Younes Namli

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Younes Namli

Berichtdoor BK2007 » 03-01-2015 12:49

@1983
Ik had er even bij moeten zetten dat Duarte nooit bij ons komt spelen omdat wij het Ajax salaris niet gaan betalen. Daarom zal hij waarschijnlijk naar landen als Turkije of Griekenland of Cyprus gaan. Voor de centjes dus.

De centjes zorgen ook voor dat wij nu alleen nog talenten kunnen scouten en geen ervarener spelers kunnen halen. Behalve als ze Dalgaard heten. De interesse in Schaken is dus ook wel bijzonder te noemen, deze jongen kan ook naar de zandbak naar het schijnt.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Younes Namli

Berichtdoor Superfries88' » 03-01-2015 12:50

Je kunt je afvragen of zo'n Duarte meerwaarde heeft in deze situatie. Met de reeds beschikbare spelers (het bekende viertal plus Thern) valt naar mijn mening een goed middenveld te formeren, het is maar de vraag hoe zo'n jongen zich herpakt na anderhalf jaar enigszins in de vergetelheid te zijn geraakt (neem Overtoom eens in ogenschouw) en het geld dat je extra moet uitgeven t.o.v. een Namli gaat ten koste van het toch al niet hoge budget voor andere posities zoals rechtsbuiten. Terwijl criticasters gisteren nog beweerden dat dáár de prioriteit ligt...

Nee, wat mij betreft is dit prima. Namli kost weinig geld, krijgt de tijd om te wennen en misschien is het wel een schot in de roos. Wie weet is hij de volgende parel van sc Heerenveen en praat niemand straks meer over Duarte. Dat hij op zijn twintigste bij een club uit de Deense tweede divisie speelt, zegt nog niets over zijn kwaliteiten. Toornstra speelde op dezelfde leeftijd bij Alphense Boys en is nu een steunpilaar bij Feyenoord. Sommigen hebben gewoon een wat langere route nodig en hebben net die ene kans nodig om de stap te maken. Misschien geldt dat ook voor Namli.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Younes Namli

Berichtdoor 1983 » 03-01-2015 13:11

Ja en als ze wel met Duarte waren gekomen had jij het vast een hele slimme zet van Vonk gevonden, een speler met Eredivisie ervaring die er direct zal staan. Sommigen kunnen alles wat de club doet goedpraten. Tuurlijk kan het goed uitpakken. Maar wat mij betreft hebben we dus al veel teveel jongens waar het label misschien wordt het wel wat aan kleeft. Misschien wel kan ook misschien wel niet zijn.Nogmaals ze mogen wel eens voor iets meer zekerheid gaan, ook dan kan het mis gaan. Maar we hebben echt wat ervaring nodig tussen al dat jonge ' talentvolle' spul. Die jonge jongens met 0,0 ervaring moeten zich ook ergens aan vast kunnen houden. Maar goed, daar ga jij vast weer helemaal recht kunnen praten dat dit niet zo is. Dan betaal je m.i. maar iets meer en haal je maar een speler of wat minder uit de 2e liga van een Scandinavisch land.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Younes Namli

Berichtdoor Otsje P » 03-01-2015 13:18

1983 schreef:Ja en als ze wel met Duarte waren gekomen had jij het vast een hele slimme zet van Vonk gevonden, een speler met Eredivisie ervaring die er direct zal staan. Sommigen kunnen alles wat de club doet goedpraten. Tuurlijk kan het goed uitpakken. Maar wat mij betreft hebben we dus al veel teveel jongens waar het label misschien wordt het wel wat aan kleeft. Misschien wel kan ook misschien wel niet zijn.Nogmaals ze mogen wel eens voor iets meer zekerheid gaan, ook dan kan het mis gaan. Maar we hebben echt wat ervaring nodig tussen al dat jonge ' talentvolle' spul. Die jonge jongens met 0,0 ervaring moeten zich ook ergens aan vast kunnen houden. Maar goed, daar ga jij vast weer helemaal recht kunnen praten dat dit niet zo is. Dan betaal je m.i. maar iets meer en haal je maar een speler of wat minder uit de 2e liga van een Scandinavisch land.


Snap niet dat een ieder zich zo druk maakt over Duarte. Die is niks beter dan we al hebben. Daley en van den Berg zijn onze linksbenige middenvelders, en die worden er door Duarte niet uitgespeeld hoor. Namli is een versterking voor de toekomst. Met Thern hebben we reeds een middenvelder gehaald die er direct moet kunnen staan. Het had en heeft geen enkele zin om daar Duarte aan toe te voegen. De focus zal op een rechtsbuiten liggen, want daar is wel een directe versterking nodig.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Younes Namli

Berichtdoor Wizard » 03-01-2015 13:23

Duarte zou inderdaad een speler zijn die er meteen zou staan. De vraag is of Duarte haalbaar is gezien z'n salaris wat hij nu krijgt bij Ajax. Hij zou derhalve een behoorlijke stap terug moeten doen qua salaris. Wellicht denken hij en z'n makelaar meer aan een club in Duitsland of Spanje van het niveau iets onder Ajax ipv zichzelf opnieuw bewijzen in de Eredivisie.
Ik zou het raar vinden wanneer zijn makelaar niet is gepolst door SCH. De kans is groter dat deze is gepolst dan dat ze geen contact hebben opgenomen. En ja, wanneer de financiële middelen er waren geweest (lees operationeel resultaat) dan zou het veel logischer zijn om hem aan te trekken dan nu.
Veel mensen vergeten nog steeds dat het een onderneming is en dat wij, SCH, veel positieve ervaring hebben met het inkopen, opleiden en verkopen van jonge talenten. Namli schijnt een talent te zijn. Dus waarom zouden we daar niet positief over zijn? Thern heeft zich bewezen bij Malmö (dank je Ebiede) en dat hij ons niveau aan kan. Voor z'n overstap trainde hij alweer volop met z'n oude club mee en kwam al tweemaal tot een invalbeurt. Verder is hij met vlag en wimpel door de medische keuring gekomen en dus zijn er geen aanwijzingen dat hij z'n oude niveau niet weer zou kunnen halen. Op 't oog is daarmee de 1e echte versterking binnen.
Nu is het afwahchten (nog een maand) op een rechtsbuiten. De club zal ook wel zien dat er voor deze positie iemand zal moeten komen die minimaal gewaagd is aan Slagveer. Uiteraard hebben we allemaal er 2 gelouterde en ervaren spelers bij. Echter, die een versterking zouden zijn, brengen ook een zekere salarispost mee. En juist dat item is momenteel het drukpunt. Niet de transfersom, maar het salaris.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Younes Namli

Berichtdoor Superfries88' » 03-01-2015 13:58

1983 schreef:Ja en als ze wel met Duarte waren gekomen had jij het vast een hele slimme zet van Vonk gevonden, een speler met Eredivisie ervaring die er direct zal staan. Sommigen kunnen alles wat de club doet goedpraten.


Het is de hedendaagse realiteit dat sc Heerenveen een beperkt transferbudget bezit en deze moet gebruiken voor meerdere vacatures. Zo'n Duarte is best duur om te halen en dat vind ik onhandig wanneer je reeds vijf volwaardige middenvelders beschikbaar hebt. Wanneer je het resterende budget goed kunt gebruiken voor andere linies en zo'n Namli goedkoop kunt halen met het oog op de toekomst, dan vind ik dat inderdaad een goed te verdedigen besluit. Ik vind een Duarte op dit moment niet in de gekozen koers passen, wat niet wegneemt dat het een bruikbare speler zou zijn (geweest). Je noemt dat goedpraten, maar ik geloof in de gekozen koers en dan zou het raar zijn om daar opeens vanaf te wijken wanneer er een leuke voetballer op de markt komt. Hoe het uitpakt is altijd afwachten, dat geldt voor zowel Namli als een Duarte.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Younes Namli

Berichtdoor Heerenveen rules » 03-01-2015 14:04

Het is wat 1983 zegt Superfries. Als de club Duarte had gehaald, dan had je dat een prima zet gevonden. Jij bent ook zo'n type die alles wat de club doet, goed praat....het is 1 en al begrip.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Younes Namli

Berichtdoor Grimo » 03-01-2015 14:08

Waarom past een transfervrije Duarte niet in de gekozen koers Superfries88?

Wat ik me ook afvraag, is Namli nu gewoon een tweede keus nu Ahmedi niet rond is gekomen? Want ze gingen voor Ahmedi, ondanks dat Namli een proefperiode hier is geweest.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Younes Namli

Berichtdoor Crash » 03-01-2015 14:12

Klopt. Het heeft er alle schijn van dat Namli tweede keus is geweest. Ze kwamen er niet uit met de club van Ahmedi. Wat is je punt in deze?
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: Younes Namli

Berichtdoor Superfries88' » 03-01-2015 14:26

Grimo schreef:Waarom past een transfervrije Duarte niet in de gekozen koers Superfries88?


Duarte is tot 2017 eigendom van Ajax, dat wil verkopen of desnoods verhuren. Transfervrij is hij allerminst. Zo'n huurconstructie kost je zomaar een paar ton en kopen zal alleen maar duurder worden. Wanneer het middenveld op zich al redelijk is ingevuld met vijf volwaardige opties, moet je naar mijn mening als clubleiding de vraag stellen of je een gering budget wenst aan te wensen wanneer er andere prioriteiten zijn. In mijn beleving past dat niet in de gekozen koers. Namli kan ik wél rijmen met dat beleid. Sommigen mogen dat goedpraten vinden, of kritiekloos, of ambitieloos. Ik vind het allemaal prima, maar ik heb al vaak genoeg aangegeven dat ik me herken in de huidige lijn en daarin probeer ik mee te denken. Dat ik daardoor regelmatig beslissingen wél begrijp en de ongeduldige supporters niet, is niet mijn probleem.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Younes Namli

Berichtdoor Heerenveen rules » 03-01-2015 14:39

Heeft helemaal niks met ongeduld te maken. Hoe kun je het halen van een speler uit de tweede Deense klasse nu goed bij het huidige beleid vinden passen? Welk beleid dan? Je bedoelt het beleid om een 31 jarige spits uit Denemarken te halen? Ik zie geen beleid namelijk...
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Younes Namli

Berichtdoor Superfries88' » 03-01-2015 14:49

Heerenveen rules schreef:Hoe kun je het halen van een speler uit de tweede Deense klasse nu goed bij het huidige beleid vinden passen?


Zoals ik al eerder memoreerde: als men zo'n vijf jaar geleden dezelfde soort redenatie had toegepast op Toornstra, dan was hij nu geen dragende kracht geweest bij Feyenoord. Ik vind dat simpelweg veel te kortzichtig. Ook in een matige competitie kunnen namelijk versterkingen rondlopen, daar doet zo'n flop als Dalgaard (verdorie, nu ben ik zowaar kritisch! :wink:) niets aan af. Deze jongen is op proef geweest bij Heerenveen en heeft een goede indruk gemaakt op de verantwoordelijke mensen.

Of hij een aanwinst is weet ik niet, ik heb deze jongen nog nooit zien voetballen tenslotte, maar ik veroordeel niemand voordat ik diegene een eerlijke kans heb gegeven. Maar ik kan zijn komst op basis van het geschetste plaatje wel begrijpen en dat heb ik wat minder bij Duarte. Het was al heel anders geweest wanneer Duarte goedkoop gehaald kon worden in plaats van Thern of eerder Thorsby, want dat zou beter te rijmen zijn geweest.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Younes Namli

Berichtdoor Wizard » 03-01-2015 14:49

Spelers als Tomasson en Alback kwamen ook van onbekende clubs. Van Nistelrooy en Assaidi kwamen ook uit de Jupiler League. Waar een talent speelt, maakt in principe weinig uit. Uiteraard is het een risico, maar Heerenveen heeft in het verleden bewezen groot te zijn geworden als handelshuis in jonge (onbekende) talenten. Daarin schuilt onze kracht en ook daar past een Namli in deze koers. Jong, talentvol, onbekend maar staat toch bekend als een talent in eigen land.
Heerenveen is als een koopman van paarden. Van de 4 zijn er 2 miskopen, 1 is prima en 1 verkoop je met veel winst. Zolang het saldo voordelig is in deze, doe je het prima.
Natuurlijk willen we er allemaal een gevestigde speler erbij, en dat zal ook de technische staf beamen. Maar zolang we nog een maand hebben, en er komen 2-3 leuke talenten bij wat past in ons handelsbeleid, ben ik tevreden.
Wanneer er geen rechtsbuiten bijkomt danwel bij een vertrek van Pelé geen linksback, dan mag je Vonk en co. daarop afrekenen. Nu is dat nog veel te vroeg.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Younes Namli

Berichtdoor Grimo » 03-01-2015 15:12

Ik ben het helemaal met je eens wat je schrijft Wizard, jawel! Maar ja vergelijkingen met spelers als Tommasson en Allback gaan niet helemaal op vind ik.

Allback was al een gerenommeerde spelers in Zweden toen hij hier kwam. Tommasson kwam hier toen Heerenveen net een eredivisionist was en blij was met handhaving. Nu is Heerenveen een team dat minstens qua grote, qua begroting voor een EL ticket speelt. Andere fase destijds bij de club met andere verwachtingen.
Aissaidi en van Nistelrooy waren toptalenten in de eerste divisie, een divisie die ik veel hoger inschat dan de Deense 2e divisie.

Ik vind dat Namli gewoon de kans moet krijgen, al twijfel ik wel door het niveau waar hij nu speelt. Voor velen is dit weer een twijfelachtige keuze, zeker nadat zelfs de topscorer van de hoogste divisie hier een grote flop is, is het vertrouwen in de Deense aankopen niet groot. We zullen geduld moeten hebben. Ik had graag een ervaren kracht erbij gehad in dit jonge elftal als een Duarte, die weet wat er in de eredivisie verwacht wordt maar dat zit er kennelijk niet in. Aan de andere kant hebben we zelf ook jongens uit een zwakkere competitie als de beloftencompetitie hier al heel veel goede dingen zien doen. Ook bij Cambuur loopt een van der Streek die het heel goed doet en vorig jaar nog in de beloftencompetitie speelde. Afwachten en hopen dat het dubbeltje de goede kant op valt. Met dit budget hoeven we niet meer op "grote" namen te rekenen die een afkoopsom kosten.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Younes Namli

Berichtdoor Heerenveen rules » 03-01-2015 17:03

Ik stel je de vraag Superfries wat het halen van Dalgaard en Namli voor beleid is. Je haalt Toornstra erbij, maar dat is appels met peren vergelijken. Die heeft zich via meerdere stappen via verschillende eredivisieclubs ontwikkelt tot wie hij nu is. Er is weinig beleid te ontdekken bij de club. Jij ziet het blijkbaar wel.....
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Younes Namli

Berichtdoor DSCH » 03-01-2015 17:59

Heerenveen rules schreef:Ik stel je de vraag Superfries wat het halen van Dalgaard en Namli voor beleid is. Je haalt Toornstra erbij, maar dat is appels met peren vergelijken. Die heeft zich via meerdere stappen via verschillende eredivisieclubs ontwikkelt tot wie hij nu is. Er is weinig beleid te ontdekken bij de club. Jij ziet het blijkbaar wel.....


Ik weet niet hoe Superfries het beleid m.b.t. het aantrekken van spelers ziet, maar ik zie het als volgt: Heerenveen wil jonge talentvolle spelers aantrekken uit binnen en buitenland die zich hier kunnen ontwikkelen zodat Heerenveen ze met winst kan doorverkopen. In Namli zien zij zo'n talent wat deze aankoop verklaart. Dit beleid is mede tot stand gekomen door het gebrek aan financiele daadkracht om ervaren krachten te kunnen aantrekken. Daarom zijn zij deze weg ingeslagen waar ik mij ook prima in kan vinden. Dit is wel even in een notendop en wellicht dat SuperFries88 nog wat aanvullingen heeft, maar het laat zeker zien dat er wel een gedachte achter zit.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Younes Namli

Berichtdoor BK2007 » 03-01-2015 18:20

Vind ik ook. Het licht ook precies in het verlengde van de besprekingen op dat congres laatst over de ontwikkelingen in de ere divisie.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Younes Namli

Berichtdoor Heerenveen rules » 03-01-2015 18:45

Als het beleid is jonge, talentvolle jongens aantrekken die zich kunnen ontwikkelen dan zou ik graag willen weten waarom ze Dalgaard hebben gehaald en ze Schaken willen huren. Tegenstrijdig beleid dan....
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Younes Namli

Berichtdoor BK2007 » 03-01-2015 19:06

Heerenveen rules schreef:Als het beleid is jonge, talentvolle jongens aantrekken die zich kunnen ontwikkelen dan zou ik graag willen weten waarom ze Dalgaard hebben gehaald en ze Schaken willen huren. Tegenstrijdig beleid dan....


Stuur maar een mail naar Vonk.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Younes Namli

Berichtdoor Superfries88' » 03-01-2015 19:17

Heerenveen rules schreef:Als het beleid is jonge, talentvolle jongens aantrekken die zich kunnen ontwikkelen dan zou ik graag willen weten waarom ze Dalgaard hebben gehaald en ze Schaken willen huren. Tegenstrijdig beleid dan....


Het één sluit het ander niet uit. Het mooiste paleis ter wereld bestaat ook niet louter uit de mooiste stenen, soms heb je een simpel betonblok nodig om het plan volledig tot uitvoering te brengen. Zo werkt dat ook in de voetballerij: het streven kan zijn om een talentvolle spelersgroep te formeren, maar daarbij is ook behoefte aan wat routine. Soms is dat stukje fundament juist nodig om de jonge garde tot bloei te laten komen. Dat is dus niet zozeer tegenstrijdig, eerder noodzakelijk. Dat neemt niet weg dat Dalgaard hard op weg is om een miskoop te worden en natuurlijk mag dat geconcludeerd worden.

Een voetbalclub zal altijd jonge en oudere voetballers contracteren, maar de verdeling van die categorieën geeft te kennen in welke categorie je zoekt. Een ander voorbeeld: Stoke City heeft de naam om lange en fysiek sterke voetballers te halen, maar die halen tussendoor ook wel eens een stijlvolle speler als Assaidi binnen. Zoals ik al zei: het één sluit het ander niet uit. Het lijkt me duidelijk dat de focus van Heerenveen hoofdzakelijk op jonge, talentvolle én betaalbare voetballers ligt. Zo'n Namli past daar prima in. Al moet de toekomst uitwijzen hoe goed hij daadwerkelijk is, zoals dat bij elke transfer het geval is. Zekerheidjes komen niet naar Heerenveen. Maar geef hem in elk geval de kans.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Younes Namli

Berichtdoor Heerenveen rules » 03-01-2015 19:40

Dit zijn wel heel veel open deuren. Je hebt overal wel een antwoord op, maar dit is een wel heel bekend verhaal...
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Younes Namli

Berichtdoor Crash » 03-01-2015 20:20

Is het niet ook gewoon een kwestie van realiteitszin? De club heeft simpelweg te weinig centen in kas en is jaarlijks nog altijd verlieslijdend. Het is gewoonweg geen haalbare kaart om gevestigde namen te halen.

Met Dalgaard hebben ze gegokt en verloren. Ze moeten hebben gedacht dat hij het niveau aan zou kunnen en met zijn leeftijd en ervaring een goede aanvulling op de jonge selectie zou zijn. Achteraf is het makkelijk oordelen en ook ik begrijp niet dat iemand die zó technisch gemankeerd is toch een goed scoutingsoordeel heeft gehad. Maar ga er maar vanuit dat men hier ook weer lering uit heeft getrokken.

Namli schijnt technisch veel bagage te hebben, is daarnaast jong en heeft dus veel meer doorgroeimogelijkheden. Maar ook met Namli is het afwachten, net als het met Ahmedi zou zijn geweest.
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: Younes Namli

Berichtdoor Riverside » 04-01-2015 00:01

Het probleem op het middenveld is/was een gebrek aan kwaliteit en kwantiteit. Voor dat eerste denk ik dat er met Thern een goede zet is gedaan, en voor de breedte is Namli een welkome aanvulling van de selectie.

We hebben nu 6 middenvelders, dubbelbezet dus. Alleen als Sinkgraven vertrekt, zal daar nog iets gebeuren.

Laten we kijken wat Namli in petto heeft.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Younes Namli

Berichtdoor Knipecity » 04-01-2015 08:44

Gearard schreef:Het probleem op het middenveld is/was een gebrek aan kwaliteit en kwantiteit. Voor dat eerste denk ik dat er met Thern een goede zet is gedaan, en voor de breedte is Namli een welkome aanvulling van de selectie.

We hebben nu 6 middenvelders, dubbelbezet dus. Alleen als Sinkgraven vertrekt, zal daar nog iets gebeuren.

Laten we kijken wat Namli in petto heeft.

Thern zal ook eerst een basisplaats moeten verdienen. Lijkt of jij er van uit gaat dat hij 1 van de huidige 3 er op kwaliteit uitspeelt, maar net als bij Larsson moet ik eerst nog maar zien of deze jongen überhaupt goed genoeg is om vd Berg, De Roon of Sinkgraven er uit te spelen.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Younes Namli

Berichtdoor Heerenveen rules » 04-01-2015 10:47

De Roon moet toch niet zo moeilijk zijn. Als je deze ontzettende beperkte voetballer er niet uit kunt spelen......
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Younes Namli

Berichtdoor Knipecity » 04-01-2015 11:12

Heerenveen rules schreef:De Roon moet toch niet zo moeilijk zijn. Als je deze ontzettende beperkte voetballer er niet uit kunt spelen......

Die jongen is aanvoerder en ik vind hem wel heel belangrijk als aanjager op het middenveld. Samen met Vd Berg brengt hij powervoetbal waardoor we het middenveld vaak in handen hebben. Daarnaast is De Roon de enige speler die een goede lange pass heeft waarmee hij het spel kan verplaatsen.

Persoonlijk zie ik ook liever een stylist daar, maar 2 technische voetballers zullen niet snel opgesteld worden door een trainer. En ik verwacht ook niet dat De Roon als aanvoerder geslachtofferd wordt. Thern ken ik niet als speler, maar ik vermoed dat hij moet wachten op schorsingen en blessures om zijn kans te pakken. Nu heeft hij mazzel dat Vd Berg en De Roon goed zijn in kaarten pakken dus die kansen komen vanzelf.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Younes Namli

Berichtdoor Wizard » 04-01-2015 14:03

Grimo schreef:Ik vind dat Namli gewoon de kans moet krijgen, al twijfel ik wel door het niveau waar hij nu speelt. Voor velen is dit weer een twijfelachtige keuze, zeker nadat zelfs de topscorer van de hoogste divisie hier een grote flop is, is het vertrouwen in de Deense aankopen niet groot. We zullen geduld moeten hebben. Ik had graag een ervaren kracht erbij gehad in dit jonge elftal als een Duarte, die weet wat er in de eredivisie verwacht wordt maar dat zit er kennelijk niet in. ..... Met dit budget hoeven we niet meer op "grote" namen te rekenen die een afkoopsom kosten.

Mooi dat je dit zegt. Ik vind namelijk dat Namli alle kans moet krijgen en niet vantevoren moet afgebrand worden vanwege het feit dat hij uit de 2e divisie komt. Wat ik met m'n post probeerde aan te geven, Grimo, is dat de competitie niet doorslaggevend is, maar juist het talent. Er worden spelers uit Japan, China, Korea gehaald die soms doorbreken en soms niet. Tomasson was een onbekende speler (de status van de club op dat moment is dan niet relevant), Allbäck was een bekende naam in Zweden maar speelde niet in een sterkere competitie dan een Dalgaard. Iemand als Assaïdi was een talent in de JL en zo is Namli een talent in de 2e deense liga. Betekent dit dat Namli minder talent zou hebben? Verre van dat. Ik ben juist blij wanneer de club dit soort spelers scout en aantrekt aangezien we daar groot mee zijn geworden. Dat het een risico is, is inherent aan het spel en deze wereld. De enige twijfel inzake Namli die ik heb, is dat Namli 2e keus is, en daarbij is meer mijn vraag of hij ook zou aangetrokken zijn wanneer Ahmedi zou zijn aangetrokken. Ik denk het niet namelijk. Was er dan twijfel richting Namli of was Ahmedi beduidend beter?
Leden die dan bedenkingen hebben vanwege het mislukken van Dalgaard omdat hij ook Deens is, kan ik moeilijk serieus nemen. We hebben in vele dezelfde competities zowel succesvolle aankopen als mislukkingen gehad. Dat is inherent aan het spel.
Je laatste zin is niet helemaal juist. Juist een afkoopsom zouden we kunnen betalen; het is juist de hoge salarispost die het ons onmogelijk maakt (bijv. Duarte). De huurconstructie inzake Schaken (die moet een behoorlijk salaris krijgen) bevreemdt me lichtelijk, maar geeft aan dat de club inziet dat niet alleen ervaring nodig hebben maar ook op die positie daadwerkelijk een probleem hebben. Een Duarte kan alleen gekocht worden en zou structureel te zwaar op de salarispost drukken.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Younes Namli

Berichtdoor Grimo » 04-01-2015 17:30

Niemand zal denken dat een Namli slecht is omdat hij een Deen is net als Dalgaard Wizard. Wel dat hij uit een zwakke competitie komt die te vergelijken is met hoofdklasse niveau en totaal niet met onze eerstedivisie. Daardoor twijfelen mensen, tenminste ik. Natuurlijk kan iemand op dat niveau wel een talent zijn, dat houdt niet in dat hij het ook kan maken in de eredivisie. Ik hoop het maar twijfel daar wel aan. De tijd zal het leren.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Younes Namli

Berichtdoor BK2007 » 04-01-2015 18:02

Namli heeft de club mede door een doorlopen stage overtuigd. Daardoor zullen ze toch een goed beeld van hem hebben en ik denk dat we daarom op voorhand wel positief mogen zijn. Ben dan ook benieuwd wanneer we wat actie van hem gaan zien.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Younes Namli

Berichtdoor Knipecity » 04-01-2015 19:34

Kortom; zoals met veel van onze aankopen is het maar weer afwachten of ze op termijn een versterking zijn. In die positie zitten we nou eenmaal. Garanties zijn er zelden.
Schaken zou een directe versterking zijn, maar het is de vraag nog of hij wel voor een veel lager salaris wil ballen. Het is een jongen die, zo liet hij al eens weten in een interview, houdt van mooie spulletjes kopen. En voor 3 ton (?) koop je nou eenmaal minder mooie kleertjes en horloges en auto's, dan voor de salarissen die ze in het Midden OOsten doorgaans betalen....
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten