Pelle van Amersfoort

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Pelle van Amersfoort

Bericht door Flying Frisian »

Volledige naam: Pelle van Amersfoort
Geboortedatum: 1 april 1996
Geboorteplaats: Heemskerk
Nationaliteit: Nederlandse
Positie: Centrumspits
Bij de club sinds: 2012
Contract tot: 2016
Contract sinds: mei 2013
Debuutwedstrijd profvoetbal: Vitesse - sc Heerenveen (20-09-2014)
Vorige club(s): -
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Vond hem heel goed invallen gister. Voor zover ik me kan herrineren kwamen bijna al zijn passes aan en heeft hij een paar keer goed een medespeler weggestuurd in de diepte. Hier gaan we nog meer van horen!
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Fanatismo
Invaller
Berichten: 443
Lid geworden op: 03-10-2013 10:33

Bericht door Fanatismo »

Appie_M schreef:Vond hem heel goed invallen gister. Voor zover ik me kan herrineren kwamen bijna al zijn passes aan en heeft hij een paar keer goed een medespeler weggestuurd in de diepte. Hier gaan we nog meer van horen!
Prima invalbeurt idd, en ook nog een A junior he!!
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Ik wil hem wel eens zien invallen voor Uth. Ipv die Dalgaard. Wat is dat een miskoop zeg !
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Neymar
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

Maakt een goede indruk, Dalgaard was inderdaad niet heel goed gisteren.
Kiekerjan
Invaller
Berichten: 355
Lid geworden op: 26-02-2009 11:16

Bericht door Kiekerjan »

Deze jongen heeft uitstekend ingevallen en kan wel eens snel de tweede man worden achter Uth. Passes kwamen aan heeft redelijk goeie bal controle. Had een penalty moeten krijgen. Voor mij gevoel zegt dat deze jongen er komt. Maar wat viel Dalgaard slecht in, Ik hoop dat die jongen snel de omdraai kan vinden.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

BK2007 schreef:Ik wil hem wel eens zien invallen voor Uth. Ipv die Dalgaard. Wat is dat een miskoop zeg !
Vonk: we halen alleen spelers als ze beter zijn dan anderen. En dan halen ze Dalgaard.... :lol:
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

De praatjes van Dalgaard zijn voorlopig nog steeds groter dan zijn daden. 2 Goals uit een strafschop bij de beloftes. Wat een tegenvaller van en voor deze ervaren speler.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
DSCH
Wereldspeler
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09-08-2013 14:17

Bericht door DSCH »

Heerenveen rules schreef: Vonk: we halen alleen spelers als ze beter zijn dan anderen. En dan halen ze Dalgaard.... :lol:
Volgens mij zei Vonk dat pas na de aankoop van Dalgaard, hij heeft er dus blijkbaar van geleerd. Voortaan maar geen gok meer wagen, maar echt gericht aankopen.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Zijn dit dezelfde forumleden die ook Uth afbrandden? Of Kruiswijk of VLP of in een eerder stadium Dost?
Geef Dalgaard es een fatsoenlijke kans; hij is hier net en heeft nog maar 2 invalbeurten gehad. Ben zelf ook nog niet onder de indruk, maar we moeten hem wel een eerlijke kans geven.

Van Amersfoort deed 't zaterdag leuk. Vond hem alleen traag op de eerste meters ogen.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Wizard schreef:
Van Amersfoort deed 't zaterdag leuk. Vond hem alleen traag op de eerste meters ogen.
Een sprinter is het niet en wordt het ook niet inderdaad. Maar niet iedereen hoeft en kan zo snel zijn als Wildschut en Slagveer.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Mackan68 schreef: Een sprinter is het niet en wordt het ook niet inderdaad. Maar niet iedereen hoeft en kan zo snel zijn als Wildschut en Slagveer.
Het hoeft ook geen Slagveer/wildschut te worden (zeg ik ook nergens). Feit blijft dat hij veel te traag is op de eerste meters en daar toch echt progressie in moet maken.
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Wizard schreef: Feit blijft dat hij veel te traag is op de eerste meters en daar toch echt progressie in moet maken.
Normaal gesproken is hij een diepe spits. Niet dat die per se traag moeten zijn :wink:, maar het wat langere aanspeelpunt achtige type, is over het algemeen niet van het explosiefste soort.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Otsje P schreef: Normaal gesproken is hij een diepe spits. Niet dat die per se traag moeten zijn :wink:, maar het wat langere aanspeelpunt achtige type, is over het algemeen niet van het explosiefste soort.
Die mening deel ik je, maar doet nog geen afbreuk aan mijn constatering. Ik vind hem bijzonder traag op de eerste meters.
Om zo'n type speler dan ook nog op de vleugel te posteren vind ik opmerkelijk. Welliswaar kan hij goed een bal vasthouden en is hij prima in de passing, maar door z'n gebrek aan snelheid ontnam hij zichzelf 2x een prachtige mogelijkheid.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Hij is inderdaad wat traag op de eerste meters. Maar daar kan hij met training aan werken.
Samen maken we de club sterk.
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Wizard schreef: Die mening deel ik je, maar doet nog geen afbreuk aan mijn constatering.
Klopt natuurlijk.
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

Laat hem eerst eens leren een voorzet met links geven, voordat je hem in de basis zet. Moet nu elke keer kappen om met rechts te kunnen voorzetten.
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Baggerraartje schreef:Laat hem eerst eens leren een voorzet met links geven, voordat je hem in de basis zet. Moet nu elke keer kappen om met rechts te kunnen voorzetten.
Het is ook geen buitenspeler maar een centrumspits, zoals hier al vaker wordt aangegeven. Voorzetten geven is dus sowieso niet zijn specialiteit. Sterker nog: ik weet dat ze er in de jeugd mee bezig zijn geweest om hem meer op de '10' te laten spelen.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Zo, en centrumspitsen kunnen dus wel zonder een beetje gevoel in hun linkerbeen?
Want daar komt het in wezen op neer.
Vind ik altijd zo'n onzin.
Vooruit het veld op en trainen en nog eens trainen.
Gebruikersavatar
Neymar
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

Hij zal wel een groot talent zijn, maar ik heb het nog niet gezien. Hij heeft nog nooit wat gebracht tijdens zijn invalbeurten.
pes5
Beheerder
Berichten: 2981
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Ik had ook verwacht dat ie naast Uth zou komen, maar nadat hij erin kwam ging Heerenveen alleen maar meer achteruit lopen en kwam Uth nog meer op een eiland. Deze jongen kan echt wel wat hoor, maar is ook afhankelijk van voorzetten en die krijgt ie bij de beloften meer dan in het eerste, waar hij vaak zelf de voorzet moet geven.

De aankoop van Dalgaard kwam voort uit de interne twijfel over Uth, maar pakt nu dubbel dramatisch uit. Uth doet het prima, waardoor Dalgaard op de bank zit, maar daardoor blokkeert Dalgaard ook nog Huser en Van Amersfoort, die nu wekelijks op andere posities moeten spelen.
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Neymar schreef:Hij zal wel een groot talent zijn, maar ik heb het nog niet gezien. Hij heeft nog nooit wat gebracht tijdens zijn invalbeurten.
Het is dan ook een spits en geen buitenspeler.
Feanfan13
Selectiespeler
Berichten: 729
Lid geworden op: 06-08-2013 16:23

Bericht door Feanfan13 »

Nieuw driejarig contract voor deze jongen, zeer mooi dat de club bezig is met talenten verlengen. Jammer dat er geen optie in het contract zit voor 2 jaar.
Joucke
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

Feanfan13 schreef:Nieuw driejarig contract voor deze jongen, zeer mooi dat de club bezig is met talenten verlengen. Jammer dat er geen optie in het contract zit voor 2 jaar.
Lijkt wel alsof Hansie niet zo dol is op opties, na zijn ervaringen met Uth, De Roon, Nordfeldt...
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

Ik verwacht dat Pelle volgend jaar definitief aanhaakt en af en toe speeltijd zal krijgen.
Wat goed is komt snel en fysiek staat hij zijn mannetje wel.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Calimero schreef: Het is dan ook een spits en geen buitenspeler.
Bij de beloftes doet hij het momenteel heel aardig achter spits Veerman. Pakt z'n goaltjes mee. Ik heb ook nog geen echte spitsenkwaliteiten bij hem gezien.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Morgen staat hij in de basis. Dat een jeugdspeler aankoop Namli op de bank houdt is geen goed teken. Ook onze andere "linksbuiten" Thorsby lijkt compleet buiten beeld te zijn.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Grimo schreef:Morgen staat hij in de basis. Dat een jeugdspeler aankoop Namli op de bank houdt is geen goed teken. Ook onze andere "linksbuiten" Thorsby lijkt compleet buiten beeld te zijn.
Dat is geheel naar verwachting. Namli is als belofte gehaald zoals dat ook geldt voor Thorsby. Bij de presentatie van beide is dat ook zo gecommuniceerd. Daarnaast is Namli hier nog maar net en wordt hij rustig gebracht. Hij zal naar alle waarschijnlijkheid vandaag z'n minuten ook gaan maken.
Je kunt het juist ook positief inzien, namelijk dat een jeugdspeler de verwachtingen overtreft met z'n ontwikkeling.
Gebruikersavatar
Delars
Invaller
Berichten: 369
Lid geworden op: 08-12-2013 10:13

Bericht door Delars »

Goede wedstrijd gespeeld. Gebruikt zijn lichaam goed, vrij sterk in duels, speelt ballen strak in en heeft een goed overzicht. Op deze positie komt hij veel beter tot zijn recht dan op de vleugel. Goede assist op Thern, snel spelen op de juiste snelheid. Groot talent!
ThiagoAlcantara
Selectiespeler
Berichten: 554
Lid geworden op: 19-04-2012 16:49

Bericht door ThiagoAlcantara »

Eerlijk is eerlijk het enige wat deze man goed heeft gedaan is die assist op Thern.
We speelden verder met 10 man hij deed echt totaal niet mee eerste helft, ongelofelijk!
liep verder totaal niet met zn man mee hij verstopte zich echt.

Vond het opvallend dat hij na de komst van veerman niet werd gewisseld.
We waren echt kwetsbaar op het middenveld, omdat pelle steeds te laat kwam in de duels en niet dekte.


Heb het grote talent van hem wat Delars hierboven schetst tot dusver nog niet gezien.
Laatst gewijzigd door ThiagoAlcantara op 22-02-2015 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie