Dwight Lodeweges

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor zweed1 » 20-10-2015 19:50

Lodeweges weg, logisch want een trainer kan ook niet functioneren met zoveel bestuurlijk onbenul. Zal nog wel een bedrag meekrijgen, verwacht dat dit part of the deal is.

De TD blijft weer buiten schot terwijl die ook versntwoordelijk is voor het materiaal waar de trainer het mee moet doen. Weer een onevenwichtige selectie met een aantal zeer zwak bezette posities met nane op het middenveld en voorin.

Triest dat een 72 jarige weer bij de selectie wirdt gehaald, ook totaal niet passend bij grote bestuurlijke schoonmaak die nodig is. Verwacht dan weer teveel betrokkenheid van Riemer en co bij technisch beleid.

Wanneer wirdt er nu eens bestuurlijk orde op zaken gesteld ????
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Janneman » 20-10-2015 19:50

Ik zou zeggen beide kampen er bovenuit en dan wou Verbeek wel weer terugkomen. Lijkt me voor de club en het team momenteel een uitstekende trainer echter moet Bochum wel mee willen werken.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor sinjoor » 20-10-2015 19:50

vakje12 schreef:Ik denk dat Foppe zijn oud pupil Jon Dahl gaat benaderen bij Vitesse. Heeft nog weinig laten zien als coach maar past wel in het plaatje van Foppe en Riemer met op achtergrond rol voor Foppe. en is voor veel jonge spelers ook nog wel een voorbeeld. En heeft de ambitie om nog kans te willen krijgen als hoofdtrainer eredivisie.



Een opvolger die opnieuw met Riemer en Foppe op de achtergrond gaat fungeren is het slechtste wat H'veen kan gebeuren....
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor vakje12 » 20-10-2015 19:53

Zeg ook niet dat het de beste optie is maar zie zoiets wel als reeele mogelijkheid nu.

Verbeek kan beter de burelen schoonvegen als voorzitter
vakje12
Nieuw talent
 
Berichten: 107
Geregistreerd op: 10-10-2015 12:56

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor feanryp23 » 20-10-2015 19:55

Afgezien van de laatste wedstrijden hebben we met Dwight veel aantrekkelijkere wedstrijden gezien dan met Marco, dus wat mij betreft verdient hij een bedankje. Het is zo makkelijk om te zeggen dat hij geen spelers beter heeft gemaakt. Een trainer is volstrekt afhankelijk van de resultaten. Als het eenmaal loopt in een team dan wordt over het algemeen iedereen wel beter.
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Mackan68 » 20-10-2015 20:00

Heerenveen rules schreef:Ach Mackan, jij hebt een Foppe, Riemer fobie. Het gaat om wat het team nodig heeft en heb er alle vertrouwen in.

Je maakt er maar lekker van wat je wilt HR. Iedereen is er inmiddels achter hoe serieus ze jou moeten nemen. Foppe was als assistent/adviseur van Jan de Jonge na het ontslag van Sollied ook zo'n enorm succes nietwaar? Je kijkt teveel terug op vergane glorie.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor feanryp23 » 20-10-2015 20:03

Adviseur is ook zo'n duister begrip. Hij wordt nu toch interim-hoofdtrainer? Als dat zo is, dan is dat nogal een wezenlijk verschil.
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor nickstok » 20-10-2015 20:03

Ik vind het zeer spijtig dat hij vertrekt. Hij had van mij niet weg gehoeven, de problemen liggen in ons geval vele malen dieper dan bij de hoofdtrainer. Een bedankje is zeker op zijn plaats, ik vond Dwight altijd zeer correct. Heeft nooit slecht over de club gepraat, ook niet tijdens de bestuurlijke onrust.
nickstok
Basisspeler
 
Berichten: 866
Geregistreerd op: 23-04-2014 17:50

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Mackan68 » 20-10-2015 20:05

mitrita schreef:Niet enthousiast dat Foppe van stal wordt gehaald maar het Is beter dan overhaast nu een definitieve opvolger aan te stellen.

Hoe lang zijn Tieme, Johnne en Jeffrey nu assistenten? Kunnen die er helemaal niets meer van? Ik vind het een behoorlijke belediging naar hen toe om een oud-trainer van 72 jaar uit de mottenballen te halen. Maar 't zal hem aan mij liggen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Mackan68 » 20-10-2015 20:08

feanryp23 schreef:Adviseur is ook zo'n duister begrip. Hij wordt nu toch interim-hoofdtrainer? Als dat zo is, dan is dat nogal een wezenlijk verschil.

Dat is nog niet helemaal klip en klaar. Tieme en Foppe gaan het doen. Daarbij denk dat Tieme de interim hoofdtrainer wordt. En ik hoop dat ook.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor HVNFL » 20-10-2015 20:10

sickness schreef:Wees eerlijk heb geen speler tot nu toe beter zien worden zolang hij der is geweest


Slagveer 2e seizoenshelft, Larsson ging veel dieper en beter spelen vorig jaar. Uth is beter geworden. St. Juste. En ik weet dat drie van de spelers die ik nu noem op het moment slecht spelen, maar dat komt wel weer. Bovendien hebben we leuke wedstrijden onder Dwight gezien.
Avatar gebruiker
HVNFL
Basisspeler
 
Berichten: 605
Geregistreerd op: 16-02-2010 16:48

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Heerenveen rules » 20-10-2015 20:11

Een trainer met potentie en een oude rot als duo. En hier wordt gezeken.......WELKOM terug Foppe op het veld!
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Voorstopper » 20-10-2015 20:13

Mackan, een beetje ervaring erbij is niet verkeerd vind ik. Je kunt Klompe en Talan het wel laten doen en ze voor de leeuwen gooien maar wat als zij het tij op de een of andere manier niet kunnen keren, de zere vinger ook niet op het probleem kunnen leggen. En ze kunnen vervolgens nergens terecht?
Kun je wel Foppe afdoen als een of andere hoogbejaarde die al heel wat jaar ergens achter de geraniums moet zitten, hij heeft er nog altijd wel aardig kijk op en hij kan die jongens de tweede seizoenshelft prima ondersteunen waar nodig.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor TESKAR18 » 20-10-2015 20:14

Ach ja..... Sollied, de enige trainer die onze SC een echte prijs heeft bezorgd.
TESKAR18
Bankzitter
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: 05-10-2015 21:58

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor geert. » 20-10-2015 20:15

nickstok schreef:Ik vind het zeer spijtig dat hij vertrekt. Hij had van mij niet weg gehoeven, de problemen liggen in ons geval vele malen dieper dan bij de hoofdtrainer. Een bedankje is zeker op zijn plaats, ik vond Dwight altijd zeer correct. Heeft nooit slecht over de club gepraat, ook niet tijdens de bestuurlijke onrust.


Het verbaaasd mij niiks. Hij kon het team niet meer aan de praat krijgen. Logische keuze dat hij de eer aan zichzelf houdt. Ik vond Dwight soms iets te correct, met name met de slechtere wedstrijden dat hij in zijn commentaar vrij mild was.
Avatar gebruiker
geert.
Superster
 
Berichten: 3382
Geregistreerd op: 15-03-2008 11:24
Woonplaats: It Heitelân

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Thinkman » 20-10-2015 20:32

Op een bepaalde manier, hoewel ik weet dat Dwight het voor het geld enzo allemaal niet meer hoefde te doen, krijg je toch ergens het idee, een heel klein beetje.. dat Dwight, hij dacht en handelde uit clubbelang.

Moge het balletje gaan rollen.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor zweed1 » 20-10-2015 20:34

Tieme Klompe was door de KNVB toch gevraagd om assistent te worden bij Jong Oranje hoe combineert dat met deze nieuwe baan.
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Wolliepoly » 20-10-2015 20:55

TORCIDA schreef:foppe voor de eerste 4 wedstrijden interim. wie zou een goede nieuwe trainer kunnen zijn die de bezieling weer terugbrengt?

Ard Langeler wil weg bij PSV. Heeft al weer een huis in Zwolle. Foppe interim. Wellicht in de winter Ard aanhalen. Zal altijd al in de koker van Riemer. Let op......[/quote]
+1
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Wolliepoly
Wereldspeler
 
Berichten: 1109
Geregistreerd op: 26-07-2009 11:06
Woonplaats: Drachten

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor hm_DR88 » 20-10-2015 21:17

Dit kan er ook nog wel bij. :cry: Bestuurlijk alles aan barrels, op het veld om te janken en nu ook nog zonder trainer. Verwacht niet dat het nu wordt opgelost. Dat teruggevallen wordt op De Haan, 72 jaar .....mensen we leven niet meer in de vorige eeuw. Natuurlijk heeft hij schitterende dingen gedaan. De club lijkt reddeloos, het bestuur redeloos en de supporters bijna radeloos. Wat een poppenkast :angry:
Avatar gebruiker
hm_DR88
Wereldspeler
 
Berichten: 1042
Geregistreerd op: 16-04-2006 21:19
Woonplaats: Drachten

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor abegoal » 20-10-2015 21:34

We wilden zeker wel heel graag van hem af. Zelden zo snel iemand naar het topic oud-spelers zien verhuizen :lol:
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Heerenveen rules » 20-10-2015 21:38

Ik vraag me af hoe die hopeloze, lamlendige spelersgroep morgen op het trainingveld staat. Ze moeten zich kapotschamen dat ze Lodeweges zo hebben laten stikken. Tuurlijk heeft Lodeweges veel keuzes gemaakt waar je je vraagtekens bij kunt zetten maar de spelers hebben niets van betrokkenheid laten zien.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor sinjoor » 20-10-2015 23:44

Heerenveen rules schreef:Ach Mackan, jij hebt een Foppe, Riemer fobie. Het gaat om wat het team nodig heeft en heb er alle vertrouwen in.


Mackan heeft geen Riemer/Foppe fobie, maar is gewoon kritisch op de schadelijke bemoeienissen van onze clubiconen in de afgelopen jaren.
En waar baseer jij dat vertrouwen in Foppe op? Het verleden? Ik heb soms het idee dat wij door zo'n roze bril naar ons verleden kijken, dat we helemaal vergeten zijn dat Foppe door het slechte spel in zijn laatste 4 H'veen-jaren zelfs een jaar eerder terugtrad als hoofdtrainer. We hadden allemaal respect en waardering voor Foppe, maar vonden het ook allemaal een goede zaak dat hij ermee ging stoppen.

Ik wil de successen van Foppe niet bagatelliseren, maar H'veen was destijds qua inkomsten met afstand de 4e club van Nederland. H'veen was na PSV de eerste club met een nieuw stadion en plukte daar jarenlang de financiele voordelen van.
We zijn een keer 2e geworden in een periode dat Twente, Groningen en AZ nog mijlenver achter ons lagen qua status en inkomsten. Dat is Willem 2 en Roda in die jaren ook gelukt, met een veel lagere begroting. Dus laten we die roze bril eens afzetten zodat we onze toekomst niet steeds laten afhangen van het verleden.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het Foppe zelf was die maar al te graag in wilde springen. Waarom Tieme Klompe niet tijdelijk de honneurs waar laten nemen? Dwight was nota bene aangesteld op voordracht van Foppe en volgde de sportieve koers die door Riemer en Foppe werd ingezet.

Voor de supporters is Foppe een clubicoon en ontleed -voor de supporters- daar zijn status en charisma aan. Voor de spelers is Foppe een 72 jarige bejaarde man die mijlenver van hun afstaat.
Daarnaast zijn Foppe en Dwight nogal hetzelfde in de manier van praten en benadering. Wat dat betreft zouden het broers kunnen zijn. Ik zie niet in wat Foppe bij deze groep teweeg kan brengen om hen weer aan het voetballen te krijgen.

Dit verklaart tevens waarom Foppe vorige week nog wilde bemiddelen in de bestuurscrisis, en daar een paar dagen later op terug kwam. Dat werd door sommigen al hoopvol opgevat als het einde van zijn bemoeienissen, maar het tegendeel is waar.

De opvolger zal wéér iemand uit Foppe's koker worden en zal zich weer moeten laten leiden door de adviezen en bemoeienissen van Riemer en Foppe. Hiermee sluit je bijvoorbaat een sterke trainer met eigen ideeen uit.

Ik vrees dat het bij H'veen nog lang aanmodderen blijft.
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor sinjoor » 20-10-2015 23:53

Thinkman schreef:Zo ben je nog een zelfbenoemd 'extern bemiddelaar' voor bestuursperikelen, zo ben je weer dé trainer.
'Het kan verkeren' zal Riemer nu wel zeggen op de Antillen, sippend aan een beste bel whisky.


Je denkt toch niet dat Foppe verrast is dat de club bij hem aanklopte om tijdelijk de honneurs waar te nemen?
Ik denk eerder dat dit juist de reden was dat Foppe vorige week ineens aangaf niet te gaan bemiddelen en voorvoelde dat Dwight de handdoek zou gaan gooien.
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Heerenveen rules » 21-10-2015 07:07

Heb jij met de spelers gesproken sinjoor? Zien die Foppe als een bejaarde 72 jarige man? Waar ik ook simpel van word is het geneuzel dat Foppe zich zoveel met de zaken bemoeit. Wie zegt dat? Ik vind het puur dom praat op afstand.

Ik hoop dat hij alle zeikstralen verrast en dit zooitje ongeregeld weer aan het voetballen krijgt en bepaalde harde beslissingen gaat nemen!
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Ebiede » 21-10-2015 07:58

Dwight is een opgever. Hij heeft hij al laten zijn bij andere clubs, wellicht heeft hij deze karakter eigenschap ook overgedragen op de groep. Ik hoop dat ze nu het tegendeel bewijzen.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor AllardP » 21-10-2015 08:41

Dwight heeft vorig jaar prima gepresteerd met een smalle, onevenwichtige en onervaren selectie. Dit jaar werd hij opgezadeld met een nog mindere selectie en lukte het niet. Niettemin is hij naar buiten toe altijd loyaal geweest aan de club en de spelers. Ik vind het ook voor hem pleiten dat hij zelf opstapt en geen afkoopsom meegraait, terwijl hij vast niet financieel onafhankelijk is.

Daarom: niets dan waardering voor Dwight als professional. Zijn opvolger gaat het zwaar krijgen, maar ik hoop dat we in de winterstop nog wat kunnen halen.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor TORCIDA » 21-10-2015 08:55

ik vind dat Dwight dit jaar helemaal niet met een veel mindere selectie dan vorig jaar is opgezadeld. De positie van spits is discutabel echter de beoogde spits Te Vrede heeft door blessures en schorsing amper gespeeld. Verder is er niet veel veranderd. Veerman boekt voorzichtig progressie maar verder vind ik dat we met Cavlan, Boomen, Mulder en Bijker een bredere selectie hebben. Verdedigend hebben we door blessures ook nog niet met de beoogde opstelling gespeeld. Daarnaast mis ik de beleving bij de spelers, het is zo gelaten en mat en ongeconcentreerd. Dit reken ik Dwight wel aan, hij is te lief, zijn presentaties voor de tv zijn altijd keurig en voorkomend, maar ik mis het 'heilige vuur' bij hem.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Knipecity » 21-10-2015 09:07

TORCIDA schreef:ik vind dat Dwight dit jaar helemaal niet met een veel mindere selectie dan vorig jaar is opgezadeld. De positie van spits is discutabel echter de beoogde spits Te Vrede heeft door blessures en schorsing amper gespeeld. Verder is er niet veel veranderd. Veerman boekt voorzichtig progressie maar verder vind ik dat we met Cavlan, Boomen, Mulder en Bijker een bredere selectie hebben. Verdedigend hebben we door blessures ook nog niet met de beoogde opstelling gespeeld. Daarnaast mis ik de beleving bij de spelers, het is zo gelaten en mat en ongeconcentreerd. Dit reken ik Dwight wel aan, hij is te lief, zijn presentaties voor de tv zijn altijd keurig en voorkomend, maar ik mis het 'heilige vuur' bij hem.

De rest van de positities ben ik het aardig met je eens, maar de spitspositie discutabel?? Man, Uth was 2 klassen beter dan wat we nu hebben. Te Vrede heeft weinig gespeeld, maar wat hij heeft gespeeld kan je zo wel aan zien dat hij niet kan voetballen. Die moet 20 ballen hoog in de 16 hebben per wedstrijd en dan moet je hopen dat hij er 1 keer goed tegen aan loopt.
Uth kon echt voetballen. Die mis ik echt.
En ik denk dat we De Roon echt missen. Misschien nog wel meer als leider, dan als voetballer. Hoewel hij heel veel vuil werk opknapte.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor AllardP » 21-10-2015 09:18

We staan vijftiende en nóg willen sommige mensen niet onder ogen zien dat we een kwalitatief zeer matige selectie hebben... Het gemis van Uth is veruit het belangrijkste verschil met vorig jaar, maar we missen nu ook duelkracht op het middenveld en leiderschap in het veld. Van den Berg is alleen aanvoerder bij gebrek aan beter.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Baggerraartje » 21-10-2015 09:40

Misschien kan Dwight Lodeweges Hans Vonk opvolgen als het OTB moet opstappen. Daar heeft hij veel meer het karakter voor.
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten