Pascal Huser

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Pascal Huser

Berichtdoor Flying Frisian » 17-05-2014 00:12

Naam: Pascal Huser
Geboortedatum: 17 april 1995
Geboorteplaats: Hardenberg
Nationaliteit: Nederlandse
Positie: centrumspits
Bij de club sinds: 2010
Contract tot: 2016 (optie 2018)
Contract sinds: mei 2014
Debuutwedstrijd profvoetbal: -
Vorige club(s): vv Schoonebeek


sc Heerenveen contracteert jeugdinternational Huser
Gepubliceerd op 16 mei 2014 15:00
sc Heerenveen heeft aanvaller Pascal Huser vastgelegd. De 19-jarige jeugdinternational is afkomstig uit de jeugdopleiding van de club en tekent een contract voor twee jaar. Daar zit ook een optie bij voor nog eens twee jaar.

Pascal Huser speelde dit seizoen in de A1 van sc Heerenveen. De spits werd in 2012 Europees kampioen met Oranje-17, door in de finale Duitsland te verslaan na strafschoppen. Huser benutte in die serie zelf ook een penalty. Na het toernooi liep de aanvaller een ernstige kruisbandblessure op, die hem tien maanden aan de kant hield. Dit seizoen knokte Huser zich weer terug op het veld.

Huser overwint blessureleed en tekent: ‘hartstikke blij’
Gepubliceerd op 16 mei 2014 18:50
Pascal Huser (19) was in 2012 al hard op weg naar een contract bij sc Heerenveen, maar dat pad werd plots geblokkeerd. Hield hij in mei van dat jaar nog de EK-beker omhoog met Oranje-17; enkele maanden later scheurde de spits zijn kruisband. Na een pittige revalidatie van tien maanden, kampte Huser het afgelopen seizoen nog met enkele naweeën van de blessure. Maar de aanvaller kan weer lachen. Het talent dat vanaf de B1 in de jeugd van sc Heerenveen speelt, tekende vrijdag een tweejarig contract.

Tja, zonder die blessure had hij al eerder een contract getekend, beseft Huser. Dat moment zou geweest zijn na zijn prima eerste seizoen in de A1 en het daaropvolgende succesvolle EK met Oranje-17. Huser werd kampioen met Nederland, door Duitsland na strafschoppen te verslaan (zelf benutte Huser de eerste penalty uit de serie). ,,Mijn contract was destijds al in de maak”, vertelt de spits.

Maar in plaats daarvan moest Huser tien maanden revalideren. Hij scheurde zijn kruisband. ,,Dat was een heel zware periode. De club zei: ‘als je sterk terugkomt, krijg je alsnog een contract’. Of ik getwijfeld heb of ik weer terug zou komen? Nooit”, is Huser stellig. ,,Ik ben altijd positief gebleven en heb elke dag hard getraind om weer te kunnen voetballen. De begeleiding die ik bij sc Heerenveen kreeg was top. Ik ben elke dag goed door de fysiotherapeuten onder handen genomen. Maar ook de andere jeugdtrainers hebben mij goed opgevangen. Ze hebben telkens contact met me gehouden. Dat waardeer ik heel erg.”

Twee jaar na de Europese titel met Oranje, kon hij dus alsnog met een grote glimlach zijn handtekening zetten onder een contract. ,,Hier heb ik die tien maanden voor geknokt. Ik ben hartstikke blij dat deze dag nu gekomen is. Hier spreekt vertrouwen uit. Dit seizoen kampte ik soms nog met een paar kleine blessures, omdat ik een jaar lang geen belasting gehad heb. Maar inmiddels ben ik blessurevrij, dus ik begin helemaal fit aan het nieuwe seizoen.”

Dat is voor hem op 21 juni, als de complete eerste selectie van sc Heerenveen met beloftenspelers weer op het trainingsveld staat. ,,In de voorbereiding sluit ik aan bij de eerste selectie”, vertelt Huser, die zichzelf omschrijft als hardwerkende, balvaste spits met een goed schot. ,,Mijn doel is om dit seizoen eerst basisspeler te worden van Jong sc Heerenveen. Ik zal elke dag knokken en moeten hopen op een blessure of schorsing bij het eerste team. Misschien kan ik dan dit seizoen een keer invallen en debuteren. Als die kans zich voordoet, zal ik hem zeker pakken.”
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Pascal Huser

Berichtdoor Flying Frisian » 12-04-2015 11:03

Pascal maakte afgelopen vrijdag zijn eerste treffer in het betaald voetbal, hij tekende de 4-1 in de met 6-2 gewonnen thuiswedstrijd tegen FC Volendam aan. Sven Braken, eerste spits van de Maastrichtenaren viel uit met een gebroken neus en zal enige weken niet beschikbaar zijn. Mogelijk dat Huser zijn kans gaat krijgen en pakken in deze periode.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Pascal Huser

Berichtdoor Marça » 10-04-2017 20:56

Iemand enig idee hoe het met Pascal Huser gaat? Hij staat dit seizoen bij FC Emmen onder contract maar heeft volgens mij nog geen enkele minuut gespeeld... Ik zie dit bericht (https://fcemmen.nl/fc-emmen-biedt-pascal-huser-revalidatietraject-aan/ - datum onbekend) dat hij nog revalideert maar hij is toch niet opnieuw geblesseerd geraakt?
Laatst bijgewerkt door Marça op 11-04-2017 08:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1953
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Pascal Huser

Berichtdoor Jazz » 11-04-2017 07:33

Is deze vent alweer geblesseerd? Het zit hem niet mee zeg, van de ene blessure naar het ander...
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2472
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Pascal Huser

Berichtdoor Lipton » 01-05-2017 10:14

Hij zat afgelopen weekend voor de 2e keer dit seizoen op de bank bij Emmen.

http://nl.soccerway.com/players/pascal-huser/235325/
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Pascal Huser

Berichtdoor Jazz » 19-09-2020 16:51

Vandaag was ik weer op de tribune om mijn plaatselijke clubje Ter Leede in de Derde Divisie te zien spelen. Ze speelde tegen ACV Assen. Mijn verbazing was groot toen ik een bekende naam tegenkwam in het programmaboekje: Pascal Huser! Na een periode bij FC Emmen te hebben gespeeld, speelt Huser nu bij ACV Assen. Ik heb even transfermarkt.nl erbij gepakt en de omstanders medegedeeld dat Huser zelfs nog 9 wedstrijden voor Oranje Onder 19 heeft gespeeld, toch wel een groot contrast met waar hij nu is. Het kan raar lopen.

Was verder onzichtbaar, maar toch vond ik het bijzonder. Was toen hij bij Heerenveen speelde een van de favorieten om door te breken, helaas heeft hij nooit zijn Eredivisie debuut voor ons of een ander team mogen maken.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2472
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Pascal Huser

Berichtdoor hhage » 19-09-2020 17:50

Toch wel nieuwsgierig met wie hij in het Nederlands elftal voetbalde. Dus heb ik ff opgezocht. Niet zo'n sterke lichting. Bij zijn laatste interland stond ook Joris Voest in de basis nu voetballende bij Harkemase boys, ons ook wel bekende Jeroen Lumu speelde ook. De enige die het in de leeftijd het tot het Nederlands elftal heeft geschopt is Ake.
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: Pascal Huser

Berichtdoor Jazz » 23-09-2020 17:41

hhage schreef:Toch wel nieuwsgierig met wie hij in het Nederlands elftal voetbalde. Dus heb ik ff opgezocht. Niet zo'n sterke lichting. Bij zijn laatste interland stond ook Joris Voest in de basis nu voetballende bij Harkemase boys, ons ook wel bekende Jeroen Lumu speelde ook. De enige die het in de leeftijd het tot het Nederlands elftal heeft geschopt is Ake.


Ik zal wel verslag van hem doen als hij tegen mijn cluppie speelt ;)
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2472
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden


Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten