorer aller tijden is ook de verdienste van Van Basten.
Als de jeugdige talenten onder Van Basten waren verzopen zoals de spelers onder Dwight verzuipen, hadden we ze ook (nog) niet zo goed gevonden. Daarnaast is Ziyech de enige speler die na H'veen beter is geworden en door is gegroeid.
Van Basten werd verketterd omdat hij de voorkeur gaf aan een middenveld met De Roon en VDB, waardoor een niet fitte Eikrem vaak kind van de rekening werd. Nu De Roon weg is wordt hij plots gemist, en VDB is ineens het type speler geworden waar velen van vinden dat H'veen er meer van nodig heeft. En wie weet hoe de carriere van Eikrem is gegaan na zijn overstap naar Cardiff, mag het zeggen.

Daarnaast waren alle smaakmakers en betere spelers blij met de trainer Van Basten. El Ghanassey groeide hier in dat ene half jaar uit tot smaakmaker, en verkondigde meermalen Van Basten als een vader te hebben beschouwd. Djuricic en Van Basten hadden van tijd tot tijd pittige discussies, maar beiden hadden groot respect voor elkaar. Djuricic kende zijn beste H'ven jaar onder van Basten. Niet voor niets liet Djuricic zijn bronzen schoen uitreiken door Van Basten. Finnbogason is hier het 2e jaar vooral voor Van Basten gebleven en Ziyech had alleen bij H'veen willen bijtekenen als Van Basten hier trainer was gebleven.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Het is ongelooflijk dat deze falende coach nog op de bank mag zitten! We hebben er van de laatste 14 competitiewedstrijden inclusief play-off 1 gewonnen. Willen we de nacompetitie in, dan moeten we vooral met deze dramacoach verder gaan.....
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Tsja. En dan Thern uit de as halen terwijl hij de enige middenvelder is die kan scoren. Zo'n grote chaos heb ik nog nooit gezien bij Heerenveen. Nogmaals, Roger Schmidt, die tactiek moeten we hanteren. 4-4-2 vlak, Slagveer en Cavlan op de vleugels.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Er is geen enkele coach die met dit materiaal kan presteren. In de voorbereiding was het al duidelijk dat er nauwelijks kansen werden gecreëerd en er zijn ook te weinig spelers die een goal kunnen maken.
Verbeek had Alves en Huntelaar, Jans had Dost, Van Basten had Finnbogason, Lodeweges moet het met Veerman/Te Vrede doen
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Als Te Vrede 20 voorzetten krijgt, dan moet daar vast wel een doelpunt in zitten. Ik zie alleen nooit voorzetten. Ik erger mij daar kapot aan, zelfs Cavlan (linkspoot op links) en Slagveer (rechtspoot op rechts) geven nooit voorzetten. Schandalig.
sinjoor
Invaller
Berichten: 276
Lid geworden op: 06-12-2014 14:07

Bericht door sinjoor »

Knipecity schreef:De Roon was veel belangrijker dan velen hier dachten, maar goed ik was vorig jaar een roepende in de woestijn. In Italie wordt hij wel op waarde geschat.
De Roon is geen spectaculaire speler voor wie je naar het stadion komt. Hij zorgde voor een juiste balans, en het vergt nou eenmaal wat kennis van het spelletje om zulke kwaliteiten op waarde te schatten.
De Roon heeft geen individuele actie, is geen atleet en komt zelden in het vijandelijk strafschopgebied uit. Maar De Roon staat positioneel vaak goed opgesteld, heeft oog voor de ruimte en beschikt over een prima crosspass. Niet zelden was het dan ook de Roon die met een crosspass Ziyech en later Larsson lanceerde. Natuurlijk heeft het merendeel dan enkel oog voor de acties van Ziyech en Larsson, maar iedereen vergeet dat er wel iemand moet zijn die die spelers in stelling moet brengen.

Het huidige H'veen lijkt juist zo'n type speler te missen.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Lardy schreef:Als Te Vrede 20 voorzetten krijgt, dan moet daar vast wel een doelpunt in zitten. Ik zie alleen nooit voorzetten. Ik erger mij daar kapot aan, zelfs Cavlan (linkspoot op links) en Slagveer (rechtspoot op rechts) geven nooit voorzetten. Schandalig.
Dat ben ik helemaal met je eens. Elke voorzet die Slagveer geeft komt niet aan, hij kan alleen hard lopen en is alleen nuttig bij countervoetbal.
Cavlan heeft daarentegen wel een hele goede trap, maar heeft in het begin linksback gestaan of wissel. De minuten die hij wel maakte op het middenveld/aanval kwam daar idd erg weinig uit. Maar ook vanuit het middenveld mag de bal er wel vaker ingepompt worden en dat er spelers bijsluiten voor de afvallende bal
sinjoor
Invaller
Berichten: 276
Lid geworden op: 06-12-2014 14:07

Bericht door sinjoor »

Feanfan 1 schreef:Er is geen enkele coach die met dit materiaal kan presteren. In de voorbereiding was het al duidelijk dat er nauwelijks kansen werden gecreëerd en er zijn ook te weinig spelers die een goal kunnen maken.
Verbeek had Alves en Huntelaar, Jans had Dost, Van Basten had Finnbogason, Lodeweges moet het met Veerman/Te Vrede doen

Ik vind Finnbogason duidelijk van een mindere orde dan Alves, Huntelaar of Dost, en vind de teams waarin deze 3 speelden ook van een andere orde.
Daarnaast is een spits afhankelijk van zijn team. Dit H'veen creeert nauwelijks kansen.
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

sinjoor schreef:Ja, Sven Kums stond hier echt bekend als toppertje! En aanvoerder van het Belgisch team is hij mss ooit eens geweest toen de rest zwak, ziek of misselijk was.
Hij is aanvoerder van AA Gent, de kampioen van België, en speelt nu in de Champions League. Na deze opmerking weet ik genoeg van jouw verstand van voetbal.

Dwight heeft vorig jaar aangetoond een prima trainer te zijn, maar dit jaar kan hij het tij niet keren. Hij zal moeten inzien dat deze selectie zich niet leent voor zijn favoriete spel (4-3-3 en hoog druk zetten). Doet hij dat niet, dan is het snel einde verhaal.
Plaats reactie