Simon Thern

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

diepFries schreef: Los van dat ik persoonlijk van mening ben dat je nu weer een andere draai aan je post probeert te geven, wilde ik enkel aangeven wat er in jouw gequote reactie als 'negatief / afbranden / azijnzeiken' kan worden bestempeld. Het is aan de individuele lezer om daar een waardeoordeel over te vellen.

Mocht je Simon Thern als een welkome breedteversterking beschouwen (en er graag nog een aantal directe versterkingen naast zien), dan kun je je reactie natuurlijk ook anders (concreter, duidelijker) formuleren. Nu laat je al (te)veel ruimte over voor interpretatie. Hetgeen misschien ook wel weer het doel is.
De kans dat jouw interpretatie van iemand anders' post niet strookt met wat er in die post geschreven is is natuurlijk ook een reële optie. Ik probeer nergens een andere draai aan te geven. Ik typ letterlijk uit wat ik met het door jouw aangehaalde vet gedrukte stukje bedoelde. Dat jij de speler Thern erbij haalt waar ik het had over de zomerse transferperiode kan ik niets aan doen. En dat jij 'geen garantie voor succes' meteen wenst te beschouwen als negatief, afbranden of azijnzeiken komt ook op jouw conto. Wanneer iets geen succes, of top is hoeft dat niet meteen te betekenen dat het waardeloos is. Hiertussen zit namelijk nog een heel groot gebied. Daarnaast heb ik het idee dat er hier mensen op het forum nog zo weten te brengen dat wanneer ik iets positiefs zou posten dat als cynisch zouden beoordelen. Prima wat mij betreft. Op het moment dat mij uitspraken in de schoenen worden geschoven die niet kloppen reageer ik daarop. Bij deze dus. En verder is het mij wel zalig. Er is nog bijna 3 weken tijd voor Vonk om iets te doen voor op de vleugels. We gaan het zien. Tot op dit moment heb ik nog niet het positieve gevoel dat het allemaal wel goed zal komen. Waarvoor mijn excuses. Ik laat me tot aan 2 februari graag positief verrassen. Hopelijk worden er ruim voor die tijd zaken rond gemaakt.
Laatst gewijzigd door Mackan68 op 13-01-2015 05:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Knipecity schreef:Thern werd hier door vele mensen gezien als grote aankoop die wel even De Roon, of Vd Berg er uit zal spelen. Ik wil dat dan even relativeren na zo'n wedstrijd. Laat het hem eerst maar laten zien.
Ik heb nog geen enkele post gelezen van iemand op dit forum die dat heeft gesteld, Knipe.

Maar goed, ik ben ervan overtuigd dat Thern de 2e helft van dit seizoen nog wel z'n minuten gaat maken. We gaan het zien!
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Wizard schreef: Ik heb nog geen enkele post gelezen van iemand op dit forum die dat heeft gesteld, Knipe.

Maar goed, ik ben ervan overtuigd dat Thern de 2e helft van dit seizoen nog wel z'n minuten gaat maken. We gaan het zien!
Het zal in andere bewoordingen zijn, maar lees het topic maar eens door. Jij sprak zelfs van een geweldige aankoop.

Ik hoop dat je gelijk krijgt, dat is in ieders belang, lijkt me. Maar net als dat je spelers niet te snel moet afschrijven (tenzij ze Dalgaard heten en je na 10 minuten ziet dat dit niks gaat worden), moet je spelers ook niet te snel tot geweldig bombarderen voordat ze maar 1 bal hebben geraakt.
Als je de Zweedse competitie nou intensief volgt kan je een oordeel geven, maar ik had nog geen seconde van die jongen gezien, dus ik wacht even lekker af.

Mijn opmerking was alleen maar gebaseerd op wat ik tegen Standaard Luik zag. Daar speelde hij niet goed, maar anders dan bij Dalgaard zie ik hier wel een voetballer staan. Dus hem geef ik zeker de tijd.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Knipecity schreef: Mijn opmerking was alleen maar gebaseerd op wat ik tegen Standaard Luik zag. Daar speelde hij niet goed, maar anders dan bij Dalgaard zie ik hier wel een voetballer staan. Dus hem geef ik zeker de tijd.
Dat klinkt al een stuk beter naar mijn mening. Een geweldige aankoop hoeft nog niet meteen basisspeler te zijn, toch?
Op dit moment moeten we het van talenten hebben die snel doorbreken, en die we na 2-3 jaar met veel winst kunnen verkopen. Er is helaas nog geen ruimte voor ervaren krachten vanwege het salarisplaatje.
Wat ik van hem heb gezien (voor z'n blessure), verwacht ik toch een speler die volgend seizoen bij ons meedingt naar een basisplek. De wedstrijd tegen Std. Luik - behoudens het penaltydrama - heb ik niet gezien. Maar goed, deze jongen zit in z'n voorbereiding en stapt over naar een totaal andere club. Rond comp.wedstrijd 20 zal hij er toch wel moeten staan is mijn mening.

Vooralsnog lijkt hij aanspraak op een middenveldpositie te maken. Op de rechtsbuiten kan hij ook, maar dan speel je met Sam en Simon met 2 vleugels die naar binnen trekken.
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

Thern doet mij qua postuur en kapsel wel wat aan Korneev denken. Nu ook nog zo voetballen :wink:
Hij heeft iets brutaals in zijn uitstraling, zal zaterdag wel spelen verwacht ik.
DSCH
Wereldspeler
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09-08-2013 14:17

Bericht door DSCH »

Stiffie schreef:zal zaterdag wel spelen verwacht ik.
Is mijn verwachting ook, zou je hem niet opstellen en bijvoorbeeld kiezen voor Raitala op het middenveld dan schaadt je meteen zijn vertrouwen, zo gek is Lodeweges ook niet lijkt mij. Gewoon opstellen die man, ben benieuwd.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Thern was wel heel zwak tegen Standaard Luik. Moet dus stukken beter, anders gaan we gemis van De Roon wel voelen. De Roon en Vd Berg lijken beide toch de stuwende kracht van dit elftal te zijn en als je de helft daarvan mist ben ik benieuwd wat er gebeurt.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

DSCH schreef:
Is mijn verwachting ook, zou je hem niet opstellen en bijvoorbeeld kiezen voor Raitala op het middenveld dan schaadt je meteen zijn vertrouwen, zo gek is Lodeweges ook niet lijkt mij. Gewoon opstellen die man, ben benieuwd.
Raitala speelde gister ook niet op die positie bij de beloften maar gewoon linksback. Waar hij overigens zoek werd gespeeld door Jason Cabral...
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Thern eigenlijk best heel goed. Een gouden aanwinst mag ik wel alvast zeggen. De Roon krijgt er een echte concurrent bij!
Harmiej
Invaller
Berichten: 285
Lid geworden op: 31-07-2014 15:59

Bericht door Harmiej »

Thinkman schreef:Thern eigenlijk best heel goed. Een gouden aanwinst mag ik wel alvast zeggen. De Roon krijgt er een echte concurrent bij!
Eigenlijk best heel goed? Fantastisch zul je bedoelen!
Joucke
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

Harmiej schreef: Eigenlijk best heel goed? Fantastisch zul je bedoelen!
Voor mij misschien wel de beste man van het veld. Prima aanwinst dus. Ben heel benieuwd naar het middenveld tegen Dordt volgende week...
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Harmiej schreef: Eigenlijk best heel goed? Fantastisch zul je bedoelen!
Eigenlijk best heel goed = friesisme voor fantastisch :lol:
Harmiej
Invaller
Berichten: 285
Lid geworden op: 31-07-2014 15:59

Bericht door Harmiej »

Eigenlijk best heel goed = friesisme voor fantastisch :lol:
Nuchtere fries :wink:
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Die gozer kan ballen zeg. Het middenveld draaide geweldig zonder De Roon. Zoveel voetballend vermogen. Mooi laten staan.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Poeh, tegen Standard was hij zwak, maar deze jongen heeft vandaag laten zien dat hij echt een aanwinst is. Wat een flair. Prachtig. 1 zwaluw maakt nog geen zomer, maar het ziet er goed uit.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

92 - Simon Thern completed 92% of his passes on his home debut for @scHeerenveen, more than any other starter. Top.
Afbeelding
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2016
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

Pfoe, goede speler zeg. Hij voetbalde echt heel erg makkelijk.
pes5
Beheerder
Berichten: 2983
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Heel,goede wedstrijd van Thern. Kijk altijd eerst vooruit, is rustig aan de bal en speelt goed vanuit de positie. Wel zullen de mannen defensief een en ander beter moeten afstemmen, want na de 2-0 was er een fase van een kwartier dat het niet goed stond op het middenveld.
Als Thern zo doorgaat, dan hebben we er een heerlijke speler bij.
vries153
Bankzitter
Berichten: 241
Lid geworden op: 23-07-2003 19:48
Locatie: gorredijk

Bericht door vries153 »

Het mooie aan Thern vind ik vooral dat hij naast het gelijkwaardige verdedigende werk ook nog eens beter is als de Roon in het korte werk passes over 10 - 15m komen bij hem wel bijna allemaal bij een teamgenoot , Marten gaat er een hele kluif aan krijgen Simon uit de basis te houden.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Zo, dat viel niet tegen zeggen we dan. Hele goeie pot van deze kerel. Mooi hoe De Roon altijd hard werkt enzo, maar het is toch ook wel lekker om nu drie spelers op het middenveld te hebben die geen ruzie met de bal hebben. Goeie dribbel, goed overzicht, goeie techniek. Hier gaan we nog veel plezier aan beleven als dit is wat hij vaker laat zien.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
Delars
Invaller
Berichten: 369
Lid geworden op: 08-12-2013 10:13

Bericht door Delars »

Wat een goede voetballer zeg. Zelden dat ik zo onder de indruk was van een speler bij zijn eerste optreden vanaf de start. Wat ik ook erg opvallend vond is dat hij voor zo'n klein ventje veel kopduels won en dat hij positioneel altijd goed stond. Sterk in de passing, goede dribbel, goed overzicht en een aantal mooie tackles gezien. Ik ben fan.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Als men spreekt over een all-round speler zie je vaak een speler die alles redelijk goed kan. Maar Thern kan voor Heerenveen begrippen alles goed. Prachtige voetballer, heel functioneel allemaal.
Hier gaan we veel plezier aan beleven.
Zwartje
Nieuw talent
Berichten: 66
Lid geworden op: 08-08-2014 12:30

Bericht door Zwartje »

Lijkt inderdaad een hele goede speler. Vorige week in die paar minuten zag ik al een beetje de kwaliteiten die deze jongen heeft en gisterenavond kwam het er allemaal uit. Van de zomer had ik een wedstrijdje in Zweden gezien waar hij niet zo opvallend speelde, dus ik wist niet helemaal zeker of deze jongen het wel zou gaan redden. Maar wat ik op basis van gisteren en vorige week heb gezien is de twijfel bij mij weg, dit is absoluut een aanwinst voor het team. Dat middenveld zoals het er stond tegen Vitesse is echt wonderschoon om naar te kijken. Ik denk dat we op deze manier zeker ook tot de betere ploegen horen met een mooi middenveld ter beschikking. Ik ben wel benieuwd trouwens hoe Thern speelt tegen ploegen die zich wat compacter zullen opstellen. Vitesse en Utrecht gaven toch veel ruimte weg en dat zul je tegen kleinere clubjes zien dat het minder is. Maar Thern brengt wel met zijn spel veel druk naar voren en meer voetballend vermogen in de ploeg. Ik verwacht met hem dat we een leuke tweede seizoenshelft tegemoet gaan.
tsfo
Nieuw talent
Berichten: 70
Lid geworden op: 31-03-2014 11:03

Bericht door tsfo »

geweldige speler heb er van genoten gisteravond. Hij heeft het kapsel van Korneev en dat doet je denken aan vroegere tijden. Hoop dat wij nog hoger zullen eindigen.
Gebruikersavatar
Erwin4ever
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 05-12-2011 22:03
Locatie: J-city

Bericht door Erwin4ever »

Zoals hierboven gemeld maakt een zwaluw nog geen zomer, maar.........
Wat een fantastische wedstrijd! Sterk aan de bal, rustig, niet of nauwelijks balverlies, overzicht en zelfs nu al coachen en sturen van medespelers!! Als hij deze lijn doorzet duurt het niet lang voor er een topclub naar hem komt informeren!
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2016
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

tsfo schreef:geweldige speler heb er van genoten gisteravond. Hij heeft het kapsel van Korneev en dat doet je denken aan vroegere tijden. Hoop dat wij nog hoger zullen eindigen.
Korneev heb ik nooit meegemaakt, daarom vond ik hem na wat mooie balletjes juist op de snellere versie van Pirlo lijken met dat lange haar :D
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Wat mij betreft Tomas Rosicky. Volgende week opstellen, De Roon kan niet voetballen dus daar heb je volgende week niks aan.
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Was zeker de eerste helft weergaloos aan het voetballen. Duurde volgens mij tot 10 minuten in de 2e helft voordat ik voor het eerst een foute bal van hem zag. Goeie dag even. Als hij dit vol weet te houden dan heeft Vonk echt een geweldige slag geslagen.
Gebruikersavatar
Erwin4ever
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 05-12-2011 22:03
Locatie: J-city

Bericht door Erwin4ever »

Pas op hè, geen complimenten aan Vonk!!
Er zijn mensen hier die daar zware hartkloppingen van krijgen! :mrgreen: :lol: :D :wink:
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Erwin4ever schreef:Pas op hè, geen complimenten aan Vonk!!
Er zijn mensen hier die daar zware hartkloppingen van krijgen! :mrgreen: :lol: :D :wink:
Vonk hanteert de Overmars tactiek. Hand op de knip en gokken op de jeugd waar iedereen schreeuwt om spelers. En als je gisteren bekijkt ben je geneigd hem gelijk te geven.

Ajax schijnt inmiddels weer een eigen vermogen te hebben van 100 miljoen en als wij op deze manier ook de kas flink kunnen vullen.

De ideaalsituatie is natuurlijk dat je bij verkoop van een 'ster' speler, direct een goedkope vervanger, of een jeugdspeler klaar hebt staan. Zo waren met het vertrek van Ziyech en Finnbogason het Sinkgraven en Uth die die plaatsen bijna moeiteloos overnamen.

Nu staan jongens als Sinkgraven en Uth weer in de belangstelling en heb je met mannen als Thern en Van Amersfoort of Huser weer potentiële vervangers in huis voor weinig geld.
Als je dat een tijdje zo vol kan houden dan kan je weer vet op de botten krijgen.
Plaats reactie