Dwight Lodeweges

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor john2p » 21-10-2015 09:41

Heerenveen rules schreef:Heb jij met de spelers gesproken sinjoor? Zien die Foppe als een bejaarde 72 jarige man? Waar ik ook simpel van word is het geneuzel dat Foppe zich zoveel met de zaken bemoeit. Wie zegt dat? Ik vind het puur dom praat op afstand.

Ik hoop dat hij alle zeikstralen verrast en dit zooitje ongeregeld weer aan het voetballen krijgt en bepaalde harde beslissingen gaat nemen!



Ik ben het wel met je eens. Alleen vrees ik dat Foppe GEEN harde beslissingen gat nemen, als ik lees dat hij zegt dat de selectie nu een schouderklopje verdient......
john2p
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 17-07-2013 08:54
Woonplaats: Kleve (Duitsland)

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor TORCIDA » 21-10-2015 09:49

echt de beste optie die er voor handen was is Foppe en gelukkig pakt hij het op. Vindt jij John2p dat hij ze moet afbranden? denk jij dat dat de beste remedie is? Sorry dat ik het zeg sommigen hier hebben totaal geen kaas gegeten van een situatie als deze en hoe je als interimmer met een groep zonder zelfvertrouwen om moet gaan.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor jorro » 21-10-2015 09:50

john2p schreef:Alleen vrees ik dat Foppe GEEN harde beslissingen gat nemen, als ik lees dat hij zegt dat de selectie nu een schouderklopje verdient......


Ben je zo snel vergeten hoe Foppe vroeger altijd werkte? Hij was een goede mix van een menselijke (haast vaderlijke) trainer die er niet voor weg liep om waar nodig harde beslissingen te nemen.
Wat Foppe volgens mij probeert aan te geven is dat hij het plezier bij de spelers weer terug wil brengen en daarmee ook het zelfvertrouwen. Daarmee geeft hij de spelers enig krediet. Echter, op het moment dat er dan nog iemand is die het waagt er met de pet naar te gooien krijgt die flink op z'n flikker en staat die ernaast. Want we weten dat Foppe dan (erg) kort voor de kop kan zijn.
jorro
Selectiespeler
 
Berichten: 397
Geregistreerd op: 14-12-2004 20:21

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor john2p » 21-10-2015 09:52

http://www.vi.nl/nieuws/zelfkritische-l ... e-club.htm

Wat een goede zelfanalyse. Hulde voor Lodeweges.
john2p
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 17-07-2013 08:54
Woonplaats: Kleve (Duitsland)

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor john2p » 21-10-2015 09:53

@ Jorro, nee hoor ben het niet vergeten. Ik hoop dat de ommekeer gewoon komt. Met of zonder harde beslissingen. Het is me om het even.
john2p
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 17-07-2013 08:54
Woonplaats: Kleve (Duitsland)

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor sinjoor » 21-10-2015 13:53

Heerenveen rules schreef:Heb jij met de spelers gesproken sinjoor? Zien die Foppe als een bejaarde 72 jarige man? Waar ik ook simpel van word is het geneuzel dat Foppe zich zoveel met de zaken bemoeit. Wie zegt dat? Ik vind het puur dom praat op afstand.

Ik hoop dat hij alle zeikstralen verrast en dit zooitje ongeregeld weer aan het voetballen krijgt en bepaalde harde beslissingen gaat nemen!


Ik hoef niet met de spelers gepraat te hebben om te constateren dat jongens van begin 20 geen enkele raakvlak meer hebben met een trainer van 72.

Volgens mij is het algemeen bekend dat Foppe zich overal mee bemoeid en dwight zelfs volgens de trainingsmethodieken van Foppe diende te werken.
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor AllardP » 21-10-2015 14:43

sinjoor schreef:Volgens mij is het algemeen bekend dat Foppe zich overal mee bemoeid en dwight zelfs volgens de trainingsmethodieken van Foppe diende te werken.


'Volgens mij' en 'algemeen bekend' spreken elkaar tegen. Of iets is zeker, of niet. 'Volgens mij' is het 'algemeen bekend' dat dit een roddel is. Waarom zou een door de wol geverfde trainer als Dwight zich de wet laten voorschrijven door Foppe?

En alsof knulletjes van 20 wel 'raakvlakken' hebben met iemand van 50 of 60... Het is helemaal niet nodig om vrienden te worden. Foppe moet deze jongens wat zelfvertrouwen geven en een goeie tactiek neerzetten. Beide kan hij volgens mij prima, al krijgt hij ook te maken met een matige selectie.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Heerenveen rules » 21-10-2015 18:33

sinjoor schreef:

Ik hoef niet met de spelers gepraat te hebben om te constateren dat jongens van begin 20 geen enkele raakvlak meer hebben met een trainer van 72.


Wat een ontzettende onzin! Alsof iemand die ouder is geen goede trainer meer kan zijn.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15934
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor 1983 » 21-10-2015 19:50

Dit verbaast me totaal niet. Lodeweges vond ik een verkeerde keus, begreep nooit waarom die werd wegehaalt daar. Omdat hij 1 jaar DKV aardig liet presteren? Mag je ook afvragen hoe groot zijn aandeel daar nou helemaal in was. Verder had de man in zijn hele carrière nog nooit iets gepresteerd en nooit langer dan een jaar of anderhalf ergens gewerkt. Nou dat gemiddelde houd hij hier nu dus aardig vol, hier kon je op wachten want het is een opgever zoals iemand hier eerder al zei. Maar het is wel een prima beslissing want het was niks meer geworden.

Dat Foppe nu weer van stal wordt gehaald, is voor die 4 wedstrijden prima, maar het moet niet te lang gaan duren. We moeten vooruit, niets dan respect voor Foppe en Riemer, maar we moeten niet in het verleden blijven hangen. Beide heren moeten zich niet meer met de club bemoeien, dat heeft de club (met name Riemer) echt verstikt de afgelopen jaren (eigenlik al sinds Riemer geen voorzitter meer is). Ben wel gecharmeerd van Langeler, namen als Maaskant etc. dat kan je toch niet serieus nemen?
Ik ben echter bang dat het dominee Pastoor wordt. Verbeek komt echt niet, die wil in de BL werken.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor hm_DR88 » 21-10-2015 22:28

Heerenveen rules schreef:Wat een ontzettende onzin! Alsof iemand die ouder is geen goede trainer meer kan zijn.
Nou ontzettend......Leeftijd alleen bepaald niet alleen de kwaliteit. Het zal echter niet gemakkelijker worden. De Haan had begin deze eeuw met Heerenveen een reputatie opgebouwd waar hij met die landelijke jeugdteams op kon bouwen. Naarmate de tijd verstreek, OS2008, zal hij gemerkt hebben dat het lastiger werd.
Zonder discussie, zwaar mijn pet afnemend wat hij gepresteerd heeft. Voor mij een voorbeeldfunctie en een icoon.

Maar het is tekenend voor de situatie waarin onze club zit. Voor deze 4 wedstrijden zal het misschien lukken om een aantal spelers scherper te krijgen. Maar als straks harde beslissen moeten worden genomen, knopen moeten worden doorgehakt, spelers belanden op de bank, jongens komen op andere posities, dan zal hij meer dan wanneer ook de steun van Klompe en Jansen nodig hebben. Laten we het beste er maar van hopen. Met veel kunst- en vliegwerk zal misschien een bloedeloze 0-0 in Tilburg de eerste aanzet zijn om meer vertrouwen te kweken. De wedstrijd tegen Helmond Sport kan dan als een soort opwarmer gebruikt worden voor het weekend daarop. Ons voor deze wedstrijd in de underdogpositie te manoeuvreren, lijkt me niet meer nodig. In Leeuwarden wordt niet gesproken of er wordt gewonnen maar met hoeveel er wordt gewonnen. Die underdogpositie heeft ons altijd uitstekend gelegen. Toch maar naar het bekende countervoetbal, waarin de kracht ligt in de snelle omschakeling.

Wy sille sjen hoe dit ôfrint. :|

O ja, voordat ik het vergeet. Ik hoop dat Dwight Lodeweges de komende tijd weer dingen kan gaan doen die voor hem echt leuk zijn. Dank voor de wedstrijden van het afgelopen seizoen.
Avatar gebruiker
hm_DR88
Wereldspeler
 
Berichten: 1042
Geregistreerd op: 16-04-2006 21:19
Woonplaats: Drachten

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Feanfan 1 » 16-01-2016 16:03


Een verrassende 'transfer' bij PEC Zwolle, zaterdagmiddag. Dwight Lodeweges versterkt met onmiddellijke ingang de technische organisatie van de eredivisionist.

Lodeweges heeft zijn handtekening gezet onder een contract tot medio 2018. De voormalig hoofdtrainer van sc Heerenveen, SC Cambuur, PSV, FC Groningen en óók PEC Zwolle gaat zich volgens de club bezighouden met het trainen en begeleiden van de high-potential spelers vanuit de voetbalacademie en beloften naar de hoofdselectie van PEC Zwolle.

"Ik vind het mooi om weer op het oude nest neer te strijken, bij de club waar ik mijn professionele trainerscarrière ben begonnen", reageert Lodeweges op de website van zijn 'nieuwe' club. "PEC Zwolle heeft de afgelopen jaren een grote ontwikkeling doorgemaakt. Het is een uitdaging voor mij, om aan deze groei een bijdrage te leveren."

Ook Gerard Nijkamp, technisch directeur van PEC, is in zijn nopjes. "Enige tijd geleden heeft een review team van de KNVB de technische organisatie van de club geanalyseerd. Hierbij kwamen we samen tot de conclusie dat onze high-potentials nog beter en intensiever begeleid kunnen worden. Ook de verbinding tussen voetbalacademie, beloften en hoofdselectie kan verder worden geoptimaliseerd." Lodeweges gaat later dit jaar mogelijk ook helpen in de scouting, wedstrijdanalyses of ondersteuning van de trainingen bij de A-jeugd, beloften en hoofdselectie.

Read more at http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/632 ... 6KWDSl8.99
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor rust » 02-05-2016 09:06

Hoe is het met deze man? Hoe slecht we nu spelen, dat deden we ook onder Lodeweges. Hij werd hier volledig afgemaakt helaas, terwijl we vorig jaar echt geweldig voetbal speelden onder Lodeweges. Wat Lodeweges siert is dat je hem nergens ziet opduiken en natrapt. Ieder ander had toch wel even een zie-je-wel er in gegooid.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Appie_M » 02-05-2016 09:35

Geweldig voetbal dat viel ook wel weer wat mee, ook vorig seizoen hebben we genoeg waardeloze wedstrijden gespeeld. Maar toegegeven, Foppe heeft het niet beter gedaan dan Lodeweges, dus puur wat dat betreft had Lodeweges best kunnen blijven zitten. En inderdaad, keurige man die nooit heeft nagetrapt of zijn gelijk heeft gehaald, respect daarvoor. Zit nog steeds bij Zwolle volgens mij.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Knipecity » 02-05-2016 09:41

Appie_M schreef:Geweldig voetbal dat viel ook wel weer wat mee, ook vorig seizoen hebben we genoeg waardeloze wedstrijden gespeeld. Maar toegegeven, Foppe heeft het niet beter gedaan dan Lodeweges, dus puur wat dat betreft had Lodeweges best kunnen blijven zitten. En inderdaad, keurige man die nooit heeft nagetrapt of zijn gelijk heeft gehaald, respect daarvoor. Zit nog steeds bij Zwolle volgens mij.

Onder Lodeweges hadden we toch iets van 4 uit 9? Onder Foppe 37 uit 24? Is toch aanzienlijk beter gemiddelde?
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Mackan68 » 02-05-2016 09:47

rust schreef:Hoe is het met deze man? Hoe slecht we nu spelen, dat deden we ook onder Lodeweges. Hij werd hier volledig afgemaakt helaas, terwijl we vorig jaar echt geweldig voetbal speelden onder Lodeweges. Wat Lodeweges siert is dat je hem nergens ziet opduiken en natrapt. Ieder ander had toch wel even een zie-je-wel er in gegooid.

Het heeft voor hem helemaal geen nut om na te trappen. Heeft destijds de 'eer' terecht aan zichzelf gehouden. Is te lang volhardend geweest in foute keuzes. Maar Dwight is een heer. Een vriendelijke man die nog wel eens goed wil nadenken voordat hij er iets uitgooit. Foppe is daarentegen meer een man met het hart op de tong. Die geeft veel sneller zijn antwoord. Voor mensen die slecht tegen hard overkomende woorden kunnen is dat vervelend, maar voor anderen is die eerlijkheid zeer te waarderen. Je komt er heel vaak toch verder mee dan dat politiek correcte meelullen.
Foppe heeft inderdaad net zo wisselvallig gespeeld, maar toch ook een paar goede wedstrijden neergezet waarvan vooraf eigenlijk niemand iets verwacht had. DKV 2x, PSV uit en thuis, Feyenoord uit, AZ thuis. Hij heeft veranderingen doorgevoerd op het middenveld. Heeft daar beslissingen durven nemen die Dwight wellicht niet had genomen.
Vorig seizoen was de intentie er om aantrekkelijk aanvallend voetbal te spelen. Toch duurde het toen ook behoorlijk lang voordat dat vruchten begon af te werpen. Net op tijd, vlak voor de Play offs kwam het team op stoom, wat ons eigenlijk de winst in die play offs had moeten brengen, ware het niet dat de KNVB het kennelijk meer zag zitten in Vitesse. Een reeks wedstrijden met veel punten in augustus/september '14 en januari '15 was genoeg om de play offs te realiseren. Het aantal wedstrijden dat we dit seizoen voldoende lieten zien was daarvoor simpelweg te karig. Dwight werd vorig seizoen in mijn overtuiging vooral gered door Mark Uth. Dwight en Foppe moesten nu hun vertrouwen uitspreken in Te Vrede en/of Veerman. Iets wat beide eigenlijk niet gelukt is. Streppel is niet te benijden, mochten er geen grote wisselingen plaatsvinden. Hij laat nu bij WillemII ook al zien geen ommekeer te kunnen brengen in een zwalkend team. Wat dat betreft dus best wel zorgelijk wetende dat er bij ons geen transfergeld is, of men te benauwd is om dat uit te geven aan goede spelers.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Jazz » 02-05-2016 09:51

Mackan68 schreef: Streppel is niet te benijden, mochten er geen grote wisselingen plaatsvinden. Hij laat nu bij WillemII ook al zien geen ommekeer te kunnen brengen in een zwalkend team. Wat dat betreft dus best wel zorgelijk wetende dat er bij ons geen transfergeld is, of men te benauwd is om dat uit te geven aan goede spelers.


Streppel gaat hier faliekant falen, dat kan ik alvast zeggen. Kan geen potten breken bij Willem II, waarom zou het dat hier wel kunnen?
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2472
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Appie_M » 02-05-2016 09:55

Knipecity schreef:Onder Lodeweges hadden we toch iets van 4 uit 9? Onder Foppe 37 uit 24? Is toch aanzienlijk beter gemiddelde?


Klopt, maar wat ik bedoel is dat de oorzaak van de mindere prestaties dit seizoen niet aan de trainer liggen, maar aan de disbalans in de spelersgroep en het gebrek aan ervaring en kwaliteit op sommige sleutelposities. Dus wat dat betreft maakt het niet uit wie je voor de groep zet en puur en alleen wat dat betreft had Lodeweges best kunnen blijven zitten. Zelfs al zou je Mourinho voor deze groep zetten, dan nog betwijfel ik of hij er meer uit zou halen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Superfries1996 » 03-09-2020 10:50

A little late to the party maar hij mag zich tijdelijk bondscoach noemen. Een schitterende functie die hem van harte gegund is. Hopelijk boekt hij in die twee wedstrijden ook mooie resultaten.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Vorige

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten